Slik tage på?


jegertyk
 Share

Recommended Posts

Hej jeg vil tillade mig at spise lidt slik i weekenden, fordi at jeg skal til noget lan.

Jeg vil købe

1 Plade marabou 200 gram

1 pose haribo

1-2 poser chips gram??

og lidt cola..

men hvor meget vil jeg ca tage på, med med min normle kost oven i? slikket er nok ca 2300cal i alt, og vil det påvirke min vægt stort?

tak xD

Link to comment
Share on other sites

Det finder du vel ud af, og uanset hvad er det umuligt at forudsige præcist.

Hvis du vil have lidt at sammenligne med teoretisk, så indeholder et kg fedtvæv ca 7000kcal, så sådan helt stingent matematisk vil 2300kcal ekstra ende i omkring 300g fedt. Helt så simpelt virker verden (dvs din krop) bare ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har bestemt dig for at det skal ske, hvorfor så ikke vælge nogle andre alternativer?

Nellie Dellies er et hit istedet for haribo'en (forvent rissiko for tynd mave hvis du nakker for store mængder første og andne gang den skal prøves)

Kur Delights istedet for chokoladen (eller som lars siger, en god chokolade over 70%kakao, jeg mener der findes varianter med appelsinskal (og sødemiddel måske), der er spiselig selv for folk der ikke er vilde med den helt mørke chokolade)

Cola zero istedet for sukker cola

Chipsne er nok svært at finde et godt alternativ til, man kunne engang få sådan nogle ovn lavede chips lavet af æbler og grøntsager, har haft en ekskæreste der var vild med dem, men har ikke set em siden - i det mindste er der stor forskel på kcal indholdet, selv om det nok var en af de ting jeg selv ville holde mig helt fra, 'Kims Snack Chips' ser ud til at indeholde færre kcal end andre chips 440 kalorier per 100 gram.

En anden strategi er at finde ting der har den dobbelte kvalitet, er dobbelt så lækre, og så istedet nøjes med det halve .. men det er nok ikke den helt store mindfullness man sidder med til sådan noget haløsa der ...

Jeg går ud fra alternativer som frugt, grøntsager, tørret frugt, nødder, beef jerky ikke er en mulighed?

Mvh

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Hey...

Jeg har selv lige været til LAN her i ferien med nogle venner. Der stod den på store mængder chips, chokolade, sodvand og øl... Pisse usundt, I know, men sådan er livet engang imellem. Dog supplerede jeg også med noget frugt (kunne ikke lade være..)

Det jeg vil frem til - lad være med at tænke så meget over det. Enten giver du den bare gas med computeren og tænker ikke over kalorierne, eller også skulle du måske helt droppe det usunde og købe en masse frugt og nødder? Personligt syntes jeg faktisk at frugt er rigtigt lækkert når man sidder og spiller computer i mange timer. Hvor chips bare gør en sløv, holdet det andet dig lidt vågen.

Du ved godt at computerspil i lang tid er usundt pga inaktivitet - og at du spiser usundt. Men måske skal du bare acceptere de tre-fire dage om året det sker?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share