Meget lav vægt, men stadig fedt på brystet og maven


slowdown
 Share

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ptpoul taler ikke så pænt, til gengæld er jeg VILD med hans citat: "Jeg er jævnligt inde på silvan.dk for at lede efter vandkanoner, men de har aldrig nogen. Det ville ellers have været smart, hvis politiet havde haft en vandkanon under balladen i Hyskenstræde i sidste weekend, for den kunne både have spulet de autonome væk, slukket ildebrandene og renset husfacaderne på én gang." :kickass: :4thumbup: :clap::hands::banana::violin::rocketwhore::4whip::smilerock::showoff::happy::pumpin::4jumpy::devil::strat::bowdown::laugh:

Det er taget fra ATS

jeg siger sandheden som jeg ser den, hvis ikke det er pæn,t så er det tiltrængt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så er der vist noget om at vægttræning gør folk aggresive... :laugh:

Men for lige at hive mit eget emne op igen, har jeg endnu et par spørgsmål. Jeg var inde forbi en plastickirurg, for at få en proffesionel vurdering af min situation. Det var både godt og skidt. Han ville ikke gøre noget ved mine bryster, men han ville gerne fedtsuge min mave(imellem navlen og sjoveren). I og med jeg vejer meget lidt(23år/173cm/57kg), så kan jeg umuligt tabe mere fedt på min krop, så derfor skal jeg gøre det "pænere" at se på ved at styrketræne. Umiddelbart vil jeg mene at det virker fint nok at betale 8.000kr for en fedtsugning, da jeg nok vil blive gladere for det istedet for et nyt tv.

Angående træningen, så er jeg begyndt at spise rigtig mange proteiner. Jeg kører stadig efter et madskema, jeg har bare smidt mere på, så jeg kommer i kalorieoverskud. Desuden har jeg skiftet næsten alt min cardio træning ud med styrketræning. Jeg har helt gratis(skulle bare selv hente det) fået en træningsbænk(bare en helt normal flad en), masser af vægtskiver og både små håndvægtstænger og lange vægtstænger. Kan det betale sig at betale ca. 300kr om måneden for et fitnesscenter? Jeg har nemlig lagt mærke til at jeg reelt kun bruger centeret til at træne ben og ryg. Det virker lidt dumt at betale 300kr til noget som jeg måske ville kunne undvære, især da jeg er på SU.

Jeg kan lige punktopstille mine spørgsmål:

1. Kan man lave et ordentligt full body program, uden at skulle betale for at bruge et fitnesscenter eller er der nogle maskiner/vægte/whatever der nu er i sådan et center, som simpelthen bare er et must for at styrketræne ordentligt? Lige p.t. har en helt normal træningsbænk, håndvægte og vægtstænger, er der evt. andet jeg skal suplere med? Forresten, der var en del vægtstænger at vælge imellem. Hvordan finder man den rigtige længde? Mit vingefang er lidt under 2 meter, så jeg tog bare en af de mindste stænger(den er vist på 160cm), men der var vist også nogle på 180cm og 200cm.

2. Jeg har set at mange vælger at lave et split program, hvor de den ene dag træner den ene del af kroppen og den anden dag den anden del af kroppen(altså et full body program over 2 dage right?). Lige p.t. træner jeg hver anden dag, hvor jeg så kører hele mit full body program igennem samme dag. Jeg kan umiddelbart godt se ulempen ved det(man bliver måske så træt at man ikke træner max hele tiden hvis man ikke passer på). Jeg synes bare at det lyder lidt vildt at skulle træne hver dag, hvordan får i det til at hænge sammen?

3. Når det som sagt er mit bryst og den nederste del af min mave(lige under navlen) som er udsat, er der så nogle gode øvelser til disse områder? som kan sikre mig at jeg holder den flade mave og det flade bryst? Det kan jo godt være at der er nogle øvelser som jeg især skal fokusere på, for at få fladt bryst og mave.

Det kunne være at jeg skulle prøve at skrive hele mit program ned og så poste det inde under træningsprogram emnet.

Edited by slowdown
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror snarere, at det er dit selvværd, du skal arbejde med. De 8000 kr. er fandme penge ud af vinduet. Du vejer 57 kg. - kan du ikke selv se det anorektiske i at få en fedtsugning?

Som nævnt utallige gange, så er det helt muligt for dig at øge din muskelmasse gennem kalorieoverskud. Herefter vil din fedtprocent sandsynligvis være faldet (grundet højere kropsvægt og flere muskler) og det vil være langt nemmere for dig at smide det overskydende fedt, da din forbrænding er højere.

1. Det kommer fuldstændig an på, hvor mange kg. du har i skiver. Der er selvklart mange øvelser du ikke kan køre - dips, chin-ups, squat for bare at nævne nogle. Det kan dog godt hænge sammen, hvis du finder nogle gode substitutter og vel at mærke har nok med vægtskiver. 160 cm. er sandsynligvis fint, men jeg tror de fleste centre har 200 cm. stænger.

2. Fullbody hver anden dag er fint, hold du dig bare til det. Desuden behøver ikke 2-split ikke være hver eneste dag. De fleste træner fire gange om ugen - mandag/tirsdag og torsdag/fredag el. lign.

3. Og nej - du kan ikke lave crunches for så at smide fedten på maven. Punktforbrænding er definitivt en myte!

Sørg nu bare for at æde noget mere, træne hård og intens styrketræning, og suppler evt. med lidt cardio.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg skifte en del af det aerobiske ud med de tungeste vægte du kan klare.

Så vidt jeg har forstået er tunge vægte vejen frem, hvis man vil have en dejlig lav fedtprocent på hele kroppen.

Jeg synes det lyder som om dine fedtdepoter kunne skyldes et høj indhold af østrogen i kroppen, det kvindelige kønshormon. Hvis man løfter tunge vægte produceres, så vidt jeg ved, mere testoteron - altså det mandlige kønshormon. Det burde brænde lidt af de fedtdepoter af tror jeg. Men er bestemt ikke ekspert!

Desuden en kostplan med mange proteiner, uden hurtige kulhydrater, men kun de gode grove komplekse kulhydrater fra f.eks fuldkornsbrød, fuldkornspasta og naturris osv.

Der er sikkert nogle der ved præcis hvad du skal gøre herinde!

Du skal nok få ram på dine babber og mave!

"Så vidt jeg har forstået er tunge vægte vejen frem, hvis man vil have en dejlig lav fedtprocent på hele kroppen."

WRONG.

"Jeg synes det lyder som om dine fedtdepoter kunne skyldes et høj indhold af østrogen i kroppen, det kvindelige kønshormon. Hvis man løfter tunge vægte produceres, så vidt jeg ved, mere testoteron - altså det mandlige kønshormon. Det burde brænde lidt af de fedtdepoter af tror jeg. Men er bestemt ikke ekspert!"

At mænd får manboobs skyldes ikke, at deres krop producerer for meget østrogen. Nej; det skyldes, at deres kroppe producerer for meget testosteron, som BLIVER omdannet til østrogen og giver disse symptomer. Så, desværre er det direkte forkert. (Nu snakker vi altså ved disse manboobs, som skyldes hormoner og ikke bare fedt).

"Desuden en kostplan med mange proteiner, uden hurtige kulhydrater, men kun de gode grove komplekse kulhydrater fra f.eks fuldkornsbrød, fuldkornspasta og naturris osv."

Det er tilgengæld et ok råd. Men, lad være med at lade proteinindholdet i kosten stige til urimelige højder. Og, lad være med at blive fanget i kosttilskudsjunglen, hvor kun en minimal del rent faktisk har en effekt.

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share