Løb og toilet?


vaab
 Share

Recommended Posts

Velkommen i klubben :bigsmile: .......Jeg tror alle som løber kender til "problemet".

Måske du kan planlægge dine ture, så du passere et toilet, når du har løbet ca 12 km, eller du kan flytte til landet, har kan man sætte sig næsten alle steder og gøde. Husk altid papir, og god fornøjelse med MT.

Næ, det gør vi ikke.

Men til trådstarter. Det kan da ikke passe, at du skal pisse/skide hver time? Har du prøvet, at variere din kost for at se om noget der er noget bestemt der gør det værre?

Link to comment
Share on other sites

Nej har aldrig problemer med toilet besøg og fungere optimalt til daglig.

men idet man løber sætter det også gang i nogle processer i kroppen, går udfra at det er det der er afgørende.

men det jeg søgte var nogle råd til hva man evt. kan spise/gøre lige op til et løb ifh. til dette "store" problem :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kender udemærket godt til problemet!

Jeg træner også til MT, og det er til tider også et problem for mig at jeg skal på "det lille hus" efter noget der minder om 30 mins. træning - ret irriterende..!

Jeg har dog fundet ud af at der er noget som kan være med til at afhjælpe problemet en smule (det har i hvert fald virket for mig...).

Der er kort og godt tale om: mavebøjninger! Det at man styrker sit muskel-"korset" gør at dine organer ikke "hopper" så meget når du løber, dermed undgår du at din mave bliver rystet så meget rundt at det giver problemer på turen...

jeg har INGEN beviser for at det her har nogen som helst virkning på andre end mig, men det har virkelig hjulpet mig..!

*Sådan gør jeg*

Før jeg skal ud og løbe tager jeg 50 mavebøjninger (af den slag hvor lænden bliver på gulvet så man kun lige bukker den øverste del af overkroppen) de skal tages uden afslapningspauser så det giver den der "brændende" fornemmelse (den skal gerne gå væk igen næsten med det samme..) - og så ellers ud og løbe en tur!

Hvis jeg ved at jeg skal ud og løbe en dag sørger jeg for at jeg aftenen før tager 50 mavebøjninger før jeg lægger mig til at sove - giver lige en lille smule ekstra.

håber det hjælper for dig også - du må meget gerne skrive hvis det gør..!

held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share