Første træningsprogram ever.


Dami
 Share

Recommended Posts

Ehm, ja.. jeg har fået at vide at jeg skal lave et træningsprogram som jeg selv ville syntes, men da jeg ingen forstand på det har, så ville jeg give et forsøg på det.. Med meget dårligt træningssprog ;)

Vil træne op til 4 dage om ugen. Hvis det er jeg ikke er øm :)

Træningsdagen

Bænkpress m. støttestængerne 5*5/10*5 - kommer an på vægten:)

DB-Press - 12 kg i hver hånd. 10*4

DB-Curls - 8 kg i hver hånd... 10*4

Triceps - det der reb hvor man hiver ned :) ligger vist på 7,5, ik' sikker.. 15*5

denne øvelse laver jeg 2 gange :) alt i alt på en dag.

Det er nok det jeg gerne vil hver dag ? Da jeg gerne vil have en lidt større overkrop, såsom bryst og armene..

Kan der komme resultater inden for en måned, hvis jeg træner dette op til 4 dage om ugen ?

Link to comment
Share on other sites

Ehm, ja.. jeg har fået at vide at jeg skal lave et træningsprogram som jeg selv ville syntes, men da jeg ingen forstand på det har, så ville jeg give et forsøg på det.. Med meget dårligt træningssprog ;)

Vil træne op til 4 dage om ugen. Hvis det er jeg ikke er øm :)

Træningsdagen

Bænkpress m. støttestængerne 5*5/10*5 - kommer an på vægten:)

DB-Press - 12 kg i hver hånd. 10*4

DB-Curls - 8 kg i hver hånd... 10*4

Triceps - det der reb hvor man hiver ned :) ligger vist på 7,5, ik' sikker.. 15*5

denne øvelse laver jeg 2 gange :) alt i alt på en dag.

Det er nok det jeg gerne vil hver dag ? Da jeg gerne vil have en lidt større overkrop, såsom bryst og armene..

Kan der komme resultater inden for en måned, hvis jeg træner dette op til 4 dage om ugen ?

Så er der dømt Strand-træning :superman:

Du skal nok finde noget, hvor rammer din ryg betydeligt mere..., ellers kommer du hurtigt i farezonen for skader over skulderbæltet pga. en stærk forside og en svag bagside

Link to comment
Share on other sites

Du vil træne det hver dag det program?

Tja, så er jeg bange for du kommer til at gå den forkerte vej :D

Synes på de 4 dage skal du dele det op hvad for nogle muskelgrupper du vil træne

Fx:

Dag 1 : Bryst og triceps og mave

Dag 2: Skulder og ryg

Dag 3: Biceps og ben

Dag 4: Spinning måske :P?

Og måske tag sættene 3x12, og så lidt mere/mindre kilo på.

Link to comment
Share on other sites

1. Benchpress, sit-ups med 10kg, triceps push-downs, valgfri akseløvelse(og squat??)

2. Pull-ups/Lat-pulldowns, dumbbell rows, hyperstrekk, deadlift

3. -

4. Benchpress, sit-ups med 10kg, triceps push-downs, valgfri akseløvelse(og squat??)

5. Pull-ups/Lat-pulldowns, dumbbell rows, hyperstrekk, deadlift, bicep-curls

6.

7.

Hvis du kjør basøvelser likt de jeg skrev vekser du meget hurtigere end hvis du kjør isolations-øvelser og maskiner.

1 månad er for lide tid. 1 år er en mer rimmelig tid.

Link to comment
Share on other sites

Ehm, hvilket metoder kan jeg ellers træne ryggen på ? :)

Jeg træner i Fitness World, og har hørt stangen vejer 11 kg ? Og så satte jeg 5 kg på hver side, og så lavede jeg bænkpress der.. Og så tog jeg bølgestangen med 3,75 kg på hver side. Er ik' den store type... :)

Men har et spørgmål ?

Når jeg skal træne noget, skal det så være høj i vægt og få reps eller mellem vægt og så lave 15-20 stykker ? Har undret mig over det enormt?

Og når man er øm dagen efter, er det sådan ens muskel "bliver større"? eller bliver de større ligemeget om man er øm eller ej? :)

Link to comment
Share on other sites

Få reps og meget vægt og du træner max styrke

8 til 12 reps, og mindre vægt og du former dine muskler.

Flere reps end det træner du udholdenhed.

Tror nok det er sån..

Så hvis jeg gerne vil blive stor, hvad er det så jeg skal gøre? 8 til 12 reps, og mindre vægt? eller ?

for har nemlig hørt at hvis man kører hårdt på med det samme i styrketræning, så kan man få skader?

Link to comment
Share on other sites

Drop støttestængerne på dit bænkpres!

Jeg er selv ret grøn indenfor træning og startede også med at bænkpresse i smith-stativ - stor fejl! Efter et par uger gik jeg over til fri bænkpress, og gik ned i vægt - men det giver meget mere stabilitet :)

Og det skal siges at jeg startede med at bænke 30kg (stang +2*5kg), så jeg startede også helt fra bunden :)

Link to comment
Share on other sites

Det virker nok rimelig dårligt det træningsprogram jeg har lavet, men tror bare jeg fra nu af dagen inden jeg ska træne tænker på hvad jeg vil træne og hvor mange reps..

Kongsfelt; Hvor meget kan du tage nu, og hvor lang tid siden var det du startede med at tage så "lidt" ? :b

Link to comment
Share on other sites

Det virker nok rimelig dårligt det træningsprogram jeg har lavet, men tror bare jeg fra nu af dagen inden jeg ska træne tænker på hvad jeg vil træne og hvor mange reps..

Kongsfelt; Hvor meget kan du tage nu, og hvor lang tid siden var det du startede med at tage så "lidt" ? :b

Ja det var da en god idé, nu du ved 0 om træning. Den halve time det ville tage dig at lære lidt fundamentalt om træning ville være helt spildt, det er meget bedre at træne efter fornemmelse, kroppen ved hvad der er godt for den. Lidt ligesom når man har lyst til noget salt, det er kroppen der siger til dig:"jeg har brug for salt". På samme måde er det bedre helt formålsløst at gå rundt i centeret og træne det man lige har lyst til, uden nogen rød tråd overhovedet.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var da en god idé, nu du ved 0 om træning. Den halve time det ville tage dig at lære lidt fundamentalt om træning ville være helt spildt, det er meget bedre at træne efter fornemmelse, kroppen ved hvad der er godt for den. Lidt ligesom når man har lyst til noget salt, det er kroppen der siger til dig:"jeg har brug for salt". På samme måde er det bedre helt formålsløst at gå rundt i centeret og træne det man lige har lyst til, uden nogen rød tråd overhovedet.

Nejnej, for jeg ved godt hvor jeg vil blive større henne, men jeg ved bare ikke hvordan? Hvilke trænings metoder der er nemme at lave, og som er meget nyttige?

Jeg syntes personligt ikke at curls er særlig hårdt.. Men måske er det nok fordi jeg laver det forkert, ved jeg sku ik'..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Nejnej, for jeg ved godt hvor jeg vil blive større henne, men jeg ved bare ikke hvordan? Hvilke trænings metoder der er nemme at lave, og som er meget nyttige?

Jeg syntes personligt ikke at curls er særlig hårdt.. Men måske er det nok fordi jeg laver det forkert, ved jeg sku ik'..

Sæt dig lidt ind i tingene som nogle af de andre pointerer, læs evt. : http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybu...traenetkrop.php , til at starte med.

Et godt program at starte med hvis du vil være større og have noget at bygge på: http://www.getbig.dk/article.php?id=31&amp...g_for_begyndere

men det kræver at du øver noget teknik på øvelserne.

Hvis du ikke kan lave curls, eller en anden øvelse korrekt, så spørg en instruktør eller én af de store brød i dit center om hjælp, eller slå evt. øvelserne op på nettet.

og læs også :

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybu...kingoflifts.php

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybu...ilmassivryg.php

Det andet du er igang med får du intet ud af at spilde din tid på, andet end måske skader.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share