WM Håndbold


Træningshjernen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var fint, vi vinder en kamp, hvor Tyskland var det bedste hold. Danmarks bedste spillere må være Hvidt og de rumænske dommere.

Lad os nu bare møde Kroatien i den semifinale.

Jeg synes ikke der var noget rigtig med de rumænske dommere, der var nogle små kendelser der kunne have faldet begge veje, men ikke noget skelsættende. Klein forsøgte helt tydeligt at filme anden gang fra venstre fløj - Lindberg er stationær og ikke i nærheden af feltet, Klein søger ham og forsøger at trække på at Lindberg var tæt på en udvisning første gang. Strobel får en 2 min han helt fortjener ligemeget hvor meget man himmler op fra den tyske bænk, han hænger jo efter Lindberg. Hvis man skal finde en kvalitativ mangel i deres kendelser, så er det da klart den uforståelige bløde linje overfor alt hvad Roggisch foretager sig.

Link to comment
Share on other sites

Det var fint, vi vinder en kamp, hvor Tyskland var det bedste hold. Danmarks bedste spillere må være Hvidt og de rumænske dommere.

Lad os nu bare møde Kroatien i den semifinale.

Jeg synes nu også lindberg lavede nogle rigtig fine ting.

Men hold da op hvor var angrebet usammensat og forsvaret sejlede som var det høj sø i Nordsøen. Ufatteligt vi gik videre, men hvor er det vigtigt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke der var noget rigtig med de rumænske dommere, der var nogle små kendelser der kunne have faldet begge veje, men ikke noget skelsættende. Klein forsøgte helt tydeligt at filme anden gang fra venstre fløj - Lindberg er stationær og ikke i nærheden af feltet, Klein søger ham og forsøger at trække på at Lindberg var tæt på en udvisning første gang. Strobel får en 2 min han helt fortjener ligemeget hvor meget man himmler op fra den tyske bænk, han hænger jo efter Lindberg. Hvis man skal finde en kvalitativ mangel i deres kendelser, så er det da klart den uforståelige bløde linje overfor alt hvad Roggisch foretager sig.

Vedrøremde Roggisch var det vist generelt linien, jeg så at det danske forsvar kom for sent mange gange uden at få nogen 2 minutters. Man skal jo lige huske på at de danske "lorte" kommentatorer ikke ejer meget objektivitet, så det er nemt at blive påvirket af dem.

Hvis du vil have et konkret eksempel på en fejl kendelse, der afgør kampen.

Es steht 25:25: Nachdem Torwart Bitter einen Wurf mit den Fingerspitzen noch berührt, bekommen die Dänen den Ball. Kurz danach setzt es für Strobel eine Zwei-Minuten-Strafe. Diese (Fehl-)Entscheidungen sorgten für die Niederlage.

Der er ingen tvivl når man ser den langsomme gengivelse, at Bitter rører bolden og den dommer der kan se situationen bedst dømmer endda først målkast. Alligevel vælger de at dømme hjørne, som bliver helt afgørende for kampen. I slutfasen mener jeg også at tyskerne bliver snydt for mindst et straffe. Det er dog fint med mig for DK er videre og tyskerne ude. Så hvis vi kan vinde kampe, hvor angrebet ikke rigtig kører, kan vi vel også gå hele vejen.

Link to comment
Share on other sites

Vedrøremde Roggisch var det vist generelt linien, jeg så at det danske forsvar kom for sent mange gange uden at få nogen 2 minutters. Man skal jo lige huske på at de danske "lorte" kommentatorer ikke ejer meget objektivitet, så det er nemt at blive påvirket af dem.

Jeg lytter sjældent efter kommentatorerne, i forbindelse med min seneste eksamenslæsning i et sommerhus, fik jeg nogle af de danske kampe på radio og her var Per Skaarup faktisk forfriskende fornuftig i sin kommentering. Faktisk sad jeg efter kampen, med lidt af den holdning at hysteriet fra kommentatorne og den tyske bænk ville gøre at dommernes præstation kom uberettiget i fokus.

Umiddelbart, synes jeg jeg netop at det eneste skred i den lagte linje er Roggischs opførsel, han får lov til at skubbe de danske skytter i ryggen, en ting Thomas Mogensen prompte ryger ud for i den anden ende bl.a. Jeg er dog enig i at der er ikke tale om en himmelråbende afvigelse fra linjen.

Hvis du vil have et konkret eksempel på en fejl kendelse, der afgør kampen.

Der er ingen tvivl når man ser den langsomme gengivelse, at Bitter rører bolden og den dommer der kan se situationen bedst dømmer endda først målkast. Alligevel vælger de at dømme hjørne, som bliver helt afgørende for kampen. I slutfasen mener jeg også at tyskerne bliver snydt for mindst et straffe. Det er dog fint med mig for DK er videre og tyskerne ude. Så hvis vi kan vinde kampe, hvor angrebet ikke rigtig kører, kan vi vel også gå hele vejen.

Der er ingen tvivl om at det er en fejlkendelse, og også en jeg havde set. Men det er en fejl og en fejlkendelse alene hejser ikke noget "partisk" flag i min bog, hvis man som dommer i håndboldkamp kun laver en fejl så burde man være selvskrevet til at dømme samtlige finaler :bigsmile:

Var det ikke den bagerste dommer der dømte hjørne, det mener jeg, men er ikke helt sikker? umiddelbart er det ihvertfald ham der er bedst til at bedømme det (på papiret).

Link to comment
Share on other sites

Damn, det ville være et drømme scenarie at spille mod kroatien i en VM finale, i kroatien. Men frankrig har edderbrodedme et klasse mandskab. Håber at DK kan oppe sig på alle pladser, som der skal til, før vi kan slå Frankrig. Tror på dem dog - Lyder ikke til de er tilfredse med en semifinale.

Link to comment
Share on other sites

Tja, det var der vel ikke så meget at sige til. Frankrig står rigtig godt i forsvaret. De har mange individualister som er utrolig stærke mand til mand i angrebet, samt en god målmand.

Mon ikke dk rejser sig i bronzekampen.

Frankrig spillede rigtig godt da først kom igang. Synes det var vildt frustrerende at se på for selvom DK ikke spillede flot håndbold som franskmændene fik de da en del afslutninger som bare enten lå for tæt på målmanden, på stolpen eller i paraderne og så var der jo nærmest ingen hjælp at hente fra vores målmænd.. Havde vi haft bare nogle få procent højere skudeffektivitet og nogle flere redninger så havde kampen set helt anderledes ud...

DAMN :(

Link to comment
Share on other sites

Frankrig spillede rigtig godt da først kom igang. Synes det var vildt frustrerende at se på for selvom DK ikke spillede flot håndbold som franskmændene fik de da en del afslutninger som bare enten lå for tæt på målmanden, på stolpen eller i paraderne og så var der jo nærmest ingen hjælp at hente fra vores målmænd.. Havde vi haft bare nogle få procent højere skudeffektivitet og nogle flere redninger så havde kampen set helt anderledes ud...

DAMN :(

Hvidt har bare ikke ramt topformen. Man vinder ikke VM uden et højt niveau fra målmanden - Hele tiden. Hvad tog han i dag - 5 bolde?

Frankrig var/er bare verdens bedste hold pt., og Danmark kan ikke være med. Fortjent vi ikke vinder VM. 3 pladsen tror jeg på.

Link to comment
Share on other sites

Hvidt har bare ikke ramt topformen. Man vinder ikke VM uden et højt niveau fra målmanden - Hele tiden. Hvad tog han i dag - 5 bolde?

Forsvaret sejlede jo også rundt

I den anden ende spillede de til gengæld nervøst - dårlig kombi. Danmark kunne godt have kommet bedre ud af den kamp, om de også kunne have vundet er mere tvivlsomt. Men det er jo også et "ungt" hold dk har. En del nye og de skal bare lære af de gamle kræfter og få noget spilletid på deres klubhold.

Link to comment
Share on other sites

True - Men Hvidt plejer at have ret mange redninger på 100 % chancer. Han tog ingen af dem i dag, andet end 1-2 stykker.

Frankrig er det hold i turneringen der har den højeste udnyttelsesprocent på skud i turneringen med 63%, hvis man holder det sammen med at DK ofte ikke formodede at presse franskmændene i skud øjeblikket. Så kan man rolig sig at Hvidt havde svære arbejdsbetingelser. I den anden ende fik franskmændene presset DK til at tage nogen svære skud, hvorfor Omeyer kom til at se ret godt ud.

Med hensyn til mange redninger på 100% er det vist en definitionssag, Hvidt havde efter 9 kampe 12 redninger i alt fra 6m, 3 på fast breaks, og 3 på breakthroughs. Her er fløjskud ikke talt med.

I min optik vandt Frankrig fordi de havde en bedre start 7'er og det var egentlig fantastisk at se hvor fysisk overlegne franskmændene var i forhold til DK.

Link to comment
Share on other sites

Frankrig er det hold i turneringen der har den højeste udnyttelsesprocent på skud i turneringen med 63%, hvis man holder det sammen med at DK ofte ikke formodede at presse franskmændene i skud øjeblikket. Så kan man rolig sig at Hvidt havde svære arbejdsbetingelser. I den anden ende fik franskmændene presset DK til at tage nogen svære skud, hvorfor Omeyer kom til at se ret godt ud.

Med hensyn til mange redninger på 100% er det vist en definitionssag, Hvidt havde efter 9 kampe 12 redninger i alt fra 6m, 3 på fast breaks, og 3 på breakthroughs. Her er fløjskud ikke talt med.

I min optik vandt Frankrig fordi de havde en bedre start 7'er og det var egentlig fantastisk at se hvor fysisk overlegne franskmændene var i forhold til DK.

Jamen helt enig - Jeg siger bare at Hvidt IMO ikke var lige så sikker som han skulle have været, hvis vi skulle have haft bare en lille chance. Han missede trods alt nogen bolde, han skulle have taget. Dårlig forsvar eller ej.

Om det havde gjort nogen forskel er en anden sag. Som jeg sagde før - Vi fortjente ikke at vinde, da Frankrig er et bedre hold end os.

Link to comment
Share on other sites

Jamen helt enig - Jeg siger bare at Hvidt IMO ikke var lige så sikker som han skulle have været, hvis vi skulle have haft bare en lille chance. Han missede trods alt nogen bolde, han skulle have taget. Dårlig forsvar eller ej.

Om det havde gjort nogen forskel er en anden sag. Som jeg sagde før - Vi fortjente ikke at vinde, da Frankrig er et bedre hold end os.

Jeg tror at vi er enige, ville bare lige give et indspark til debatten. Hvis vi skulle have slået Frankrig igår skulle samtlige danskere ramme topniveauet herunder Kasper Hvidt, nu var det desværre IMO kun Klaus Bruun, der ramte topniveauet også kunne Frankrig uden det store besvær spille sig videre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share