Træningsprogram til fedttab


Nimbus
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg ville selv tro, dette ikke var nødvendigt, for jeg træner virkelig meget, men min kost må så være helt hen i vejret :)

Jeg er 186 og vejer lige under de 90 kg. Min fedtprocent var 17,9% sidst jeg målte ( hvad skal den egentlig ligge på, når jeg er forholdsvis kraftig bygget? )

Nå, men jeg vil i hvert fald gerne smide dunken, som jeg nu har haft gennem alle mine 17 år. Jeg spiller volleyball 3 gange om ugen + kamp hver weekend. Udover det cykler jeg lidt over 15 km alle hverdage. Jeg styrketræner også en gang i mellem, men det er ikke blevet til så meget den sidste tid.

Dét, jeg så gerne vil vide, er, hvordan jeg skal træne? For jeg har hørt, hvis man laver intervalløb f.eks. forbrænder man ikke ret meget fedt, da det vil bruge "den hurtige energi" først.

Hvis der er nogen, der måske ligger inde med et godt træningsprogram eller bare gode idéer, så tager jeg med glæde i mod dem :)

For jeg er virkelig i tvivl om det gavner eller om det har en dårlig effekt at styrketræne eller løbe interval. For det vil jeg meget gerne selv.

På forhånd mange tak!

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest skal du beslutte dig, hvordan du vil gøre det.

1) det nytter ikke noget at du sulter dig selv. du bliver nødt til at ligge i et kalorie underskud, hvis du virkelig ønsker din træning skal give god effekt.

dette gøres ved at du tæller de kalorier sammen du spiser på i løbet af en dag, derefter kan du så regne ud på nogle af de gratis kalorieudregnere på nettet, hvad du skal indtage for at ligge i underskud.

2) nøglen til vægttabsuccen er at kombinere styrketræning med cardiotræning (løbetræning) mange undlader at styrke træne men det er mindst lige så vigtigt, fordi jo større muskelmasse jo højere forbrænding. plus du holder din muskelmasse vedlige så du ikke smider den når du taber dig.

3) volleyball er en god ting, og hvis du bliver ved sådan skal det nok gå, dog lyder det som om du bevæger dig rimeligt meget, så det er nok kosten du skal tage fat på som hoved område.

men keep it going.

held og lykke med projektet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for svaret.

Jeg synes nemlig også selv, jeg bevæger mig en del. Så jeg vil umiddelbart tro, min kost er meget meget ringe. Jeg ved også, at den kunne være bedre, men den må være meget slem. Jeg må finde sådan et program og bruge det flittigt.

Men tak for afklaring mht. styrketræning. Så tænker jeg lidt på løbet. Er det intervalløb eller er det bedre med mange kilometer?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share