Meget lav vægt, men stadig fedt på brystet og maven


slowdown
 Share

Recommended Posts

Okay, wtf. Enten så har jeg lavet nogle helt gale regnefejl eller også er der et eller andet helt vildt galt. Jeg har regnet ud at jeg ca. skal bruge imellem 1800kcal og 2300kcal(alt efter hvor aktiv jeg er) og det kan jeg slet ikke få til at passe ind med mit madprogram.

En dag som idag hvor jeg spiser havregryn/grød til morgenmad, får salat, tun + et pitabrød til frokost og så salat, kylling pasta til aftensmad giver slet, slet, slet ikke 1800kcal. Jeg har problemer nok med at spise 500gram grønsager uden at blive totalt mæt. Sådan en dag som idag har jeg ikke gået og været sulten og jeg har spist passende... alligevel skal jeg ca. op og spise det dobbelte! Det er jo helt grotesk. Jeg prøver lige at gemme det i et excell ark, for der må være et eller andet helt galt.

Skal jeg så gå efter:

30% fedt

30% protein

40% kulhydrat

?

Jeg prøver lige at lave madprogrammet færdigt, det kan godt være at det først bliver imorgen.

Det lyder nu forholdsvis rigtigt.. jeg vejer ca 90 så min plan ser nogenlunde sådan ud:

90x100=9000KJ x 10% = ca. 10.000KJ

50% kul.= 291 gr

30%prot.= 175 gr

20%fedt= 52 gr

den logiske udledning af det du skriver Slowdown, må således være at det (overraskende nok :wink: ) ikke fungerer at spise 500 gr. grønt som et måltid. det skal SPREDES! ca 5 daglige måltider, så er det (for mig): kul=58 gr, prot=35 gr, fedt= 10 gr. Grøntsager tæller ikke rigtig for noget, det er hovedsagligt vand:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De 100kj som udgangspunkt for BMR er fra Nedergaard (2002), og støttes desuden af f.eks http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...lt/stofskiftet/ . Derudover findes tonsvis af publikationer om emnet som lægger sig nogenlunde på samme niveau.

Det er BMR, og altså ikke samlet dagligt energibehov. Som også tidligere skrevet mener jeg ikke at energiunderskud for en i Slowdowns situation er tilrådeligt, hvorfor PAL formentlig også burde være højere end 4-5%, men det kan jeg af gode grunde ikke vurdere eftersom jeg ikke aner hvad fyren laver:-)

At have svært ved at opnå ordentlig mæthedsfornemmelse er skrevet forkert - det var hvis Slowdown ville spare fedtet yderligere. Jeg står dog fast ved at man kan komme til at døje med træthedsprblemer ved et meget lavere indtag af kulhydrater end ca 50 %.

Men ellers er vi helt enige, i mine tidligere svar på tråden har jeg også givet udtryk for problemerne med vægten, og at Slowdown bare hellere skulle give den noget gas og ta på :cool:

Ahh okay, vidste ikke at at det rent faktisk var understøttet af "videnskabelige" kilder. Er ked af at jeg farede op over det, men "resultatet" virkede bare _meget_ lavt :) Men ja, det ser ud til at vi er ret enige.

#slowdown:

Fedt er en "nem" måde at få en masse kalorier på. Jeg siger ikke at du skal begynde at drikke olivenolie (man skal hvertfald vænne sig til smagen...), men du skal bestemt heller ikke spare på det i maden. Brug det når du steger kød/grønt, og brug det hvis du spiser salat.

Husk mellemmåltider - nemme løsninger er frugt eller mandler/nødder som indeholder masser af sundt fedt og en del protein.

Det burde slet ikke være noget problem for dig at spise 2500 kalorier om dagen :)

Link to comment
Share on other sites

Ahh okay, vidste ikke at at det rent faktisk var understøttet af "videnskabelige" kilder. Er ked af at jeg farede op over det, men "resultatet" virkede bare _meget_ lavt :) Men ja, det ser ud til at vi er ret enige.

Du behøver nu ikke at sætte videnskabelige i " " :wink:

ideen med olivenolie er også rigtig god. det er personligt den måde jeg får mine fedtsyre om morgenen f.eks.

Link to comment
Share on other sites

Kan i forstå mit skema? For umiddelbart virker det til at holde, jeg er gået igang med aftensmaden, så det skal også ind i skemaet. Desuden mangler jeg at veje banan, rosiner og mælk som jeg plejer at spise sammen med havregryn om morgenen(det vejer jeg imorgen, da jeg ikke lige gider at lave en portion nu). Man skal godt nok være lidt kreativ når man er på SU.

Jeg synes dog at jeg får virkelig svært ved at spise 600g grønsager. Jeg regner med at kunne nå op på 400g, men det er vel også bedre end ingenting. I må meget gerne lige holde øje med mit emne, da jeg gerne vil have kommentarer til mit færdige program. Jeg er lidt spændt på at se om det virker ved at holde meget nøje med hvad man putter i munden og så styrketræne lidt mere. Selve styrketræningen kommer dog nok til at gå lidt langsomt med, siden jeg kun lige er nået til det punk hvor jeg forstår hvad cutte og bulke betyder :) Jeg er gået igang med at lave de forskellige øvelser.

Hvad siger i forresten til Baked Beans? Godt/skidt/ok at smide ind i ens madplan?

Og tun i vand kontra tun i olie? Hvad vælger folk(både når de skal cutte og når de skal bulke)

Edited by slowdown
Link to comment
Share on other sites

Din omregning fra kcal til KJ og de enkelte næringsstoffers værdi er rigtig (helt rigtig er kulhydrat og protein = 17,2 KJ, og fedt = 39 :tongue: ).

Men hvorfra får du dagligt indtag til 16.000 KJ????

hvis vægten er ca 60 vil det så sådan ud:

60x100=6000

+ 5 % = 6300 KJ dagligt

Helt tabt kan jeg jo ikk være så :superman:

De 16.000 KJ var bare et eksempel.. Jeg tænkte noget hen i retningen af 3200kcal, hvilket jeg ikke synes er helt forbi på en ganske normal person.. Det var bare så han havde noget og sammenligne med :wink:

Link to comment
Share on other sites

De 600g er både frugt og grønt. Så hvis du spiser en banan om morgenen (vejer typisk 100-125g), samt 400g grønt - så er du faktisk ikke langt fra de 600g. En banan mere i løbet af dagen og du er home-free. Steg gerne det grønne i gode mængder olivenolie :)

Måske var det en idé at oprette en blog herinde? En del brugere har en og bruger den til at holde styr på deres kost og træning - på den måde kan man jo selv holde regnskab, men ligeså vigtigt; lade andre kommentere ens "livsstil".

Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt være at jeg skulle starte en logbog, sådan en nybegynder logbog, hvor andre begynder kan se mine erfaringer og tanker(især de fejl jeg begår, så man selv undgår at lave dem)

Jeg har lige et spørgsmål angående træningsprogrammet. Hvor kan jeg læse om vægt kontra repetitioner? For jeg er lidt i tvivl om hvor mange reps jeg skal lave.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige et spørgsmål angående træningsprogrammet. Hvor kan jeg læse om vægt kontra repetitioner? For jeg er lidt i tvivl om hvor mange reps jeg skal lave.

Jeg tager hatten af for at du tager så pænt imod vores kritik, det er fedt at kunne være en hjælp..

som nybegynder og undervægtig vil jeg stærkt fraråde dig at køre meget tungt. Indtil du får opbygget en vis styrke og teknik bør du holde dig på en relativt høj reprange med tilsvarende lavere vægt... et sted mellem 10-12 reps pr sæt ville jeg anbefale som udgangspunkt. Sørg for at have fokus på de store flerledsøvelser, og få en til at instruere dig ordentligt hvis du ikke har fuldstændig tjek på dem. Det er specielt sqaut, dødløft, bænkpres og bent over rows jeg her mener. De skal altid ligge først i træningen af de pågældende musker, og du kan roligt lave et par ekstra sæt i disse i forhold til andre mere isolerede øvelser.

Nu skal jeg ha øl :tongue:

God aften

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg spist morgenmad og jeg har vejet, regnet og gjort ved. Den opdaterede udgave kommer senere. Jeg har dog lige et par ekstra spørgsmål til madplanen. Jeg har googlet lidt og generelt set står der det samme flere steder:

(Det i kursiv er taget fra en af de mange sider google finder)

De bedste kilder til de sunde fedtstoffer er vegetabilske fedtstoffer - især dem i nødder, mandler, frø, bønner, fuldkorn, avocado - og dem du får fra fisk.

Du kan stort set spise alle de bønner, linser og ærter, som du har lyst til (pga. deres lave fedtindhold). Læs evt. mere om bælgfrugter.

Nødder, mandler, frø og avocado kan indgå i din kostplan i mindre mængder. De indeholder mange sunde fedtstoffer, men spis kun meget små mængder (højst en lille håndfuld dagligt / ½ avocado).

Også grøntsager, f.eks. broccoli, salatblade og andet bladgrønt, indeholder sunde fedtstoffer - kun meget få i forhold til deres vægt men mange i forhold til kalorieindhold. Spis meget grønt!

Det er især det animalske fedt, du skal holde igen med. Altså de fedtstoffer, der kommer fra dyr (kød, fjerkræ, æg, mælk og mejeriprodukter). Fisk er en undtagelse. Fiskeolie indeholder vigtige fedtstoffer, som gavner kroppen og som måske endda er med til at forhindre overvægt.

Mine spørgsmål er så:

1. Der står at "De bedste kilder til de sunde fedtstoffer er vegetabilske fedtstoffer" og så er der nævnt nogle. Havregryn, fuldkorn og bønner står de fleste steder, men når jeg læser bagpå etiketterne, så er der jo nærmest intet fedt i hverken havregryn, fuldkorn eller bønner. Som jeg forstår det betyder det at de nærmest ingen fedtstoffer har, men de få som de har er trods alt gode. Man skal jo også have noget kød. Jeg har læst mange steder at folk går efter kylling. Er fidusen så at gå efter fedtfattigt kød(som ikke har så meget animalsk fedt) og så ellers stege det i olie og spise vegetabilsk fedt til? For jeg synes det er svært at nå op og få nok fedt i ens kost. Hvordan måler i forresten det kød i køber, for der er næsten aldrig en varedekleration på det. Forresten, hvad er folks forhold til tun i vand kontra tun i olie?

Jeg har også et spørgsmål angående vitaminer. Jeg tager multivitaminer, kalktabletter og fiskeolie. Skal det medregnes? Vand og Te er vel svarende til ingenting, så det skal vel heller ikke medregnes?

Angående træningen, så prøver jeg at lave et let nybegynder fullbody program. Der kommer med garanti en masse spørgsmål til hvordan jeg griber det an. Lige p.t. går jeg efter 10 reps og så 2,3,4 gange, alt efter hvilken øvelse det er.

Edited by slowdown
Link to comment
Share on other sites

Hej igen. Rart at se at du tager tingene konstruktivt til dig :)

Mht. animalsk fedt (mættede fedtsyrer), så er det rigtigt nok, at det er dem du bør undgå i større mængder. Men af den grund skal du bestemt ikke blive fedtforskrækket! Så længe du ikke lever af bacon og piskefløde, gør det ikke noget at du får lidt animalsk fedt fra mælken om morgenen (drikker selv 1-2L minimælk om dagen) og spiser lidt æg og ost i ny og næ.

Kyllingefilet er en god idé, det er sundt, indeholder ikke meget fedt og smager nu meget godt. Men af den grund behøver du ikke at afskaffe magert svine- og oksekød - variation skader aldrig :)

Steg dit fedtfattige kød/grøntsager i olivenolie, hæld olie over din salat. Køb tun i vand - og tilsæt selv en smule god olie. Den olie tunen ligger i i dåsen, er med garanti af tvivlsom kvalitet. Men du kan jo selv prøve at lave en smagssammenligning :)

Og spise mere - dit formiddagsmellemmåltid på 100g agurk er jo ikke ligefrem noget der giver ret meget - spæd det op med en skive rugbrød med noget kødpålæg og/eller et stykke frugt fx banan/æble/pære...

Mht. øvelser, så skal du finde en vægt der er så tung, at du lige præcis kan tage 10-12 gentagelser med den. Dvs. at du simpelthen ikke kan tage den 13 (eller har meget meget svært ved den). Tag de 12, hold et minuts pause, tag 12 mere, hold et minuts pause, og tag de 12 sidste (eller hvor mange du kan). Hvis du også kan køre 12 gentagelser i det sidste sæt (3x12) er vægten for let og der skal nogle flere kilo på :) Men prøv at holde pauserne relativt korte med de "små" øvelser, hvorimod squat/dødløft/bænk kræver lidt mere pusterum.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for de gode svar.

Det er selvfølgelig lovligt at tænke selv og jeg burde da også have været kommet i tanke om at det sundeste(og nok også lækreste) er at købe tun i vand og så selv tilsætte lidt olie. Så skal jeg bare lige finde ud af hvordan det spiller ind rent økonomisk. Men olivenolie er vel ikke særlig dyr(det er jo ikke fordi man skal drikke flere liter om dagen :bigsmile: )

Mit madprogram er slet ikke færdigt. Jeg kan lige uploade en nyere version senere. Jeg regner med at lave mange dagsprogrammer som jeg så kan bruge. Så sætter jeg dem ind i en mappe, lidt ligesom en kogebog. På den måde vil det nok være lettere for mig at holde den. Jeg har en teori om at jo mere man har skrevet ned og har styr på, dvs. jo bedre plan man har, desto lettere er det at holde den. Det er ihvertfald det som de fleste skriver og det giver også god mening.

God idé med at smide et stykke rugbrød ind, de der mellemmåltider har jeg haft lidt bøvl med. Jeg prøver at fordele maden, så jeg skal gå og småspise lidt de 6 gange om dagen(om det så bliver 5 eller om jeg går og småspiser lidt hele tiden gør ingen forskel). Bare jeg holder mig til at spise det som der står i planen og at jeg ikke spiser det alt sammen på en eller to gange.

Dine råd til træningsdelen er skrevet ned og husket. Hvordan skal en nybegynder forresten planlægge sådan en uge? Skal man træne hele kroppen hver anden dag eller skal man dele øvelserne op og hvornår skal man smide cardio ind? Det kunne også være styrke den ene dag og cardio den anden(og så smide et par hviledage ind). Er det individuelt hvad man synes om eller sværger alle til en metode inden for nybegyndere?

[EDIT]Forresten, det tager også sin tid at lave sådanne to programmer. Især madprogrammet når man samtidig er på SU, så er der mange ting man skal holde styr på og få skrevet ind. Men mon ikke at det går noget nemmere når man har fået lidt erfaring med det.

Edited by slowdown
Link to comment
Share on other sites

Så er der kommet en ny udgave af mit første udlæg. Jeg kan godt se at jeg skal spise flere proteiner og mere fedt og langt, langt, langt færre kulhydrater. Jeg mangler et par ting på planen og jeg har allerede oversteget det maximale antal af kulhydrater jeg må få. Man skal virkelig passe på de kulhydrater, for jeg synes ikke at jeg har særligt meget og alligevel overstiger de det når man ligger dem sammen.

dag1madplan.png

I må meget gerne skrive hvis i ikke forstår skemaet og hvis i forstår det må i meget gerne kommentere og evt. se om der er fejl. Kort fortalt kan jeg lige forklare hvad det sidste betyder. Jeg tager kulhydraterne som eksempel. Jeg får samlet set 172,63g kulhydrater og det giver 706,954376 kcal. De dage hvor jeg er inaktiv(dvs. logisk nok ikke træner) skal jeg have 680 kcal fra kulhydrater og de dage hvor jeg er aktiv skal jeg have 800 kcal.

Så jeg har allerede oversteget de dage hvor jeg ikke er aktiv.

Edited by slowdown
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg indtil videre lavet en foreløbig madplan(blot over 1 dag). Den er selvfølgelig ikke færdig. Jeg skal have noget andet aftensmad på, flere grønsager(500g) og så lidt mere ved de såkaldte mellemmadder. Jeg er langt fra at nå det samlede energiforbrug, men det håber jeg kommer. Mit største problem bliver at udføre det, for indtil videre idag har jeg spist nøjagtigt det som der står og det er jo på papiret alt for lidt. Men jeg er ikke sulten og føler mig faktisk mæt eller rettere sagt, jeg vil nok ikke kunne spise 4 gange så meget, ja knap nok dobbelt så meget.

Hvordan kan det hænge sammen?

Nu vil jeg lige støvsuge forummet og google for gode kostråd, altså hvad man skal spise.

Jeg glemte selvfølgelig lige at vedhæfte det.

forelbigmadplan.png

Som man kan se er jeg langt fra at nå noget som helst:

forelbigmadplan2.png

Jeg skal bruge ca. 1700 når jeg er "inaktiv" og 2000 når jeg er "aktiv". Indtil videre er jeg knap nok oppe på 500 og protein/kulhydrat/fedt er også langt fra. Især fedt.

Slowdown. DU er også helt gal på den. Det er slankekur det du har gang i der! :)

Morgenmad: Havregryn + mælk. Smid evt nogle rosiner, solsikkekerne, nødder, manlder olign. for at få lidt ekstra kcal og noget af det sunde fedt med oveni.

Snack måltid 1. Frugt + evt mandler/nødder mv.

Frokost. Rugbrød med kød pålæg, mejeri produkter mv og spar endeligt IKKE på det.

Snack måltid 2. Frugt + evt mandler/nødder mv.

Aftensmad: Fyr noget varmt ned. ca. 200g kød, 150-200 ris/tofler eller pasta. gerne naturris og fuldkorn self. og få evt ca. 100g grøntsager til.

Snack måltid 3: Havregryn inden du hopper i seng og gerne med Youghurt (Neutral) A38 mv for at give en lidt længere og bedre mætnings værdi.

Så skal du nok nå op på dine 2000Kcal hvilket jeg igen tror du har skudt meget under med. Du bør IMO få meget mere og især når du skal tage på. 2500+ mindst. Gå efter ca. 26-2700 kcal dagligt på dine aktiv dage.

Og for at gentage mig selv og de andres ord igen. ÆD som et svin og få så trænet lidt. Det er igen musklerne der strammer huden op som der er blevet sagt tidligere og hvis man har stærke muskler omkring coren specielt tranversus så gør det også noget for livvidden.

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg ikke ligge i et lavt kalorieunderskud, samtidig med at jeg styrketræner(på lavt niveau) for at komme af med dellerne, men samtidig beholde musklerne? Det bliver godt nok også dyrt at skulle lave mad hvis jeg skal lave det hver dag. For at nå op og få nok proteiner, kan det så betale sig at købe proteinpulver eller er det bedre bare at æde nogle flere proteiner.

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg ikke ligge i et lavt kalorieunderskud, samtidig med at jeg styrketræner(på lavt niveau) for at komme af med dellerne, men samtidig beholde musklerne? Det bliver godt nok også dyrt at skulle lave mad hvis jeg skal lave det hver dag. For at nå op og få nok proteiner, kan det så betale sig at købe proteinpulver eller er det bedre bare at æde nogle flere proteiner.

Proteinpulver er IMO kun nødvendigt såfremt du ikke kan få dækket dit daglige behov gastronomisk igennem din egen kost også er det også meget dyrere at skulle ud og inverstere i.

Gode proteinkilder er bla. Fjerkræ, fisk, magert ko og diverse mejeriprodukter.

Især Tun/hytteost er en af mine favoritter. Masser af protein, derudover lav på fedt og kulhydrat samt ikke specielt kalorie tung. Så et super godt snack måltid :)

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Jeg har omiddelbart kun et råd. Træn mave og Bryst.

Når du træner steder hvor der sidder uønskede fedt, vil fedtet blive skiftet ud med muskler. Det vil sige, at du bare skal komme igang med at træne! Du kan gøre det med øvelserne Brystpres, forskellige Situps, Flyers, osv.

/UBM82N8

Edited by UBM82N8
Link to comment
Share on other sites

Jeg har omiddelbart kun et råd. Træn mave og Bryst.

Når du træner steder hvor der sidder uønskede fedt, vil fedtet blive skiftet ud med muskler. Det vil sige, at du bare skal komme igang med at træne! Du kan gøre det med øvelserne Brystpres, forskellige Situps, Flyers, osv.

/UBM82N8

Alt i din post er forkert

Link to comment
Share on other sites

Jeg har omiddelbart kun et råd. Træn mave og Bryst.

Når du træner steder hvor der sidder uønskede fedt, vil fedtet blive skiftet ud med muskler. Det vil sige, at du bare skal komme igang med at træne! Du kan gøre det med øvelserne Brystpres, forskellige Situps, Flyers, osv.

/UBM82N8

Oh my god... Are you kidding me?

Er du en troll eller ved du bare ikke bedre?

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg ikke ligge i et lavt kalorieunderskud, samtidig med at jeg styrketræner(på lavt niveau) for at komme af med dellerne, men samtidig beholde musklerne? Det bliver godt nok også dyrt at skulle lave mad hvis jeg skal lave det hver dag. For at nå op og få nok proteiner, kan det så betale sig at købe proteinpulver eller er det bedre bare at æde nogle flere proteiner.

Du skal ligge i vedligehold eller moderat overskud og træne fornuftigt.

Lidt sundt fedt, gode magre proteinkilder eller fed fisk, massere af bønner linser etc, brød og ris etc primært efter træning. Så kan du umuligt blive fed af det.

Med dit meget begrænsede kcal behov kan det aldrig være dyrt at spise for dig. Du kunne leve af sushi og kaviar og stadig få budgettet til at balancere

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg ikke ligge i et lavt kalorieunderskud, samtidig med at jeg styrketræner(på lavt niveau) for at komme af med dellerne, men samtidig beholde musklerne? Det bliver godt nok også dyrt at skulle lave mad hvis jeg skal lave det hver dag. For at nå op og få nok proteiner, kan det så betale sig at købe proteinpulver eller er det bedre bare at æde nogle flere proteiner.

Skid på det kalorieunderskud, som der er blevet påpeget mange mange gange er du undervægtig, og derfor er det IKKE en slankekur du skal have gang i. Det fedt du må have tilbage på kroppen vil du formentlig ikke slippe af med uden det bliver decideret sundhedsskadeligt. Menneskekroppen er ikke lavet til at fungere uden fedt - de er vores energidepoter. At de så ligger nogen uhensigtsmæssige steder er ærgeligt, men dine proportioner taget i betragtning er det ikke relevant at tabe sig yderligere. Det der vil gøre forskellen for dit vedkommende, f.eks. med hensyn til det fedt du hentyder til på brystet, er at få fyret op for de brystmuskler! Hvis du får dem trænet lidt så du slipper af med fuglebrystet vil fedtet helt garanteret også blive mindre synligt. Som jeg også har sagt tidligere, er det nemt at se fedtet hvis du er så tynd som et stankelben.

Derudover vil en sixpack (som også først kommer når dine mavemuskler er vokset) formentlig lave samme trick for din mave!

få noget mad indenbords, og styrketræn lidt seriøst.. Og lad så være at tro det er klaret på en måned:)

At du er på SU er ingen forhindring for at spise ordentligt - jeg er også på SU og får stadig masser af mad :tongue:

Ham der har skrevet du kan omdanne fedt til muskler er en freak - men hvis din krop generelt vokser vil dine små fedtdepoter jo logisk blive mindre synlige:)

Edited by qubet
Link to comment
Share on other sites

Jeg har omiddelbart kun et råd. Træn mave og Bryst.

Når du træner steder hvor der sidder uønskede fedt, vil fedtet blive skiftet ud med muskler. Det vil sige, at du bare skal komme igang med at træne! Du kan gøre det med øvelserne Brystpres, forskellige Situps, Flyers, osv.

/UBM82N8

Jeg har umiddelbart kun et råd. Go shoot yourself.

Og husk det nu slowdown: K-a-l-o-r-i-e-O-V-E-R-S-K-U-D! :)

Edited by Kongsfelt
Link to comment
Share on other sites

Det er nok også mere fordi jeg ikke kan forstå hvordan jeg stadig kan have forholdsvis store fedtdepoter på maven og ISÆR brystet. Det er især brystet jeg er lidt skuffet over. Jeg kan ikke rigtig få det til at hænge sammen med at jeg så skal gå i kalorieoverskud, for så tager jeg vel på(Selvfølgelig muskler, men vel også fedt?) Hvad sker der hvis jeg er i lavt underskud/kalorie balance og jeg så begynder at styrketræne noget mere?

Men jeg vil lukke ned, skal i byen(uden at drikke :dry: ) og så må jeg lige få skrevet lidt videre på trænings og madprogrammerne. Men mange tak for de gode(og mindre gode) råd. Jeg vender tilbage...

Link to comment
Share on other sites

Det er nok også mere fordi jeg ikke kan forstå hvordan jeg stadig kan have forholdsvis store fedtdepoter på maven og ISÆR brystet. Det er især brystet jeg er lidt skuffet over. Jeg kan ikke rigtig få det til at hænge sammen med at jeg så skal gå i kalorieoverskud, for så tager jeg vel på(Selvfølgelig muskler, men vel også fedt?) Hvad sker der hvis jeg er i lavt underskud/kalorie balance og jeg så begynder at styrketræne noget mere?

Men jeg vil lukke ned, skal i byen(uden at drikke :dry: ) og så må jeg lige få skrevet lidt videre på trænings og madprogrammerne. Men mange tak for de gode(og mindre gode) råd. Jeg vender tilbage...

Lyt til hvad vi siger OVERSKUD!

Du skal have dit testosteron op igen, du skal have energi til at træne HÅRDT. Du skal træne intens basal styrketræning, for så vil fedtdepoterne og dit kcal overkud blive anvendt som energi til at bygge muskel. Der skal bare være energi til det hele.

Hvis du ikke vil lytte, så fis et andet sted hen, der er ingen der gider folk der stiller spørgsmål for derefter kun at tage svar til sig, de selv vil høre.

hvis du vidste hvad der skal til ville du ikke ligne lort nu.

Link to comment
Share on other sites

ptpoul taler ikke så pænt, til gengæld er jeg VILD med hans citat: "Jeg er jævnligt inde på silvan.dk for at lede efter vandkanoner, men de har aldrig nogen. Det ville ellers have været smart, hvis politiet havde haft en vandkanon under balladen i Hyskenstræde i sidste weekend, for den kunne både have spulet de autonome væk, slukket ildebrandene og renset husfacaderne på én gang." :kickass: :4thumbup: :clap::hands::banana::violin::rocketwhore::4whip::smilerock::showoff::happy::pumpin::4jumpy::devil::strat::bowdown::laugh:

Edited by qubet
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share