Alli...den nye "slankepille"


Nat
 Share

Recommended Posts

Det her stikker Alli:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-22161312.html

Har du hang til chokolade og melder den dårlige samvittighed over de voksende sideben sig, hver gang du har indtaget en heftig mængde af de søde sager? Så er her en god nyhed.

Nu ser det nemlig ud til, at du kan få stillet din chokoladetrang uden at proppe dig med kalorier.

En professor fra Harvard University har udviklet et produkt, hvis funktion er, at sprøjte en em af chokolade ind i munden. Det skriver wtop.com.

Produktet, der hedder Le Whif, kom på det amerikanske marked 29. april og forbrugerne kan vælge mellem fire forskellige smagsvarianter: mintchokolade, chokolade- og hindbær-smag, chokolade- og mango-smag og ren chokolade.

Hvert sprøjt indeholder 50 milligram chokolade og hvert produkt indeholder i alt 200 milligram. De 200 milligram indeholder samlet set én kalorie.

Dan

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nu har jeg taget alli siden pillen udkom i mandags, og har på nuværende tidspunkt tabt mig næsten 3 kg. jeg har lagt min kost endnu mere om, end den var i forvejen, og bivirkningerne har været minimale og ikk skræmmende overhovedet.

jeg har ellers altid været en relativ slank pige med fart på hele tiden og med en højde på 1,80 så befandt jeg mig rigtig godt med en vægt på 72 kg.. men intet varer åbenbart evigt. Da jeg efter nogle turbulente år afsluttede min uddannelse og havde 2 små børn i bagagen, da kunne min krop ikke klare presset mere og som lyn fra en klar himmel endte jeg i angstanfald og depression. jeg fik en masse hjælp, samtaler og medicin, og med min viljestyrke fik jeg mig kæmpet nogenlunde ovenpå efter relativ kort tid, og kunne genoptage mit arbejde.

under et år efter min diagnose blev stillet, kom jeg fri af samtalerne, men medicinen skulle jeg tage i minimum 2 år... men allerede i januar i år trappede jeg ned på halv dosis og en måned senere stoppede jeg helt. for jeg valgte at jeg kunne klare resten selv, for man bliver ikke lykkelig af lykkepiller..

sidegevinsten ved pillerne var 20 ekstra kg, fordi de sætter stofskiftet fuldstændigt i stå, selvom jeg gennem hele forløbet har motioneret som jeg plejede og spist akkurat på samme måde som tidligere. nu er det halvandent år siden jeg blev syg, og jeg er klar til at gøre en forskel. alli hjælper mig med at holde den rette kurs, min motivation er i top, og jeg tør ikk skeje ud af frygt for at lave i bukserne..

jeg ved egentlig ikke om det er pillerne eller min kost som gør at jeg taber mig, men det virker, så jeg vælger at tro på at det er en lykkelig kombination af begge dele.

jeg forventer ingen medlidenhed eller forståelse for min situation, men håber på at mit indlæg kan sætte skub i nogle tanker hos jer allesammen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har hørt og læst lidt om den nye "slankepille" Alli, der bare er en mindre dosis af en receptpligtig pille, og kan derfor købes i håndkøb.

Nogen der har prøvet den?

Bivirkningerne lyder ik rare.....diarré, olieagtig udflåd/afføring, luft i maven med sivende afføring til følge.

Den skulle virke ved at hindre omkring 25% af fedtet i maden i at optages i kroppen.

Jeg har taget ALLI-pillerne i 2 uger nu, og er positiv overfor resultatet på ca 2 kilo vægttab og uden nævneværdige bivikninger. Afføringen bliver lidt anderledes, men jeg har slet ikke oplevet noget der bare ligner diarre, "sivning ell.lign.

Jeg har naturligvis spist som anbefalet i de brochurer der følger med ved købet, og anvender primært pillerne som "motivator" og så det lille ekstra speed der sættes på vægttabet.

Jeg kan slet ikke forså al den negative kritik der er omkring ALLI!! Det virker nærmest som om de der ikke har behov for vægttab og har en høj diciplin omkring fornuftig kost og motion, syntes det er "snyd" og at vi ... der af den ene eller den anden grund har behov for lidt hjælp, ikke på nogen måde må skyde genvej! Jeg kan slet ikke huske der var al den kritik da alverdens rygestop-præparater kom i handlen og blev til håndkøbs"medicin" ... her kunne man vel også sige (som den nævnes i debatten) at folk "bare" kunne tage sig sammen, eller hvad?

Jeg er ikke selv specielt overrvægtig, men har i de sidste par år taget omkring 10 kg på (vejer nu 78 kg og er 178 cm høj) ... en slem skade som har forhindret mig i at træne samt overgangsalder, mener jeg primært det skyldes .... nu ønsker jeg at tabe lidt af det igen, ellerr i det mindste bremse den vægtstigning jeg har oplevet, og det tror jeg bestemt ALLI kan hjælpe mig med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan slet ikke forså al den negative kritik der er omkring ALLI!!

Det er egentlig ret simpelt.

Har du tænkt dig at tage pillerne resten af livet? Forhåbentlig nej, og i det tilfældet så vil pillerne hjælpe til et "kunstigt" vægttab så længe du tager dem, men når du holder op taler alt for at du vil spise som du gjorde før, og dermed ende på cirka samme vægt som da du startede. Sådan set ikke anderledes end hvis man hopper på en eller anden kur, taber nogle kg, og derefter går tilbage på sin gamle kost.

Og jeg tror ikke en tøddel på at et kunstigt frembragt vægttab (hvad enten det er via piller eller kur) vil være motivation nok for særlig mange til at ændre deres kost- og motionsvaner permanent efterfølgende. Et vægttabsprojekt hvor motivationen primært kommer når vægten faktisk flytter sig er dømt til at fejle. Det er en meget flygtig motivationskilde.

Statistisk set vil det da lykkes for nogle, men det er helt sikkert ikke den vej der giver størst chance for succes.

Det er også noget andet med rygestop-præparater. De skulle gerne hjælpe dig igennem en nedtrapningsperiode så du ikke har brug for smøgerne efterfølgende. Jeg kan ikke rigtigt se hvordan Alli skulle "afvænne" folk med at spise for meget og for ringe kost.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme jeg bliver så træt af at se denne tråd aktiv igen. Jeg kan ikke se hvad en vanvittig "slankepille-debat" gør på en MOTIONS side. Jeg synes den passer bedre i de kvindeblade min svigermor sidder og læser. Alli-debatten kunne være lige efter afsnittet om kartofler, der feder ekstremt pga. stivelsen.

Nej, det er IKKE fordi vi her på Motion-Online er "misundelige" på jeres "fantastiske smutvej" til lækker-superform, det er nærmere det modsatte, der bringer pisset i kog hos mig i hvertfald. Det pisser mig gevaldigt af, at man opfinder et så vanvittigt produkt i sundhedens tegn, som reelt blot er fordi der vil tjenes penge på de fedes drømme om en smutvej til en lækker krop.

Der findes ingen lette veje til noget her i livet. Det drejer sig i næsten ALLE henseender om at tage sig gevaldigt i sammen, og arbejde målrettet mod sine drømme, i stedet for at håbe på at finde den nemme smertefri løsning.

Man kan sammenligne det lidt med de folk, der falder for pyramidespil og mlm-marketing(jeg er klar over mlm marketing fungerer - men jeg kan stadig ikke lide markedsføringsmodellen - den er i mine øjne usympatisk). Det er lykkeriddere der, forblændet af den nemme og hurtige måde at blive rig(slank) på, totalt overser at det er komplet fup og svindel, der kun beriger bagmændene.

Jeg synes det er noget af det laveste man kan i denne verden, nemlig at lukrere på ulykkelige menneskers håb og drømme.

Derfor pisser Alli mig af.

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Onkel Troels her fra MOl er også blevet afsløret som ivrig Alli bruger

Hans tidligere så legendariske kost ofte bestående af Cacaomælk og baconchips kan nu bedre forklares. Han spiste ofte i månedsvis kun "junkfood" og var alligevel cut og massiv som få. Alli må være forklaringen på denne tilsyneladende uforklarige form

3515447218_b61a5813c1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hahaha.

Jeg kan ikke andet end grine, jeres uvidenhed gør jer så dumme at høre på!

Troede ikke det var SÅ umodne mennesker der skrev herinde. Men ja ja :-)

Fys og Lizette hvor er det fedt i tør at springe ud i noget så nyt, som at prøve denne slankepille.

Slankepillen er overhovedet ikke noget man skal tage resten af livet, og man taber sig ikke af at æde mc. donalds, burger king eller andet fast food/ fed mad, sammen med pillen.

Med slankepillerne følger sunde opskrifter, dagbøger osv. så man kan lægge sin livsstil om, slankepillen er bare en hjælp til at komme i gang og for nogen er der så motiverende at se der står 78 kg på vægten i stedet for 80 kg efter bare en uge! og efter et tab på 6 kg kan de måske selv.

Jeg kan simpelthen ikke se nogen grund til denne fordomsfulde debat, denne slankepille er bare en hjælp lige som så meget andet.

Slankepille er bare blevet et så negativt ord, det er dog kun et hjælpemiddel, så der er ingen grund til så grusomme udtalelser.

Hvis du er ordblind og har et behov for speciel hjælp, skal vi så også komme med barnlige udtalelser som her?

Nej... Hjælp er ingen skam, hverken i forbindelse med overvægt, rygning eller bogligt svage.

Link to comment
Share on other sites

Hutelihut<<

Puha, der må godt nok være nogle følelser i klemme. Lad mig citere Maxpower fine indlæg som svar på tiltale:

Når man kommer med udtalelser som at andre er dumme og umodne så bør man kunne bakke det op. Hvor henne er det umodne og dumme i at ønske at gå den naturlige vejr istedet for at tage et produkt som binder fedtet i kroppen?

Det er egentlig ret simpelt.

Har du tænkt dig at tage pillerne resten af livet? Forhåbentlig nej, og i det tilfældet så vil pillerne hjælpe til et "kunstigt" vægttab så længe du tager dem, men når du holder op taler alt for at du vil spise som du gjorde før, og dermed ende på cirka samme vægt som da du startede. Sådan set ikke anderledes end hvis man hopper på en eller anden kur, taber nogle kg, og derefter går tilbage på sin gamle kost.

Og jeg tror ikke en tøddel på at et kunstigt frembragt vægttab (hvad enten det er via piller eller kur) vil være motivation nok for særlig mange til at ændre deres kost- og motionsvaner permanent efterfølgende. Et vægttabsprojekt hvor motivationen primært kommer når vægten faktisk flytter sig er dømt til at fejle. Det er en meget flygtig motivationskilde.

Statistisk set vil det da lykkes for nogle, men det er helt sikkert ikke den vej der giver størst chance for succes.

Det er også noget andet med rygestop-præparater. De skulle gerne hjælpe dig igennem en nedtrapningsperiode så du ikke har brug for smøgerne efterfølgende. Jeg kan ikke rigtigt se hvordan Alli skulle "afvænne" folk med at spise for meget og for ringe kost.

Link to comment
Share on other sites

Hahaha.

Jeg kan ikke andet end grine, jeres uvidenhed gør jer så dumme at høre på!

Troede ikke det var SÅ umodne mennesker der skrev herinde. Men ja ja :-)

Fys og Lizette hvor er det fedt i tør at springe ud i noget så nyt, som at prøve denne slankepille.

Slankepillen er overhovedet ikke noget man skal tage resten af livet, og man taber sig ikke af at æde mc. donalds, burger king eller andet fast food/ fed mad, sammen med pillen.

Med slankepillerne følger sunde opskrifter, dagbøger osv. så man kan lægge sin livsstil om, slankepillen er bare en hjælp til at komme i gang og for nogen er der så motiverende at se der står 78 kg på vægten i stedet for 80 kg efter bare en uge! og efter et tab på 6 kg kan de måske selv.

Jeg kan simpelthen ikke se nogen grund til denne fordomsfulde debat, denne slankepille er bare en hjælp lige som så meget andet.

Slankepille er bare blevet et så negativt ord, det er dog kun et hjælpemiddel, så der er ingen grund til så grusomme udtalelser.

Hvis du er ordblind og har et behov for speciel hjælp, skal vi så også komme med barnlige udtalelser som her?

Nej... Hjælp er ingen skam, hverken i forbindelse med overvægt, rygning eller bogligt svage.

Gider ikke engang forklare mere..

Det er nytteløst...

Link to comment
Share on other sites

Først til dig Max ... Faktisk tror jeg vi mennekser er meget forskellige og det har jeg stor respekt for. Hvad der motiverer den ene, er ikke nødvendigvis det der motiverer den anden og stor respekt for at du kan klare dig uden andet end din egen viljestyrke! Jeg føler selv jeg er et oplyst og fornuftigt menneske, og det eneste jeg prøver at sige i mit indlæg er, at for MIG har pillen virket motiveren (indtil nu), min kost er delvist omlagt og jeg har cyklet på arbejde den sidste uge :-)

Naturligvis har jeg ikke til sinds at tage pillerne resten af livet .. når jeg har fået smag på den nye "livsstil" (igen!! ..er faktisk gammel elitesportskvinde OG fysioterapeut)så håber jeg at blive ligeså glad for sundhed som dig og så gir`det jo sig selv!! Mon ikke også det er sådan med rygestop-tingene og antabus og hvad der ellers er udviklet af (gode!) ting for svage sjæle?! Det håber jeg da!

Til dig CKF (når du nu, trods din lede mod tråden er en af de første til at tage bladet fra munden, så tillader jeg mig det også!) I al min levetid har man kunne købe de mest mærkværdige produkter og piller og drikke, der angiveligt skulle garantere vægttab, og her er jeg helt enige med dig i, at det er "træls" at disse lykkeproducenter har tjent på det ... men når der endelig kommer et produkt der har dokumenteret virkning, så anser jeg det for rigtig godt og et super alternativ til alt det der aldrig har været dokumentation for! I min bevidsthed burde den her tråd været lavet for 50 åt siden og kørt indtil nu, og omhandlet alt det fup og lort man har solgt i matas og på de grå sider i diverse ugeblade!

Jeg ved sgu ikke med de "rigmænd" som du taler om ... som jeg ser det findes de vel også indenfor ejerkredsen af motionscentre og helt ærligt er vi vel enige om at en løbetur i naturen og en stram elastisk kan udrette nøjagtigt det samme som et helt motionscenter tilsammen, men jeg går ud fra de har sådan en succes fordi de MOTIVERER folk ... eller hvad? og stiger vægten ikke også når man holder op der?

Og til slut, CKF, mig behøver du ikke have ondt af ... jeg er bestemt ikke et ulykkeligt menneske ... tværtimod!! Med eller uden ALLI er jeg en sund og glad pige med gode interesser, familie og masser af venner, og et job som fysioterapeut, hvor jeg dagligt er med til at motivere og hjælpe ... naturligvis ikke folk som dig, men folk som mig selv, der lige skal have et skub ud over kanten, lidt hjælp og lidt instruktion for at komme godt igang ... jeg ved ikke om du anser det for "snyd", men jeg siger dig ... der er rigtig mange der har brug for hjælp til at komme godt igang.

Link to comment
Share on other sites

Det der at der følger sunde opskrifter og dagbøger til livsstilomlægning bidrager jo bare videre til at man tager pillen useriøst. Lidt a' la thighmaster og lignende lorteprodukter i TV shop; "brug denne i 30 dage, pengene tilbage garanti" og når pakken kommer, finder man opskrifter og madplaner man skal følge. Det er i øvrigt også et krav at man har fulgt disse før man kan tillade sig at klage over manglende resultat :laugh:

Pillen er jo bare en gimmick i en i øvrigt sikkert fungerende dietplan. -2 kg for en uge er noget jeg ser hos majoriteten kunder når deres kostplan lægges om - hvis ikke mere - uden piller

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Først til dig Max ... Faktisk tror jeg vi mennekser er meget forskellige og det har jeg stor respekt for. Hvad der motiverer den ene, er ikke nødvendigvis det der motiverer den anden og stor respekt for at du kan klare dig uden andet end din egen viljestyrke! Jeg føler selv jeg er et oplyst og fornuftigt menneske, og det eneste jeg prøver at sige i mit indlæg er, at for MIG har pillen virket motiveren (indtil nu), min kost er delvist omlagt og jeg har cyklet på arbejde den sidste uge :-)

Naturligvis har jeg ikke til sinds at tage pillerne resten af livet .. når jeg har fået smag på den nye "livsstil" (igen!! ..er faktisk gammel elitesportskvinde OG fysioterapeut)så håber jeg at blive ligeså glad for sundhed som dig og så gir`det jo sig selv!! Mon ikke også det er sådan med rygestop-tingene og antabus og hvad der ellers er udviklet af (gode!) ting for svage sjæle?! Det håber jeg da!

Til dig CKF (når du nu, trods din lede mod tråden er en af de første til at tage bladet fra munden, så tillader jeg mig det også!) I al min levetid har man kunne købe de mest mærkværdige produkter og piller og drikke, der angiveligt skulle garantere vægttab, og her er jeg helt enige med dig i, at det er "træls" at disse lykkeproducenter har tjent på det ... men når der endelig kommer et produkt der har dokumenteret virkning, så anser jeg det for rigtig godt og et super alternativ til alt det der aldrig har været dokumentation for! I min bevidsthed burde den her tråd været lavet for 50 åt siden og kørt indtil nu, og omhandlet alt det fup og lort man har solgt i matas og på de grå sider i diverse ugeblade!

Jeg ved sgu ikke med de "rigmænd" som du taler om ... som jeg ser det findes de vel også indenfor ejerkredsen af motionscentre og helt ærligt er vi vel enige om at en løbetur i naturen og en stram elastisk kan udrette nøjagtigt det samme som et helt motionscenter tilsammen, men jeg går ud fra de har sådan en succes fordi de MOTIVERER folk ... eller hvad? og stiger vægten ikke også når man holder op der?

Og til slut, CKF, mig behøver du ikke have ondt af ... jeg er bestemt ikke et ulykkeligt menneske ... tværtimod!! Med eller uden ALLI er jeg en sund og glad pige med gode interesser, familie og masser af venner, og et job som fysioterapeut, hvor jeg dagligt er med til at motivere og hjælpe ... naturligvis ikke folk som dig, men folk som mig selv, der lige skal have et skub ud over kanten, lidt hjælp og lidt instruktion for at komme godt igang ... jeg ved ikke om du anser det for "snyd", men jeg siger dig ... der er rigtig mange der har brug for hjælp til at komme godt igang.

Fint indlæg, men jeg er meget uenig.

1. Selvfølgelig er pillen ikke udviklet for at hjælpe folk, men for at tjene penge. Selvfølgelig pakket ind i sundhedens tegn - som det meste andet Arne Astrup har haft fingre i. Livsfarligt eller ej - pengene er gode nok. At de så har bestukket nogle mennesker for at få produktet godkendet og videnskabeligt dokumenteret, det viser bare hvordan Danmark er blevet, som alle de andre halvkorrupte lande.

2. Hvis den eneste motivation man har er selve vægttabet, så er man dømt til at mislykkes. Det er simpelthen den forkerte motivationsfaktor, hvis man ønsker et varigt vægttab. Desuden er det ikke sundt kun at fokusere på vægten - at vægten falder bør være en sidegevinst til at man hart ændret sit liv og sit livssyn.

3. Jeg tror ikke jeg ville opnå samme resultater med en gummielastik og en løbetur i skoven, som med mine håndvægte og vægstænger. Jeg er enig i at de almindelige femina-læsere og ældre kvinder ganske sikkert ville kunne opnå rigtig gode resultater med elastikken.

4. Det er helt rigtigt at de fleste, der stopper med deres symptom-behandling vil blive fede igen meget hurtigt. Det er sådan set ligemeget om det er Alli, fitnesscenter eller værst af alt en desideret slankekur, som folk tror stopper en dag. Hvis ikke ens psyke er med 100% - så holder ingen af tingene.

Hvis du er fysioterapeut ville jeg ellers forvente at du havde lidt begreb om kroppen og dens mekanismer. Det undrer mig at du ikke bare skærer de 25% fedt fra kosten ved at spise korrekt, i stedet for at fortrænge det via pillerne - med risiko for sundhedsproblemer og bivirkninger så som udflod i underbukserne og endnu værre at man blokerer for vitaminer og mineraler, så man risikerer mangeltilstande.

Jeg håber virkelig ikke, at du råder dine fysioterapi-kunder til at bruge Alli. De er potentielt farlige. Råd dem hellere til at springe aftenkagen over. Det giver i sig selv samme resultat.

Se denne video om Alli

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Fint indlæg, men jeg er meget uenig.

Hvis du er fysioterapeut ville jeg ellers forvente at du havde lidt begreb om kroppen og dens mekanismer. Det undrer mig at du ikke bare skærer de 25% fedt fra kosten ved at spise korrekt, i stedet for at fortrænge det via pillerne - med risiko for sundhedsproblemer og bivirkninger så som udflod i underbukserne og endnu værre at man blokerer for vitaminer og mineraler, så man risikerer mangeltilstande.

Se denne video om Alli

Lige præcis CFK!

Jeg kunne ikke have formuleret det bedre selv. Desværre er det min personlige erfaring, at fysioterapeuter i mange tilfælde ikke er særlig stærke på ernæringsområdet - om jeg har været uheldig eller om uddannelsernes niveau (og elevernes kunnen) er problemet skal jeg lade være usagt. Dog må "fys"s indlæg bære som vidne om at der i hvert fald er et problem.

Der er ikke noget der ikke allerede er sagt i denne tråd, og jeg kan derfor ikke bidrage med noget nyt. Som jeg ser det bliver du også bare ved at gentage dig selv for døve øre - desværre!

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis CFK!

Jeg kunne ikke have formuleret det bedre selv. Desværre er det min personlige erfaring, at fysioterapeuter i mange tilfælde ikke er særlig stærke på ernæringsområdet - om jeg har været uheldig eller om uddannelsernes niveau (og elevernes kunnen) er problemet skal jeg lade være usagt. Dog må "fys"s indlæg bære som vidne om at der i hvert fald er et problem.

Der er ikke noget der ikke allerede er sagt i denne tråd, og jeg kan derfor ikke bidrage med noget nyt. Som jeg ser det bliver du også bare ved at gentage dig selv for døve øre - desværre!

Der er intet på Fysioterapeutstudiet omkring ernæring andet end alm. fysiologiundervisning.

Vh en Fys :smile:

Link to comment
Share on other sites

sidegevinsten ved pillerne var 20 ekstra kg, fordi de sætter stofskiftet fuldstændigt i stå, selvom jeg gennem hele forløbet har motioneret som jeg plejede og spist akkurat på samme måde som tidligere

Nu er der jo os forskel på om man er blevet "påduttet" de extra 20 kg pga medicinering,

eller om man bare har ladet stå til, uanset hvad årsagen nu end er.

Jeg har i min tid som træner haft enkelt kunder med dit problem, og indrømmet,

det er godt nok svært at komme de kg til livs, når ens stofskifte er fucked,

men til gengæld har de folk nu haft ret meget mod på at gøre et seriøst forsøg på at tabe sig.

På den anden side, så har der altså os været mange, og nu sir' vi det bare som det er,

der ganske enkelt spiser væsentligt mere end de forbrænder, og som i bund og grund ikke

rigtig gider gøre noget for at tabe sig. De vil helst træne så lidt som muligt, og det må ikke

være hårdt, og de vil også helst blive ved med at hælde øl og fastfood i skallen flere gange

om ugen, fordi livet bare ikke er det samme uden.

Needless to say, de fik ikke tabt sig, uanset hvor meget man prøvede at hjælpe dem,

både med diætvejledning og træningsprogrammer og moralsk opbakning.

Hvis pillen her kan hjælpe nogen, fint nok, fred være med det, men IMO er det kun et plaster

på såret, som ikke batter i længden, hvis man ikke får taget hånd om de problemer, der har

gjort at man er overvægtig i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Jamen, lad mig prøve fra en ende af, FKC .. og lad mig med det samme sige, at min hensigt ikke er at få dig til at blive enig med mig .. mit håb er at bidrage til andre vinkler at se tingene ud fra og andre måder at konkludere på, end netop din.

Du har måske ret i, at pillen ikke er udviklet for at hjælpe folk, men for at tjene penge!! Men kan du nævne mig et eneste lægemiddel der ikke er det? lige fra pamol (let genvej til at komme ud af sin hovedpine), P-piller (let genvej til sex uden at blive "tyk"),nicorette (let genvej til at blive røgfri), kolesterolsænkende medicin (let genvej til sundhed), antabus (let genvej til at blive ædru) osv osv.

Der findes et hav af medicin til "lette genveje" og primært er det bivirkningernes "størrelse" der er afgørende for om de er forbudte, på recept eller kan købes i håndkøb. Jeg kan sagtens høre du ikke er enig, men jeg vurderer at når sundhedsstyrelsen har kategoriseret et produkt som ALLI .. og for den sags skyld pamol! som håndkøbsmedicin, så tør jeg godt benytte det.

Og jo, jeg kunne faktisk sagtens finde på at foreslå udvalgte patienter at prøve ALLI, ligesom jeg mange gange har foreslået smertestillende piller ( fx. ipoprofenkur) eller injektioner (under lægehenvisning hvis på recept) til andre patienter, som jeg finder skal have brudt en "smertekurve" for at træningen virker. Jeg er heller ikke modstander af blodtrykssænkende medicin eller kolesterolsænkende medicin, selv om jeg godt ved træning kan gøre rigtig meget for disse symptomer. Jeg syntes heller ikke der er nogen grund til at ligge en hel dag med hovedpine, fordi det er "naturens måde", når man kan snuppe 2 pamol. Muligvis en brist i min uddannelse, men selv om jeg er fysioterapeut har jeg mit eget livssyn og mine egne værdier .. og så har jeg måske via min uddannelse fået respekt for menneskers forskelligheder både hvad angår styrker og svagheder! Jeg har trænet sportsfolk som var villige til at gå i kamp med tape og forstuvninger og voldsom risiko .. og svage hjertepatienter uden livsgnist og vilje, og det er en stor og individuel udfordring at ramme alle, på netop deres niveau.

Tilbage til ALLI ... ud over hos jer modstandere her på siden, har jeg ikke læst et eneste sted at pillerne var nogen form for mirakelkur eller let genvej ... tværtimod. Det eneste de lover (producenterne) er at man udskiller 25% af det fedt man indtager og at man får nogle ubehagelige bivirkninger (som bekrevet andre i andre indlæg) hvis man spiser for meget fedt!!

På sådan en som mig er det rigelig motivation for IKKE at snuppe det stykke kage til aftenkaffen, som jeg har gevaldig lyst til (og nej .. fordi jeg er fys-uddannet, er mine lyster ikke anderledes end mange andres!) og jeg syntes det er ret smart, når jeg nu ER på kur at jeg kan tabe mig lidt hurtige end jeg normalt ville gøre! Det kan da godt være det er placebo-effekten (ud over frygten for bivirkningerne) og det at jeg har betalt 300 kr for pakken, men ... placeboeffekt er også en slags effekt, og for mig er det pengene værd! Sådan er vi altså bare så forskelligt skruet sammen, og JEG er glad for der er kommet et produkt på markedet med en dokumenteres effekt.

Endelig, så behøver man jo ikke være svagt begavet fordi man ikke er modstander af produktet! Jeg er fuld bevidst om at jeg skal spise frugt og grønt og vitaminpiller (som anbefalet i de brochurer der følger med) og jeg VED godt at man skal veje sig på samme tid af døgnet over flere uger, for at registrere vægtøgning/tab!

Og jo ... jeg kunne med statsgaranti godt lave et træningprogram i skoven og med en elastik, som kunne spare dig for de 300 kr du lægger i motionscenterejernes kasse hver måned! Helt gratis kunne du træne dig slank og fitt og sund, med naturens materialer ... for det er vel kun det det kommer an på, og ikke udseendet med svulmende muskler du ikke skal bruge til andet end pynt? Men .. hvis du nyder motinscenteret, kammeratskabet og den motivation det giver dig at komme der, så syntes jeg du giver dine penge super-godt ud og at du skal blive ved ... for så er det lige i øjet, til sådan en som DIG :-)

Woww ... det blev langt, så det blir vel også det sidste!!

Påj, pøj til alle jer der gir`ALLI et forsøg, håber det lige er "sparket" der skal til .. og pøj, pøj til alle jer der klarer jer fint uden, må i blive forskånet for slemme skader over flere år, som umuliggør træning ... og lad vær`med at gå i klimateriet, for guds skyld!! :-)

Link to comment
Share on other sites

Du har måske ret i, at pillen ikke er udviklet for at hjælpe folk, men for at tjene penge!! Men kan du nævne mig et eneste lægemiddel der ikke er det? lige fra pamol (let genvej til at komme ud af sin hovedpine), P-piller (let genvej til sex uden at blive "tyk"),nicorette (let genvej til at blive røgfri), kolesterolsænkende medicin (let genvej til sundhed), antabus (let genvej til at blive ædru) osv osv.

Undskyld og alt det der, men hold kæft hvor blev du dog rigtigt dum at høre på lige der! Så du mener seriøst at der ingen lægemidler er som er blevet fremtaget fordi man troede at de kunne gøre godt? Hvor mange af de danske familjer tror du betaler for at få deres børn vaccineret? INGEN kan jeg fortælle dig. Og Edward Jenner var godt nok en idiot som udviklede vaccinet imod skoldkopper - tænk hvilket svin som bare ville tjene penge på at få væk den sygdom som kostede tusindevis mennesker livet.

Jeg er bare så træt af den der paranoia om at læger KUN gør ting og sager så de kan tjene penge på det. "Jamen de får jo honorar for hvert vaccin de giver, eller for hver diagnose de behandler", lyder det ofte. Selvfølgelig gør de det! De har jo betalt for at have købt det ind! Alternativt kan de jo bare begynde at dele det ud. Men så kan vi jo glæde os til at få en øgning af den allerede befængt høje skat som råder i det her land.

Det er sikkert forskel fra læge til læge i hvordan han behandler problemet, men tager vi simvastatinbehandlingen som eksempel, så siger retningslinjerne at man skal først prøve få patienten til selv at få sit kolesterol ned via en livsstilsomlægning. Om pt mener at dette er gjort, men det stadig væk er for højt, så kan man forskrive lægemidlet.

Nå, off topic, så, sorry...

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Og jo ... jeg kunne med statsgaranti godt lave et træningprogram i skoven og med en elastik, som kunne spare dig for de 300 kr du lægger i motionscenterejernes kasse hver måned! Helt gratis kunne du træne dig slank og fitt og sund, med naturens materialer ... for det er vel kun det det kommer an på, og ikke udseendet med svulmende muskler du ikke skal bruge til andet end pynt? Men .. hvis du nyder motinscenteret, kammeratskabet og den motivation det giver dig at komme der, så syntes jeg du giver dine penge super-godt ud og at du skal blive ved ... for så er det lige i øjet, til sådan en som DIG :-)

Jeg giver efterhånden ikke så meget for statsgarantier.

Eneste kommentar til denne post, der ikke bidrager med noget nyt ellers.

Jeg træner ikke i motionscenter - bruger ikke en krone på centre. Træner kun hjemme alene - med den eneste hjælp fa min egen motivation.

Det funger fint for MIG. :tongue:

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Linis, jeg må have udtrykt mig forkert, ihvertfald opfatter du ikke mit afsnit i mit indlæg, som jeg havde håbet :-(

Jeg er faktisk helt på linie med dig i det du skriver .. jeg tror heller ikke der bare sidder onde mennesker med profit for øjet og producerer hvad som helst, og jeg er meget glad for alle de vidunderlige præparater, som du bla. selv nævner nogle af!

Mit afsnit var et svar til CKF .. og hans mistro mod motivationer, og så prøver jeg bare at sige, at hvis det er indfaldsvinklen, så kan man jo putte den på ALLE produkter, men det fik jeg nok ikke skrevet skarpt nok .. beklager! Men, hvad enten vi personligt .. eller staten, betaler for fx. vores børns vaccine, så blir`vi nok nødt til at indrømme at producenterne tjener penge på det ... de producerer intet gratis!

Og også en undskyldning til dig, CKF! Jeg læste dit indlæg pkt2, som om du gik i motionscenter ... men for mig var pointen bare, at man skal gøre det man selv finder mest motiverende!

Nu har jeg jo mange ting at gøre, som fx at komme ud og løbe en tur ... så jeg hopper af debatten! Jeg håber jeg har bidraget til at se differencieret på ALLI, og gør endnu engang opmærksom på, at for mig er pillen som "antabus" og motivator ... den lille smule ekstra gevinst i form af hurtigere vægttab, anser jeg som en af de bedre "bivirkninger", men ikke som grundlag for pilles berettigelse!

Link to comment
Share on other sites

Linis, jeg må have udtrykt mig forkert, ihvertfald opfatter du ikke mit afsnit i mit indlæg, som jeg havde håbet :-(

Jeg er faktisk helt på linie med dig i det du skriver .. jeg tror heller ikke der bare sidder onde mennesker med profit for øjet og producerer hvad som helst, og jeg er meget glad for alle de vidunderlige præparater, som du bla. selv nævner nogle af!

Mit afsnit var et svar til CKF .. og hans mistro mod motivationer, og så prøver jeg bare at sige, at hvis det er indfaldsvinklen, så kan man jo putte den på ALLE produkter, men det fik jeg nok ikke skrevet skarpt nok .. beklager! Men, hvad enten vi personligt .. eller staten, betaler for fx. vores børns vaccine, så blir`vi nok nødt til at indrømme at producenterne tjener penge på det ... de producerer intet gratis!

Og også en undskyldning til dig, CKF! Jeg læste dit indlæg pkt2, som om du gik i motionscenter ... men for mig var pointen bare, at man skal gøre det man selv finder mest motiverende!

Nu har jeg jo mange ting at gøre, som fx at komme ud og løbe en tur ... så jeg hopper af debatten! Jeg håber jeg har bidraget til at se differencieret på ALLI, og gør endnu engang opmærksom på, at for mig er pillen som "antabus" og motivator ... den lille smule ekstra gevinst i form af hurtigere vægttab, anser jeg som en af de bedre "bivirkninger", men ikke som grundlag for pilles berettigelse!

Nå, ok. Jeg forstod bare det du skrev om at CKF skulle nævne et lægemiddel som ikke var udviklet kun mhp at tjene penge, som at du ikke troede at lægevidenskaben vil andet end netop det. Og dem møder man et par stykker af, også bland patienterne. Som sjovt nok kommer og opsøger hjælp, men så sidder og brokker sig over det på den samme tid. Fordi de tror vi kun gør det for pengenes skyld. Det er der man ønsker at man bare kunne sige at så kunne de jo bare tage hjem igen.

Så fik jeg det vist trukket off topic igen. Skal nok lade være nu.

Link to comment
Share on other sites

Tråden er ved at tage en interessant drejning, en diskussion om "den medicinerede hverdag" som problemstillingen så populært kaldes.

I mine øjne er det en skræmmende udvikling at alt efterhånden skal plejes med et par piller. Om det så er din hovedpine, muskelømhed, træthed, friskhed, surhed eller at tabe sig, er det de sidste 5-10 år blevet den stadig mere fremherskende holdning at "vedkommende skal sku bare ha' nogen piller/gele/alt mulig andet bras".

Hvilken holdning man har til dette afhænger i mine øjne af ens indstilling til ting som: miljø, natur, evolution og politik. Ens indstilling til disse ting er i mine øjne meget præget af ens: opvækst, værdier, selvrespekt og selvdisciplin.

Nu er det lige de her piller der er omdrejningspunktet, men generelt er "cocktail-effekten" et ret overset aspekt når det handler om at fylde sig med kemi. For måske oplever folk ikke lige de bivirkninger der står på pakken - men blandet med alle de andre kemiske forbindelser som folk, der har en positiv indstilling overfor produkter i ovennævnte kategorier må antages at indtage, hvem ved så hvad resultatet på længere sigt er?

Kroppen er en levende biologisk organisme, og har desværre en tendens til at lagre flere uheldige ting - f.eks. tungmetaller og forskellige kemikalier, da den simpelthen ikke er lavet til at skulle behandle den slags. Grænseværdierne der er udarbejdet for det enkelte stof er kun fastsat ud fra netop dette stofs påvirkning af organismen - man har ikke mulighed for at vurdere det i en bredere sammenhæng som ovenstående.

Spørgsmålet bliver så, om man mener det er fedt at fylde sig med kunstige ting og sager. Hvis man ikke mener det må man jo ty til god gammeldags selvdisciplin og selvrespekt og klare tingene på en naturlig måde.. - nåh nej - havde jeg glemt - den slags er jo ikke længere in. Det er kun "fanatikere" der gider den slags pjat.

Edited by qubet
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share