Blandet: Udstræk og Løst bryst.


BjarkeD
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg træner på alle hverdage, i en time til halvanden hver gang, og har gjort det i en måneds tid.

Mandag: Bryst, biceps, mave, squat

Tirsdag: Triceps, ryg, ben,

Onsdag: Cardio (cykle, løb, "langrendsmaskine"), dødløft

Torsdag-Fredag: Som Mandag, Tirsdag.

Mine spørgsmål er:

Hvor vigtigt er det med at strække ud?

Og

Jeg synes at jeg har en mild fold under brystet (somom at de hænger :D). Hvordan træner jeg det væk? -Eller forsvinder det bare af sig selv, når jeg har trænet i længere tid?

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om der er delte meninger omkring udstrækning. Nogle sværger ved udstrækningens mirakuløse virkninger, andre påstår at det ikke gør andet end at rive muskelfibre over. Hvad der så er rigtigt, har jeg ingen idé om.

Mht. dit bryst, så vil jeg tro at "folden" gradvist vil forsvinde i takt med at du fylder muskelmasse på dit bryst.

Hold da op, det var ikke megen hjælp jeg kom med der.

Link to comment
Share on other sites

lyder som om du skal tabe dig?

Mænd har normalt ikke hud/fedt nok til at der kommer en fold under brystet. efter min mening. Er du meget overvægtig? tror det vil forsvinde når vægten kommer længere ned.

men husk også på, at det ikke kun vil være bryst-musklen der påvirker huden her omring. men også resten af kroppen specielt nakke, skuldre og ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Hej begge

Tak for jeres hjælp.

Egentlig mener jeg ikke at jeg er sååå overvægtig, men jeg ligger nok lige på bmi grænsen. Jeg må bare blive ved med træningen og håbe på det bedste.

Gode forslag med nakke øvelser, det må jeg lige få ind i programmet. :)

Tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Hej begge

Tak for jeres hjælp.

Egentlig mener jeg ikke at jeg er sååå overvægtig, men jeg ligger nok lige på bmi grænsen. Jeg må bare blive ved med træningen og håbe på det bedste.

Gode forslag med nakke øvelser, det må jeg lige få ind i programmet. :)

Tak for hjælpen.

Nu kan man sagtens have rigeligt fedt på kroppen selvom man ligger normalt i forhold til BMI, så det kan du i princippet ikke bruge til så meget.

Nu tror jeg ikke Ponder bare mener at du skal lave nakke øvelser, men at du skal træne hele kroppen. Det lyder lidt til at du er ret ny i gamet og jeg vil derfor opfordre dig til at læse denne tråd:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Ville nok vælge at dele mit split program op i et push / Pull eller overkrop / Underkrop istedet for sådan som du har gjort det.

Udstrækning bliver som sagt stadig diskuteret, men generelt kan siges om udstrækning:

- Der er intet der tyder på at udstrækning fjerner DOMS(Muskelømheden)

- Udstrækning kan øge smidigheden

Er din smidighed god nok er udstrækning unødvendigt men mange har det godt med at bruge det som nedkøling efter aktivitet, og hvis du er en af dem så er det bare fint, men forvent ikke mindre ømme muskler dagen efter.

Personligt bruger jeg ofte dynamisk udstrækning som opvarmning til aktivitet.

En ting er dog helt sikker. Du ændre ikke din brystmuskels form ved at lave stræk af denne. Her er det kosten og træningen der skal sættes ind.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share