FITNESS WORLD aka SHITNESS WORLD -


Dr. Mengele
 Share

Recommended Posts

1. Men det med tunge håndvægte er jo kun én ting. Det er lige så meget hele attituden overfor frivægtsafdelingen. At sørge for man indkøber de rigtige vægtstænger, de rigtige kiks, de gode bænke, de gode træktårn osv., samt måtter og tårne til dødløft og squat. Den afdeling kan man jo også kæle for, som man kan kæle for motionisterne med nye maskiner osv. :smile:

2. Min "anke" overfor TechnoGym er udelukkende deres udstyr i frivægtsafdelingen. Deres 11 kg's stænger er noget bras, og deres bænke er også udformet ganske ubehjælpeligt. Vægtskiverne (20 kg's) er også for små i diameter, så når man kører dødløft skal de hentes helt nede ved gulvet. Bevares, det valgte jeg så bare at tage som en ekstra udfordring. :superman:

Det er dog ikke nogen religion for mig. Hvis TechnoGym en dag laver udstyr på højde med det man normalt forbinder som frivægtsudstyr, så bruger jeg da lige så gerne det. Om der står Eleiko, Leoko eller TechnoGym på en kiks eller en stang er jo brølendes underordnet, bare det virker som det skal og man føler sig sikker når man anvender det. Jeg var for nylig i AAK i Århus og træne, og den umiddelbare følelse af at holde omkring deres stang til bænkpres var "Hold da kæft, det er kram!". Så der er bestemt kæmpe forskel på udstyrets kvalitet, og er udelukkende det jeg vurderer ud fra.

Hvor skal vi starte :smile:

1. Dette har fitnessworld jo netop gjort, de har adskilt de forskellige afdelinger etc.

Du har ikke været i et center med nyere technogym kan jeg se.

2. De har lavet større kiks, så de netop ikke længere skal hentes på gulvet. Jeg ved ikke hvilke bænke du hentyder til men de har også ændret dem, jeg kunne dog bedre li de gamle...

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra Wikipedia: Josef Mengele 16. marts 1911 i Günzburg, Tyskland – 7. februar 1979 ved Bertioga, Brasilien var en tysk nazist og læge i Waffen-SS. I perioden 1943-1945 var Josef Mengele i koncentrationslejren Auschwitz-Birkenau medansvarlig for udvælgelsen af nyankomne fanger til døden i gaskamrene. Desuden var han ansvarlig for talrige pseudo-medicinske forsøg på bl.a. tvillinge-børn i lejren.

Hmm, måske man bare skulle holde sig fra at kommentere på en debat startet af en, der synes, at nazinavne er sjove. Men det er interessant, at alle synes at have overset den mest indlysende baggrund for tråden: Nedgørelse af virksomheder i debatfora og på blogs er en af de mest effektive og uigennemskuelige former for markedsføring, der bruges i dag. Det er jo bare det, der er tale om her.

Hilsen

Henrik

Så er det jo så heldigt at vi godt ved hvem han er :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den tankegang droppede man for MANGE år siden. Kunder der melder sig ud er ikke gode kunder, samtlige kæder måske med undtagelse af fitnessworld arbejde med retention og loyalitetskabende programmer i stor stil.

Der er ingen binding i nogen af de store kæder, medlemmer der ikke træner melder sig ud, det viser alle data. Så KATEGORISK NEJ, inaktive kunder, er ikke gode kunder.

Husk på, der er STOR forskel på dem der melder sig ind i i lokal styrkesport klub og i en motionskæde. Det er i høj grad dem der har vanskeligt ved at passe træningen, der prøver kræfter med fitness. SATS og Fitness.dk går bevidst efter at få hele den enorme masse af inaktive ind i motionscentrene. Det er et enormt uudforsket markede og der arbejdes hårdt på at skabe tilbud til dem, fastholde dem og få dem til at træne regelmæssigt.

Hvis dette projekt lykkedes har det enorm betydning for folkesundheden og for disse kæders forretning. Der er dog stadig meget arbejde der skal gøres for at fastholde disse medlemmer i regelmæssig træning. Der spiller squats, dødløft og Bænkpres en meget lille rolle.

Motivation, træningsglæde, opfølgning, personlig opbakning, grundig analyse af individets behov (motivationsmæssigt), opfølgningssystemer er fokus.

Har stort set alle kæder ikke PBS binding på et år?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, måske man bare skulle holde sig fra at kommentere på en debat startet af en, der synes, at nazinavne er sjove. Men det er interessant, at alle synes at have overset den mest indlysende baggrund for tråden: Nedgørelse af virksomheder i debatfora og på blogs er en af de mest effektive og uigennemskuelige former for markedsføring, der bruges i dag. Det er jo bare det, der er tale om her.

Ja gud forbyde at man måtte brygge satire på nazismen.

Det er skingrende vanvittigt at du insinuere at en anden bruger forsøger at markedsføre når du selv skriver under "Mr. Cannondale" med et tilhørende Cannondale logo. Mengele skriver ikke herinde for at markedsføre et bestemt produkt. Faktisk har Mengele slet ikke tilknytning til nogen fitness kæde. Han er forbruger og hvad han gør, er at rette forbruger kritik - en glemt kunst. Flere folk herinde tager dette personligt og angriber Mengele frem for hans argumenter. Hvad fanden går dét ud på?

Link to comment
Share on other sites

Ja gud forbyde at man måtte brygge satire på nazismen.

Det er skingrende vanvittigt at du insinuere at en anden bruger forsøger at markedsføre når du selv skriver under "Mr. Cannondale" med et tilhørende Cannondale logo. Mengele skriver ikke herinde for at markedsføre et bestemt produkt. Faktisk har Mengele slet ikke tilknytning til nogen fitness kæde. Han er forbruger og hvad han gør, er at rette forbruger kritik - en glemt kunst. Flere folk herinde tager dette personligt og angriber Mengele frem for hans argumenter. Hvad fanden går dét ud på?

Nu stopper du fanme, det har ikke en hat med forbrugerkritik at gøre, manden troller den max

og lukker lort ud, mens han sidder og flækker af grin over at folk hopper på den.

Hver ting til sit formål, FW har deres målgruppe, og ikke alle passer ind der,

og så er den ikke meget længere, og at han alligevel fremtruer vidner kun om

mere trolleri og infantil ígnorans.

Link to comment
Share on other sites

Anyway's det eneste de mangler for at "favne det bedste fra begge verdner" er vel bare nogle større DB's.

Nej, dette er behandlet flere gange før i denne fremstilling. Dette er blot ét af punkterne.

Sakset fra Wikipedia: Josef Mengele 16. marts 1911 i Günzburg, Tyskland – 7. februar 1979 ved Bertioga, Brasilien var en tysk nazist og læge i Waffen-SS. I perioden 1943-1945 var Josef Mengele i koncentrationslejren Auschwitz-Birkenau medansvarlig for udvælgelsen af nyankomne fanger til døden i gaskamrene. Desuden var han ansvarlig for talrige pseudo-medicinske forsøg på bl.a. tvillinge-børn i lejren.

Hmm, måske man bare skulle holde sig fra at kommentere på en debat startet af en, der synes, at nazinavne er sjove. Men det er interessant, at alle synes at have overset den mest indlysende baggrund for tråden: Nedgørelse af virksomheder i debatfora og på blogs er en af de mest effektive og uigennemskuelige former for markedsføring, der bruges i dag. Det er jo bare det, der er tale om her.

Hilsen

Henrik

Athlete X har ret, og det skal du ikke tage så tungt. Når du selv bringer det på banen trods det er uvedkommende for topic kan du varme dig ved tanken om at Tyskerne havde stort set samme genetik som os, den eneste forskel på folk fra Motion-Online og Tyskland i 30erne og 40erne er at de ydre omstændigheder ikke har gjort hele flokken (inklusive sandsynligvis dig, jf fx Max Webers estimering om 90% af befolkningen er letpåvirkelig flokdyr, groft sagt) til Nazister. Jeg har desuden ført korrespondence med Statsadvokaten for at fremme den retlige strafforfølgning af gamle nazister. Hvad har du gjort? :smile: Du kan jo PMe mig dit svar, da den diskussion er topic-irrelevant.

Der er ingen skjult agenda: Fitness World er SHIT, og jeg retter kritik mod Fitness World. Jeg kunne også rette kritikken mod ShitnessDK eller Shats, men FW er nu engang lige en tak værre.

Hippo> nej da. Jeg retter en legitim og begrundet kritik af et utilstrækkeligt produkt.

Link to comment
Share on other sites

Eller fordi størsteparten af fitnesscentrenes kunder er godt tilfreds og syntes at poweryoga/maskinparken er mega fed :wink: . Folk der oprigtig vil træne BB/VL eller SL bliver hurtigt klogere og flytter videre til centre der tilbyder dette. Eftersom mange fitness centre har x antal 1000 medlemmer og en VL/SL klub vel oftes har under 1000 medlemmer (sry hvis jeg støder nogen jeg skyder ret meget ud i tågen med tallet 1000!!!) så er efterspørgslen efter en anden kvalitet åbenbart ikke stor nok

Falliterklæring. Det er en falliterklæring når man siger at for de fleste handler det om at komme ned og få rørt sig. Et break i hverdagen.

Hvorfor ikke gøre ovennævnte samtidig med at få resultater?

Almindelige mennesker, der blot vil opnå et mediocre fitness niveau kan ikke skille skidt fra kanel.

Nu siger du 'Poweryoga/maskinparken eller BB/VL/SL':

Der er en mellemvej. Træning behøver ikke være hårdt. Man behøver ikke løfte tungt. Man behøver slet ikke at træde ud af sin comfort-zone for at opnå et mediocre fitness-niveau. Det kræver blot at instruktørene for hovedet ud af røven og bliver deres opgave voksen.

Poul har mere indsigt end mig omkring følgende, men jeg kunne forestille mig at det største issue ved folk, der melder sig ind i et fitnesscenter er at de ganske enkelt er anti-aktive i deres dagligdag. Altså de kæmper med en krop, der gør ondt hist og her. De kæmper med en dårlig bevægelighed og de føler dem generelt ikke godt tilpas.

Tunge vægte, 5x5, dødløft, squat, bænkpres er slet ikke svaret. Slet ikke nødvendigt. Man kan faktisk opfylde kundens behov med de redskaber man allerede i de fleste fitnesskæder har til rådighed. Men hvorfor sker dette ikke? Hvorfor går kunderne frem og tilbage i fitness-centrene, uge efter uge, år efter år uden nævnværdige resultater?

Jo svaret er at de fleste intruktørere er latterlige uduelige og her har Mengele en fremragende pointe ved FW.

Så er det jo så heldigt at vi godt ved hvem han er :smile:

Ja det var da godt nok heldigt hva Henrik?

Link to comment
Share on other sites

Hvor skal vi starte :smile:

1. Dette har fitnessworld jo netop gjort, de har adskilt de forskellige afdelinger etc.

Du har ikke været i et center med nyere technogym kan jeg se.

2. De har lavet større kiks, så de netop ikke længere skal hentes på gulvet. Jeg ved ikke hvilke bænke du hentyder til men de har også ændret dem, jeg kunne dog bedre li de gamle...

Ah, jeg bør nok uddybe min forklaring en smule. Det var ikke en specifik kritik af hverken FitnessWorld eller andre centre/kæder, mere en generel betragtning og generelle løsningsforslag. :smile:

Og nej, jeg har ikke set TechnoGym udstyr siden jeg stoppede med at træne i et center i foråret 2007, så jeg har aldrig set deres nyere udstyr. Men det glæder mig da at høre, at det trods alt går i den rigtige retning. Vedhæftet her i indlægget er den bænk jeg skulle bænkpresse på dengang. Jeg mener ikke den er/var optimal:

post-7010-1231249169_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ah, jeg bør nok uddybe min forklaring en smule. Det var ikke en specifik kritik af hverken FitnessWorld eller andre centre/kæder, mere en generel betragtning og generelle løsningsforslag. :smile:

Og nej, jeg har ikke set TechnoGym udstyr siden jeg stoppede med at træne i et center i foråret 2007, så jeg har aldrig set deres nyere udstyr. Men det glæder mig da at høre, at det trods alt går i den rigtige retning. Vedhæftet her i indlægget er den bænk jeg skulle bænkpresse på dengang. Jeg mener ikke den er/var optimal:

post-7010-1231249169_thumb.jpg

Enig, hader den bænk + lockout højden er helt forkert for mig...

Idag er kiksne vel blevet 50% større i diameter så de har en ordentlig størrelse.

065_554_dischi.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vedhæftet her i indlægget er den bænk jeg skulle bænkpresse på dengang. Jeg mener ikke den er/var optimal:
Enig, hader den bænk + lockout højden er helt forkert for mig...

Idag er kiksne vel blevet 50% større i diameter så de har en ordentlig størrelse.

Det er den samme bænk de har i FW Fasanvej og FW Lygten. Den er næsten helt ubrugelig - hvis jeg holder ca. i standardbredde og putter lidt vægt på (+110 kg.) har jeg virkeligt svært ved at løfte den ud fra det laveste trin og sætte den på plads i det øverste.

Den og så de ekstremt mange mennesker (specielt på mandage) er de eneste to rigtigt alvorlige fejl ved FW. Stort set resten af fejlene kan jeg omgå ved at være lidt opfindsom/bruge udstyret anderledes.

Det er ikke alle steder, vægtskiverne er blevet så store og det er kun 20 kg.'s skiverne, der har den størrelse.

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Har stort set alle kæder ikke PBS binding på et år?

Det har de ikke haft længe. Fitness.dk's opsigelsesvarsel er dog lidt kreativt.

§8. Opsigelse af medlemskaber: Medlemskaber kan til enhver tid opsiges

med et varsel på løbende måned + 1 måned

SATS har skriftlig opsigelsesfrist 15 i måneden (pga frister hos PBS), Fitness.dk har præcis samme system men vælger at have en unødvendigt lang opsigelsesfrist.

Fitnessworld har samme frister som SATS.

EquinoX er dårligt en kæde længere og er her nok ikke til næste år.

Fortrydelsesret:

på nettet har fitnessworld og fitness.dk de lovligtige 14 dage opsigelse ved netsalg, ved salg i forretningen er der i købeloven ingen fortrydelsesret, men SATS har valgt at give 8 dages fortrydelsesret.

Dette har Fitnessworld ikke og Fitness.dk omtaler det ikke i deres betingelser.

Jeg skal bare lige høre poul hvor længe han har arbejdet i fitnessbranchen?

December 1999. så over 9 år er vel mere præcist. Jeg har en bred erfaring inden for SATS, men har aldrig været ansat andre steder.

Jeg har dog ligesom Thøgersøe en enorm viden da jeg har været næstformand i en styrkeløftklub har trænet i mange styrkeløftklubber og også en smule i en VL klub. Dog havde ingen af de foreninger 275 medlemmer så vidt jeg ved (OBBC tæller ikke som styrkeløftklub IMO).

Link to comment
Share on other sites

Goddag.

Jeg har registreret mig på forummet, udelukkende for at støtte "Dr. Mengele" i hans korstog mod Fitness World.

Det kan sagtens være at lokale forskelle eksisterer, men jeg har udelukkende oplevet komplet ubrugelige FW-centre i Københavnsområdet. Dette går i sin enkelthed ud på, at man netop ikke har mulighed for seriøst styrketræning derinde, selv hvis man er ganske gennemsnitslig.

Min træning har aldrig været særligt seriøs og jeg har heller ikke det store, når det kommer til fysik eller genetik, men jeg har stadig på ingen måde været i stand til at opfylde mit styrketræningsbehov ved at træne i Fitness World. Min indmeldelse skete, da jeg havde en forventning om at det var et fitnesscenter, hvilket i min bevidsthed forudsætter ordentlige træningsmuligheder, også for folk, der ønsker at træne styrke. Det kan man absolut ikke sige, at Fitness World på nogen måde levede op til!

Der er intet galt med denne tråd, da den netop belyser Fitness Worlds usle karakter. Det må være op til den enkelte, om man vælger at træne der eller ej. Jeg har dog fuld forståelse for "Dr. Mengeles" hidsige indstilling overfor centrene.

Jeg har desuden prøvet nogle af deres holdtilbud, der var ledet af deres instruktører. Dette produkt var heller ikke pengene værd.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogle, der vil uddybe, hvad de ikke bryder sig om ved bænken, der er vist på et billede? Jeg træner i et center, hvor de har samme bænk. Er ikke specielt erfaren og har ikke prøvet specielt mange forskellige typer vægte, mærker eller bænke? Hvad er dårligt ved denne bænk og hvad ville være et bedre alternativ?

Og kender nogle et "godt" center i storkøbenhavn? Træner i firstfitness i Lyngby og har indtil væretnu meget tilfreds. Jeg ville gerne prøve et bedre center i nærheden, som lever op til folks høje krav - for at se forskellen.

- Bare for at blive klogere:)

Link to comment
Share on other sites

Goddag.

Jeg har registreret mig på forummet, udelukkende for at støtte "Dr. Mengele" i hans korstog mod Fitness World.

Det kan sagtens være at lokale forskelle eksisterer, men jeg har udelukkende oplevet komplet ubrugelige FW-centre i Københavnsområdet. Dette går i sin enkelthed ud på, at man netop ikke har mulighed for seriøst styrketræning derinde, selv hvis man er ganske gennemsnitslig.

Min træning har aldrig været særligt seriøs og jeg har heller ikke det store, når det kommer til fysik eller genetik, men jeg har stadig på ingen måde været i stand til at opfylde mit styrketræningsbehov ved at træne i Fitness World. Min indmeldelse skete, da jeg havde en forventning om at det var et fitnesscenter, hvilket i min bevidsthed forudsætter ordentlige træningsmuligheder, også for folk, der ønsker at træne styrke. Det kan man absolut ikke sige, at Fitness World på nogen måde levede op til!

Der er intet galt med denne tråd, da den netop belyser Fitness Worlds usle karakter. Det må være op til den enkelte, om man vælger at træne der eller ej. Jeg har dog fuld forståelse for "Dr. Mengeles" hidsige indstilling overfor centrene.

Jeg har desuden prøvet nogle af deres holdtilbud, der var ledet af deres instruktører. Dette produkt var heller ikke pengene værd.

en masse personfnidder som jeg ikke gider skrive.

Hvad mener du med seriøs styrketræning?

Endnu engang er din kritik helt uden hold, du kommer ikke med nogle konkrete ting du savner eller havde en forventning om var der.

Jeg syntes IK, AK, LVK osv. er noget lort - der var ikke det JEG forventede - det er jo det mest latterlige argument ever.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogle, der vil uddybe, hvad de ikke bryder sig om ved bænken, der er vist på et billede? Jeg træner i et center, hvor de har samme bænk. Er ikke specielt erfaren og har ikke prøvet specielt mange forskellige typer vægte, mærker eller bænke? Hvad er dårligt ved denne bænk og hvad ville være et bedre alternativ?

Og kender nogle et "godt" center i storkøbenhavn? Træner i firstfitness i Lyngby og har indtil væretnu meget tilfreds. Jeg ville gerne prøve et bedre center i nærheden, som lever op til folks høje krav - for at se forskellen.

- Bare for at blive klogere:)

Min anke med bænken er, at den er for smal oppe ved skuldrene og så er den firdelt i puderne, hvilket ikke er specielt rart at ligge på, og dette gøres kun værre af, at den ikke er 100% jævn. Den buler her og der, og det er absolut ikke optimalt. Faktisk kunne jeg godt tænke mig at vide hvad man havde tænkt da man udformede den; altså hvad denne opdeling af bænken skulle gøre godt for.

Jeg har rimelig lange arme, så positionen i det øverste hak passede mig fint, men for mange kunne det have været godt med en placering imellem de to, men det er umuligt med den måde den er udformet på. En mere trinløs måde, som det er ved mange bænke hvor niveauforskellene mellem de forskellige placeringer er meget mindre, ville også gøre den mere brugervenlig. Det er ikke rart hvis man skal lægge stangen fra sig i en stilling der er ubehagelig for armene, specielt ikke hvis man bænkpresser mere end 100 kilo, for så kan disse svære stillinger blive potentielt skadelige for skuldrene.

Men bevares, for almindelige motionister kan den da lige gå an. Jeg brugte den da i et års tid, og idet mine work-sets for det meste varierer mellem 70 og 90 kilo, så gik det jo. Jeg kunne dog godt have brugt noget bedre. Jo mere sikker man føler sig på udstyret, jo mere tør man også presse sig. Lige så snart man er bare den mindste smule i tvivl om hvordan man skal få sænket stangen efter gentagelserne, så tager man lidt mindre på for at være helt sikker på ikke at komme til at ligge og spjætte med stangen nede på brystet i en ubehjælpelig situation. :laugh:Specielt irriterende for os der træner alene. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Goddag.

Jeg har registreret mig på forummet, udelukkende for at støtte "Dr. Mengele" i hans korstog mod Fitness World.

Det kan sagtens være at lokale forskelle eksisterer, men jeg har udelukkende oplevet komplet ubrugelige FW-centre i Københavnsområdet. Dette går i sin enkelthed ud på, at man netop ikke har mulighed for seriøst styrketræning derinde, selv hvis man er ganske gennemsnitslig.

Min træning har aldrig været særligt seriøs og jeg har heller ikke det store, når det kommer til fysik eller genetik, men jeg har stadig på ingen måde været i stand til at opfylde mit styrketræningsbehov ved at træne i Fitness World. Min indmeldelse skete, da jeg havde en forventning om at det var et fitnesscenter, hvilket i min bevidsthed forudsætter ordentlige træningsmuligheder, også for folk, der ønsker at træne styrke. Det kan man absolut ikke sige, at Fitness World på nogen måde levede op til!

Der er intet galt med denne tråd, da den netop belyser Fitness Worlds usle karakter. Det må være op til den enkelte, om man vælger at træne der eller ej. Jeg har dog fuld forståelse for "Dr. Mengeles" hidsige indstilling overfor centrene.

Jeg har desuden prøvet nogle af deres holdtilbud, der var ledet af deres instruktører. Dette produkt var heller ikke pengene værd.

Har da ikke hørt at det er ulovligt at gå rundt og kikke på udstyret og maskinerne før man melder sig ind :4whistling:

Skal jeg tolke din og ham nazistens fremførelse til at man ikke kan komme i form i Fitnessworld ?? eller at i ikke kan finden ud af at udnytte de redskaber som stilles til rådighed i Fitnessworld ??

Mener i også at ingen som træner i Fitnessworld kan være i god form med at det dårlig "grej" :eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

Edited by Willy
Link to comment
Share on other sites

Hej AnCap,

Jeg er glad for at du udtrykker din støtte her i dette forum. Der er intet galt i at levere forbrugerkritik, og var det blot et andet produkt eller en anden kontraksydelse vi kritiserede ville folk ikke reagere på samme vis. Det er noget usammenhængende, og viser grundlæggende at folk tager et ståsted der ikke har været genstand for tilstrækkelig "prøvelse", altså at blive mødt med modargumenter. Helt fundamentalt forstår folk slet ikke hvad det her går ud på, men bliver i stedet personlige, gentager sig selv 10-20 gange ("de driver jo forretning" hvorefter vi skriver "og vi kritiserer den, som forbrugere"), eller stiller irrelevante spørgsmål, eller hæfter sig ved et irrelevant satirisk nick der har udgangspunkt i internet-jokes. Alt sammen uden rationel sammenhæng med den kritik vi leverer, og langt de fleste af de fundamentale kritikpunkter ignoreres ganske enkelt.

larsen12345: Det er en dårlig, dårlig bænk. Decideret farlig. Det er der flere årsager til: Højden hvorfra stangen skal løftes ud kan ikke justeres. Da alle folk er født forskellige og bruger varierende teknik (opspænd, grebsbredde, osv.) vil denne højde ikke være hensigtsmæssig for mange mennesker.

Der er ikke god nok plads til at en udløfter, en makker, kan stå bagved og hjælpe med udløft og ellers tjene at der sker en sikkerhedsmæssigt forsvarlig forvaltning af øvelsen liggende stem med stang. Selve bænken er igen uhensigtsmæssig. Den ser for smal ud, og ligner ikke at den tillader den rette positionering af skulderbladene. Alt i alt ubrugeligt makværk der gør større skade end nytte, og noget som intet "center" med selvrespekt ville yde sine kunder.

Hej Willy - jeg har ærligt talt ingen anelse om hvad du snakker om i dine indlæg, så jeg kan ikke komme med noget svar på dine evt. spørgsmål eller kommentarer.

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Hej AnCap,

Jeg er glad for at du udtrykker din støtte her i dette forum. Der er intet galt i at levere forbrugerkritik, og var det blot et andet produkt eller en anden kontraksydelse vi kritiserede ville folk ikke reagere på samme vis. Det er noget usammenhængende, og viser grundlæggende at folk tager et ståsted der ikke har været genstand for tilstrækkelig "prøvelse", altså at blive mødt med modargumenter. Helt fundamentalt forstår folk slet ikke hvad det her går ud på, men bliver i stedet personlige, gentager sig selv 10-20 gange ("de driver jo forretning" hvorefter vi skriver "og vi kritiserer den, som forbrugere"), eller stiller irrelevante spørgsmål, eller hæfter sig ved et irrelevant satirisk nick der har udgangspunkt i internet-jokes. Alt sammen uden rationel sammenhæng med den kritik vi leverer, og langt de fleste af de fundamentale kritikpunkter ignoreres ganske enkelt.

larsen12345: Det er en dårlig, dårlig bænk. Decideret farlig. Det er der flere årsager til: Højden hvorfra stangen skal løftes ud kan ikke justeres. Da alle folk er født forskellige og bruger varierende teknik (opspænd, grebsbredde, osv.) vil denne højde ikke være hensigtsmæssig for mange mennesker.

Der er ikke god nok plads til at en udløfter, en makker, kan stå bagved og hjælpe med udløft og ellers tjene at der sker en sikkerhedsmæssigt forsvarlig forvaltning af øvelsen liggende stem med stang. Selve bænken er igen uhensigtsmæssig. Den ser for smal ud, og ligner ikke at den tillader den rette positionering af skulderbladene. Alt i alt ubrugeligt makværk der gør større skade end nytte, og noget som intet "center" med selvrespekt ville yde sine kunder.

Hej Willy - jeg har ærligt talt ingen anelse om hvad du snakker om i dine indlæg, så jeg kan ikke komme med noget svar på dine evt. spørgsmål eller kommentarer.

Det er dejligt bekvemt at kunne afvise alle kritiske spørgsmål med henvisning til at de er dårlige og blot selv gentage sine kritikpunkter i en uendelighed.

Link to comment
Share on other sites

Kom nu lige ind i kampen, Athlete X? Har vi ikke netop Off-Topic til at kaste med mudder i? Det her er potentielt en saglig debat der kan føre små ting med sig i centre rundt omkring. Så længe halvdelen af indlæggene er forsmåede personfornærmelser, så glider det jo ud i ingenting.

Op på hesten igen. :smile:

tror du selv på at man vil bruge en sådan debat til at udvikle sit produkt?

Jeg har ikke set ene eneste kritik her jeg kunne bruge til noget.

Der er nogle personlige holdninger til et produkt.

Resten er antagelser grebet ud af den blå luft uden noget som helst datamateriale til at bakke det op.

Fitnessbranchen forsøger at blive mere og mere professionel og stikke en klar værdibaseret og træningfagligt kvalitets kurs ud for sine centres tilbud. Der er antagelser, gætteri og personlige subjektive holdninger fuldstændigt ligegyldige.

Link to comment
Share on other sites

Nu er David atlet, for ham er mulighederne alt for ringe. Det er decideret farligt for ham at træne med en del af det udstyr der er til rådighed i de store kæder. Det er ikke beregnet til den brug.

Det er beregnet og sikkerhedsmæssigt dimensioneret til fitness medlemmerne.

Husk David accelererer typisk vægtene maksimalt ud fra de givne forhold og bruger meget tungere vægte og eksplosive og ballistiske bevægelser i sin træning.

For de medlemmer der motionerer i centrene er det en anden sag. Der er udrustningen fuldt ud tilstrækkelig.

Link to comment
Share on other sites

Nu er X atlet, for ham er mulighederne alt for ringe. Det er decideret farligt for ham at træne med en del af det udstyr der er til rådighed i de store kæder. Det er ikke beregnet til den brug.

Det er beregnet og sikkerhedsmæssigt dimensioneret til fitness medlemmerne.

Husk X accelererer typisk vægtene maksimalt ud fra de givne forhold og bruger meget tungere vægte og eksplosive og ballistiske bevægelser i sin træning.

For de medlemmer der motionerer i centrene er det en anden sag. Der er udrustningen fuldt ud tilstrækkelig.

Hvis du læste mit indlæg omkring udstyret i fitness centrene ville du se at jeg rent faktisk siger at udstyret er i orden.

Men at instruktionen er manglende.

Men det vil du selvfølgelig ikke for nu har du fundet en mulighed for at expose mig så meget, som det nu er muligt. Det er jo klart sjovere.

Link to comment
Share on other sites

Willy, det må vurderes som værende sigende for ens grundlæggende indsigt og viden om ting i almindelighed at man ikke ved hvem nazimonsteret Mengele var. Det vidste du ikke. Han var med i noget der hed Anden Verdenskrig, det var i årene 39-45 (altså 1939-1945). Og jeg forstår vitterligt ikke indholdet af dine indlæg, så jeg kan ikke svare. Det beklager jeg, men du må undre dig over at jeg ikke citerer dig og kommenterer :smile:

- det er alt sammen off topic. Skal vi ikke komme videre med diskussionen om Fitness World's kvalitet?

Willy, du har jo erfaring med Fitness World. Måske du kan dele af den og derved bidrage til vor diskussion?

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share