Kan jeg træne mine ben mindre?


Cilleje
 Share

Recommended Posts

Jeg har altid haft ret kraftige ben, især mine lægge er store.. Nu har jeg så også vejet en del mere end jeg gør nu, men selvom jeg snart er nede på den vægt jeg gerne vil ha, er mine ben bare überhaupt nicht blevet mindre :'( Synes ikke det er særlig feminint, og ville gerne gøre noget ved det! Begge mine søskende har vildt tynde ben, og udover det ligner jeg dem meget, så jeg håbede lidt på det også var muligt for mig at få mindre ben!

Jeg tror egentlig ikk det er fedt jeg har på mine lægge, men kan godt blive lidt i tvivl :blink: Hvis det var fedt, burde det så ikk være smeltet væk snart? Eller er det måske det sidste sted man taber sig..

Jeg har ikk trænet ben i mit styrketræningsprogram, fordi jeg ikk synes jeg trænger til større muskler der. Men er det i virkeligheden det jeg bør gøre, altså træne dem, sådan at det blir strammet op?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle løb være bedre end spinning hvis det er et spørgsmål om fedtforbrænding?

Kender flere der har kørt spinnig længe, hvor programmerne bla. består af tungt tråd, som har udviklet enorme lår og lægmuskler. Det lagt sammen med min egen erfaring mht. løb.

PS: Og nu er det nu engang bevist flere gange at løb forbrænder mere end cykling/spinning fordi du hele tiden skal flytte din egen kropsvægt.

Edited by GreNoLi
Link to comment
Share on other sites

Kender flere der har kørt spinnig længe, hvor programmerne bla. består af tungt tråd, som har udviklet enorme lår og lægmuskler. Det lagt sammen med min egen erfaring mht. løb.

PS: Og nu er det nu engang bevist flere gange at løb forbrænder mere end cykling/spinning fordi du hele tiden skal flytte din egen kropsvægt.

Og alle de prof cykelryttere har KÆMPE BEN!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Kender flere der har kørt spinnig længe, hvor programmerne bla. består af tungt tråd, som har udviklet enorme lår og lægmuskler. Det lagt sammen med min egen erfaring mht. løb.

Hvis man skulle følge den logik, ville KongKent jo være på størrelse med en prof. BBer efterhånden headbang.gif

Link to comment
Share on other sites

Trådstarter skulle gøre sig selv en tjeneste og måle fedtfolderne på benene med en fedt tang.

Så er der vished om det muskler eller fedt der er udfordringen.

Når dette er er sagt viser min erfaring mig at yderligere fedttab næsten altid får piger tættere på den kropsform de ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har "trænet" mine ben tyndere de sidste par år ved ikke at træne ben. :tongue:

Hvis man cutter mens man styrketræner overkroppen, samt dyrker cardio der primært rammer overkroppen (boksning, svømning og lignende) kan man måske få mindre ben mens man samtidig taber sig overordnet set. Vægttab er generelt vejen frem.

Det med ikke at træne ben er dog nok lidt af et tabu/ildeset her på mol, men da du er af hunkøn går det nok :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det med ikke at træne ben er dog nok lidt af et tabu/ildeset her på mol, men da du er af hunkøn går det nok :wink:

Pheww, godt jeg er hunkøn så ;)

Min spinninginstruktør sagde elllers, at hun havde fået tyndere ben af spinning, så det skulle jeg bare blive ved med ifølge hende.

Jeg kan ikk løbe, da mine knæ ikke har det for godt, så det er lidt udelukket :-/

Måske skulle jeg kaste mig over boksning så og blive endnu tyndere..

Link to comment
Share on other sites

Trådstarter skulle gøre sig selv en tjeneste og måle fedtfolderne på benene med en fedt tang.

Så er der vished om det muskler eller fedt der er udfordringen.

Når dette er er sagt viser min erfaring mig at yderligere fedttab næsten altid får piger tættere på den kropsform de ønsker.

Hvad gør jeg så, hvis det er muskler?

Link to comment
Share on other sites

Hvad gør jeg så, hvis det er muskler?

Så må du erkende at det bliver svært at få dem meget mindre. Langdistanceløb burde gøre dem mindre, men hvis dine lægge er vokset af at cykle, så kan det være du er et af de mennesker hvor musklerne vokser let, så er det svært at gøre benene mindre.

Det du kan gøre, er at træne overkroppen op, så det hele matcher. Jeg ved det er svært for piger at tænke på at bygge muskler op. Men det vil fremhæve din talje og få dine ben til at se trænede frem for for store ud.

Jeg har fået rigtigt gode resultater med kvindelige PT kunder ved at træne muskel på de rigtige steder for at skabe harmoni i deres krop.

Link to comment
Share on other sites

(Cilleje @ 8. Jan 2009, 13:18)

Hvad gør jeg så, hvis det er muskler?

Accepterer det, eller kaster dig ud i tvivlsom kirurgi.

Ikke nødvendig med kirurgi

Man kan godt tabe muskelmasse, kalorieindtagelsen skal bare langt nok ned. (så det ikke er helt sundt)

Men man skal være forberedt på at patterne helt forsvinder inden man begynder at forbrænde proteinerne i musklerne

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ikke nødvendig med kirurgi

Man kan godt tabe muskelmasse, kalorieindtagelsen skal bare langt nok ned. (så det ikke er helt sundt)

Men man skal være forberedt på at patterne helt forsvinder inden man begynder at forbrænde proteinerne i musklerne

undgå gluten, sukker og mælk.. så får du jævnt hurtigt den slankeste udgave af dig selv..

og det gælder også benene.. -selvfølgelig sammen med masse cardio og styrketræning..

-ville undgå spinning, og fodbold, håndbold...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share