FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -


Dr. Mengele
 Share

Recommended Posts

Hvad er det du IKKE forstår i deres måde at drive forretning på?

De henvender sig til hr. og fru. danmark som ynder at deltage i diverse hold og ellers træne i maskiner.

For deres målgruppe må kvaliteten da netop her være i top, de får præcist det de efterspørger til en billig penge, at du ikke er enig er ikke deres problem men dit.

Hvad mener du da de burde gøre for at øge kvaliteten for deres MÅLGRUPPE.

Det er da dig som ikke FATTER noget :smile: Når man driver forretning giver det mening at favne så store/mange segmenter som muligt indenfor scope. Hvorfor ikke yde et produkt som har kapacitet til at favne folk som træner seriøst?

Desuden er det motiverende at opleve mere seriøse folk udfolde sig.

Og mht. dit vrøvl vedr. kvalitet og efterspørgsel - kvaliteten bliver IKKE bedre af at folk er "tilfredse". Og lad være med at insinuere at jeg har et problem :smile:

Fra et etisk synspunkt giver det også mening at øge kvaliteten i centrene. Det vil øge effekten af træningen og dermed helbredet hos betalende kunder.

Link to comment
Share on other sites

Det er da dig som ikke FATTER noget :smile: Når man driver forretning giver det mening at favne så store/mange segmenter som muligt indenfor scope. Hvorfor ikke yde et produkt som har kapacitet til at favne folk som træner seriøst?

Desuden er det motiverende at opleve mere seriøse folk udfolde sig.

Og mht. dit vrøvl vedr. kvalitet og efterspørgsel - kvaliteten bliver IKKE bedre af at folk er "tilfredse". Og lad være med at insinuere at jeg har et problem :smile:

Fra et etisk synspunkt giver det også mening at øge kvaliteten i centrene. Det vil øge effekten af træningen og dermed helbredet hos betalende kunder.

Fordi hr. og fru. danmark ikke gider se på dig træne måske?

Hvorfor tror du de fjerner alle ordentlige håndvægte?

Ja, for dig og mig er det uden tvivl - men det er ikke alle der deler det syn.

Hvad er der galt med kvaliteten? Du kan ikke snakke om kvalitet hvis du ikke kan fortælle mig hvad der halter jf. deres målgruppe.

Du har jo et problem :smile: - du kan ikke se at ikke alle deler samme meninger som dig og at man ikke kan ramme alle.

Så forklar mig hvad du mener med at øge kvaliteten? - Du mener åbenbart at effekten af træningen hos hr. og fru. danmark er mindre med technogym barbels end med eleiko etc.?

Ydermere vil der være forskel på effekten for den normale motionsnist i et center har mulighed for 36kg DBs eller 50kg DBs?

Link to comment
Share on other sites

Instruktørerne i fitnesscentre er komplet ubruelige, hvis du vil videre fra "maskiner giver dig muskler og cardio forbrænder fedt" stadiet...

FFS

Jeg har set instruktører instruere folk i at squatte i Smith Stativ og træn stort set alle deres øvelser i maskiner utallige gange!

Link to comment
Share on other sites

Instruktørerne i fitnesscentre er komplet ubruelige, hvis du vil videre fra "maskiner giver dig muskler og cardio forbrænder fedt" stadiet...

Maskiner giver dig muskler. I hvertfald større end hvis du ligger på sofaen.

Cardio forbrænder fedt. I hvertfald mere end hvis du ligger på sofaen.

Det er det niveau en masse af FitW's kunder ligger på. For dem er kvaliteten af produktet fint og for dem er effektiviteten fin.

FFS

Jeg har set instruktører instruere folk i at squatte i Smith Stativ og træn stort set alle deres øvelser i maskiner utallige gange!

Jeg har set folk der ikke kan bænkpresse en Technogym 11 kg's BB. Ville det være smart at sætte sådan en person til at squatte i det fri?

Til alle, der læser i denne tråd og ikke forstår de store kæder: Kom ud af jeres jernhuler og oplev Danmarks gennemsnitlige viden om træning og sundhed og oplev de danskere, der ikke vil veje +95 kg. med en BF% på mindre end 10!

Link to comment
Share on other sites

Instruktørerne i fitnesscentre er komplet ubruelige, hvis du vil videre fra "maskiner giver dig muskler og cardio forbrænder fedt" stadiet...

FFS

Jeg har set instruktører instruere folk i at squatte i Smith Stativ og træn stort set alle deres øvelser i maskiner utallige gange!

Jeg har set det modsatte, jeg har set instruktører der forstår at bruge andet end maskiner. Men maskiner er et godt sted at starte for mange, hvis alternativer er advanceret frivægtsøvelser som kan skade mere end gavne, hvis de ikke udføres korrekt?.

Jeg vil som andre har pointeret, at bodybuildere ikke er deres primære målgruppe. I segmenteringen er der jo nok netop ikke lagt vægt på det segment. Navnet siger vel også sig selv, F I T N E S S, og eftersom de er få folk der bruger håndvægter på over 36kg, så er der jo nok mening med galskaben :)

De tjener nok også fedt, så jeg tror ikke de har et problem, med ikke at få det segment, som body buildere/styrkeløftere nu engang er.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg arbejdet i sat i nærved 10 år. Jeg oplever ikke instruktør standarden som værende så dårlig som der altid omtales her inde.

Det hanlder om at møde medlemmernes måle, indpasse det i hvad der er realistisk for disse medlemmer. Søge at finde træning der er motiverende. Træning der er sundhedsfremmende og motiverende på samme tid.

I den sammenhæng indgår 5x5 træning baseret på squat bænkpres/dødløft for forsvindende få.

Hvad skal der til for at gøre den gennemsnitlige kunde i SATS sundere?

helt groft sat op kan det siges sådan:

1. tung træning. Særligt for kvinder vigtigt. Tung træning er her ca 10rm, 2-3 sæt pr øvelse 5-6 øvelser for hele kroppen (rehab øvelser/udstrækning ikke inkluderet)

2. Cardio. Pulsen skal op omkring 70% af max, gerne i 30 minutter. Når en grundform er opnået kan intervaltræning introduceres. Vægtbærende aktivitet er at foretrække, gruppetærning er i høj grad at foretrække da mange flere bevægemæssige færdigheder udvikles, det er vægtbærende og ALLE erfaringer og statistikker (føres på samtlige medlemmer vie medlemssystemet) viser at compliance er langt langt højere hvis gruppetræning inkluderes i træningsplanen.

3. Bevægelighed/rehab etc.. Dette er personlige træneres område, de har viden og tid nok til at indarbejde specifikke målrettede træningsøvelser og programmer der kan forbedre individets bevægeapperats funktion. Nogen vil måske mene det er for dårligt at instruktører ikke tager sig af dette, men aktiveringsøvelser og specifikke holdningskorrigerende øvelser er ekspertarbejde der kræver tæt opfølgning og øvelser introduceret i en enkelt programlægningssession udføres meget ofte ikke korrekt. Der skal flere superviserede træninger til.

Alle tilbydes opfølgning men i praksis ser vi 20-40% tager imod tilbuddet, selv hvis vi presser på.

Når kun 20-40% kommer til runde 2 gratis træningsvejlending lige nu, er det meget vanskeligt at øge niveauet hos medlemmerne. Så bliver man nødt til at vælge MOL approved øvelser som squat og dødløft og bænkpres fra, da det er uforsvarligt med så lidt tid til at lære medlemmet øvelsen.

Jeg har i praksis set utallige medlemmer der umulige at få til at øge vægten. Kvinder sidder eksempelvis med 15kg i brystpressen og sludrer med sidemanden og mener det er nok vægt. Forklaring, motiverende snak om fordelene kosmetisk og sundhedsmæssigt ved at øge vægten bider ikke det mindste på.

Omvendt har de få der har fulgt angivelserne får latterligt gode resultater på 5 øvelser 2 sæt, 20-30min cardi 3 gange om ugen. Man kan føre en helt til truget, men man kan ikke tvinge den til at drikke. Derfor er kodeordet motivation, sjov og spændende træning, træning der giver mere og andet end bare resultater. Der betyder 40kg's håndvægte og powerracks uendeligt lidt.

Hvis nogle af MOL guru'erne har andre holdninger vil jeg gerne kende baggrunden for disse holdninger. Et medlemsskab af en styrkeløfter eller VL klub eller en bænkpres på over 150kg er ikke baggrund for at kende målgruppens behov :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil som andre har pointeret, at bodybuildere ikke er deres primære målgruppe. I segmenteringen er der jo nok netop ikke lagt vægt på det segment. Navnet siger vel også sig selv, F I T N E S S, og eftersom de er få folk der bruger håndvægter på over 36kg, så er der jo nok mening med galskaben :)

God pointe!

Verdens største producent af motionsudstyr siger aldrig fitness, de siger Wellness... Deres fokus er endnu blødere end dit :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er overhovedet ingen der anfægter Fitness World's eksistensberettigelse. Hvorfor skulle man da det. Folk får en god oplevelse der, en fornøjelse, og hu-hej det kører. Det betyder ikke at Fitness World resolut skal:

- hyre inkompetent personale (hvilket de gør).

- fjerne powerracks

- bruge møgstænger

- fjerne tunge håndvægte

- alt det andet der gør Fitness til Shitness.

Mode, smag og tradition er jo resultatet af en vekselvirkning mellem og supplering af folks individuelle krav, og så det udbudte. Majoriteten, dvs. pengene, efterspørger lorteudstyr. FitnessWorld udbyder lorteudstyr. Og netop fordi Fitness World udbyder lort så efterspørger folk lort. Det sker alt sammen på bekostning af effektiv træning.

Ikke overraskende skal folk nævne, at de driver forretning etc. etc. Det er utroligt trivielt - at de driver forretning er ligeså åbenlyst og legitimt som at der sidder folk og retter en kritik mod det udbudte produkt. For hver gang folk nævner "de driver forretning" skal automatsvareren sende "og vi retter, som forbrugere, bare kritik". Begge to sande, begge to lige "ligegyldige".

Jeg ved ikke hvorfor begrebet "Fitness" er blevet til "sub-middelmådighed". Fitness er ikke et negativt ord om Hr. og Fru I dårlig form- Danmark, det er et begreb der beskriver FIT. Man kan fortolke en masse på hvad det begreb er, men at fremhæve det som "jamen de vil jo dyrke FITNESS" giver ikke mening, da effektiv træning (med det fornødne, effektive udstyr) også resulterer i FITNESS, og endda mere af det. FITNESS WORLD er slet ikke FITNESS, det er Wellness. Hvis det var fitness var der også det fordnødne træningsudstyr - og det er der ikke. Hvis der ikke er grundlag for at lave de i almindelighed mest anerkendte øvelser med passende modstand så er der ikke kvalitativt det der skal bruges.

Jeg ved ikke hvorfor folk bliver så personlige. Er der noget galt i at kritisere Fitness World? Det er begrundet kritik, ikke foredomme og nonsens. Og Fitness World er jo, vitterligt, elendigt makværk. Det trodser forstanden at folk kan forsvare deres latterlige forretning. Hvis folk udbød latterlige perversioner af anden træning (basket, baseball etc) og det resulterede i en forringelse af den eksisterende fysiske udøvelse så ville det jo være fint at rette kritik...

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Det betyder ikke at Fitness World resolut skal:

- hyre inkompetent personale (hvilket de gør).

- fjerne powerracks

- bruge møgstænger

- fjerne tunge håndvægte

- alt det andet der gør Fitness til Shitness.

- Personalet er kompetent NOK. Dvs. de kan sætte en nybegynder i gang og få vedkommende til at komme igen = flere penge i kassen og bedre sundhed hos klienten.

- Hvis der alligevel ikke er nogen, der bruger powerracks, hvorfor så beholde dem? Pladsen kan bruges til udstyr, som kan lokke flere kunder til. Og btw.: I FitW på Fasanvejen er der faktisk kommet et powerrack mere :wink:

- Hvis de alligevel aldrig kommer til at løfte mere end det de holder til, hvad er der så galt i det?

- Hvis folk ikke efterspørger tungere DB's hvorfor så beholde/købe dem? Hvis det samtidigt kan udelukke "suspekte" typer, som ellers ville skræmme "normale" typer væk, er det win/win for FitW.

- Alt det andet? Altså det, DU mener gør det til Shitness? Det, DU mener gør det til Shitness, er måske det, der gør FitW som et godt sted for andre.

Link to comment
Share on other sites

Puh... Det var noget af en heftig debat det her har startet...

Jeg er en af de hersens såkaldt hr. (og fru?) Danmark, som træner i FW et par gange om ugen. Jeg har trænet der i et halv års tid, men kun de seneste 2-3 måneder lidt mere seriøst - som sikkert alligevel ikke er seriøst i jeres øjne.

Jeg squatter og bænkpresser, laver curls, military press osv og prøver generelt at undgå de fleste maskiner for istedet at lave nogle frivægtsøvelser. Jeg har ikke meget anden forstand på træning, end den jeg har læst mig til herinde og de videoer jeg har set på Tuben af diverse BB øvelser. Dødløft har jeg ikke kastet mig over endnu, da jeg ikke tør uden supervision...

DET der betyder noget for mig i sådan et center er to ting: Pris og beliggenhed. Jeg er ikke den mest inkarnerede udøver og træner ca 2 gange om ugen, hvilket jeg ikke har noget problem med. Jeg ved godt at jeg ikke bliver mr. Olympic med min tilgang, men jeg kan se og mærke at der sker noget og det tæller for mig. Det nye FW Frederikssundsvej ligger 500m fra mig og koster mig 199kr om måneden - det opfylder mine to kritierer med pris og beliggenhed. Kan andre centre opfylde det, vil jeg da gerne høre om det?

Det skal siges at de har har måtter over hele gulvet ved alle DB's, dog ikke ved deres Powerrack (som de dog har) - men de har dog 20kg's stænger.

Det jeg prøver at sige (på vegne af hr. og fru danmark og nok dem liige niveauet over) er, at vi er fucking ligeglade med om der er 36kg eller 50kg DB's og om der står Eleiko eller Technogym på vores vægtstang.

Og nu må vi jo nok indrømme at det hele handler om profit - hvor stor en del af deres nuværende samlede antal medlemmer er det de mister, fordi de ikke har over 36db? 5%? Det tror jeg ikke engang!

Hvis vi nu siger at de udskifter alt deres møgudstyr med noget ordentligt, får tungere vægte ind og kompetente trænere, så får de måske en medlemsfremgang (og INDTJENING) på 5% - men hvor meget er deres UDGIFTER så lige steget? Betragteligt mere end 5%.

Det er da simpel logik at de ikke har nogen interesse i at tilbyde træningsformer for dem der ligger et godt stykke over middel, da det ikke stemmer overens med deres cost/benefit analyser.

Forstå at mindre seriøse udøvere har andre kriterier og præferencer end Jer - Beliggenhed og pris!

Mvh hr. Danmark.

Edited by Kongsfelt
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Der er overhovedet ingen der anfægter Fitness World's eksistensberettigelse. Hvorfor skulle man da det. Folk får en god oplevelse der, en fornøjelse, og hu-hej det kører. Det betyder ikke at Fitness World resolut skal:

- hyre inkompetent personale (hvilket de gør).

- fjerne powerracks

- bruge møgstænger

- fjerne tunge håndvægte

- alt det andet der gør Fitness til Shitness.

Mode, smag og tradition er jo resultatet af en vekselvirkning mellem og supplering af folks individuelle krav, og så det udbudte. Majoriteten, dvs. pengene, efterspørger lorteudstyr. FitnessWorld udbyder lorteudstyr. Og netop fordi Fitness World udbyder lort så efterspørger folk lort. Det sker alt sammen på bekostning af effektiv træning.

Ikke overraskende skal folk nævne, at de driver forretning etc. etc. Det er utroligt trivielt - at de driver forretning er ligeså åbenlyst og legitimt som at der sidder folk og retter en kritik mod det udbudte produkt. For hver gang folk nævner "de driver forretning" skal automatsvareren sende "og vi retter, som forbrugere, bare kritik". Begge to sande, begge to lige "ligegyldige".

Jeg ved ikke hvorfor begrebet "Fitness" er blevet til "sub-middelmådighed". Fitness er ikke et negativt ord om Hr. og Fru I dårlig form- Danmark, det er et begreb der beskriver FIT. Man kan fortolke en masse på hvad det begreb er, men at fremhæve det som "jamen de vil jo dyrke FITNESS" giver ikke mening, da effektiv træning (med det fornødne, effektive udstyr) også resulterer i FITNESS, og endda mere af det. FITNESS WORLD er slet ikke FITNESS, det er Wellness. Hvis det var fitness var der også det fordnødne træningsudstyr - og det er der ikke. Hvis der ikke er grundlag for at lave de i almindelighed mest anerkendte øvelser med passende modstand så er der ikke kvalitativt det der skal bruges.

Jeg ved ikke hvorfor folk bliver så personlige. Er der noget galt i at kritisere Fitness World? Det er begrundet kritik, ikke foredomme og nonsens. Og Fitness World er jo, vitterligt, elendigt makværk. Det trodser forstanden at folk kan forsvare deres latterlige forretning. Hvis folk udbød latterlige perversioner af anden træning (basket, baseball etc) og det resulterede i en forringelse af den eksisterende fysiske udøvelse så ville det jo være fint at rette kritik...

Hvis du mener at Fitnessworld maskiner/håndvægte/cardio er så dårlige burde alle deres medlemmer jo være i dårlig form :nissegrin: Men er bange for at fortælle dig at god form er andet end at kunne løfte en 50 kg håndvægt.

Mange af deres medlemmer kommer jo for den velvære det giver at træne og bruge sin krop. Og 5 km på et løbebånd vil give dem lige så meget velvære som dem der kun træner vægte i velvære. Det har ikke noget med Wellness at gøre , men du ser åbenbart dig selv som en anden verdensmand som tror at forskellige kæder vil tilrette deres centre til Brian og johnny typer.

Tit hænger form jo sammen med hvor meget man træner , og ikke mindst hvor hårdt man presser sig selv. Og der skal være plads til ham og hende der træner en/to gange pr uge. Og syntes netop at Fitnessworld "rammer" plet med deres lave pris og ikke mindst er deres udstyr glimmerende. Og hvis en mand på 86 år kan løfte 36 kg håndvægte er det jo ikke helt skidt :wink:

Nej prøv du at få testes medlemmerne kondital og styrke i forhold til deres aldre, så vil du opdage at mange er i bedre form, og langt bedre sundhedtilstand, men igen det er jo op til det enkelte medlem at få det ud af det for 199 kr

Link to comment
Share on other sites

- Personalet er kompetent NOK. Dvs. de kan sætte en nybegynder i gang og få vedkommende til at komme igen = flere penge i kassen og bedre sundhed hos klienten.

Deres personale er lige præcist kompetent nok til at de får flest penge i kassen. Det er, ikke overraskende, den linje der lægges. Hvis en given person søger job som instruktør i et Shitness World center vil der være to meget forskellige resultater afhængigt af hvilken ansøgning vedkommende sender. Ansøgningen skal være delt op i to afsnit, hvor et af afsnittene i dem begge er ens - det er det der handler om ens evne som menneskekender, ens samarbejdsvillighed og ens personlige egenskaber. Det andet afsnit vil i den ene ansøgning fremhæve at man har personlig erfaring, man nyder at træne, nyder wellness, har noget teoretisk og praktisk indsigt. I den anden ansøgning vil der blive lagt vægt på ens EKSTREMT detaljerede teoretiske og praktiske indsigt, det forfatterskab man har undersøgt, etc etc etc. Hvilken tror du vil blive printet ud og gemt, og hvilken tror du ryger i Recycle Bin?

- Hvis der alligevel ikke er nogen, der bruger powerracks, hvorfor så beholde dem? Pladsen kan bruges til udstyr, som kan lokke flere kunder til. Og btw.: I FitW på Fasanvejen er der faktisk kommet et powerrack mere :wink:

Folk efterspørger og bruger ikke powerrack fordi de er så sjældne. Man kan ikke dele alt op i afskildte hændelsesforløb, årsag og virkning. Det ene forårsager og supplerer det andet, frem og tilbage og hele tiden. Det skyldes blandt andet møgcentre som Fitness World.

Der står forøvrigt sikkert "max belastning 200 kg" på siden af det powerrack. Gør der ikke er der da ét lyspunkt i hele Shitness-affæren.

- Hvis de alligevel aldrig kommer til at løfte mere end det de holder til, hvad er der så galt i det?

De har ikke lyst til at løfte mere, fordi miljøet ikke understøtter den adfærd. Derfor er der stadig et drive og en generel menneskelig drift efter bigger, stronger, faster. Den servicerer SHITNESS WORLD bare ikke.

- Hvis folk ikke efterspørger tungere DB's hvorfor så beholde/købe dem? Hvis det samtidigt kan udelukke "suspekte" typer, som ellers ville skræmme "normale" typer væk, er det win/win for FitW.

Ja, flere penge, lorte kvalitet. Og den med suspekte typer holder ikke, og det ved du også godt. Hvis folk tér sig uacceptabelt må centeret udelukke vedkommende medlem. Snart skal vi smide folk ud fordi de træner i langærmet. Vi kan også have max 20 kg håndvægte.

- Alt det andet? Altså det, DU mener gør det til Shitness? Det, DU mener gør det til Shitness, er måske det, der gør FitW som et godt sted for andre.

Listen er jo uendelig. Der er snart ikke det der ikke er galt med Shitness World.

Shitness World handler ene og alene om MAX PENGE I KASSEN. Ikke om træning. Længere er den ikke. Der er intet der skal forklares med "dette er bedst i træningsøjemed, punktum". Al deres adfærd skal forklares ud fra hvad der er bedst forretning. Som forbruger vil jeg kritisere deres elendige produkt/ydelse, og anklage dem for at slukke den gnist der er hos mange for at opnå MERE - de er ellers i en ideel position til at servicere det behov.

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

@kongsfelt, fandme et fedt indlæg.

I SATS odense vil jeg estimere 20-30 ud af medlemsskaren havde behov for håndvægte over 36kg. Med omtrent 2500 medlemmet på det tidspunkt giver det 1%

Ud af den procent vil jeg mene over halvdelen brugte steroider regelmæssigt...

jeg ved godt hele verden ikke er SATS Odense, eller Frb Svømmehal, Parken, Nørrebro, Vesterbro, eller nogle af de andre SATS centre jeg har frekventeret. Dog har det samme mønster vist sig alle steder. Der er ingen grund til at servicere 1% af medlemmerne hvis risikoen er at det tiltrækker uheldige typer, skaber dårlig stemning og medlems afgang.

Link to comment
Share on other sites

@Mengele, der er ikke en drift til bigger faster stronger hos det gennemsnitlige menneske. Der er en drift efter sofaen og chips.

Mange mennesker er tilfredse med at spille på firmafodbold holdet. De vil ikke kæmpe for en kontrakt og være professionelle, de vil bare hygge sig med lidt bold.

Samme gælder inden for fitness.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mener at Fitnessworld maskiner/håndvægte/cardio er så dårlige burde alle deres medlemmer jo være i dårlig form :nissegrin: Men er bange for at fortælle dig at dårlig form er andet end at kunne løfte en 50 kg håndvægt.

Mange af deres medlemmer kommer jo for den velvære det giver at træne og bruge sin krop. Og 5 km på et løbebånd vil give dem lige så meget velvære som dem der kun træner vægte i velvære. Det har ikke noget med Wellness at gøre , men du ser åbenbart dig selv som en anden verdensmand som tror at forskellige kæder vil tilrette deres centre til Brian og johnny typer.

Tit hænger form jo sammen med hvor meget man træner , og ikke mindst hvor hårdt man presser sig selv. Og der skal være plads til ham og hende der træner en/to gange pr uge. Og syntes netop at Fitnessworld "rammer" plet med deres lave pris og ikke mindst er deres udstyr glimmerende. Og hvis en mand på 86 år kan løfte 36 kg håndvægte er det jo ikke helt skidt :wink:

Nej prøv du at få testes medlemmerne kondital og styrke i forhold til deres aldre, så vil du opdage at mange er i bedre form, og langt bedre sundhedtilstand, men igen det er jo op til det enkelte medlem at få det ud af det for 199 kr

Lulz...

Jeg var personligt forbi den (næsten) nyåbnede Fitness World på Østerbronx idag. Der var den ene piger nærmest federe end den anden. Desuden sutter "udstyret" :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår da 100% at Fitness World gør som de gør. Hvis jeg kunne sælge lort og tjene masser af penge gjorde jeg da også det. Det er business. Udvikl eller afvikl. Men det her er ikke Business-Online, det er Motion-Online. Og ud fra en kvalitativ fitnessvinkel er det, som Fitness World udbyder, netop det: Lort. De sælger koncenteret møg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var personligt forbi den (næsten) nyåbnede Fitness World på Østerbronx idag. Der var den ene piger nærmest federe end den anden. Desuden sutter "udstyret" :smile:

Flot.

Har du også været en tur rundt i byen og en tur på stranden på et tidspunkt? Så vil du se, at folk er i endnu dårligere form uden for fitness-centrene.

Link to comment
Share on other sites

Lulz...

Jeg var personligt forbi den (næsten) nyåbnede Fitness World på Østerbronx idag. Der var den ene piger nærmest federe end den anden. Desuden sutter "udstyret" :smile:

Forstår det var slemt for dig - for uhhh overvægtige mennesker bør man virkelig ikke udsættes for - burde forbydes jo... de bør virkeligt slet ikke træne... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Puh... Det var noget af en heftig debat det her har startet...

(..................)

Det er da simpel logik at de ikke har nogen interesse i at tilbyde træningsformer for dem der ligger et godt stykke over middel, da det ikke stemmer overens med deres cost/benefit analyser.

Forstå at mindre seriøse udøvere har andre kriterier og præferencer end Jer - Beliggenhed og pris!

Mvh hr. Danmark.

Det har jeg jo gjort klart fra starten. Det handler om penge. Det ændrer jo ikke på at den ydelse som FW sælger sports/træningsmæssigt er mangelfuld når det gælder om at servicere bare let avancerede entusiaster.

Hvorfor bliver folk ved med at nævne at FW's motivation er penge? Det er jo ligeså interessant som at nævne at vi som kritikere er motiveret af bedre træning og en pleje af resultater.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Lulz...

Jeg var personligt forbi den (næsten) nyåbnede Fitness World på Østerbronx idag. Der var den ene piger nærmest federe end den anden. Desuden sutter "udstyret" :smile:

Endten er du fatsvag eller mindre begavet.....det kunne jo være at de piger du omtaler i en så flot tone prøvede at tabe sig :wink: og med Fitnessworld udstyr er det ikke noget problem at tabe sig og komme i form :santa2:

Men du fik da lagt mærke til at der var piger :boobs: så måske dine veninder, og dig Fru Erik skulle begynde at træne dernede :nissegrin: så har vi andre også noget at grine af :flipa:

Edited by Willy
Link to comment
Share on other sites

Deres personale er lige præcist kompetent nok til at de får flest penge i kassen.

Du famler i blinde for argumenter. Du skulle have stoppet efter første punktum - der har du svaret på dit eget spørgsmål.

Folk efterspørger og bruger ikke powerrack fordi de er så sjældne. Man kan ikke dele alt op i afskildte hændelsesforløb, årsag og virkning. Det ene forårsager og supplerer det andet, frem og tilbage og hele tiden. Det skyldes blandt andet møgcentre som Fitness World.

Der står forøvrigt sikkert "max belastning 200 kg" på siden af det powerrack. Gør der ikke er der da ét lyspunkt i hele Shitness-affæren.

Folk efterspørger generelt IKKE powerracks. Der er to racks i både FitW Fasanvej og FitW Lygten - der er ALTID mindst ét ledigt! Jeg ved det fordi jeg træner der regelmæssigt flere gange om ugen, og nej, der står IKKE maks 200 kg. noget sted på det. Hvad er din baggrund for at udtale dig så skråsikkert?!

De har ikke lyst til at løfte mere, fordi miljøet ikke understøtter den adfærd. Derfor er der stadig et drive og en generel menneskelig drift efter bigger, stronger, faster. Den servicerer SHITNESS WORLD bare ikke.

kongsfeldt og ptpoul har givet fremragende svar på dette. Bigger, stronger, faster kan vise sig på forskellige måder - nogen vil være professorer, nogen vil have store biceps.

Ja, flere penge, lorte kvalitet. Og den med suspekte typer holder ikke, og det ved du også godt. Hvis folk tér sig uacceptabelt må centeret udelukke vedkommende medlem. Snart skal vi smide folk ud fordi de træner i langærmet. Vi kan også have max 20 kg håndvægte.

Den med suspekte typer holder, og det ved du. Hvis du nogensinde har trænet i PowerStudio ved du hvad suspekte typer er, og jo - de kan faktisk godt skræmme andre væk.

Listen er jo uendelig. Der er snart ikke det der ikke er galt med Shitness World.

Så slap du om et ordentligt svar igen :wink:

Shitness World handler ene og alene om MAX PENGE I KASSEN.

Du skulle have stoppe der, allerede først i dit svar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår da 100% at Fitness World gør som de gør. Hvis jeg kunne sælge lort og tjene masser af penge gjorde jeg da også det. Det er business. Udvikl eller afvikl. Men det her er ikke Business-Online, det er Motion-Online. Og ud fra en kvalitativ fitnessvinkel er det, som Fitness World udbyder, netop det: Lort. De sælger koncenteret møg.

Problemet er at Mindst 95% af kunderne får dækket deres behov rigeligt med udstyret der er til rådighed. Det taler ikke for at udvide kapaciteten.

Ulemperne ved at udvide kapaciteten er der blevet talt om en del gange men det ignoreres åbenbart.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at Mindst 95% af kunderne får dækket deres behov rigeligt med udstyret der er til rådighed.

De TROR ihvertfald at de får dækket deres behov...

Den jævne centergænger stiller sig tilfreds med det udstyr der er i centeret, for det er det samme skrammel der er i de andre centre, men det er jo ikke ensbetydende med at udstyret opfylder deres behov, folk er dovne, de lader sig tage til takke med hvad de får, sådan er det desværre i mange henseender, blandt andet derfor FitDk, McD. eksisterer...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share