Erfaringer med Polar RS800CX - Run


henrik knudsen
 Share

Recommended Posts

Polars ure og software er et genialt værktøj til træning. Dog er deres GPS-løsning alt andet end elegant. Er du til GPS-ure, så find et Garmin eller GSAT.

WIND-teknologien dur ikke under vand. Du kan svømme med uret - men pulsmålingen virker ikke under vand, som den gør i de gamle versioner der findes med "625sx", 720 osv.

Footfods har aldrig været mit game. Rygterne siger de kan kalibreres så de virker OK. Men jeg synes der er for meget arbejde med det. Det er nemmere at måle turen op på kort/ruteopmåler.

Link to comment
Share on other sites

WIND-teknologien dur ikke under vand. Du kan svømme med uret - men pulsmålingen virker ikke under vand, som den gør i de gamle versioner der findes med "625sx", 720 osv.

Footfods har aldrig været mit game. Rygterne siger de kan kalibreres så de virker OK. Men jeg synes der er for meget arbejde med det. Det er nemmere at måle turen op på kort/ruteopmåler.

Nu nævner du, at 625X virker under vand, hvilket jeg kan tilslutte mig, men er der et godt tip til, hvorledes pulsremmen skal sættes, så den ikke glider ned ved svømning. Jeg oplever at den glider ned især ved afsæt/vending.

Angående Footpods så benytter jeg den sammen med 625X, hvilket fungere fint sålænge du i skal løbe over en stubmark eller ligende. Jeg har sammenlignet min footpod med målinger fra gpsure, og målingerne var identiske.

Kalibreringen kan udføres på forskellige distancer og skal kun udføres ca. 1 gang om året.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvet at træne med puls-strop. Jeg bruger det kun i tri-konkurrencer. Der svømmer jeg altid med en stram top og helst en våddragt. De fleste bruger tricket med at sætte en sikkerhedsnål eller 2 på ryggen gennem top og pulsstrop. Så bliver den hængende hvor den skal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share