Evaluering af Bulke periode


Ethan Hunt
 Share

  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hej Alle!

Jeg er i den såkaldte "bulkeperiode" hvor, jeg æder og æder, og tager en masse vægt på, fedt og muskler. Og så skal jeg så cutte i sommerhalvåret som jeg bulker i vinterhalvåret. Men da jeg ikke kan lide at have overflødigt fedtpå kroppen (da jeg er en form for BB´er), vil jeg lige høre om denne - Bulke - Cutte aproatch er en god ide. Om den er det værd, at opofre sin tynde/rippede tilstand for a while.

Eller om man ligesågodt kan lade være! (Går ud fra at man ikke smider muskelvægt når man cutter).

Skal jeg fortsætte med at bulke??

Hvad synes i om at bulke??

Pollen er hermed erklæret for åben!

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Min definition på at bulke er IKKE at æde til man ligner noget der kan trille og som børnene prøver at skubbe tilbage i vandet ved stranden "mor mor vi må se at få den tilbage i havet inden den dør".

At bulke betyder, for mig, at være i et minimalt kalorieoverskud, hvor man spiser kvalitetsmad, som giver kroppen den næring som den har brug for. Det betyder altså ikke at man propper sig med Kebab og pizza osv. Den slags mad er ok engang imellem, men det er ikke mad man vokser på, mm det er maven man snakker om.

Efter min mening bør man ikke bulke mere, end at man stadig kan se omridset af ens Abs, hvis de forsvinder, så er det på tide at holde. (det gælder selvfølgelig kun hvis man i forvejen kan se dem ;) ). Ellers må man holde nøje øje med hvordan man ser ud i forhold til hvad man vejer og sammenholde det med hvad målebåndet siger.

Det er let at undgå at se alt fedtet, når styrken og størrelsen går op, men det er nødvendigt at have lidt kritisk sans og distance til sig selv, for at undgå at blæse for meget op.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved bare jeg er ved at blev åndsvag af at se fedt ligeså fredeligt placere sig på min krop! :crazy:

Det er hermed officielt! Jeg cutter per 1/1 næste år! Og når jeg så er nede på en MINIMAL fedt%, veksler jeg mellem minimalt kalorie overskud og minimalt kalorie underskud. Måske noget ABC diæt inspireret noget....

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Jeg tilslutter mig også de vise ord fra Crawdaddy og har ikke rigtig noget at tilføje, ud over at understrege, at man i sidste ende bare gør livet mere surt for sig selv end godt er, hvis man "bulker" (sindsforvirret voldædning?) op til gigantiske dimensioner, for derefter febrilsk at tabe sig igen - gerne lidt for hurtigt.

Et moderat (nogle ville nok sige minimalt) energioverskud er nok til at skabe hypertrofi, og da man i sidste ende er interesseret i at reducere fedtmassen, så er der ingen grund til at øge denne mere end højst nødvendig i løbet af "bulkperioden".

Link to comment
Share on other sites

Naturligvis er det det hele værd.

Der er da lækkert at spise godt, og det er nødvendig for ens træning.

Jeg elsker det argument. God mad - god træning det er bare sagen.

Tænk bare på alle dem i hele verden, der ikke har mulighed for at blive mætte hver dag.

Må jeg citere en vis Hr. Møller: Den, der har evnen, har pligten.

:) Henning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share