Det er umuligt at tabe sig for mig.


nicolle
 Share

Recommended Posts

Jeg er en 25 årig kvinde som fra oktober 2008 til midt januar 2009 var på antidepressiv medicin kaldet efexor. Jeg tog 12 kilo på og stoppede med det samme med medicinen. Jeg er 1,73 høj og har

altid været meget slank men vejer nu 72 kilo. Jeg læser til can. polit til dagligt, men plejede at arbejde som model for at få det hele til at løbe rundt. Jeg er blevet "smidt " ud fra bureauet idet jeg

simpelthen ikke kan komme ned i vægt. Det er nu 3, 5 måned siden jeg stoppede på medicinen og vægten rykker sig ikke. Jeg har personlig træner og diætist som mistænker mig for at spise i søvne

fordi hun påstår at når man er i kalorieunderskud må man også tabe sig!! Dette ved jeg selfølgelig ikke er sandt, idet jeg er i konstant kalorieunderskud og træner så hårdt! Min tidligere diætist gav

mig pengene tilbage fordi hun ikke kunne hjælpe mig. Jeg har fået testet mit stofskifte hvilket er helt normalt. Hvad er der sket med min krop? Jeg græder hver dag over det og det er gået meget ud

over mit sociale liv. Jeg vil ikke ud idet en vægtøgning er så tydelig og stor. Jeg har kontaktet diverse læger, diætister mm og ingen kan hjælpe mig. Jeg har set en anden kvinde herinde skrive at hun

efter anti-psykotisk ikke kunne tabe sig på trods af store anstrengelser.

Jeg håber der sidder én derude som ved hvad der er sket med min krop for jeg kan ikke holde det her ud længere.

Hilsen Nicolle

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en 25 årig kvinde som fra oktober 2008 til midt januar 2009 var på antidepressiv medicin kaldet efexor. Jeg tog 12 kilo på og stoppede med det samme med medicinen. Jeg er 1,73 høj og har

altid været meget slank men vejer nu 72 kilo. Jeg læser til can. polit til dagligt, men plejede at arbejde som model for at få det hele til at løbe rundt. Jeg er blevet "smidt " ud fra bureauet idet jeg

simpelthen ikke kan komme ned i vægt. Det er nu 3, 5 måned siden jeg stoppede på medicinen og vægten rykker sig ikke. Jeg har personlig træner og diætist som mistænker mig for at spise i søvne

fordi hun påstår at når man er i kalorieunderskud må man også tabe sig!! Dette ved jeg selfølgelig ikke er sandt, idet jeg er i konstant kalorieunderskud og træner så hårdt! Min tidligere diætist gav

mig pengene tilbage fordi hun ikke kunne hjælpe mig. Jeg har fået testet mit stofskifte hvilket er helt normalt. Hvad er der sket med min krop? Jeg græder hver dag over det og det er gået meget ud

over mit sociale liv. Jeg vil ikke ud idet en vægtøgning er så tydelig og stor. Jeg har kontaktet diverse læger, diætister mm og ingen kan hjælpe mig. Jeg har set en anden kvinde herinde skrive at hun

efter anti-psykotisk ikke kunne tabe sig på trods af store anstrengelser.

Jeg håber der sidder én derude som ved hvad der er sket med min krop for jeg kan ikke holde det her ud længere.

Hilsen Nicolle

Først velkommen til :smile:

Dernæst, hvis du er i kcalunderskud taber du dig.

Link to comment
Share on other sites

tak :bigsmile:

Jeg er ked af at sige det, men det er ikke rigtigt. For så havde jeg tabt mig. Jeg har prøet at leve på nupo. Jeg indtog 6 brikker om dagen hvilket skulle give 1000 kalorier og samtidig trænede jeg. Der skete intet og tilsidst spiste jeg så lidt, at jeg ikke kunne sove og var ved at besvime. Jeg har fundet en amerikansk hjemmeside hvor omkring 100 personer beskriver det samme som jeg. Derudover har en læge på dep.net svaret en tidligere bruger af anti-depressiv at det ikke er sikker hun kan komme af med de ekstra kilo igen. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en 25 årig kvinde som fra oktober 2008 til midt januar 2009 var på antidepressiv medicin kaldet efexor. Jeg tog 12 kilo på og stoppede med det samme med medicinen. Jeg er 1,73 høj og har

altid været meget slank men vejer nu 72 kilo. Jeg læser til can. polit til dagligt, men plejede at arbejde som model for at få det hele til at løbe rundt. Jeg er blevet "smidt " ud fra bureauet idet jeg

simpelthen ikke kan komme ned i vægt. Det er nu 3, 5 måned siden jeg stoppede på medicinen og vægten rykker sig ikke. Jeg har personlig træner og diætist som mistænker mig for at spise i søvne

fordi hun påstår at når man er i kalorieunderskud må man også tabe sig!! Dette ved jeg selfølgelig ikke er sandt, idet jeg er i konstant kalorieunderskud og træner så hårdt! Min tidligere diætist gav

mig pengene tilbage fordi hun ikke kunne hjælpe mig. Jeg har fået testet mit stofskifte hvilket er helt normalt. Hvad er der sket med min krop? Jeg græder hver dag over det og det er gået meget ud

over mit sociale liv. Jeg vil ikke ud idet en vægtøgning er så tydelig og stor. Jeg har kontaktet diverse læger, diætister mm og ingen kan hjælpe mig. Jeg har set en anden kvinde herinde skrive at hun

efter anti-psykotisk ikke kunne tabe sig på trods af store anstrengelser.

Jeg håber der sidder én derude som ved hvad der er sket med min krop for jeg kan ikke holde det her ud længere.

Hilsen Nicolle

Har du prøvet at registrere din kost ? det er muligt at du spiser mere end du faktisk tror. Når du stopper antidepressiv medicin har din krop behov for at danne bl.a. serotonin, da det gør dig i godt humør.

Hvis du spiser fx slik, lyst brød, eller andet sukker- eller stivelsesholdigt fremmer det dannelsen af serotonin gennem en lidt langhåret kemisk proces (kulhydrat -> insulin -> relativt tryptofan niveau forhøjet i blodbanen -> serotonin dannelse).

Jeg synes du skal prøve at skrive ned i detaljer hvad du spiser over en 4 dages periode og poste det her på sitet, så er der forhåbentlig nogle der kan komme med gyldne råd, der er mange med god viden om kost herinde, bl.a. She-Hulk (Guardens kone)

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar.

Jeg stoppede hos min diætist for 2 dage siden,så skriver ikke længere ned eller holder regnskab. Det har jeg gjort indtil for to dage siden. Hun mener at medicinen er blevet ophobet i leveren og jeg derfor ikke kan gå ned i vægt. De sidste 3 måneder har jeg spist efter skema og overholdt det fuldstændig. Det betyder alt for mig. Jeg har mistet min indtægt så det er noget jeg vil gøre ALT for. Det er enormt frustrerende at alle siger at hvad jeg oplever ikke er fysiologisk muligt for jeg oplever noget helt andet. Min personlige træner forstår det heller ikke.

MVH

Link to comment
Share on other sites

Ud over stofskifte sygdom, som jeg kan forstå du har fået dementeret, er det vist sikkert at du spiser hvad der svarer til dit ligevægtsindtag.

Du betvivler vel ikke at det ikke er fysisk muligt at bibeholde din vægt hvis du ligger i kcalunderskud? Det er fysisk umuligt, kroppen kan ikke fremtrylle energi af den blå luft.

At du har ligget så lavt i kcalindtag har sikkert nedjusteret din forbrænding i en sådan grad at dit ligevægtsindtag er kommet ned på det antal kcal du ligger på nu.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved bare at jeg ligger i kalorieunderskud og det siger og sagde begge mine diætister og min kostvejleder. Jeg var på Nupo i 2 uger, så jeg ved ikke hvor meget " skade" det har gjort.

Du ligger ikke i kalorieunderskud hvis din vægt ikke falder :smile: Det er en præmis for definitionen kalorieunderskud.

Link to comment
Share on other sites

Nicolle, du er nødt til at overbevise forummet om, at du lever i kalorieunderskud. Skriv ned præcis hvad og hvor meget du spiser og hvad og hvor længe du træner, så de kloge hoveder herinde på pege på noget. Hvis du har været i kalorieunderskud i tre måneder uden at tabe dig, så burde du være gået kold. At du spiser 6 poser nupo er ikke automatisk bedtydende at du er i underskud, og når du helt stopper med at spise, så ryger din forbrændning jo også helt i bund. (desuden spis da hellere noget rigtig mad - nupo smager jo forfærdeligt)

Dernæst, hvis dine tidligere diætister har sagt, at det medicinen er ophoppet i leveren, der skyldes at du ikke kan forbrænde fedt. Så må du jo gå til lægen og bede om en måling af dette.

Link to comment
Share on other sites

Hej Nicolle! - og alle I andre!!

Jeg tror 100 % på dig!

Jeg har været med i et forsøg med stofskiftemedicin, hvor man via blodprøve havde fået at vide at ens stofskifte var "inden for det normale", men hvor man alligevel havde uhyre svært ved at tabe sig, til trods for man brugte mere energi end man indtog.

Svaret ligger åbenbart i at man kun kan se det lave stofskifte via vævsprøve, noget som de danske læger ikke foretager, de benytter sig udelukkende af blodprøve-værdier, som kan være misvisende.

Det hjalp!! Stofskiftemedicinen er ikke den gængse anvendelige i Danmark, men kommer fra USA, og er lavet af rigtige kirtler.

Jeg vil gerne give dig nogle sider du kan studere nærmere, for der findes faktisk en løsning på dit problem. Jeg kender flere der har haft det som du, og hvor de nu har fået hjælp.

Skriv hvis du vil høre mere!!

venlig hilsen

miss Forster :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Allesammen. Tak for Jeres svar.

Som udgangspunkt er jeg enig i at man taber sig hvis man er i kalorieunderskud men der er sket noget med min krop efter det medicin.

Jeg poster lidt senere når jeg kommer hjem fra skole hvad jeg har indtaget samt træning.

Miss Forster - det glæder mig at høre at du har hørt om mit problem før. Jeg vil selvfølgelig gerne høre mere.

Tak

Hilsner Nicolle

Link to comment
Share on other sites

99% af alle der ikke kan tabe sig taber sig hvis de sættes under 100% kontrollerede forhold (24 timers overvågning og lignende).

Din problemstilling kan være noget kompleks, så husk at bruge din læge eller få en relevant henvisning. Skift diætist og evt personlig træner.

Ikke alle fagpersoner er lige dygtige og ikke alle passer godt sammen. Skift og se om det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Hej Allesammen. Tak for Jeres svar.

Som udgangspunkt er jeg enig i at man taber sig hvis man er i kalorieunderskud men der er sket noget med min krop efter det medicin.

Jeg poster lidt senere når jeg kommer hjem fra skole hvad jeg har indtaget samt træning.

Miss Forster - det glæder mig at høre at du har hørt om mit problem før. Jeg vil selvfølgelig gerne høre mere.

Tak

Hilsner Nicolle

Hej Nicolle,

Der kan, som miss Foster nævner, være en årsag til, at du har svært ved at tabe dig. Jeg arbejder til dagligt med en del folk, der spiser langt under deres estimerede energiforbrug og begynder at tabe sig lige så snart deres kost bliver lagt om, hvilket samtidigt indebærer, at energiindtaget faktisk øges. (Der er selvfølgelig en del der ubevidst underrapporterer ift. deres indtag, men det er altså ikke altid dét er tilfældet!)

Så du er altså ikke "nødt" til at overbevise nogen herinde om, at du ikke overspiser. Det er blot endnu én af MOL dogmerne - om at man SKAL ligge i kcal underskud. Der er så mange andre faktorer, som kan gøre sig gældende.

Lars - tak for pæne ord :smile:

Anna

Link to comment
Share on other sites

Der kan, som miss Foster nævner, være en årsag til, at du har svært ved at tabe dig. Jeg arbejder til dagligt med en del folk, der spiser langt under deres estimerede energiforbrug og begynder at tabe sig lige så snart deres kost bliver lagt om, hvilket samtidigt indebærer, at energiindtaget faktisk øges. (Der er selvfølgelig en del der ubevidst underrapporterer ift. deres indtag, men det er altså ikke altid dét er tilfældet!)

Så du er altså ikke "nødt" til at overbevise nogen herinde om, at du ikke overspiser. Det er blot endnu én af MOL dogmerne - om at man SKAL ligge i kcal underskud. Der er så mange andre faktorer, som kan gøre sig gældende.

Du mener seriøst, at folk kan tabe sig, selvom de ikke ligger i kalorieunderskud? Hvis vi altså taler det de faktisk indtager, og ikke det de tror, de indtager.

Har du noget som helst til at bakke den idé op?

Link to comment
Share on other sites

Du mener seriøst, at folk kan tabe sig, selvom de ikke ligger i kalorieunderskud? Hvis vi altså taler det de faktisk indtager, og ikke det de tror, de indtager.

Har du noget som helst til at bakke den idé op?

+ 1... jeg vil meget gerne vide det Sina spørger om

Link to comment
Share on other sites

Du mener seriøst, at folk kan tabe sig, selvom de ikke ligger i kalorieunderskud? Hvis vi altså taler det de faktisk indtager, og ikke det de tror, de indtager.

Har du noget som helst til at bakke den idé op?

Når man tænker kcal ind vs. kcal ud, så nej - man kan ikke tabe sig, hvis ikke man ligger i energiunderskud (set ift. til ligevægtsindtaget naturligvis)

Men hvis man tager f.eks. en person, som til dagligt spiser langt mindre, end energibehovet er, samt mangler en hel del mikronutrienter, så hjælper det ikke at gå efter et kcal underskud som det første. For kroppen er stresset, stofskiftet er sænket og al fedtforbrænding er sat på standby. For hvorfor male hus under stormen, hvis det lige er ved at blive revet ned? Og der skal altså ikke mange pulverkure til for at kroppen når dertil.

Sætter man personen derimod i et kcal overskud ift. deres nuværende energiindtag, så begynder alle de processer, der er gået i stå, lige så stille at køre igen (fedtforbrændingen kræver jo også en hel del nutrienter), og når man så samtidigt tilfører mere protein og større mikronutrienttæthed i kosten, så kan kroppen begynde at prioritere fedtforbrædningen igen.

Med al den fokus på kcal er det min personlige erfaring, at folk groft undervurderer, hvor mange kcal de rent faktisk har brug for. Jeg har f.eks. en kunde på 90 kg, som til dagligt spiste 1200 kcal og simpelthen nægtede at spise mere - for så ville hun jo tage på! Men efter vi gradvist har sneget mere protein og fedt i hendes kost, samt flere grøntsager, rodfrugt og bær, således at hendes samlede energiindtage nærmede sig noget, der lignede de 2200, begyndte det lige plludseligt at gå stærkt.

Så min pointe er, at før man siger til en tydeligvis frustreret person, at hun bare skal sørge for et kcal underskud / skal helt sikkert spise mindre, end det hun gør nu, så skal man lige tænke sig om, for det er ikke altid dér, det er smart at starte.

Link to comment
Share on other sites

Det forklarer alle de KZ fanger og Anorektikere der er tykke. Børnene i afrika i hungerskatastroferne med opspilede maver og tynde arme. Ren adrenal fatigue og viceral fedtlagring pga. forhøjet kortisol.

Mere alvorligt: man ved at jo hårdere restriktion mennesker udsætter sig selv for, jo flere gange "falder pågældende i" og overspiser.

Dertil ved man også at højere protein indtag og højere måltidsfrekvens mindsker sultfornemmelse og øger compliance. Kan det tænke sig at jeres rådgivning og coaching først og fremmest er vanvitiigt effektivt til at forbedre disse menneskers compliance og skalbe forbedrede vaner og måltidsmønstre på den lange bane?

Reelt set, med mindre i får foretaget blodprøver for at tjekke for mangler og monitorer disse mennekser 24/7 ved i jo intet konkret om deres vitamin/mineral status og deres kcal indtag/forbrænding.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Det forklarer alle de KZ fanger og Anorektikere der er tykke. Børnene i afrika i hungerskatastroferne med opspilede maver og tynde arme. Ren adrenal fatigue og viceral fedtlagring pga. forhøjet kortisol.

Mere alvorligt: man ved at jo hårdere restriktion mennesker udsætter sig selv for, jo flere gange "falder pågældende i" og overspiser.

Dertil ved man også at højere protein indtag og højere måltidsfrekvens mindsker sultfornemmelse og øger compliance. Kan det tænke sig at jeres rådgivning og coaching først og fremmest er vanvitiigt effektivt til at forbedre disse menneskers compliance og skalbe forbedrede vaner og måltidsmønstre på den lange bane?

Reelt set, med mindre i får foretaget blodprøver for at tjekke for mangler og monitorer disse mennekser 24/7 ved i jo intet konkret om deres vitamin/mineral status og deres kcal indtag/forbrænding.

Du har fuldstændig ret, Poul. Det ER vlidt svært at sige noget om noget, fordi i princippet, så kan alt i kroppen føre til alt, og derfor er det også helt vildt svært at udtale sig i absolutte termer (selvom jeg godt kan lige det nogle gange, fordi det øger min egen forståelse for logikken bag :innocent:). Og nej, vi kan jo heller ikke tjekke 100% om hvorvidt klientens kostregistrering holder. Og det er dér, hvor relationen coach-klient er så vigtig. For når tilliden er der, så glider processen bare nemmere, og ærligheden omkring compliance og cravings er højere.

Så JA, helt sikkert - compliance er faktisk den væsentligste faktor, som vi kan lege med, og det er her den individuelle approach er så vigtig. Nøglen til kunden, som jeg vist nævnte et sted før. Hvis jeg, vha mine spørgeskemaer, målemetoder osv. kan stille helt specifikke spørgsmål, så klienten føler sig forstået og også på en måde kan ånde letter op og lægge den dårlige samvittighed på hylden, så er der større sandsynlighed for adfærdsregulering og succes - vedvarende.

Det er netop derfor jeg bliver lidt trodsig, når det første Nicolle blev mødt med, er en slags "vi tror ikke på dig, du spiser helt sikkert mere end du siger, fy fy, gå nu hjem og tæl igen". Jeg overdriver, beklager, kan næsten ikke lade være, for empati er en af mine styrker (og måske i nogle tilfælde også svagheder), men det hjælper ikke altid at tage den hårdt mod hårdt. Ja - næsten aldrig, faktisk :smile:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Det er netop derfor jeg bliver lidt trodsig, når det første Nicolle blev mødt med, er en slags "vi tror ikke på dig, du spiser helt sikkert mere end du siger, fy fy, gå nu hjem og tæl igen". Jeg overdriver, beklager, kan næsten ikke lade være, for empati er en af mine styrker (og måske i nogle tilfælde også svagheder), men det hjælper ikke altid at tage den hårdt mod hårdt. Ja - næsten aldrig, faktisk :smile:

Arh come on, Saint Bogs, det handler jo ikke om manglende empati. Det handler om, at der ude rundt omkring i det virkelige liv er en gigantisk vægttabsmyte, som hedder, at 'jeg kan ikke tabe mig, selvom jeg ingenting spiser, fordi der er noget galt med mit stofskifte/mine hormoner/mine biorytmer/whatever', og som bruges til at bortforklare manglende indsats og manglende selvdisciplin. Rigtigt mange folk har faktisk brug for den øjenåbner, det er at få at vide, at det er fordi, de gør det forkerte, at de ikke taber sig, og ikke fordi netop deres krop er umulig.

Jeg ved udmærket godt, at hele compliance-problematikken er noget af det allervigtigste og at det er fint face to face at sweettalke folk ind i nye vaner med diverse coachingteknikker, men på nettet er situationen en anden, og nogle gange kan de kontante svar kan være lige så konstruktive som en lang smøre om holistiske vibes.

Link to comment
Share on other sites

Hej Nicole!

Efexor er et præparat som går ind og påvirker dit noradrenalin og serotonin. Udover at disse to spiller en rolle for din "geist" og dit humør, har de også en rolle i metabolismen. Nogle af disse mekanismer er klarlagt, andre ved man stadig væk ikke fuldt så meget om. Patienter som indtager efexor oplever meget ofte ændringer i vægt. Men det er faktisk hyppigere at de oplever et uønsket vægttab en en øgning, dog er det sidstnævnte også set i mange tilfælde.

Jeg trænede for cirka et år siden en pige som også taget efexor over en lang periode og nu var på et andet antidepressivum. Hun var i forbindelsen med efexormedicineringen også taget meget på; 30 kg over 1 1/2 års tid. Det var også for hende et helvede at tabe sig og det gik bare fremad i snejletempo. Jeg snakkede på et tidspunkt med min gamle vejleder i en forskeropgave i metabolisme om netop serotonin og noradrenalins rolle. Han sagde også netop det du fortæller, at man ser ikke at det skulle påvirke ens stofskifte nævnværdigt, men dog troede han at kroppens evne at "håndtere" energi kunne ændres, bl a via en effekt på Leptin. Og der er også flere ting som spiller en rolle i ens metabolisme end thyreoideahormonerne, som typisk er dem man måler ved en kontrol af stofskifte. Dog giver det i første omgang god mening kun at kigge på disse hormonoer, så jeg siger ikke at din læge skulle være en klaphat på nogen måde - "men når du hør et klaprende lyd på vejen, er det sandssynligvis en hest og ikke en zebra" :wink:

Men, bare fordi man indtaget efexor gør det ikke at man pludselig kan skabe energi ud af den blå luft, til at lagre i sin krop som fedt. Man kan sagtens tabe sig, det kræver bare forbandet meget større energiunderskud end for andre. Bivirkningen med vægtøgning og sværighed at tabe sig plejer også at aftage med tiden, dog snakker vi her år og ikke uger eller måneder, desværre... Og et stort energiunderskud ved man har dårlig compliance, hvilket gør det til en svær strategi for de fleste at bruge for at opnå et vægttab. Derfor skal du finde en måde som fungerer for dig, til at holde motivationen oppe. Pigen jeg trænede, for at tage et eksempel, gik op og ned som en rutchebane, til vi kom frem til at hun motiveredes af "ikke at skulle tabe ansigtet " foran mig. Så vi sågs flere gange om ugen og hver gang skulle hun vejes og måles omkring mave og hofte. Og et halvt år senere havde hun tabt sig 15 kg, hvilket jo også ville være ret godt for én som ikke været på antidepressivum :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når man tænker kcal ind vs. kcal ud, så nej - man kan ikke tabe sig, hvis ikke man ligger i energiunderskud (set ift. til ligevægtsindtaget naturligvis)

Men hvis man tager f.eks. en person, som til dagligt spiser langt mindre, end energibehovet er, samt mangler en hel del mikronutrienter, så hjælper det ikke at gå efter et kcal underskud som det første. For kroppen er stresset, stofskiftet er sænket og al fedtforbrænding er sat på standby. For hvorfor male hus under stormen, hvis det lige er ved at blive revet ned? Og der skal altså ikke mange pulverkure til for at kroppen når dertil.

Hvis man spiser mindre end energibehovet er så taber man sig.. det kan du simpelthen ikke modbevise... med mindre du selvfølgelig vil modbevise termodynamikkens 1. lov hvilket stort set al fysik og kemi er bygget på... energi kan ikke opstå ud af ingenting og energi kan heller ikke bare forsvinde... energi kan omdannes det er hvad den kan

Desuden tror jeg ikke helt du har forstået hvad ligevægtsindtaget er, sådan ser det i al fald ud herfra hvor jeg sidder... ligevægtsindtaget er det antal kcal'er hvor vægten er stabil over en given tidsperiode, de fleste regner på baggrund af et døgn... indtager du over dit ligevægtsindtag tager du på og indtager du færre kcal'er så taber du dig... ligevægtsindtaget er jo både BMR (basic metabolic rate) + det aktivitetsniveau du har på den givne dag... dvs at dit ligevægtsindtag godt kan skifte fra dag til dag men i praksis er der ikke den store forskel på dagene selvom der selvfølgelig sagtens kan være undtagelser

Du skriver så at hvis stofskiftet falder grundet kroppen er stresset osv så taber man sig ikke (lad os nu bare sige at stofskiftet falder markant af en eller anden årsag) jamen så falder dit ligevægtsindtag også, derfor giver din ovenstående udtalelser ingen mening... du sondrer imellem ligevægtsindtag og stofskifte men det kan du ikke da de jo hænger sammen... har du et lavt stoftskifte i forhold til kropsvægt så har du et lavt ligevægtsindtag og har du et højt stoftskifte i forhold til kropsvægt så har du et højt ligevægtsindtag

Derfor giver det heller ingen mening når den ene fortvivlede person efter den anden opretter en tråd herinde hvor de påstår at de ikke taber sig selvom de ved at de spiser mindre end deres ligevægtsindtag for den kan simpelthen ikke lade sig gøre... jeg er ked af at sige det, men den givne person har ikke forstået hvad det drejer sig om... enten er personen ikke klar over hvad han/hun reelt indtager eller også er han/hun ikke klar over hvad hans/hendes ligevægtsindtag er

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Hvis man spiser mindre end energibehovet er så taber man sig.. det kan du simpelthen ikke modbevise... med mindre du selvfølgelig vil modbevise termodynamikkens 1. lov hvilket stort set al fysik og kemi er bygget på... energi kan ikke opstå ud af ingenting og energi kan heller ikke bare forsvinde... energi kan omdannes det er hvad den kan

Jo det kan, men dog nok ikke lige i dette tilfælde ;-)

http://da.wikipedia.org/wiki/Virtuel_partikel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share