har brug foreslag til at tabe mig.


T.K
 Share

Recommended Posts

hejsa og tak på forhånd for alle svarende.

jeg er 16 år gammel og vejer 75-78 kg og syndes jeg har virkelig meget fedt rundt om maven. har ellers ikke rigtig problemer andre steder på kroppen det kun min mave der buller MEGET ud.

skriver lige hvad jeg spiser på en normal dag: til morgenmad tar jeg økologiske havregryn med rosiner og sukker i løbet af formidagen tar jeg så et æble og en ablesin, til frokost tar jeg så 2 stykker rubrød med skinke eller kyllinge bryst uden smør, om aftenen spiser jeg meget forskeligt fisk, pandekager, kortofler med sovs, spaghetti og kødsovs, frikedeler, forskelige slag supper. og tager også fisketabeleter og multivitamins piller om morgenen.

jeg dyrker også motion næsten vær dag jeg plejer at løb en tur på 2 km eller 5 km efter det laver jeg så intervaltræning også spiller jeg basket i en halv times tid.

jeg cykler også ca 4 km til og fra skole, laver også styrketræning som mave bøjninger og væktløftning.

jeg synde selv jeg lever meget sundt så forstår bare ikke at jeg ikke kan tabe mig.

Link to comment
Share on other sites

Selv sunde fødevarer, som det ser ud til at du spiser, feder hvis man spiser for meget af dem. Kroppen er en maskine, og hvis man fylder for meget i den tager den på - om det så er havregryn, gulerødder eller flødeboller man spiser. Jeg ville foreslå dig at sætte dig ind i basal kalorietælling og prøve at veje din mad i tre fire dage så du får overblik over hvor meget du egentlig indtager i kalorier. På nettet kan du finde diverse maskiner der kan regne ud hvad din basisforbrænding er, altså den energi din krop bruger om dagen for at fungere. Evt besøge en diætist der kan hjælpe dig med dette! Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Du skriver ikke hvor høj du er, det har jo en vis betydning...

Dernæst vil jeg sige at jeg synes som udgangspunkt din kost ser fin ud med det aktivitetsniveau du har.., men du kunne måske prøve at lave nogle udskiftninger:

- Lav til frokost ud af en skive rugbrød, masser kødpålæg (det mætter og opbygger dine muskler når du træner meget) og selvfølgelig salat/tomat/agurk/avokado osv. Du kan så spise nogle gulerødder, peberfrugter til hvis det er...

- Skift eventuelt den ene formiddagsfrugt ud med grøntsager

Prøv at skifte alt hvidt brød ud med noget grovere og du vil forhåbentlig opdage at du har brug for mindre mængder... og en god ting er at droppe al ren sukker, så prøv at væn dig til havregryn kun med rosiner...

Det er små ting det kræver for dig!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hey sorry jeg ikke lige har svaret men har været på ferie lige siden jeg skrev det(:

jeg er ca 180 høj men vil sige min mave ser en del opusted ud kan tage nogen billeder hvis det skulle være.

men vil også lige prøve at tælle kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Høj intensitet når du træner! Altså, reps til failure hver gang. Hav en ven til at spotte dig hvis nødvendigt, især på bænken. Det tager fedtet.

Aerobic! Spinning, roning, intervalløbning, its all good.

Blåbær! Synes jeg har hørt lidt om at det skulle hjælpe :P?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share