Fast røv ved at tage squats?


Alice92
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige begyndt at tage squats for at få en fast røv. Men jeg synes ikke det spænder ved røven, mere for og bag på benet lige over knæet. jeg har også lige fået af vide at squat ikke hjælper på røven men at det er en eksplosionsøvelse eller sådan noget.

Jeg er rigtig forvirret, for har læst flere steder at det er den bedste øvelse man kan tage for at få en fast røv. håber der er nogen der kan give mig svar på hvad squat egentlig hjælper på?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke sindsygt meget inde i det, så jeg burde måske bare klappe i, men:

Squat rammer vel ikke ballerne, så de kommer til at syre og spænde som en time på stepperen eller den der dame-ski-step-ting. Som jeg forstod ud af MOL-artiklen, der sviner adduktion og abduktionsmaskinerne, så træner squat musklerne i lår og hofte, som så kan være med til at build'e en god røv. Og samtidigt rammer den naturligvis den den store balle-muskel - men fra mig egen erfaring rammer det slet ikke på samme måde, som hvis jeg eksempelvis laver mange rygstrækkere med sandsæk på nakken - eller laver intensiv core træning på bold.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke sindsygt meget inde i det, så jeg burde måske bare klappe i, men:

Squat rammer vel ikke ballerne, så de kommer til at syre og spænde som en time på stepperen eller den der dame-ski-step-ting. Som jeg forstod ud af MOL-artiklen, der sviner adduktion og abduktionsmaskinerne, så træner squat musklerne i lår og hofte, som så kan være med til at build'e en god røv. Og samtidigt rammer den naturligvis den den store balle-muskel - men fra mig egen erfaring rammer det slet ikke på samme måde, som hvis jeg eksempelvis laver mange rygstrækkere med sandsæk på nakken - eller laver intensiv core træning på bold.

En time på stepperen= A gazzilion reps= dårligt for muskelhypertrofi.

Squats aktiverer jo også glutes meget mere end at gå på en trappe.

Link to comment
Share on other sites

Kan sikkert skyldes din teknik. Jeg havde også en totalt flad røv i mange år, selv med stort indslag af squats. Skulle bare lige lære at "aktivere" den i squatten, ellers tog det kun fat i mine forlår.

Måske har du en god træner der hvor du er, det er altid bedst med "hands on" undervisning fra en kompetent person :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share