FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -


Dr. Mengele
 Share

Recommended Posts

De TROR ihvertfald at de får dækket deres behov...

Den jævne centergænger stiller sig tilfreds med det udstyr der er i centeret, for det er det samme skrammel der er i de andre centre, men det er jo ikke ensbetydende med at udstyret opfylder deres behov, folk er dovne, de lader sig tage til takke med hvad de får, sådan er det desværre i mange henseender, blandt andet derfor FitDk, McD. eksisterer...

Netop. Dette er essensen. Man sælger folk lort og giver dem det indtryk, at det nu faktisk er ok. sådan er det alle andre steder, bare billigere her, og folk ved ganske enkelt ikke bedre.

Det er jo ikke anderledes end fx teater og lignende på frie markedsvilkår. I visse tider vil den uoplyste, ikke-kvalitetsbevidste befolkning stille sig tilfreds med CRAP. Men derfor er det stadig crap, og det sker stadig på bekostning af noget mere ædelt: en søgen efter nye grænser og evner. KVALITET.

Fitness World handler IKKE om træning, det handler om wellness, pleje af dårlig samvittighed, og i mange tilfælde spild af penge. Dette er åbenlyst for enhver.

Og Fitness World folkene griner hele vejen til banken, og endnu mere når de går hjem derfra. Tag endelig ikke fejl om dette.

Link to comment
Share on other sites

Og Fitness World folkene griner hele vejen til banken, og endnu mere når de går hjem derfra. Tag endelig ikke fejl om dette.

Har lidt svært ved, at se hvorfor dette angreb er rettet så specifikt mod Fitness World.

Mig bekendt tilbyder netop FW en pris som er betydeligt bedre end de øvrige "fitness kæder", og uden bindingsperiode.

Samtidig med at træningsmulighederne er fuldt ud på højde med øvrige fitness kæder..

Hvilket tilsyneladende er et stort problem for de øvrige kæder (fitnessdk, equinox, sats m.m.)

Link to comment
Share on other sites

Har lidt svært ved, at se hvorfor dette angreb er rettet så specifikt mod Fitness World.

Mig bekendt tilbyder netop FW en pris som er betydeligt bedre end de øvrige "fitness kæder", og uden bindingsperiode.

Samtidig med at træningsmulighederne er fuldt ud på højde med øvrige fitness kæder..

Hvilket tilsyneladende er et stort problem for de øvrige kæder (fitnessdk, equinox, sats m.m.)

Min formulering er ikke eksklusiv. Tag ikke fejl, de griner alle sammen på vej til og fra banken. FitnessWorld, ShitnessDK, etc. Umiddelbart kunne det synes utroligt man kan sælge sådan noget crap -- men det sker jo hele tiden, alle vegne, indenfor alt.

Link to comment
Share on other sites

Er essensen i diskussionen ikke, at nogen føler at de store kæder har gjort en niche-sport som vægttræning, i hvilken afskygning man ellers måtte dyrke det, tilgængeligt for den almene borger, omend på et lavere plan. Dermed sænkes fællesnævneren for netop at få alle med, og stordriftsfordele (kæden) konkurrerer de små klubber/foreninger (med de bedste faciliteter) ud. Resultatet, som altså pisser trådstarter af, er at der således bliver færre muligheder for at dyrke sin sport på et over-gennensnitligt dedikeret plan.

Eller handler det om en afmagt overfor folk der ikke er dedikerede nok?

Link to comment
Share on other sites

Det har du lige egenhændigt bestemt?

Egentlig sjovt som flere i denne tråd tager det som et personligt angreb når der bliver skrevet noget negativt om de kommercielle centre.

Jeg ved ikke hvor i har denne viden fra?

Vægtene er tunge nok til deres niveau, ja de er slappe efter vores målestok.

Løbebåndene kan køre hurtigt nok og andet cardio udstyr giver nok belastning. Hvad mangler der?

Med al respekt Mads. Med mindre du var pjattet med VL ville stængerne ikke være et problem for dig at benytte. Dit styrkeniveau er slet i der oppe hvor det ville være en begrænsning for dig med det udstyr der er til rådighed.

Der er aldrig nogen der har klaget over der er for lidt vægt på maskinerne, der er aldrig nogen der har klaget over at stængerne er for dårlige og det kan tælles på en hånd antallet af gange medlemmerne har klaget over vægten på håndvægtene. Jeg ved ikke hvordan det skal tolkes som andet end behovet for langt langt de fleste er dækket.

Et lille konkret eksempel:

10 år i SATS, det kan tælles på en hånd antallet af medlemmer jeg har set squatte med mere 120kg...

Quarte squats inkluderet.

Link to comment
Share on other sites

Er essensen i diskussionen ikke, at nogen føler at de store kæder har gjort en niche-sport som vægttræning, i hvilken afskygning man ellers måtte dyrke det, tilgængeligt for den almene borger, omend på et lavere plan. Dermed sænkes fællesnævneren for netop at få alle med, og stordriftsfordele (kæden) konkurrerer de små klubber/foreninger (med de bedste faciliteter) ud. Resultatet, som altså pisser trådstarter af, er at der således bliver færre muligheder for at dyrke sin sport på et over-gennensnitligt dedikeret plan.

Eller handler det om en afmagt overfor folk der ikke er dedikerede nok?

Det er ret præcist. Bodybuilding og styrke sport er sportsgrene der dyrkes andre steder end i fitness kæderne der har en målgruppe der er en anden end bodybuildere og styrkesports udøvere.

Jeg har meget svært ved at forstå det skulle være noget revolutionerende eller traumatisk for nogen mennesker.

Langt de fleste af medlemmerne på MOl træner sådanne steder, selv hvis old school alternativer med powerracks og tunge håndvægte samt anstændige stænger fandtes lige om hjørnet.

Der er en grund til at alle de gamle gode steder i københavnsområdet er lukket, ingen trænede der. Selv "MOL eliten" foretrak fitness.dk nørrebro frem for powerstudio.

Fitnesswhatever i Sønderborg frem for zielkes.

Hardwork Amager frem for den jernhule der fandtes der.

Shit jeg ser lige selv Zielkes er blevet fikset op til en vis grad ihvf...

Ser at stedet der før var privat nu er en forening, men den tidligere ejer's søn som daglig leder. Sådan må det gå med de små steder hvis de skal overleve, de bliver til foreninger med de vilkår der dermed gælder. Interessant.

Selv i Odense er det bedste store hardcore sted en forening (OBBC). Der var dog ikke plads til Styrkeløftere hvilket førte til dannelsen af OSK. Rummeligheden har sine grænser.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Er essensen i diskussionen ikke, at nogen føler at de store kæder har gjort en niche-sport som vægttræning, i hvilken afskygning man ellers måtte dyrke det, tilgængeligt for den almene borger, omend på et lavere plan. Dermed sænkes fællesnævneren for netop at få alle med, og stordriftsfordele (kæden) konkurrerer de små klubber/foreninger (med de bedste faciliteter) ud. Resultatet, som altså pisser trådstarter af, er at der således bliver færre muligheder for at dyrke sin sport på et over-gennensnitligt dedikeret plan.

Eller handler det om en afmagt overfor folk der ikke er dedikerede nok?

God post.

Jeg forstår heller ikke hvorfor der bliver investeret i lorteudstyr. Det er jo ikke fordi at technogym er billigt. Jeg forstår heller ikke alle dem herinde der forsvarer FitnessWorld. Et eller andet sted er de med til at sænke kvaliteten overall. På et tidspunkt ender det med at der ikke er mere ordentlig udstyr tilbage i centrene

I det center hvor jeg træner nu (Atlas i Gladsaxe) er der stort set kun unge knægte og hr. og fru Danmark. Alligevel er skiverne og stængerne eleiko og der er håndvægte op til 57 kg. Det fungerer fortrinligt, de kan passe deres træning og jeg kan dyrke den sport jeg brænder for. De er ikke metroflex gym, men jeg kan godt gå lidt på kompromis, hvis hr. og fru DK også kan det.

Link to comment
Share on other sites

God post.

Jeg forstår heller ikke hvorfor der bliver investeret i lorteudstyr. Det er jo ikke fordi at technogym er billigt. Jeg forstår heller ikke alle dem herinde der forsvarer FitnessWorld. Et eller andet sted er de med til at sænke kvaliteten overall. På et tidspunkt ender det med at der ikke er mere ordentlig udstyr tilbage i centrene

I det center hvor jeg træner nu (Atlas i Gladsaxe) er der stort set kun unge knægte og hr. og fru Danmark. Alligevel er skiverne og stængerne eleiko og der er håndvægte op til 57 kg. Det fungerer fortrinligt, de kan passe deres træning og jeg kan dyrke den sport jeg brænder for. De er ikke metroflex gym, men jeg kan godt gå lidt på kompromis, hvis hr. og fru DK også kan det.

Der er ikke mange mærker der kan konkurrere med technogyms priser på selectorized udstyr og kan levere samme service. Det er en myte at technogym er dyrere end andet tilsvarende udstyr, oftest er det modsatte tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

I LVK har vi håndvægte op til 70kg og vi har ikke problemer med skumle typer. Vi smider simpelthen folk ud på begrundet mistanke og sørger for at få lavet nogle tests i ny og næ. Illoyal og dårlig opførsel resulterer også karantæne/udsmidning.

Derfor ser jeg ikke nogen særlig stærk forbindelse mellem tunge håndvægte og dårlig stemning, såfremt man ellers tager nogle få forholdsregler.

Men måske er det sværere i et kommercielt center.. :)

... og måske er det også sværere i mere socialt belastede områder, hvor der er flere af den slags tabertyper.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

I LVK har vi håndvægte op til 70kg og vi har ikke problemer med skumle typer. Vi smider simpelthen folk ud på begrundet mistanke og sørger for at få lavet nogle tests i ny og næ. Illoyal og dårlig opførsel resulterer også karantæne/udsmidning.

Derfor ser jeg ikke nogen særlig stærk forbindelse mellem tunge håndvægte og dårlig stemning, såfremt man ellers tager nogle få forholdsregler.

Men måske er det sværere i et kommercielt center.. :)

... og måske er det også sværere i mere socialt belastede områder, hvor der er flere af den slags tabertyper.

De har netop lidt fobi for "store" dreng desvære, defor de små håndvægte. På det område er deres mentalitet skæv og tåbelig. Men så er det jo bare ikke der man skal være hvis det er så STORT et problem. Men altså er man så dum man kun kan lave øvelser med DB og glemmer helt at der kan smækkes tons på en BB så siger jeg ik mere :clown2: Desuden er det ens viden som er en begrænsning, ik udsytret. Det er få der træner der ville være en hardcore BB, derfor er er store DB's ikke til meget gavn som windsurfer, snowboarder, løber, osv osv. Så kan FW være fint. Og jeg har ingen problemer med fremgang, mig og min kollega bænker godt over 100. Jeg har heller ik helt forstået problematiken over Techno gym udstyr, synes det funger fint. Og vil da gerne prøve det som er bedre, hvem ville ik det. Alle vil da godt ha det beste udstyr ind for træning men så vil prisen pr md stige ret kraftigt. Er den svær at forstå?

Afh til instruktørene der inde jamen nogle er gode, andre knap så gode, der er nu nogle anssate i FW der har dystet i Miss og Mr Fitness osv. Så helt gal er den ikke. Noget jeg ikke fatter er du "Dr. Mengele" ikke kan se folk har div mål. Og fordi man ikke går efter et center med 80 kgs Db's så er det for slapt? Ja mange der inde er nye til træning, men der fra er der potentiale til at kunne udvikle sig.

Jeg er flad af grin at man kan være så sur "Dr. Mengele" Du er blevet smidt ud eller fyret der fra siden du er så vred på kæden. :cool:

Har du ikke nogle stats på hva du ohh ka klare. Det må jo være helt vildt siden emnet er bragt op.

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Jeg troede toppen var nået da FitnessDK for alvor ekspanderede og fik udryddet en række af de tilbageværende bare halvseriøse fitnesscentre der havde kvalitetsudtyr, tunge håndvægte, og noget der bare tilnærmelsesvis mindede om en halvseriøs træningsstemning - med andre ord, en indstilling om at ikke kun var træningen social, den var også målrettet mod nogle resultater af en art.

Det syntes ikke at kunne blive værre end FitnessDK, der virkelig måtte anses som lavmålet indenfor træning. Verden syntes allermest dyster... og så kom:

FITNESS WORLD / FITNESSWORLD

Et Fitness World center er ikke et træningscenter. Det er et lokale hvor man finder noget vægttræningsudstyr der ingen nytte tjener. Fitness World er en kaffeklub, en social club, hvor leverpostejsdanskere med dårlig samvittighed over deres sedentære livsstil kan få lov til at betale en masse penge for at spilde deres tid på at lave ingenting.

Jeg har et par gange observeret den daglige færden i et Fitness World center, og den almindelige træning er i bedste fald let helbredsmæssigt forbedrende. I værste fald skadesprovokerende, og i 98% af tilfældende decideret tidsspilde, altså højmålet af ineffektivitet. Det ligger simpelthen i luften i FITNESS WORLD at her handler det ikke om træning. Det handler om spild af tid, og om bullshit.

Udstyret er CRAP. Møg 11 kg stænger der bøjer med bare lidt vægt på. Technoshit håndvægte, men selvfølgelig kun op til 36 kg så man kan køre biceps. Enhver bænkpresser med den mindste selvrespekt ville græde over at skulle befinde sig på deres cykelsæde møgbænke, og er man rigtig heldig finder man et squat rack. Der er selvfølgelig ikke lagt op til dødløft, og stangen ville sandsynligvis bøje.

Magnesium er forbudt. Det er i og for sig forståeligt nok, men blot endnu et moment der gør at Fitness World for alvor er noget møg.

Fitness World er business, og 100% business. Der er intet træning over det. Det handler om en træningsoplevelse, ikke om træning. Formålet er at give kunden en illusion om at det at man er medlem i Fitness World medfører en næsten automatisk forbedret fysisk form.

Well I got news for you. Man kommer ikke i bedre form fordi Fitness World trækker 200-300 kr fra ens konto hver måned. Det bliver man kun fattigere af.

Til jer der træner i FitnesWorld, og dette gælder vitterligt over 90% af jer, I spilder jeres tid. Meld jer ud af dette små-forbryderiske foretagende der alene sælger bedrag og illusion, og meld jer ind i et center der har anstændigt udstyr og bare delvist kompetent personale, og hvor man ikke skal bekymre sig om stangen nu knækker fordi der er over 90 kg på den.

I en almindelig kontrakt er ydelserne gensidige, og man indgår kontrakter med et eller andet mål for øje. Ikke i Fitness World. Fitness World er penge ud af vinduet, og et angreb mod effektiv træninig og almindelig sund fornuft.

FitnessDK er af samme støbning som Shitness World, fra samme familie af pengegrådige kæder der overhovedet ikke tjener noget formål indenfor træning. Gør din pengepung og din træning og dit helbred en tjeneste: meld dig ud af fitness world og find et center der servicerer dig.

Jeg skulle virkelig have kastet penge i nakken for at indfinde mig et sted som Fitness World.-

Oki... skal lige have lidt luft efter denne... har du ikke slået hovedet engang? :bottom: For jeg vil sige at bare fordi du giver udtryk for din holdning, vil jeg (og formentlig andre) gerne høre din baggrund for at din viden om hvad der er korrekt og forkert.

Personligt er jeg 100% til en jernhule med magnesium, AC/DC i højtalerne og masser af POWER... Men DÉT er IKKE RIGTIG træning, bare fordi jeg syns bedst om det. Det er et frit land, og jeg tror ikke på at folk lader sig nøjes. Jeg har arbejdet i fitnessbranchen de sidste 6 år og ved en ting eller to om hvad kunden ønsker. Som ptpoul siger, så er der simpelthen så få som ønsker større vægte. Og dem som ønsker det, er heller ikke til fitness/wellness. Det er dem, som helst træner i en jernhule. Så hvad er problemet?

Og udstyret fejler da intet... Jeg har selv testet, under træning, at stængerne i FW kan holde til fuld belastning (420kg!) Så der er vist ikke så mange som løfter meget mere end det (så vidt jeg så efter sidst!)

Der er selvfølgelig forskel på centrenes indretning rundt om i landet. Men det er alligevel generelt den samme maskinpakke der bliver delt ud. Og der hvor jeg træner, er der over 10.000 medlemmer... og det er altså kun i dét center... og jeg tror at den stab er god for at folk kan lide at træne der. Også selvom udstyret ikke lugter (dufter?) af jern og magnesium. Det som folk ønsker er luksus og eksklusivitet. Det leverer de fleste centre, både når der er tale om meget eller lidt udstyr.

Jeg vil mene at, det at folk kommer for at træne, ikke altid handler om at komme i deres livs bedste form. Det handler om overskud i deres travle hverdag. Det får de tilfredsstillet ved at komme og svede lidt et par gange om ugen. Så hvorfor være så meget efter hvad DU syns hvad der er rigtigt og forkert, når folk er glade for det der er. Og jeg tror at eksemplet om kvalitativ træning (på dit niveau) er lige så tomt, som fornuften i dine argumenter. Jeg træner i FitnessWorld på Jensbaggesensvej (århus N). Og der ligger tilfældigvis Ny Helse Og Motion lige om hjørnet, med 80kg's håndvægte og andet guf, for en "Rambo". Men hvordan fanden kan det så være at der er SÅ sindssygt mange mennesker, som alligevel kommer og træner i FitnessWorld???

Nu kender jeg rigtig mange af medlemmerne, og vi har rigtig mange som træner det, som du nok vil betegne som seriøst, da der både er styrkeløftere, vægtløftere samt mange fitnessatleter. Så hvad mangler der mere for at være seriøst??

Og mht. instruktørerne, så er det klart at der ikke er et bedre niveau. For der er simpelthen ikke ret mange, som vil bruge lige så mange penge på at uddanne sig, som jeg f.eks. har brugt. En uddannelse til fitness instruktør og personligtræner koster i gennemsnit 10.000,- pr. uddannelse, som personen selv skal betale.

Jeg har selv læst elitetræner i personligtræning, hvor jeg i den sidste ende kom af med 100.000,- for en ordentligt niveau af en instruktør. Jeg forstår dit syn på den ringe kvalitet af instruktører, men nu er landet sådan at de fleste instruktører arbejder i centeret som et bi-job og derfor hverken har tid eller råd til at uddanne sig. I dag kan man ikke blive ansat i et center, hvis man ikke har papirer på sine kvaliteter. Så fordi at man læser meget på nettet og er god til at træne, så kan dette stort set ikke bruges til noget.

Det kan godt være at kunderne lader sig nøjes. Men jeg ser hellere, som professionel træner, at udøveren sidder hjemme i sofaen med et crap tv-shop-udstyr og sveder, end at de slet ikke kan komme igang med noget som helst. Og det er dét det handler om. At folk får lavet NOGET! Og ja, det er en penge maskine... gudskelov! For var det ikke, ville der ikke være det udstyr og den mulighed for at folk kan træne til så få penge. 199,- er jo vildt billigt ifht. hvordan landet har set ud. Så kanm sgu ikke lige se hvad der er i vejen med at det er en pengemaskine. Og ja, jeg vil sgu os grine hele vejen til banken, hvis jeg var stifter af Fitnessworld. For noget må de sgu da ha' gjort rigtigt, siden de nu er blevet den største kæde i DK.

Dog forstår jeg ikke hvorfor dit sure opstød, skal udtrykkes så hårdt. Hvorfor er dine argumenter så stærke på dette? Har du selv været medlem eller hvordan? Jeg vil ikke tage dine svar alvorlige, hvis du ikke engang kan/vil svare på disse spørgsmål. At man har en holdning er fair, men syns bestemt at den skal understøttes af hvordan eller hvorfor du har fået den holdning. Fordi vægtene ikke er store nok, tager jeg ikke for en grund.

Link to comment
Share on other sites

De har netop lidt fobi for "store" dreng desvære, defor de små håndvægte. På det område er deres mentalitet skæv og tåbelig. Men så er det jo bare ikke der man skal være hvis det er så STORT et problem. Men altså er man så dum man kun kan lave øvelser med DB og glemmer helt at der kan smækkes tons på en BB så siger jeg ik mere :clown2: Desuden er det ens viden som er en begrænsning, ik udsytret.

Der er en sammenhæng mellem størrelsen på håndvægtene og klientellet. Det har jeg ved selvsyn set i KBH og Odense og ADD har set en direkte sammen høng mellem antallet af positivtests og håndvægtenes størrelse. Med det antal tests de udfører er det ingen tilfældighed.

Det er et tilfælde af guns don't kill people do.

I en lille tæt knyttet klub er det let at smide de forkerte typer ud. I en stor kæde får du ikke den menige receptionist til at afvise et medlem ved indmeldelsen og jeg mener heller ikke det er deres opgave. Det er måske lidt vanskeligere at handle når man ikke er lige så tæt på sine medlemmer i en stor organisation, og man skulle nødigt diskriminere på baggrund af antagelser der kan være forkerte.

Link to comment
Share on other sites

Densk: Kanon indlæg, endeligt en der rammer hovedet på sømmet med, hvad vores mål med træningen er.

Dr. Mengele - du tror du har forstået og besvaret livets støre spørgsmål, at det er vores naturlige drift at være BIGGER STRONGER FASTER. Du tager sku fejl. Faktum er jo at det kun er en meget meget lille del af befolkningen der rent faktisk følger denne approach med den tilhørende seriøsitet.

Det er da utroligt så snæversynet og højrøvet indstilling man kan have til tingene.

Dvs. at vi også KUN må spille fodbold med Super Select bolde eller Adidas' OL/Vm gøjler bolde? For alle andre runde læderkugler er jo ikke gode nok, de ødelægger jo fuldstændigt spillet?

Og man kan vel heller ikke cykle ture over 20km uden at have kulfiberstel og XTR-bagskifter på sin Cannondale cykel, vel?

Jeg tror det er de færreste hr/fru Danmark (for at bruge jeres eget, faktisk udemærket udtryk!) der har en eller anden gylden vision om at blive Mr Olympic til næste sommer, fordi de hiver i nogle kabler et par gange om ugen.

For dem (os) handler det om et afbræk fra en stresset hverdag, et frirum fra den daglige trummerum og fysisk - og mentalt - velvære. For os handler det ikke udelukkende om at blive kæmpe store eller sindssygt udholdende, vi har helt andre mål. Jovist, hvis det bare kom til os, ville ingen da brokke sig over at kunne løbe et ultramarathon eller bænke adskillige hundrede kilo, men vi er realistiske og sætter os delmål og tager tingene derfra.

Vi går på kompromis, glemmer post-workout shaken, spiser lidt junk og drikker nogle øl når det er fredag eller lørdag - og torsdag? Mange af os, ved godt at det "ødelægger" vores træning eller gør den mindre effektiv! SO FUCKING WHAT? Set i det lys og med den "dedikation" - eller mangel på samme - som vi ligger for dagen, er det overhovedet ikke vigtigt om der står det Eleiko eller Technogym på de vægtskiver der hænger på powerracket nede i centret.

Vi har ikke alle til mål at kunne squatte en VW Lupo eller løbe om kap med en gazelle - for os handler det om velvære og overskud i hverdagen og det kan FW fint fint give os.

PS: Her i forgårs hvor jeg var nede at træne i FW, så jeg at der var spændt 380kg på den skrå benpres maskine, så nogle bruger den da åbenbart - sjovt nok er der dog næsten aldrig nogen der dødløfter eller squatter og halvdelen bænker i smith-stativ, men hva' fa'en...

Edited by Kongsfelt
Link to comment
Share on other sites

Det er det niveau en masse af FitW's kunder ligger på. For dem er kvaliteten af produktet fint og for dem er effektiviteten fin.

Jeg har set folk der ikke kan bænkpresse en Technogym 11 kg's BB. Ville det være smart at sætte sådan en person til at squatte i det fri?

jge kan ikke se hvad problemet er i at lade folk der ikke kan brystpresse særlig meget squatte?

Link to comment
Share on other sites

I LVK har vi håndvægte op til 70kg og vi har ikke problemer med skumle typer. Vi smider simpelthen folk ud på begrundet mistanke og sørger for at få lavet nogle tests i ny og næ. Illoyal og dårlig opførsel resulterer også karantæne/udsmidning.

Derfor ser jeg ikke nogen særlig stærk forbindelse mellem tunge håndvægte og dårlig stemning, såfremt man ellers tager nogle få forholdsregler.

Men måske er det sværere i et kommercielt center.. :)

... og måske er det også sværere i mere socialt belastede områder, hvor der er flere af den slags tabertyper.

Jeg er nødt til lige at spørge. Hvad er begrundet mistanke? Det skal ikke tolkes som et angreb. Jeg er bare nysgerrig, og vil vide hvordan det defineres. For jeg har flere gange været udsat for "begrundet mistanke" bortset fra at den IKKE har været begrundet. (bl.a. en episode for fire års tid siden, hvor jeg blev smidt ud fra en bar, fordi dørmanden ikke ville kunne klare mig hvis jeg gik amok.. Interessant scenarie at blive præsenteret for når man sidder stille og roligt og får en fyraftensbajer med et par kolleger (og jeg drak endda kun cola))

For at komme lidt tilbage på sporet. Jeg har selv brugt et par måneder af mit liv i Fitness World. Dækkede de mine behov? Ja, de behov jeg havde på det pågældende tidspunkt blev rigeligt dækket. Jeg vil alligevel vove den påstand at jeg er et par niveau over hvad der bliver betegnet som en "leverpostejsdansker". Jeg kan godt se sagen fra begge sider, men hvis man nødtvungent skal træne i denne type center, så kan man være kreativ. Det gjorde jeg. I stedet for Dumbell Press (i øvrigt havde de 44 kgs håndvægte i Fitness World ved Rødovre st., men den er lukket nu.) kørte jeg flyes. Det samme? Nej, men jeg fik dækket mit behov.

I kortere perioder har jeg synes godt om det produkt Fitness World har kunnet tilbyde, men jeg ville, som kuglestøder ikke kunne bruge det på lang sigt.

Et alternativ for FW kunne være at lave et eller to centre i Danmark, som hørte ind under kæden, men hvor man gav mere ambitiøse medlemmer mulighed for større armbevægelser. Det er efterhånden ikke noget lille marked. Men uden at jeg vil starte en længere diskussion, så skulle dopingtests være en fast bestanddel af denne type centre, og det er nok derfor det aldrig bliver en realitet.

Link to comment
Share on other sites

Fitness ikke = styrketræning. Mange alm. mennesker føler sig intimiderede af at træne samtidigt med meget stærke mennesker, det tager en del af motivationen.

Iøvrigt synes jeg fitnessdk er godt, fordi man kan træne mange steder i hele landet, og enda et par andre steder i norden, noget jeg bruger hver måned i forbindelse med arbejde og familie besøg.

At de ikke har ordentlige stænger undrer mig, men det er betydningsløst for de fleste. Prøv feks. at se her ;

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/...tStandards.html

Du skal op i "advanced" eller "elite" før en technogym stang giver op. Jeg løfter 136 i dødløft, og det kan man ikke se på stangen, og den knækker ikke hvis du smider en 20èr mere på på hver side.

At der ikke er squat rack i alle centre er ærgeligt, men der er altid bænkpress, og der kan man "stjæle" stange fra, og lave andre ting.

Link to comment
Share on other sites

jge kan ikke se hvad problemet er i at lade folk der ikke kan brystpresse særlig meget squatte?

LOL du misser min pointe! Bænkpres er motorisk en lettere øvelse af lære at lave rigtigt end squat er. Fuldstændige nybegyndere kan højst sandsynligt godt gå i skovskiderstilling men der fra og til at lave et rigtigt squat med en stang på nakken er et meget langt skridt at tage. Det jeg oprindeligt skrev, var for at illustrere nybegynderes niveau.

Link to comment
Share on other sites

Er essensen i diskussionen ikke, at nogen føler at de store kæder har gjort en niche-sport som vægttræning, i hvilken afskygning man ellers måtte dyrke det, tilgængeligt for den almene borger, omend på et lavere plan. Dermed sænkes fællesnævneren for netop at få alle med, og stordriftsfordele (kæden) konkurrerer de små klubber/foreninger (med de bedste faciliteter) ud. Resultatet, som altså pisser trådstarter af, er at der således bliver færre muligheder for at dyrke sin sport på et over-gennensnitligt dedikeret plan.

Eller handler det om en afmagt overfor folk der ikke er dedikerede nok?

Molleally> BULL'Z EYE!

Hvis det resultat Molleally beskriver er det du mener, hvorfor fa.... skrev du så ikke bare det i din første post? Er IK/BB99 da lukket?

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Fra et sports- og træningsmæssigt perspektiv vil det altid være et skridt tilbage når nye giganter på markedet sælger lort og proklamerer eller markedsfører det som kvalitet. "Hvorfor betale mere når resultatet er det samme". Det er helt tydeligt at blot fordi vi er indenfor styrketræning og bodybuilding tager folk nogle andre briller på. Hvis vi havde med mindre "kontroversielle" sporter/idrætsudøvelser at gøre og der fandt et lignende holdningsskifte og en sammenlignelig udstyrsdegradering afsted ville folk sandsynligvis reagere anderledes. En latterliggørelse af basketball på bekostning af seriøs basketspil, en latterliggørelse af diverse former for fysisk udøvelse der er ligeså (eller mere) udstyrskrævende.

Når nu FitnessWorld arkiverer den ansøgning der lægger vægt på "menneskelige kvaliteter og nogen erfaring" og sender ansøgningen der lægger vægt på "menneskelige kvaliteter" og opremser den ene kvalifikation efter det andet ("overkvalifikation") i skraldespanden er det udtryk for pengepleje, ikke kvalitetspleje.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share