Så skal der trimmes


16_aar
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg går her som en fyr på 16 år, og gerne vil se lidt godt ud på maven til sommer (hvem vil ikke det?? :smile: )

Sagen er den, at jeg faktisk har trænet hele sidste år, men det er gået lidt i sig selv, og skal derfor i gang igen.

Jeg har stadig muskelmasse på maven, men problemet er de 1-1½ cm fedt der er på maven.

Hvordan trimmer jeg det bedst muligt?

Jeg cykler ca. 10 km om dagen (og har gjort det det sidste halve år uden stor effekt) til skole, og dyrker ellers ikke andet aktivt.

Kan jeg klare at trimme uden at påvirke min kost, og gøre det udelukkende ved motion, eller skal jeg skære ned i indtaget af kalorier?

Lige lidt info

Er ca. 185 høj og vejer 73kg.

Billede

photo2qvg.jpg

Giv mig jeres råd :o)

På forhånd tak.

Edited by 16_aar
Link to comment
Share on other sites

Du først og fremmest være vedholdende gennem hele foråret. Du skal sørge for at opretholde motivationen ved at opstille realiserbare mål, og gerne delmål gennem forløbet. Undgå for mange træningsfrie dage i træk. Min erfaring er, at bare 2-3 træningsfrie dage i træk kan ødelægge rytmen lang til fremover.

Dernæst skal du overholde princippet om, at være i moderat kalorieunderskud hele tiden. Dvs. du finder dit ligevægtsindtag og sørger for at være ca. 3-400 kcal under dette om dagen. Bliv ved med at styrketræne for at vedligeholde muskelvæksten og opprioritér cardiotræning.

Det væsentlige er, at du er i moderat kalorieunderskud og at du fastholder styrketræningen.

Link to comment
Share on other sites

Du først og fremmest være vedholdende gennem hele foråret. Du skal sørge for at opretholde motivationen ved at opstille realiserbare mål, og gerne delmål gennem forløbet. Undgå for mange træningsfrie dage i træk. Min erfaring er, at bare 2-3 træningsfrie dage i træk kan ødelægge rytmen lang til fremover.

Dernæst skal du overholde princippet om, at være i moderat kalorieunderskud hele tiden. Dvs. du finder dit ligevægtsindtag og sørger for at være ca. 3-400 kcal under dette om dagen. Bliv ved med at styrketræne for at vedligeholde muskelvæksten og opprioritér cardiotræning.

Det væsentlige er, at du er i moderat kalorieunderskud og at du fastholder styrketræningen.

Af en eller anden grund kan jeg ikke rette i mit indlæg, så jeg vil blot tilføje her, at hvorvidt du skærer i dit kalorieindtag gennem kosten eller motion i sig selv er mindre væsentligt. Jeg ville dog skrue en tand op for motionen fordi det gavner på flere områder og er med til at sætte ekstra gang i forbrændingen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går her som en fyr på 16 år, og gerne vil se lidt godt ud på maven til sommer (hvem vil ikke det?? )

Ikke for noget men er det kun maven der skal trimmes, du ser meget tynd og utrænet ud.

Hvad med at komme i gang med en gang seriøs vægttræning, så du kan få bygget nogle muskler på den spinkle krop. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jo det skal jeg da også :)

Men brækkede uheldigvis højre arm for nogle måneder side , så den skal helst holdes lidt i ro (også derfor jeg stoppede med at træne dengang).

Derfor tænkte jeg, at jeg ville starte med cardio- og mavetræning for derefter at bygge på med arme, bryst og ryg.

Link to comment
Share on other sites

Nej, det gør den selvfølgelig ikke :) dog vil jeg gerne starte ud med maven

Jeg har udregnet mit ligevægtsindtag til omkring 1800.

Hvordan finder jeg ud af, hvor mange kalorier der er i de ting jeg indtager? Er der hjemmesider hvor sådan tal er opført?

Link to comment
Share on other sites

Nej, det gør den selvfølgelig ikke :) dog vil jeg gerne starte ud med maven

Jeg har udregnet mit ligevægtsindtag til omkring 1800.

Hvordan finder jeg ud af, hvor mange kalorier der er i de ting jeg indtager? Er der hjemmesider hvor sådan tal er opført?

Umiddelbart vil jeg sige at du ikke på fornuftig vis kan få din fedtprocent meget længere ned ved bare at tabe dig. Jeg vil i hvert fald ikke anbefale det.

Ang kost og kalorier, så læs her under kost-afsnittet:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Og når du har læst det om kost kan du passende læse resten. :smile:

Energi i mad står som regel på pakken og for frugt og grønt kan du finde cirkatal på f.eks. www.kalorietabel.dk

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg sige at du ikke på fornuftig vis kan få din fedtprocent meget længere ned ved bare at tabe dig. Jeg vil i hvert fald ikke anbefale det.

Ang kost og kalorier, så læs her under kost-afsnittet:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Og når du har læst det om kost kan du passende læse resten. :smile:

Energi i mad står som regel på pakken og for frugt og grønt kan du finde cirkatal på f.eks. www.kalorietabel.dk

Så jeg skal bare træne maven som jeg normalt ville gøre, og så forsvinder fedtet af sig selv, eller?

Link to comment
Share on other sites

Ingen? :(

Ehm, du kan ikke bare træne og så få fedtet væk. Regner med at du bare burde træne din mave ordenligt og hårdt, så du kan få bygget nogle mave muskler op, istedet for at tabe dig, du ligner nemlig laaangt fra en der skal tabe dig. Træn ikke kun maven, for det ville være kedeligt, træn også alt andet... Maven kan være en del af din træning, så kommer du nok også til at få lidt større arme, og måske større patter :b

Så, du skal nok ikke kun træne maven, det ville ikke gavne total meget.

Tror jeg, er nybegynder :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share