Erfaringer med Garmin Forerunner 405


henrik knudsen
 Share

Recommended Posts

Hey og godt nytår.

Er der nogen, der har erfaringer med ovenstående ur? Hvad er godt, hvad er skidt? Kender I et sted på nettet, hvor man kan indkøbe det billigst? På forhånd tak for jeres input.

Det skal købes i UK det er super billigt lige nu LINK ca. DK1.400.- jeg har også kikket på Polar FT80 LINK ca. DK2.200.- jeg syntes Polar ser meget federe ud, men jeg ved ikke hvilket der er bedst med GPS koster Polar DK2.700.- LINK

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en del erfaringer med forerunner 405.

Dårlige ting. Uret skal lades op ligesom en mobiltelefon. Det synes jeg personligt er fedt - men det er nok en smagssag.

Gps delen fungerer super fedt. i åbent terræn laver den stort set aldrig fejl. I skov kan der godt være problemer.

Jeg løb 10 km løb i går i hvalsø. Mit ur har målt at jeg løb 9.92 km. Så den har målt 80 meter forkert. Sådan er det når man løber i skov.

Så er der den her ring man bruger til menuer - det er noget knald.. :blink: Man lærer hurtigt at bruge den - men under træning er det ikke brugbart - den er følsom overfor fugt / regn. Så den går helt amok hvis ikke ringen er låst. Men man kan selv vælge hvilke målinger man vil se under træning. Det skal man bare beslutte sig for inden man træner.

Gode ting - Pulsdelen er super stabil - overførsel til computer er super elegant - man skal bare lægge uret ved sin computer så går det af sig selv - virtuel træningspartner er genialt til hård tempotræning - masser af muligheder for at lave sine egne skræddersyede træningspas via garmin training center - Gps fungerer hurtigt og godt.

Jeg er meget glad for uret - har tidligere haft Polar ure (dog ikke de sidste par år) og kan faktisk bedre li`mit Garmin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brugt min Forerunner 405 i nogle måneder efterhånden og jeg synes det er super godt.

GPS'en fungerer rigtig godt. Synes den er ret hurtig til at finde satellitterne, hvis det er overskyet tager det dog noget længere tid end hvis der ikke er en sky på himlen.

Synes ikke ringen på mit ur reagerer på vand eller fugt, men den fungerer ikke helt perfekt. Man kan selv indstille sensitiviteten på den, så det burde være muligt at finde en gylden mellemvej imellem hvad den skal reagere på. Min reagerer ikke altid hvis jeg trykker på den under træning for at skifte skærmbillede. Der bliver jeg nogle gange nødt til at trykke flere gange.

Er enig i at virtual partner fungerer super godt.

Jeg havde lidt problemer med at finde ud af at overføre til computeren i starten indtil jeg satte mig ned og læste i manualen. Når det så virker fungerer det super godt. Det er bare i med stick'en og så overfører den automatisk.

Jeg synes dog at programmet Sporttracks fungerer langt bedre end det medfølgende software fra Garmin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en del erfaringer med forerunner 405.

Dårlige ting. Uret skal lades op ligesom en mobiltelefon. Det synes jeg personligt er fedt - men det er nok en smagssag.

Gps delen fungerer super fedt. i åbent terræn laver den stort set aldrig fejl. I skov kan der godt være problemer.

Jeg løb 10 km løb i går i hvalsø. Mit ur har målt at jeg løb 9.92 km. Så den har målt 80 meter forkert. Sådan er det når man løber i skov.

Så er der den her ring man bruger til menuer - det er noget knald.. :blink: Man lærer hurtigt at bruge den - men under træning er det ikke brugbart - den er følsom overfor fugt / regn. Så den går helt amok hvis ikke ringen er låst. Men man kan selv vælge hvilke målinger man vil se under træning. Det skal man bare beslutte sig for inden man træner.

Gode ting - Pulsdelen er super stabil - overførsel til computer er super elegant - man skal bare lægge uret ved sin computer så går det af sig selv - virtuel træningspartner er genialt til hård tempotræning - masser af muligheder for at lave sine egne skræddersyede træningspas via garmin training center - Gps fungerer hurtigt og godt.

Jeg er meget glad for uret - har tidligere haft Polar ure (dog ikke de sidste par år) og kan faktisk bedre li`mit Garmin.

Jeg er enig i ovenstående betragtninger. Dog kan man ikke "låse" knapperne på siden af uret. Kan være ærgeligt hvis en handske skal af og på - og så får man trykket på et eller andet.

Softwaren til Garmin er langt fra optimal/god som analyse værktøj. Det virker halvfærdigt. Kan evt. gøres bedre ved at bruge SportsTracks eller andet software.

Polars software er væsentligt bedre end den Garmin leverer.

Garmin er ikke vandtæt/godkendt til svømning - lidt ærgeligt hvis du er til triathlon-konkurrencer.

EDIT: slået på stregen af Bondo :)

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share