Bogsens BB awakening


Bogs
 Share

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Grrrrr FED træningsdag! :biggrin:

Du gav den fandme gas - jeg gik helt og fik stress over det. Eller dvs. jeg fik stress, da jeg lå i sofaen og dovnede den :laugh:

Fixed :smile:

Hvis Ullebulle er en snegl, hvad er jeg så lige i dag?! Et helt træningspas brugt på EPIC fail i bænkpres og træning af forsiden og bagsiden af biceps :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 10/04/09 - Skuldre + lats

Teamede op med Shanti og Guarden i Well-Come i morges.

Shanti er godt nok blevet lean and mean efterhånden :devil:

Men jeg fik også lige imponeret hende med min latspread :biggrin:

A1. KB Hang clean and press - 2x12*2x12 kg KB, 8*2x12 kg KB, P 2 min

...fik ondt i albuen - grrrr... men ikke noget en ulnaris nervestræk ikke kunne klare :smile:

B1. Alt. kneeling OH DB press (parallel grip) - 3x12/12*2x10 kg, 2010, P 20 sek

B2. DB 1 1/4 lateral raise (thumbs up) - 3x8*2x3 kg, 2111, P 20 sek

B3. DB front raise - 3x10*2x4 kg, 3010, P 20 sek

B4. Standing medium rope row to face - 3x12*"5", 2110, P 2 min

C1. Medium grip chins (5 sec. negative) - 3x3*BW, 5010, P 30 sek

C2. Wide grip pulldowns, kabel med 2 håndtag - 3x12, 5010, P 30 sek

C3. Medium grip chinup - speed! - 3x1*BW (blå band), 3120, P 1:30 min

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Søndag 12/04/09, HIIT + abs

Nåede lidt et hurtigt circuit inden BodyStyrke timen i dag -

20 sek. på, 20 sek. af - videre til næste øvelse: 20 sek. på, 20 sek. af osv.

A1. KB double high pulls, 2x12 kg

A2. Burpees

A3. KB squat thrusters, 2x12 kg

A4. Swings, 16 kg

3 runder i alt, og så var jeg ved at brække mig :crazy::w00t:

På timen fik jeg fyret lidt flere thrusters af, renegade rows, iron crosses (en sjov variation af thrusters) og lunges.

Kørte en grundig Z-health som opvarming, folk var helt vilde - især efter det lille trick jeg lavede, hvor jeg først bad dem langsomt tage strakte arme op og lægge mærke til, hvor højt op de kunne komme inden de blev begrænset i deres bevægelighed. Så fik jeg dem til at køre lidt hoftecirkler og bad igen om at få armene op - og de røg bare op :biggrin: Selv hos folk, der sagde til mig inden timen, at de havde lidt ondt i skuldrene, så de kunne ikke lave bevægelserne op over hovedet.

Det var også super fedt, at én som kom over til mig inden timen og sagde, at hun nok ville blive nødt til at holde pauser undervejs, fordi hun har ondt i lænden konstant, som hun bliver behandlet for hos en fys - hun stoppede ikke en eneste gang under timen, for hendes smerter var væk. Z-health rocks :4thumbup:

Efter timen kørte jeg et par chins og iso fallouts i ringe - rister godt i absene.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 13/04/09 - Freestyle legs

En hurtig dejlig gårdworkout med Hulky

Z-Health, R-phase

20 min

Freestyle legs (tribute to Krista):

  • Front lunges (forreste fod oppe på en bænk) - 50 pr. ben
  • Reverse lunges (forreste fod oppe på en bænk) - 50 pr. ben
  • Step-ups (op på en højere bænk) - 50 pr. ben
  • BW squats - 50
  • KB swings - 20*24 kg

Legede også med et par one arm push-ups med rødt band oppefra og

Chins i ringe: 5x3*BW med rødt band - for lige at pudse teknikken af...

Denne uge bringer en hel del intense og dense workouts :devil: Jeg skal nemlig have min G-flux helt op og ringe! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 13/04/09 - Freestyle legs

En hurtig dejlig gårdworkout med Hulky

Z-Health, R-phase

20 min

Freestyle legs (tribute to Krista):

  • Front lunges (forreste fod oppe på en bænk) - 50 pr. ben
  • Reverse lunges (forreste fod oppe på en bænk) - 50 pr. ben
  • Step-ups (op på en højere bænk) - 50 pr. ben
  • BW squats - 50
  • KB swings - 20*24 kg

Legede også med et par one arm push-ups med rødt band oppefra og

Chins i ringe: 5x3*BW med rødt band - for lige at pudse teknikken af...

Denne uge bringer en hel del intense og dense workouts :devil: Jeg skal nemlig have min G-flux helt op og ringe! :firebounce:

G-Flux FTW :superman:

post-1305-1239639317_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hey jhax

Du spørger bare :smile:

Rødvin er sådan en ting, som mange holder af, og derfor tager vi det aldrig væk fra folk. I øvrigt, så er rødvin et ret godt valg, hvis man endelig skal drikke - da der især i merlot og pinot noir en del resveratrol i, som kan være gavnligt for ens test niveau, ifølge Poliquin. Jeg har selv leget med resveratrol på pilleform, og min triceps faldt fra 18 til 13 mm på 5 dage og det blev så mit nyt setpoint. Det kan selvfølgelig bare være et tilfælde, for alt kan i virkeligheden føre til alt, men ellers er der en del om den i litteraturen som en rigtig stærk antioxidant.

Nå, det var lige et sidespring. Normalt kører vi 4:1 princippet med folk - dvs. 4 dage spiser de strict og på 5. dagen må de have hvad som helst om aftenen (for hvis man spiser hvad som helst om morgenen, så kører resten af dagen i samme retning :wink:). Det gør, at compliance rent psykisk bliver lettere for folk, og de vælger efterhånden de "hvad som helst" med omhu - det skal virkelig være noget, de nyder fuldt ud, af gode råvarer osv.

Så pointen er nok - når du virkelig har lyst til det, så tag et glas med rigtig god samvittighed og forestil dig, at det går lige i biceps :devil::wink: For hvis man stresser og får dårlig samvittighed, så udskilles der bare for meget kortisol :tongue: Og hvis ikke man kan lade være med at få dårlig samvittighed, så er det bedre at køre det clean.

Jeg har selv leget en del med det på det sidste - hvis jeg kunne mærke, at jeg ville få dårlig samvittighed over at spise en kokostop, så lod jeg bare være. Men nu sidder jeg virkelig og nyder en flødebolle og en lækker smækker kokostop fra Emmery's i fuld overbevisning om, at det går lige i pecs og biceps :devil:

Hvordan synes du, at PN virker for dig?

Tak for svaret :smile:

Jeg fik ikke vist ikke formuleret mit spørgsmål ordentligt. Det jeg tænkte på var mere om i havde nogle stats af en art. Eller nogle konkrete erfaringer om man vil. Det lader jo til at i tracker klienterne en hel del - og arbejder videre med tallene på et overordnet plan.

PN.... Well, jeg kan godt li det. Det er mest hans principper jeg har brugt - og stadig kun on n' off. Men det lader til at virke. Derfor synes jeg også at det er spændende at i det som en del af jeres approach.

Det er efterhånden flere år siden at jeg købte PN-sættet, så jeg har da også lavet en god håndfuld af opskrifterne fra Gourmet Nutrition. Det smager slet ikke skidt :-)

Det hvor det dog især halter for mig - mht PN og compliance - er meals'ne ml. frokost og a-mad. Jeg gider ikke rigtigt hive tupperware med på job og har heller ikke mulighed for det altid. Og så synes jeg det er lidt svært at få mig et PN-meal. Så lige pt er det bare en shake på vand og en banan eller to.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret :smile:

Jeg fik ikke vist ikke formuleret mit spørgsmål ordentligt. Det jeg tænkte på var mere om i havde nogle stats af en art. Eller nogle konkrete erfaringer om man vil. Det lader jo til at i tracker klienterne en hel del - og arbejder videre med tallene på et overordnet plan.

PN.... Well, jeg kan godt li det. Det er mest hans principper jeg har brugt - og stadig kun on n' off. Men det lader til at virke. Derfor synes jeg også at det er spændende at i det som en del af jeres approach.

Det er efterhånden flere år siden at jeg købte PN-sættet, så jeg har da også lavet en god håndfuld af opskrifterne fra Gourmet Nutrition. Det smager slet ikke skidt :-)

Det hvor det dog især halter for mig - mht PN og compliance - er meals'ne ml. frokost og a-mad. Jeg gider ikke rigtigt hive tupperware med på job og har heller ikke mulighed for det altid. Og så synes jeg det er lidt svært at få mig et PN-meal. Så lige pt er det bare en shake på vand og en banan eller to.

Hvilke stats tænker du helt specifikt på?

Mht PN, så ja - hvis man skal være compliant, så oplever jeg, at den vane med planlægning og forberedelse er den vigtigste. Og lige præcis den gør også, at man kan undgå at tænke på maden hele tiden, for man har forberedt det hele én gang, og så skal man bare spise det, når sulten melder sig.

Så jeg slæber faktisk altid madpakke til hele dagen med mig :smile: Også fordi jeg bliver helt vildt utålelig, hvis jeg er sulten og ikke får mad lige med det samme. Hvilket sker ca. hver 2. time :4mewantfood:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Hvilke stats tænker du helt specifikt på?

Mht PN, så ja - hvis man skal være compliant, så oplever jeg, at den vane med planlægning og forberedelse er den vigtigste. Og lige præcis den gør også, at man kan undgå at tænke på maden hele tiden, for man har forberedt det hele én gang, og så skal man bare spise det, når sulten melder sig.

Så jeg slæber faktisk altid madpakke til hele dagen med mig :smile: Også fordi jeg bliver helt vildt utålelig, hvis jeg er sulten og ikke får mad lige med det samme. Hvilket sker ca. hver 2. time :4mewantfood:

Haha, det var sgu da noget af en problemstilling. Hver 2. time ligefrem. Jeg har ikke pakket mad i noget der ligner 10, vis ikke 20 år - så det ligger mig lidt fjernt :wink: Hvordan ser din PN-madpakke ud, hvis man må spørge :-)

Stats er måske også så meget sagt. Men jeg tænker på om i har observeret bemærkelsesværdige ændringer som følge af rødvin. Hvad enten det er ved ekskludering af diæt eller det modsatte. Og om i har tal på det ligefrem. Måske er det et lidt ambitiøst spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Haha, det var sgu da noget af en problemstilling. Hver 2. time ligefrem. Jeg har ikke pakket mad i noget der ligner 10, vis ikke 20 år - så det ligger mig lidt fjernt :wink: Hvordan ser din PN-madpakke ud, hvis man må spørge :-)

Stats er måske også så meget sagt. Men jeg tænker på om i har observeret bemærkelsesværdige ændringer som følge af rødvin. Hvad enten det er ved ekskludering af diæt eller det modsatte. Og om i har tal på det ligefrem. Måske er det et lidt ambitiøst spørgsmål.

Ah på den måde... Hmmm nej, jeg har ikke decideret lagt mærke til nogen sammenhænge. Hvad enten folk drikker eller ej. Der er jo så mange andre faktorer, der påvirker ens tal. Men altså, hvis der ikke er sket noget væsentlig fremgang, så spørger jeg jo selvfølgelig til, hvor kunden selv mener, at de kunne have gjort det bedre. Og så inddrømmer de som regel, at der røg lidt for meget vin ned i løbet af ugen, og samtidigt med det lidt for meget chokolade osv. Og når jeg så siger, at det er helt ok, at de skal bare finde en god for dem måde at slappe af på. Og så spørger jeg, hvordan deres søvn er efter rødvin. Og som regel er den ikke fantastisk.

Så skal jeg faktisk ikke gøre mere, men næste uge siger folk, at de ikke engang har haft så meget lyst til vin mere. For jeg har jo givet dem lov, og derfor er det ikke forbudt/spændende mere. Og samtidigt er de blevet bevidste om, at det rent faktisk ikke er så afslappende for dem, som de troede (søvnproblemer...). Så er problemet løst :smile:

Men hvis de har lyst til rødvin og der stadig sker en fremgang, så er det jo helt fint :smile:

Min PN madpakke? :4mewantfood:

I morgen ser den således ud:

06:00

AM supplements (BCAA, glutamine, greens osv)

07:00

Pre WO: 1/2 Organic Food Bar, glycine, glutamine, BCAA

Peri WO: 15 g waxy maize + 10 g BCAA

08:00

Post WO: glycine, glutamine, quinoagrød med solbær, 1 scoop valle

09:30

1.5 stk. ørredfilet, 250 g hvidkål, 1 spsk Kvindens olie, cashew, hindbær

2 g fiskeolie

11:30

Hjemmelavet tunsalat:

1/2 bøtte skyr, 1 dåse tun, kapers, 1 squash, sukkerærter, 2 spsk hampfrø, 1 spsk hampfrøolie, 1/2 avocado

2 g fiskeolie

12:30

Pre WO: glycine, glutamine, BCAA

Peri WO: 15 g waxy maize + 10 g BCAA

13:30

Post WO: glycine, glutamine, 1 scoop valle, 1 mango

14:30

2 stk. strudsefileter stegt i kokosolie, 250 g broccoli, 1 spsk macadamiaolie, gojibær

2 g fiskeolie

16:30

Tunsalat igen + gulerødder med mandelsmør

18:30

Pre WO: glycine, glutamine, BCAA

Peri WO: 15 g waxy maize + 10 g BCAA

19:30

Post WO: glycine, glutamine, 1 scoop valle, 2 dadler

20:30

2 stk kyllingebryst i kokos/chia frø, 200 g spinat, 100 g hvidkål, 1 spsk pesto

21:30

PM supplements

Link to comment
Share on other sites

Ah på den måde... Hmmm nej, jeg har ikke decideret lagt mærke til nogen sammenhænge. Hvad enten folk drikker eller ej. Der er jo så mange andre faktorer, der påvirker ens tal. Men altså, hvis der ikke er sket noget væsentlig fremgang, så spørger jeg jo selvfølgelig til, hvor kunden selv mener, at de kunne have gjort det bedre. Og så inddrømmer de som regel, at der røg lidt for meget vin ned i løbet af ugen, og samtidigt med det lidt for meget chokolade osv. Og når jeg så siger, at det er helt ok, at de skal bare finde en god for dem måde at slappe af på. Og så spørger jeg, hvordan deres søvn er efter rødvin. Og som regel er den ikke fantastisk.

Så skal jeg faktisk ikke gøre mere, men næste uge siger folk, at de ikke engang har haft så meget lyst til vin mere. For jeg har jo givet dem lov, og derfor er det ikke forbudt/spændende mere. Og samtidigt er de blevet bevidste om, at det rent faktisk ikke er så afslappende for dem, som de troede (søvnproblemer...). Så er problemet løst :smile:

Men hvis de har lyst til rødvin og der stadig sker en fremgang, så er det jo helt fint :smile:

Min PN madpakke? :4mewantfood:

I morgen ser den således ud:

06:00

AM supplements (BCAA, glutamine, greens osv)

07:00

Pre WO: 1/2 Organic Food Bar, glycine, glutamine, BCAA

Peri WO: 15 g waxy maize + 10 g BCAA

08:00

Post WO: glycine, glutamine, quinoagrød med solbær, 1 scoop valle

09:30

1.5 stk. ørredfilet, 250 g hvidkål, 1 spsk Kvindens olie, cashew, hindbær

2 g fiskeolie

11:30

Hjemmelavet tunsalat:

1/2 bøtte skyr, 1 dåse tun, kapers, 1 squash, sukkerærter, 2 spsk hampfrø, 1 spsk hampfrøolie, 1/2 avocado

2 g fiskeolie

12:30

Pre WO: glycine, glutamine, BCAA

Peri WO: 15 g waxy maize + 10 g BCAA

13:30

Post WO: glycine, glutamine, 1 scoop valle, 1 mango

14:30

2 stk. strudsefileter stegt i kokosolie, 250 g broccoli, 1 spsk macadamiaolie, gojibær

2 g fiskeolie

16:30

Tunsalat igen + gulerødder med mandelsmør

18:30

Pre WO: glycine, glutamine, BCAA

Peri WO: 15 g waxy maize + 10 g BCAA

19:30

Post WO: glycine, glutamine, 1 scoop valle, 2 dadler

20:30

2 stk kyllingebryst i kokos/chia frø, 200 g spinat, 100 g hvidkål, 1 spsk pesto

21:30

PM supplements

That´s my baby :4mewantfood: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har det en effekt for dig at tage ekstra Glutamin? For det har ellers været min opfattelse at hvis man spiste valle protein, så fik man i forvejen en god del glutamin i forvejen. Lidt det samme mht BCAA.

flot at kunne spise hvidkål om formiddagen

Link to comment
Share on other sites

Har det en effekt for dig at tage ekstra Glutamin? For det har ellers været min opfattelse at hvis man spiste valle protein, så fik man i forvejen en god del glutamin i forvejen. Lidt det samme mht BCAA.

flot at kunne spise hvidkål om formiddagen

Det hjælper mig mod mine carbcravings, gætter på det er fordi mine glykogendepoter bliver fyldt op uden insulin udsving.

Inden for et par måneder siden (da jeg kun tog 1 shake og lidt carbs efter træning) kunne jeg få en meget pludselig trang til carbs hen ad eftermiddagen, og nu er det helt væk :smile:

Hehe, jeg ELSKER kål :wub:

EDIT - jeg spiser i øvrigt ret store mængde glutamine og BCAA, hvis jeg skulle have det hele igennem valle, ville jeg puste op som en ballon pga al den luft i maven :laugh: Plus, så bliver BCAA metaboliseret i musklerne og kommer således uden om leveren, hvorimod valle skal først igennem hele den mølle for at kunne blive brugt af musklerne. Har en reference liggende et eller andet sted, smider den ind, når jeg får øje på den :smile:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Det hjælper mig mod mine carbcravings, gætter på det er fordi mine glykogendepoter bliver fyldt op uden insulin udsving.

Inden for et par måneder siden (da jeg kun tog 1 shake og lidt carbs efter træning) kunne jeg få en meget pludselig trang til carbs hen ad eftermiddagen, og nu er det helt væk :smile:

Hehe, jeg ELSKER kål :wub:

EDIT - jeg spiser i øvrigt ret store mængde glutamine og BCAA, hvis jeg skulle have det hele igennem valle, ville jeg puste op som en ballon pga al den luft i maven :laugh: Plus, så bliver BCAA metaboliseret i musklerne og kommer således uden om leveren, hvorimod valle skal først igennem hele den mølle for at kunne blive brugt af musklerne. Har en reference liggende et eller andet sted, smider den ind, når jeg får øje på den :smile:

Hehe det er meget mad du slæber rundt på sveske.

Kål er godt!! :bigsmile::tongue:

(men er det nu valleproteinen, eller kål der giver luft i maven.....) :wink::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Damn the Devil to Hell :laugh: Det er godt nok vildt! Goji-bær, waxy maize, Kvindens olie, orcanic food bar - Jeg er helt væk :laugh:

Og så med macadamia-olie, strudsefileter, quinoagrød og chiafrø - det er godt nok ikke for begyndere :bigsmile:

Men mange tak for det. Fedt at du gider berette om det i detaljer :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Hehe det er meget mad du slæber rundt på sveske.

Kål er godt!! :bigsmile::tongue:

(men er det nu valleproteinen, eller kål der giver luft i maven.....) :wink::crazy:

Hehe, jeg kan tåle op til 1 kg kål dagligt :w00t: men kan kun tåle ét mærke valle uden at min fordøjelse går i vasken :crazy:

Tror jeg har brug for et mobilt køleskab på hjul snart, når det nu bliver varmere og varmere...

Damn the Devil to Hell :laugh: Det er godt nok vildt! Goji-bær, waxy maize, Kvindens olie, orcanic food bar - Jeg er helt væk :laugh:

Og så med macadamia-olie, strudsefileter, quinoagrød og chiafrø - det er godt nok ikke for begyndere :bigsmile:

Men mange tak for det. Fedt at du gider berette om det i detaljer :smilejap:

No prob :smile:

Jeg har brug for variation - ville nok gå ret hurtigt kold i tun og broccoli. Så jeg forsøger at tilfredsstille alle mine smagsløg i hvert et måltid. Elsker f.eks. at krydre min broccoli med vanilje pulver :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke bekymret for hvidkåls påvirkning af dit iod optag og dermed din stofskiftehormon produktion?

http://www.ithyroid.com/goitrogens.htm

mener det er thiocyanate der er synderen.

Har godt set den..

Nej, jeg tror på, at sålænge jeg spiser varieret og den mad som har været i naturen og spist af folk i flere tusinder år, så skal min krop nok finde ud af det :smile:

Alt er vel spørgsmål om mængder... Nogle dage spiser jeg 1 kg kål samlet (broccoli, blomkål, rosenkål) og nogle dage lever jeg af spinat og rødbeder :4mewantfood:

Desuden mener jeg, jeg læste i en eller anden review, at varmebehandling reducerede goitrogener. Jeg damper ihvf altid mit kål.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor tager du glutamine og glycine separat?

når du nu alligevel går overbord i tilskud, så synes jeg udvalget er lidt spøjst. Specifikt undrer jeg mig over tilstedeværelsen af glutamin, glycine og fravær af kreatin, beta alanin, arginin og muligvis GAKIC (din træning taget i betragtning).

Link to comment
Share on other sites

hvorfor tager du glutamine og glycine separat?

når du nu alligevel går overbord i tilskud, så synes jeg udvalget er lidt spøjst. Specifikt undrer jeg mig over tilstedeværelsen af glutamin, glycine og fravær af kreatin, beta alanin, arginin og muligvis GAKIC (din træning taget i betragtning).

Fordi det er billigst at købe glutamine og glycine separat. I min BCAA blanding er der også beta alanine og citrulline malate. Kreatin tager jeg ikke, fordi min hud flipper ud, og desuden mærker jeg ikke den store forskel...

Har prøvet diverse dyrere blandinger (vault, endorush, cell-mass etc.) men synes, at den billige approach virker lige så godt :smile:

Det (og så vitaminer/zink/magnesium og fiskeolie) er så de eneste tilskud jeg tager :smile:

Lige nu følger jeg en protokol, som jeg blev enig om med min coach, og hun tog mig faktisk af alle mine tilskud :laugh: Så nu er jeg "back to basics" så at sige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share