Trusser eller ingen trusser.


Jakobsen
 Share

Recommended Posts

Hej :bigsmile:

Jeg har her de sidste par dage løbet en del mere end jeg plejer, men har fået små sår rundt omkring, tror det er fra mine trusser, så derfor vil jeg gerne høre jer om i har trusser på under stramme løbeshorts?

Jeg sveder enormt meget når jeg dyrker motion, så der skal måske ikke så meget til før de kan irritere lidt.

Hilsen Rikke.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg godt nok af hankøn men tror ikke det ændrer det store ved situationen! Hvis der skal arbejdes i længere tid med vådt undertøj så må der forventes lidt lokale gener. Bruger ikke trusser under løbe eller cykelshorts hvis jeg forventer at komme til at svede i længere tid og det gælder uanset om de er stramme eller ej!

Link to comment
Share on other sites

Triathleter bruger såkaldte "multisports"-tights (uden trusser/trunks). Der er ikke syninger eller pude, men i stedet et stykke vaskeskind i skridtet. Det er super som inderste lag og så evt. alm. (lange) tights uden på. Sammen med "vaskeskindet" kan du evt. bruge Helosan (som nævnt) eller "buskefedt" som f.eks. cykelryttere bruger (Assos creme har også en kølende effekt). Nogle bruger Zink-salve (som til børn), hvis der er hud-irritation.

Multisports-tights laves af bl.a. Fusion, Raidlight og mange andre (både som kompressions-tights og alm. tights).

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Du bør under alle omstændigheder ikke bruge almindelige trusser under dit træningstøj. Typisk vil man bruge løbeunderbukser/trusser under løbetights og ingenting i cykelbukserne. Det er vigtig at sveden bliver transporteret væk fra huden både på over- og underkroppen.

Køb Nike pro underbukser. De kan købes i Endurancepsport på Gammelkongevej (Frederiksberg). De koster nogle hundrede kroner og er det hele værd og så slipper du for at svede i de trusser du også bruger til dagligt!

Link to comment
Share on other sites

har prøvet begge dele, når jeg har brugt løbe tights. uden noget resultat... forståes at jeg har ikke problemer med hudslidtage i dette område, når jeg løber. Syntes dog at det var lidt for luftigt, at løbe uden.

Løber næsten altid med løbetights og så blot alm. boxeshorts(oftest de der fra bjørnborg). har kun haft problemer med huden i armhulerne( har primært løbet ½marathoner og op til 30km. Har dog løbet enkelte ture af marathon distance).

prøv at kigge på www do u run . dk

evt. find et kort løb at prøve - se i kaleneren.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle jeres svar :bigsmile:

På min næste løbetur (nok i morgen, men burde være i dag) prøber jeg at løbe uden trusser, og så må jeg forbi den butik på Frederiksberg på fredag.

Godt nytår til jer allesammen.

Hilsen Rikke.

Ellers er der Craft Pro cool boxer, bedre løbeunderbukser finder du ikke, de fantastiske at have på :) (selv til hverdag :nissegrin: ) Er ikke fan af Nike Pro de simpelthen for lange i benene.

Kan se du er fra Sjælland, så tjek enten Løberen ud i Lyngby eller Roskilde :4winkkiss:

De ser sådan her ud

600x6001226578934193687-1900_procool_box_mesh_w.jpg

Edited by matty`
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share