Inspiration til at gøre det, NU


alexandra008
 Share

Recommended Posts

Hej...

Jeg er en 18 årig pige på 162 cm og 67 kilo og vil gerne ned og veje ca. 55 kg. Mit fedt er jævnt fordelt over hele kroppen. Dog med tendens til en rigtig ghetto-numse og store, meget muskuløse, lår.

Jeg har tidligere spillet håndbold på relativt højt plan, men stoppede for 3 år siden da jeg højdemæssigt var for lille.. Mit nuværende aktivitetsniveau består i 2 gange 30 minutters cykling (bedstemorcykel) - 15 km ialt, om dagen til og fra skole.

Min historie med overvægt er lang, så der kommer her en forkortet version:

Jeg har været tyk siden jeg var baby og har altid kæmpet med det (prøvet adskellige kure/livsstilsændringer). Da jeg stoppede med håndbold trænede jeg 2-3 gange i fitness-center dog uden nogen form for vægttab, tværtimod. Jeg stoppede derfor i fitness-center med det eneste udbytte at jeg havde fundet ud af at jeg godt kunne lide holdtræninger. Vi fandt så ud af at jeg har PCOS (en "sygdom" der kaster én ind i en ond cirkel: det bliver meget svært at tabe sig og "sygdommen" bliver værrer af overvægt. Man behandler med medicin der går ind og normaliserer sukkerstofskifte og appetit) Denne medicin hjalp også meget i starten (jeg var nede på 63,7 kg), men nu mærker jeg ingen effekt mere, udover en normal appetit. Det skal siges at jeg altid har levet meget sundt (meget frugt og grønt, kød og æg og meget lidt brød).

Jeg indtager nok mellem 1000 og 1500 kcal om dagen.

Fra 15.05.09 - 15.08.09 har jeg derfor planlagt at lave et forløb der ændrer mit liv for altid!

Jeg vil hæve mit altivitetsniveau betragteligt! Jeg har lavet en træningsplan der går ud på følgende: 3 daglige træningspas - 1 med puls og intensitet og 2 med balance, velvære, smidighed og uhm-effekt (yoga/pilates/svømning/gang/langsom løB). Jeg havde tænkt at melde mig ind i fitness-center igen og kun træne på hold, så jeg er sikker på at komme ud af døren.

Jeg har tænkt mig at indtage ca. 1500 kcal dagligt, der skal komme fra: kød, frugt, grøntsager, 1-2 skiver rugbrød + tilbehør til salat og måske lidt chokolade i ny og næ.

Hvordan lyder det????

Jeg håber I kan hjælpe, støtte og holde mig til ilden, give mig opsange osv og at vi sammen kan se om det virker denne gang..

Hilsen Alexandra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share