Motion-onlines Sundhedsprofil


Morten Z
 Share

Recommended Posts

:blush:

89% på den simple.

91% på den avancerede - kondital estimeret/taget fra tidligere test og sat i den høje ende af middel, og i øvrigt den kategori jeg scorede lavest.

I begge tests er kost og kondi der jeg taber flest point, og der ryger sgu nok også lidt på at jeg teknisk set er overvægtig ifølge BMI. :laugh:

Talje 82cm

Styrke 40 strækkere

Smidighed 55cm (måske er det bare mig der er for smidig, men jeg synes ikke det var helt oplagt hvilken vej målebåndet skulle vende :laugh:)

Coopertest sat til 2660m = 48 i kondital (har tidligere lavet 2900)

Om testen:

- I stedet for først at skulle markere simpel, avanceret eller hent tidligere, og så klikke videre kunne man bare lave direkte links.

- Den kunne godt skrive resultatet automatisk blev gemt når man var færdig. Jeg ledte desparat efter en gem-knap.

- Jeg havde sat kryds i "husk mig" og da jeg så gik ind på siden igen og valgte "log ind med eksisterende" kom jeg ind på en side, hvor der bare står hej og en "log af"-knap. Det gik først op for mig i anden omgang at menuen til venstre var i spil her. :wink:

- Savner en tilbage-knap på siden med "hent tidligere profiler". Det hjælper dog at have opdaget menuen til venstre.

Link to comment
Share on other sites

76%

Kondital

Middel. Din kondition er ok. Du skal være opmærksom på, at dit kondital ikke er så højt som det kunne være på grund af din relativt høje vægt.

Jeg mener at mit kondital burde være en del højere, men årsagen er nok at den tager udgangspunkt i løb og jeg har kun løbet i 1½ måned, der burde måske være noget med antal timer man laver cardio om ungen.

Alkohol

Dit alkoholforbrug er lavt, hvilket er en sund ting. Det er specielt usundt, hvis man har dage, hvor man drikker for meget på en gang. Det gør du ikke tit, men det er stadig usundt.

De par ture på station koster :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja høj blev min score ikke.. nogen katastrofe heller ikke - 63 . Ikke mærkeligt - jeg er jo stadig fed...

Jeg taber på smidighede -og den er heller ikke fremragnde. Min fysioterapeut, da jeg sagde at jeg har en smidighed på linje med Eifeltårnet: " Nej Arne - Eifeltårnet KAN sveje i vinden...."

Jeg taber også på styrke... Jeg vil ikke kalde mig stærk -men for en overvægtig mand er armstrækninger måske ikke den mest refærdige test. Jeg kan regne ud at du vil lave en test her der er nem Morten - men jeg synes der mangler et alternativ her!

I GOOGLE Chrome går testen komplet i stå under beregningen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_19012014

Kondition kan måles ud fra fire forskellige test, men styrke kan kun måles ud fra armbøjninger, er det ikke problematisk? Ved godt det sandsynligvis er for meget at forlange ud af sådan en test, og ved slet ikke om det er relevant i forhold til sundhed, men burde der ikke ses på både absolutstyrke og muskeludholdenhed?

For at få en test som denne til at vise bedst mulig resultat handler det vel om der er så mange muligheder som muligt, altså fx ved kondition skal man kunne vælge den disciplin man netop er bedst til fx løb, roning, cykling eller svømning. Eller måske skulle man ligefrem skrive resultaterne ind fra alle de nævnte discipliner?

Ellers kanon initiativ med sådan en test :4thumbup:

Edit: 93 % i den simple sundhedstest (tager den avanceret senere i dag). De to ting der trækker mig ned er kondition og alkohol

Edited by Søholm
Link to comment
Share on other sites

92% i den simple - for meget alkohol!

Det virker som en fin test - dog lidt for meget iform/kvindebladsagtig, men så er det godt der også er en mere detaljeret! - som jeg dog ikke har set på, men det ser ud til at være et fint job!

Link to comment
Share on other sites

Resultat: 91 i begge tests.

Iltoptagelse: 54 ml.

Strækkere: 40

Tabte mest på taljemål og BMI, selvom jeg med mine 183 cm og 86 kilo ikke er decideret overvægtig - synes jeg selv! :laugh:

Jeg har lige et spørgsmål til formuleringen af styrketest - reelt er det vel ikke styrken som testes når man kommer godt over de 20 strækkere - men man antager måske bare at styrken følger udholdenheden?

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt at korrelationen til reel styrke bliver svag, når der er tale om mange gentagelser, men ikke desto mindre, så garanterer mange reps at der er et vist niveau af styrke til stede.

Egentlig måler profilen snarere fraværet af styrke - altså at man får trukket point fra hvis man er betænkeligt svag. De første point bliver trukket fra, hvis man er under den høje ende af middelområdet. Det giver ikke flere point at tage 40 ift. 30 armstrækninger - selvom man dog får mere verbal ros ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner nærmest ikke hvad du snakker om???

Jeg har kritiseret at de markedsførte en fedtprocentmåling som om det var en omfattende helbredstest. Derudover har jeg ikke sagt noget om "hvad de skal holde sig til".

Jeg har aldrig kritiseret deres samarbejde med lægernes testcenter eller den træning der i øvrigt leveres.

Jeg har undervist i Motion på recept for flere forskellige fitnesskæder (mest SATS faktisk) og jeg har altid været fortaler for at udnytte fitnesscentrene til sundhedsfremmende træning.

Den tror jeg at du har fået helt galt fat i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner nærmest ikke hvad du snakker om???

Jeg har kritiseret at de markedsførte en fedtprocentmåling som om det var en omfattende helbredstest. Derudover har jeg ikke sagt noget om "hvad de skal holde sig til".

Jeg har aldrig kritiseret deres samarbejde med lægernes testcenter eller den træning der i øvrigt leveres.

Jeg har undervist i Motion på recept for flere forskellige fitnesskæder (mest SATS faktisk) og jeg har altid været fortaler for at udnytte fitnesscentrene til sundhedsfremmende træning.

Den tror jeg at du har fået helt galt fat i.

Så tror jeg du skal læse hvad du er citeret for i Børsens sundhedtillæg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så tror jeg du skal læse hvad du er citeret for i Børsens sundhedtillæg :smile:

Det gør jeg som regel også og nu har jeg lige søgt i deres arkiv. Der er stadig intet der ringer en klokke ift. dine udsagn.

Update:

Og så skylder du mig vist en undskyldning. Jeg går ud fra at du refererer til artiklen 12/2 2009 med overskriften "Fitnesscentre bruger sundhedstest som lokkemad". I artiklen citeres bl.a. Thomas Bredahl og Lars Bo Andersen fra Syddansk Universitet - ikke undertegnede!

Link to comment
Share on other sites

Det gør jeg som regel også og nu har jeg lige søgt i deres arkiv. Der er stadig intet der ringer en klokke ift. dine udsagn.

Update:

Og så skylder du mig vist en undskyldning. Jeg går ud fra at du refererer til artiklen 12/2 2009 med overskriften "Fitnesscentre bruger sundhedstest som lokkemad". I artiklen citeres bl.a. Thomas Bredahl og Lars Bo Andersen fra Syddansk Universitet - ikke undertegnede!

My bad. Jeg forstår ikke hvordan jeg kunne blande dig ind i den sammenhæng, ud over du så vidt jeg ved også har haft tilknytning til SDU.

Jeg har valgt selv at slette mit oprindelige indlæg da det ikke er quotet og er fejlagtigt.

Beklager :smile:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Du har skruet markant ned for dit forbrug af slik og andre søde sager, kan jeg så forstå. :biggrin:

Haha - jeg rører faktisk ikke slik og kan slet ikke lige kager osv..

Du tænker derimod nok på is ??... :)

Nu er det jo ikke issæson ... :blush:

Link to comment
Share on other sites

Haha - jeg rører faktisk ikke slik og kan slet ikke lige kager osv..

Du tænker derimod nok på is ??... :)

Nu er det jo ikke issæson ... :blush:

Med andre søde sager mente jeg isen, ja. :biggrin: Med slik mente jeg de poser med kg af labre larver (var det ikke labre larver??), jeg kan huske, du "ofte" købte før i tiden. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

 Share