FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -


Dr. Mengele
 Share

Recommended Posts

Hvis du læste mit indlæg omkring udstyret i fitness centrene ville du se at jeg rent faktisk siger at udstyret er i orden.

Men at instruktionen er manglende.

Men det vil du selvfølgelig ikke for nu har du fundet en mulighed for at expose mig så meget, som det nu er muligt. Det er jo klart sjovere.

Der var ikke skyggen af ironi i mit indlæg. hvis du skulle squatte tungt eller lignende med det udstyr der er i de store kæder ville det ikke ende godt. Ikke med de vægte du løfter.

Jeg går også ud fra at der er lidt mere acceleration og hastighed på dine løft end motionisternes, det gør det endnu mere risky for dig.

Jeg træner op til en rimeligt teknikløs og langsom sport og jeg kan ikke tærne andet end accesory work i SATS. Selv med min substandard styrke.

Expose delen er det da rart at kunne. Det kunne let være undgået hvis du ikke var blevet personlig :smile: Så havde jeg ikke gættet det lige så hurtigt.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Der var ikke skyggen af ironi i mit indlæg. hvis du skulle squatte tungt eller lignende med det udstyr der er i de store kæder ville det ikke ende godt. Ikke med de vægte du løfter.

Jeg går også ud fra at der er lidt mere acceleration og hastighed på dine løft end motionisternes, det gør det endnu mere risky for dig.

Jeg træner op til en rimeligt teknikløs og langsom sport og jeg kan ikke tærne andet end accesory work i SATS. Selv med min substandard styrke.

Expose delen er det da rart at kunne. Det kunne let være undgået hvis du ikke var blevet personlig :smile: Så havde jeg ikke gættet det lige så hurtigt.

Jeg forstår dig vitterlig ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår dig vitterlig ikke.

David [efternavn slettet] = Atlet

Atleter = Ikke sikkert at træne i Fitness udstyr

Almindelige medlemmer der squatter under 200kg = sikkert at træne i fitness udstyr (fitness træning er mere sikkert end at gå en tur ned af gaden).

Atleter træner anderledes, atleter på særligt dit niveau er så stærke, at der skal "heavy duty" udstyr til, for deres sikkerheds skyld.

Forståeligt nu David?

[edit]David der squatter med en blød stang[/edit]

post-2259-1231260469_thumb.jpg

Edited by Morten Z
efternavn slettet
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Willy, det må vurderes som værende sigende for ens grundlæggende indsigt og viden om ting i almindelighed at man ikke ved hvem nazimonsteret Mengele var. Det vidste du ikke. Han var med i noget der hed Anden Verdenskrig, det var i årene 39-45 (altså 1939-1945). Og jeg forstår vitterligt ikke indholdet af dine indlæg, så jeg kan ikke svare. Det beklager jeg, men du må undre dig over at jeg ikke citerer dig og kommenterer :smile:

- det er alt sammen off topic. Skal vi ikke komme videre med diskussionen om Fitness World's kvalitet?

Dit problem er at der er fremført så mange kvaliteter fra forskellige personer herinde omkring de forhold/udstyr som Fitnessworld tilbyder deres kunder.

At du mener at alle som ikke kører de øvelser som du gør :poking: løfter de "tunge" vægte som det lyder til at du gør i dit start indlæg, eller træner de programmer eller måder som du gør ikke kan være i god form :rolleyes:

Verden ser anderledes ud fætter, centre er ikke indrettet til at have et par oppustede badedyr rende rundt i en Tank-top og spille popsmart :roflmao: Fitnnessworld udstyr er indkøbt til at kunne dække, de fleste motionister behov for træning og velvære, ikke for at tilfredsstille selvoptaget og arrogante personer.

Så smut du ind og pak dine lange Gaspbukser og din netundertrøje og tag din puch maxi til til det lokal BB centre. Du kan jo ikke andet end at være smidt ud fra Fitnnessworld med denne omgang bræk du kommer med. Og er ret sikker på at hvis du kom med den omgang mundlort i Fitnessworld. røg du hurtigere ud end du var kommet ind.

Tag en tudekiks og være heldig med at de kun har to års karantæne :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke, hvilken interesse Willy har i dette, men han er ret ringe til at varetage denne interesse. Da han dog tilsyneladende er den mest hjernedødt højtråbende af det forsøg på at danne et tæskehold mod trådstarter, kan jeg da svare hans idiotiske besvarelse af mit indlæg.

Det argument, der går på at man kan fravælge Fitness World, er ufatteligt dårligt. Man kritiserer stedet, fordi man mener at stedet ikke er egnet til effektiv styrketræning. Muligheden for effektiv styrketræning er noget, der bør kendetegne et fitnesscenter. Det er for mig meget svært at se, hvordan vores individuelle ret og evne til at vælge på nogen måde ændrer dette såre simple faktum.

Dét, at man begynder at omtale en anden debatør som "nazist" og påstår at andre skulle mene at man ikke kunne komme "i form" vha. Fitness Worlds udstyr, uden at dette nogensinde er blevet udtrykt, hjælper heller ikke ens sag.

For mig at se, handler denne tråd om trådstarterens frustration med udviklingen indenfor fitnesscenterverdenen i Danmark.

Større selskaber bygger kæder, der overtager eller udkonkurrerer gamle centre. Dette er en forholdsvis naturlig udvikling på et frit marked, når selskaber som PS&E forsøger at skabe noget der ligner monopoler på visse ydelser. PS&E (selvom det ikke er selskabet bag FW, men derimod bag FDK) er et selskab, der gør sig indenfor sport, men den eneste målsætning synes at være maksimering af profit, mens den reele ydelse forringes. Dette ramte til at starte med fodboldfans og siden FDK's ekspansion har dette også ramt folk, der træner i fitnesscentre. Endnu en subkultur, der bliver ødelagt af disse proletariske forsøg på profitmaksimering.

Dette er et forum med, for mig at se, et stort segment af folk, der træner i fitnesscentre. Da dette er et af de største dansktalende fora på området findes der en vis chance for, at disse diskussioner kommer til at opmærksommes af nogle af de rette mennesker. Jeg har fx som sagt registreret mig på forummet udelukkende på grund af denne tråd. Jeg tror også, at de fleste herinde kan forstå trådstarterens betragtninger og heller ikke bryder sig synderligt om udviklingen. Den eneste måde man kan modarbejde en sådan udvikling er simpelt hen ved at være fornuftige forbrugere, der kan finde ud af at kritisere udviklingen, da den jo ikke kan ses som alt for positiv, og informerer andre omkring fordelene ved effektiv styrketræning, således at der er flere der er opmærksomme omkring det kritisable ved udviklingen. Jeg ser altså ingen grund til at angribe trådstarteren, men ser derimod grund til at støtte folk, der tænker som vedkommende.

Argumentationen omkring det, at man forsøger at ramme en større målgruppe, er på ingen måde underbygget. Jeg tvivler stærkt på, at man rammer en mindre målgruppe ved at have squat/powerracks, ordentlige klassiske bænke, Eleiko-stænger og tunge håndvægte i fitnesscentrene. Tværtimod. Discopumperne har stadig deres maskinejungle, cardio-folk har deres cardioudstyr og det bliver ikke mindre attraktivt for diverse andre grupper at træne i ens center, fordi man også har udstyr til effektiv styrketræning. Man rammer jo i principet en større målgruppe ved ikke at ekskludere de tusindvis af danskere, der ønsker effektiv og mere eller mindre seriøs styrketræning.

P.S. Jeg støtter Athlete X og hans sarkastiske kommentar mod Willy. Jeg vurderer personligt at denne person har visse kompetenceutilstrækkeligheder. Dette udfra logikken at Mengele er nazist og jeg skriver dette indlæg, alt imens jeg synger "Tory, tory, hallelujah" og danser lancier.

Edited by AnCap
Fornærmelser
Link to comment
Share on other sites

Større selskaber bygger kæder, der overtager eller udkonkurrerer gamle centre. Dette er en forholdsvis naturlig udvikling på et frit marked, når selskaber som PS&E forsøger at skabe noget der ligner monopoler på visse ydelser. PS&E (selvom det ikke er selskabet bag FW, men derimod bag FDK) er et selskab, der gør sig indenfor sport, men den eneste målsætning synes at være maksimering af profit, mens den reele ydelse forringes. Dette ramte til at starte med fodboldfans og siden FDK's ekspansion har dette også ramt folk, der træner i fitnesscentre. Endnu en subkultur, der bliver ødelagt af disse proletariske forsøg på profitmaksimering.

Målet er at udbrede træning til den store aktive del af befolkningen.

Det der sjovt nok sker er at pumperne vil også træne i SATS/Fitness.dk derfor dør de små huler.

Der er ingen der tvinger bøfferne og iron athletes over i de store motionskæder, de går selv der over og betaler en højere pris. Det må være fordi de kan lide produktet.

Indtil for kort tid siden fandtes der mange små fantastiske jernhuler for subkulturen. De er alle lukkede, fordi ingen træner der!

Der er ikke nok interesse for det produkt. Det er endda billigere og mere sjældent end nogensinde før, så man skulle tro folk ville valfarte dertil fra de store dårlige motionskæder. Det gør de bare ikke! Hele lortet lukker.

Selv Powerstudio der var på under 200kvm kunne ikke få nok medlemmer. De ville hellere træne i fitness.dk Nørrebro. Selv mange af de HARDCORE fra MOL trænede der, da en af Københavns sidste jernhuler med fantastisk udrustning (glatte stænger jovist) lå lige om hjørnet.

Link to comment
Share on other sites

Bænken ligner ikke noget, der er behageligt at ligge på.

Den er skam ganske behagelig at ligge på. Problemerne ligger i:

- Udløftet, der er ret besværligt pga. de åndede holdere til stangen og deres højde - det ene niveau er for lavt, den anden for højt.

- Den ligegyldige jern-barre, der går på tværs "bag" om hovedet. For den går slet ikke helt bag om hovedet, men svæver direkte over panden, hvilket giver en ubehagelig, indelukket fornemmelse.

Link to comment
Share on other sites

ptpoul>

Sådan som jeg ser det blev PS udkonkurreret af FDK Nørrebro, der har beholdt maskinerne fra Hard Work Studio (eller hvad det hed) som det overtog.

Påstanden om, at man ønsker at "sprede træning" til den bredde befolkning køber jeg ikke. PS&E skulle f.eks. også sprede fodbold som publikumssport til den "bredde befolkning", hvilket udover profitmaksimering har haft en slagside, der mest har gået ud over den mere seriøse fankultur. FDK er dog heller ikke den værste kæde. På den anden side er SATS og i særdeleshed FW ret grinagtige.

Idéen her er heller ikke, at man ønsker at demolere disse firmaer, men jeg ser heller ikke så meget positivt ved at man i fremtiden måske vil have det vældigt svært ved at finde træningssteder, hvor det er muligt at træne effektivt.

Hvorfor mener du egentlig selv, at disse "hardcore" folk bryder sig mere om produktet hos de større kæder, når man ser bort fra f.eks. mindre hygiejniske og mere slidte forhold? Hvad er det attraktive ved det?

Edited by AnCap
Link to comment
Share on other sites

ptpoul>

Sådan som jeg ser det blev PS udkonkurreret af FDK Nørrebro, der har beholdt maskinerne fra Hard Work Studio (eller hvad det hed) som det overtog.

Påstanden om, at man ønsker at "sprede træning" til den bredde befolkning køber jeg ikke. PS&E skulle f.eks. også sprede fodbold som publikumssport til den "bredde befolkning", hvilket udover profitmaksimering har haft en slagside, der mest har gået ud over den mere seriøse fankultur. FDK er dog heller ikke den værste kæde. På den anden side er SATS og i særdeleshed FW er ret grinagtige.

Idéen her er heller ikke, at man ønsker at demolere disse firmaer, men jeg ser heller ikke så meget positivt ved at man i fremtiden måske vil have det vældigt svært ved at finde træningssteder, hvor det er muligt at træne effektivt.

Hvorfor mener du egentlig selv, at disse "hardcore" folk bryder sig mere om produktet hos de større kæder, når man ser bort fra f.eks. mindre hygiejniske og mere slidte forhold? Hvad er det attraktive ved det?

Du har vist ramt præcist i din anlyse. Der er pænere, mere professionelt, rent, søde piger.

Med andre ord, dem der mente de var hardcore var det ikke. De skiftede til Hardwork og brokkede sig over udrustningen.

Hvis man mener Hardwork havde godt udstyr til seriøs BB og kraftsport, så har man IMO trænet steder hvor sådan noget er i højsædet.

Jeg har kaldt mere end en MOL personlighed ud for at brokke sig over Fitness.dk nørrebro eller Hardwork som det hed tidligere.

Powerstudio lå lige om hjørnet, La Fit var lige om Hjørnet, der var de ting de efterspurgte. Spa og luksuspakken trak mere =resultat=> alle de små steder lukker.

Min slutanalyse må derfor være: hellere træne i fitness.dk og brokke sig udaftil, end at træne i en seriøs jernhule og gå glip af wellness.

Powerstudio var bodybuildere på krudt, studerende, Rockere, Indvandrere og et mindretal fra andre grupper. Alle de seriøse Jernsfreaks fra MOL ud over Essensen og enkelte andre mindre prominente var i Fitness.dk nørrebro.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Er der nogle, der vil uddybe, hvad de ikke bryder sig om ved bænken, der er vist på et billede? Jeg træner i et center, hvor de har samme bænk. Er ikke specielt erfaren og har ikke prøvet specielt mange forskellige typer vægte, mærker eller bænke? Hvad er dårligt ved denne bænk og hvad ville være et bedre alternativ?

Og kender nogle et "godt" center i storkøbenhavn? Træner i firstfitness i Lyngby og har indtil væretnu meget tilfreds. Jeg ville gerne prøve et bedre center i nærheden, som lever op til folks høje krav - for at se forskellen.

Så først dit indlæg efter jeg havde skrevet mit :wink:

Det - IMHO - bedste alternativ er ER-bænke/stativer. Men det er svært at finde i centrene rundt omkring. TSK (Tårnby) og LVK (Allerød) hvor jeg også træner har dem.

Hvis du bor tæt på en station i Virum, kan det måske svare sig at tage toget til Allerød og træne i LVK en gang i mellem. Men kun måske!

KK's mening

Næsten enig, KK:

1 Jeg synes ikke bulerne, opdelingen og bredden er vildt kritisk. Det kunne selvfølgeligt godt være bedre, men jeg kan sagtens finde en stabil måde at ligge på.

2 Jeg har lange arme, men præcis ikke lange nok til den øverste. Så længe jeg har få kg. på kan jeg vippe den på plads, men det kan ikke bruges når jeg får lidt mere på. Over 100 kg. er for usikkert for mig og over 120 vil jeg slet ikke forsøge mig på - jeg bænker ellers en god del mere, så det er ikke styrken, der er begrænsningen.

3 Stængerne, holderne sidder på, hælder i en vinkel, der gør, at man skal løfte stangen uhensigtsmæssigt langt bag sig, hvis man vil undgå, at ramme holderne, når man presser stangen op. Det er ok ved lav belastning, men så snart, der kommer lidt mere på, går den ikke. Der er for stor risiko for at skade skuldrene eller "ramme ved siden af" når man lægger den på plads.

Skal jeg tolke din og ham nazistens fremførelse til at man ikke kan komme i form i Fitnessworld ?? eller at i ikke kan finden ud af at udnytte de redskaber som stilles til rådighed i Fitnessworld ??

Stik nu det nazi-pis op hvor solen ikke skinner - det er et navn, ligesom dit og mit. Jeg kan hurtigt finde på tåbelige sammenligninger med dit navn, men boardreglerne tillader det ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skal vi så konkludere, at BB'ere er skabsmetroseksuelle? :devil:

Fitness World sutter dog stadig.

De fleste er skam åbent metroseksuelle. Jeg var selv meget metro, nu er jeg nærmere retroseksuel (et andet ord for at jeg lugter og skulle få mig en klipning og et liv).

Link to comment
Share on other sites

Powerstudio var bodybuildere på krudt, studerende, Rockere, Indvandrere og et mindretal fra andre grupper. Alle de seriøse Jernsfreaks fra MOL ud over Essensen og enkelte andre mindre prominente var i Fitness.dk nørrebro.

Først følte jeg mig lidt benovet over at være omtalt sammen med de typer du nævnte i første sætning. Så læste jeg det med Essensen og "de mindre prominente" :annoyed:

:roflmao:

Link to comment
Share on other sites

Først følte jeg mig lidt benovet over at være omtalt sammen med de typer du nævnte i første sætning. Så læste jeg det med Essensen og "de mindre prominente" :annoyed:

:roflmao:

Nåja, for fucks sake, du trænede der også. Husk da jeg kom i powerstudio kendte jeg ikke til den Sagnomspundne Spoer. Kendte ikke engang "Teh Spoer Range® ". Derfor de tynde arme...

Link to comment
Share on other sites

Målet er at udbrede træning til den store aktive del af befolkningen.

Det der sjovt nok sker er at pumperne vil også træne i SATS/Fitness.dk derfor dør de små huler.

Der er ingen der tvinger bøfferne og iron athletes over i de store motionskæder, de går selv der over og betaler en højere pris. Det må være fordi de kan lide produktet.

Indtil for kort tid siden fandtes der mange små fantastiske jernhuler for subkulturen. De er alle lukkede, fordi ingen træner der!

Der er ikke nok interesse for det produkt. Det er endda billigere og mere sjældent end nogensinde før, så man skulle tro folk ville valfarte dertil fra de store dårlige motionskæder. Det gør de bare ikke! Hele lortet lukker.

Selv Powerstudio der var på under 200kvm kunne ikke få nok medlemmer. De ville hellere træne i fitness.dk Nørrebro. Selv mange af de HARDCORE fra MOL trænede der, da en af Københavns sidste jernhuler med fantastisk udrustning (glatte stænger jovist) lå lige om hjørnet.

åh suk, powerstudio :wub:

Link to comment
Share on other sites

Det er så dejligt at se de sædvanlige 3-4 rygklappere sidde og give hiandne ret og hive i hinandens virtuelle dillere, mens de hidser en stemning op og trolle den for vildt.

Hele "diskussionen" kan koges ned til noget meget simpelt:

Er Fitness World verdens bedste center for alle? Nej

Henvender det sig til en bestemt målgruppe? Ja

Lever det op til den målgruppes forventninger? Det skulle man jo mene

Link to comment
Share on other sites

Det er så dejligt at se de sædvanlige 3-4 rygklappere sidde og give hiandne ret og hive i hinandens virtuelle dillere, mens de hidser en stemning op og trolle den for vildt.

Hele "diskussionen" kan koges ned til noget meget simpelt:

Er Fitness World verdens bedste center for alle? Nej

Henvender det sig til en bestemt målgruppe? Ja

Lever det op til den målgruppes forventninger? Det skulle man jo mene

Hej MOL-bruger Moos,

Jeg er ikke helt enig i din opsummering.

Diskussionen og problemstillingen der er genstand for denne diskussion er meget mere komplekse. Det er fejlagtigt at, som nogle gør, opdele efterspørgsel og udbud som et simpelt, kausalt afsluttet forløb. Efterspørgsel supplerer udbud, og udbud supplerer efterspørgsel, nærmest som en cirkel.

Jeg har lavet en skifte for bedre at illustrere hvad jeg mener:

udbudogefterjh1.jpg

w303.png

Dette er skitsen.

Det er jo i det hele et spørgsmål om en værdikamp og om selve styrketræningens rolle i kulturen, et spørgsmål om hvordan det frie marked gør både skade og gavn i et samspil med folks uvidenhed/ligegyldighed. Og dette er også konjukturbestemt.

Din udlægning er alt for simplificeret idet du slet ikke behandler proft/grådighed vs. kvalitet, og spørgsmålet om man kunne opnå væsentligt mere kvalitet for at gå glip af forholdsmæssigt væsentligt mindre profit.

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Synes Mengele har en valid pointe. Fitness World vil gerne tjenepenge, det er klart, men kan de ikke også gøre det på anden vis. Lad og sige at alle centre droppede maskiner fra den ene dag til den anden. Det ville betyde at hr. og fru DK blev nød til at træne med frivægte, hvilket ville betyde at de fik bedre resultater.

Det er sandyndligvis billigere at investere i frivægte end maskiner, så hvad afholder fitnesscentrene i at gå den vej? Sandsynligvis at de er bange for at skræmme målgruppen (hr og fru DK) væk. Men det er jo netop fordi der er skabt en tilgang til det at træne fitness/wellness at det kan foregår siddende i en maskine. Og det kan det da også, men resultaterne vil blive bedre, hvis man træner på en anden måde. Problemet er at folk tror at de får det optimale ud af maskinerne, og at frivægtsøvleser er sværere. Men det er jo bull. Alle kan lære de basale øvelser relativt hurtigt. (Okay squat er måske lidt svær, men så sæt folk på lidt benpres, lunges, quarter squats o. lign.) Det er heller ikke hårdere at træne med frivægte. Til gengæld får du mere ud af at træne med din 40 rm for 10 reps, som langt de fleste gør fordi det ikke må være hårdt. Folk er ligeglade med om de træner på den ene eller den anden måde, bare det ikke er hårdt. (Og hvem ved måske vil de blive motiverede og rent faktisk begynde at træne hårdt fordi det pludselig får resultater).

Da jeg arbejdede som instruktør i SATS, surgte jeg tit kunderne om de ville have nogle frivægtsøvelser. Det ville de stort set alle sammen, og bevares det er da lidt sværere at lære, men så slipper man til gengæld for at lære at indstille en eller anden åndet maskine.

Den eneste grund til at hr og fru DK gerne vil træne i maskiner er fordi de tror at det er ligeså godt. De fleste vil faktisk gerne knokle, når de er oppe at træne. Frivægte vil give dem bedre balance, koordination og styrke = bedre resultater.

Min pointe er at maskinhelvedet som er fitnessbranchens problem er, at der eksisterer et paradigme, hvor der er for lave forventinger til hr og fru DK. Hr og fru DK skal bare sættes i gang med frivægte. Det vil de ikke tude over. I TSK er der masser af motionister, på trods af at der ikke er nogen maskiner, og langt de fleste er langt stærkere end en gennemsnitsmotionist i fitnesscentrene. Hvorfor? Fordi udstyret er til det, og fordi de kan se og blive inspireret af de stærke styrkeløftere. Incoqnito har været inde på hvor meget mere fordelagtigt det ville være for alle motionister at træne med frivægte. Og hvorfor skulle hr og fru DK sige nej til det. Alle (ALLE!) der har trænet i et stykke tid træner jo med frivægte. Hvorfor? Fordi det er sjovere og fordi det giver bedre resultater, hvorfor så ikke gå i gang med det fra start. Centrene vil sagtens kunne tjene penge, da vedligehold og lign er meget billigere på stænger og skiver. Der er med andre ord brug for et holdningsskift og de kan kun starte ude i centrene sådan som DK fitness miløjet ser ud nu. Smid maskinerne ud og sæt folk i gang med frivægte. Så bliver alle glade og får store guns!

Nej, så havde der minimum været 12 smileys pr. indlæg. Ved korte indlæg er der en smiley for hvert andet ord.

Jeg mener nu at kvotienten er en per sætning. Hvilket stemmer!

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke forstå man har så stort et problem, som du har med de kæder. Hvis du ikke finder udbudet godt nok, må du jo finde dig et andet sted at træne.

Jeg træner selv i Fitnessworld et par gange om ugen, og min motivation har og bliver aldrig at jeg skal kunne løfte 200 kg og ligne en opsvulmet michelin mand, synes ikke det er pænt og unaturligt....

Jeg kommer der for at træne mine muskler, men ikke for at de skal kunne ses fra rummet, men for at de skal kunne bære min krop. Til dette formål er de eksisterende centre fint for mig, og sikkert også for størstedelen af den danske befolkning. Og nej det har intet med ringe motivation at gøre, men det faktum at det er et fåtal af befolkningen som ønsker at ligne de muskelbundter de stødder ind i. De kommer der for at "holde formen", måske tone kroppen lidt og blive sundere. Og så meget hyggeklub er der ikke over fitnessworld i forhold til fintessdk, de har jo ikke engang en kaffebar og sauna som den anden har ;o)

Jeg har det fint med at der ikke er basis for "de store drenge" disse stedder, jeg bryder mig heller ikke selv om at træne blandt dem.

Link to comment
Share on other sites

Det ville betyde at hr. og fru DK blev nød til at træne med frivægte, hvilket ville betyde at de fik bedre resultater.

Min påstand er, at frivægte kræver flere og bedre instruktører. Det betyder, at der skal ansættes flere til hvert center, at der skal bruges flere penge på uddannelse af disse og at de efterfølgende skal have mere i løn. Derfor er det lettere at lade folk blive i maskinerne og lade mængden af instruktører være så lavt som muligt.

Der står jo ikke på håndvægten hvordan man kan bruge den, på maskinen står der hvordan man bruger den. Og så er der en "maskine til hver muskel" og så går man ellers bare en tur i centeret. Og så længe centeret kan slippe afsted med dette - hvorfor så ikke gøre det? Frivægtene kræver - netop pga. deres mange anvendelsesmuligheder - en meget mere aktiv indgang til træningen.

Min pointe er at maskinhelvedet som er fitnessbranchens problem er, at der eksisterer et paradigme, hvor der er for lave forventinger til hr og fru DK. Hr og fru DK skal bare sættes i gang med frivægte. Det vil de ikke tude over. I TSK er der masser af motionister, på trods af at der ikke er nogen maskiner, og langt de fleste er langt stærkere end en gennemsnitsmotionist i fitnesscentrene. Hvorfor? Fordi udstyret er til det, og fordi de kan se og blive inspireret af de stærke styrkeløftere

Men tror du ikke at netop de motionister, der er i TSK, er blevet der, netop fordi de er "typen" der bliver motiveret af at se stærkere personer træne på anderledes måder, fordi de er mere aktivt involveret i deres træning og har andre ambitioner?

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share