Styrkeløft på fynsk


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

23/8-2009 - HST : 8 reps / Dag 9

Starttid: 10.05

Sluttid: 11.20

Sted: OBBC

Morgenvægt: 84,0 kg

Kropsvægten har svinget vildt her den sidste uges tid grundet en del sociale madaktiviteter. Den skulle gerne komme lidt ned igen her de næste par dage. :4whip:

Standing Calf Raises

1 x 8 @ 100 kg

1 x 8 @ 200 kg

1 x 8 @ 290 kg

Træk Dødløft

1 x 8 @ 60 kg

1 x 8 @ 95 kg

2 x 8 @ 120 kg :crazy:

Inc. DB Press

1 x 8 @ 17 kg

1 x 8 @ 29 kg

2 x 8 @ 38 kg

DB Rows

1 x 8 @ 30 kg

1 x 8 @ 45 kg

2 x 8 @ 56 kg

DB Press

1 x 8 @ 42,5 kg

Rotary Calf

1 x 8 @ 150 ?

2 x 8 @ 255 ?

Chinups

1 x 8 @ 12 blokke(Pulldowns)

1 x 8 @ kropsvægt + 5 kg

French Press

1 x 8 @ 29,6 kg

2 x 8 @ 42,1 kg

Gironda Curls

1 x 8 @ 12,5 kg

3 x 8 @ 25 kg

Side Laterals

1 x 8 @ 8 kg

1 x 8 @ 12,5 kg

Facepulls

1 x 8 @ 8 blokke

Arc Trainer

12:00 min / 222 kcal

Tuck Planche

4 x 6-8 sek.

10 min. udstrækning

God runde trods tidspunktet. Jeg vil prøve med lidt mogentræning her de kommende uger for at se om det er noget jeg kan holde ud. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

9/7-2011 - Let squat/diverse

Starttid: 16.55

Sluttid: 17.48

Sted: OBBC

Morgenvægt: XX,X kg

Squat

1 x 6 @ 20 kg

1 x 6 @ 60 kg

1 x 6 @ 90 kg

3 x 3 @ 110 kg

DB Press

1 x 6 @ 20 kg

1 x 6 @ 29 kg

1 x 8 @ 37,5 kg

1 x 8 @ 40 kg

Hip Thrust

1 x 6 @ 50 kg

2 x 6 @ 80 kg

Ab-wheel

1 x 10 @ kropsvægt + 10 kg

1 x 7 @ kropsvægt + 10 kg

Ganske fin træning. smile.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

9/7-2011 - Let squat/diverse

Starttid: 16.55

Sluttid: 17.48

Sted: OBBC

Morgenvægt: XX,X kg

Squat

1 x 6 @ 20 kg

1 x 6 @ 60 kg

1 x 6 @ 90 kg

3 x 3 @ 110 kg

DB Press

1 x 6 @ 20 kg

1 x 6 @ 29 kg

1 x 8 @ 37,5 kg

1 x 8 @ 40 kg

Hip Thrust

1 x 6 @ 50 kg

2 x 6 @ 80 kg

Ab-wheel

1 x 10 @ kropsvægt + 10 kg

1 x 7 @ kropsvægt + 10 kg

Ganske fin træning. smile.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

10/7-2011 - Ryg/diverse

Starttid: 13.59

Sluttid: 14.45

Sted: OBBC

Morgenvægt: XX,X kg

Cable Rows

1 x 10 @ 6 blokke

1 x 10 @ 9 blokke

3 x 10 @ 12 blokke

Pullups

1 x 6 @ kropsvægt - 35 kg

2 x 5 @ kropsvægt - 15 kg

DB Rear Laterals

1 x 8 @ 8 kg

2 x 8 @ 12,5 kg

Drag Curls

1 x 10 @ stang + 10 kg

1 x 7 @ stang + 20 kg

1 x 7 @ stang + 30 kg

Rev. Hanging Crunches

1 x 6 @ kropsvægt + bælte Ny PR!

1 x 4 @ kropsvægt + bælte

Vægtbæltet er spændt om fødderne. Alene de 1-2 kg som bæltet vejer kan virkelig mærkes. chicken.gif

Udemærket træning. thumb.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

12/7-2011 - Brasiliansk Jiu-Jitsu

Starttid: 17.30

Sluttid: 19.00

Sted: Fighter Centre Odense

Morgenvægt: XX,X kg

En af mine kammerater har talt varmt for gulvkamp og siden jeg altid har haft lidt interesse for kampsport så tog jeg en prøvetime i BJJ for at se det an.superman.gif

Opvarmning

Vi skulle rulle rundt med hinanden dog uden submissions eller chokes og kun på 50% I min iver ignorerede jeg dette og gik til stålet. Selvom jeg aldrig har prøvet det før så har trods alt set nok UFC og diverse klips på Youtube til at vide hvad en Rear Naked Choke, mm. så jeg gik til den og fik sat et par tilnærmet Rear Naked Choke ind på min makker. tongue.gif

Her viste det sig hvor dårlig min kardiovaskulære form var. Jeg var helt færdig og gennemsvedt efter blot opvarmning.. blush.gif

Tekniktræning

Vi startede først med nedtagninger såsom Single Leg Takedowns, Double Leg Takedowns og Bearhug takedowns. Her kom jeg til kort men fik det øvet godt alligevel. Herefter øvede vi Guillotine chokes, hvilket er rigtig ubehageligt når man ikke er vant til det. crazy.gif Til sidst skulle vi øve det hele igen.

Sparring

Selvom man er begynder så blev der ikke gjort forskel. Vi skulle alle rulle med hinanden på fuld knald. Det blev til fire kampe undervejs, hvor jeg kun blev submitted i alt fire gange(To mislykket Rear Naked Chokes, hvor jeg i stedet blev klemt på kæben, en rigtig Rear Naked Choke og en armbar). Det lykkes mig kun en gang at få sat en Rear Naked Choke ind i min kampe.

Uanset hvad man siger om styrke vs. teknik, så havde jeg tit en stor fordel af min styrke og kunne ind imellem mosle mig ud af diverse greb.

En rigtig fed gang træning og noget hårdere end jeg havde forventet. devil.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

13/7-2011 - Tung squat/diverse

Starttid: 20.55

Sluttid: 21.45

Sted: OBBC

Morgenvægt: XX,X kg

Jeg havde en fiks idé om at jeg skulle træne efter BJJ igår men det lagde jeg hurtigt på hylden og tog den i dag i stedet. Jeg var helt færdig især i nakken og underarmene. crazy.gif

Squat

1 x 6 @ 20 kg

1 x 6 @ 60 kg

1 x 5 @ 100 kg

1 x 3 @ 120 kg

1 x 3 @ 140 kg

Første gang i mange måneder at jeg er så højt oppe i squat. Det var ikke så slemt som forventet. bigsmile.gif

DB Press

1 x 6 @ 22,5 kg

1 x 6 @ 32,5 kg

2 x 6 @ 40 kg

Alt for træt i armene efter gårsdagens BJJ så det blev ikke helt så tungt som ønsket..

Hip Thrust

1 x 6 @ 50 kg

1 x 7 @ 80 kg

1 x 7 @ 90 kg Ny PR!

God omgang, dog lidt mærket efter gårsdagens BJJ. Det bliver bedre med tiden. smile.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Hej Henning

velkommen til(bage) - godt med endnu en obbc'er herinde :smile:

Tak Jane. smile.gif

Jeg hader at du repper med mit max - på en let squatdag!

:sneaky2:

/Jane

Så må du lige spænde hjelmen og komme ind i kampen. Det kan ikke være rigtigt at sådan en gammel afdanket styrkeløfter som mig står og laver raketter med dit max. tongue.gifpoking.gif

Link to comment
Share on other sites

14/7-2011 - Ryg/diverse

Starttid: 20.39

Sluttid: 21.41

Sted: OBBC

Morgenvægt: 89,9 kg

Rope Rows

1 x 12 @ 7 blokke

1 x 8 @ 11 blokke

1 x 9 @ 11 blokke

1 x 8 @ 11 blokke

Chinups

1 x 8 @ 10 blokke(Pulldowns)

1 x 6 @ kropsvægt

1 x 5 @ kropsvægt

Drag curls

1 x 10 @ stang + 10 kg

1 x 7 @ stang + 20 kg

2 x 6 @ stang + 30 kg

Facepulls

1 x 8 @ 4 blokke

3 x 8 @ 7 blokke

AB-Wheel

1 x 6 kropsvægt

1 x 1 @ kropsvægt + 15 kg

Jeg havde døde arme til sidst, så opgav nærmest helt at lave flere reps. sneaky2.gif

Ok træning men døjer lidt med døde arme. Det plejer at løse sig ved lidt massage. wolverine.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

16/7-2011 - Let squat/diverse

Starttid: 10.01

Sluttid: 10.46

Sted: OBBC

Morgenvægt: XX,X kg

Jeg hader at træne så tidligt men grundet anre gøremål i løbet af dagen så var det nødvendigt.

Squat

1 x 6 @ 20 kg

1 x 6 @ 60 kg

1 x 6 @ 90 kg

2 x 3 @ 110 kg

Inc DB Press

1 x 10 @ 21 kg

1 x 8 @ 30 kg

1 x 6 @ 36 kg

1 x 5 @ 37,5 kg

Jeg har stadig muskulær træthed i underarmene, så jeg kunne ikke helt trykke igennem.

Sumo dødløft

1 x 6 @ 60 kg

1 x 6 @ 90 kg

En meget let gang træning her. Det er noget tid siden jeg har kørt denne variant så det er forsigtig opstart af hensyn til lyske og hofter.

Ab-wheel

1 x 6 @ kropsvægt

2 x 5 @ kropsvægt + 15 kg Ny PR!

Problemet med døde arme blev løst med massage dagen før.

Ganske fin træning trods tidspunktet. sleeping.gif

Link to comment
Share on other sites

17/7-2011 - Brydning

Starttid: 14.00

Sluttid: 15.30

Sted: Fighter Centre Odense

Morgenvægt: XX,X kg

Endnu en gang blev jeg lokket med op i Fighter Centre, denne gang for at træne brydning, hvilket i dette tilfælde er de forskellige nedtagninger der bruges i MMA/BJJ uden submissions.

Opvarmning

Vi startede stille og roligt med at øve greb at hinandens arme for få fat i hinandens håndled. Herefter udvidede det med at få fat på skulderne. Overgangen til selve teknikøvning var ret flydende.

Tekniktræning

Så gik vi over til at træne nedtagninger og counters til disse. Jeg har ikke slet ikke styr på hvad de forskellige teknikker hedder endnu og der blev hellere ikke gjort så meget ud af navnene på dem. I forbindelse med disse nedtagninger skulle vi til sidst starte med at have fat i hinandens nakke som i en clinch. Jeg fik fornøjelsen af at prøve dette med en Muay Thai mand som også var med til dagens træning. De kan godt noget med clinchen.. crazy.gif

Sparring

Vi startede først med noget King Of The Hill, hvor vinderen af hver kamp blev stående og så røg der en frisk mand ind. Herefter gik vi over til alm. brydning på tomandshånd med skiftende parter. Målet var at få den anden i gulvet med begge skulder eller på maven. Jeg var pænt flad på dette tidspunkt så jeg var ret defensiv i min brydning, hvilket blev straffet hårdt især mod folk som var højere end mig selv. bottom.gif

Jeg fik dog et par sejre ind imellem. cool.gif

Ganske hård træning, omend jeg personligt savnede muligheden for gulvkamp og submission. innocent.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

18/7-2011 - Ryg/diverse

Starttid: 14.29

Sluttid: 15.36

Sted: OBBC

Morgenvægt: 89,1 kg

Cable Rows

1 x 12 @ 5 blokke

1 x 10 @ 10 blokke

3 x 7 @ 13 blokke

Pullups

1 x 6 @ kropsvægt - 40 kg

2 x 8 @ kropsvægt - 20 kg

Drag curls

1 x 10 @ stang + 10 kg

1 x 12 @ stang + 20 kg

1 x 10 @ stang + 20 kg

Lavere vægt i dag til gengæld for noget pump. 4flex.gif

DB Rear Laterals

1 x 8 @ 9 kg

2 x 6 @ 13 kg

Rev. Hanging Crunches

2 x 6 @ kropsvægt + bælte

Cuban Rotations

2 x 10 @ 6,5 kg

Ok runde, stadig noget øm i nakken efter gårsdagens brydning. Det blev til lidt kaffe med nogle af styrkeløfterne efter træning. blahblah.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

19/7-2011 - Brasiliansk Jiu-Jitsu

Starttid: 17.30

Sluttid: 19.00

Sted: Fighter Centre Odense

Morgenvægt: 89,9 kg

Opvarmning

Vi startede med samme type opvarmning som til brydning, greb om arme til greb på skulderen og over i clinchwork Undervejs fik jeg gjort et eller andet med mit venstre håndled, som forfulgte mig resten af træningen. Jeg måtte jeg stå over ind imellem. dry.gif

Tekniktræning

Herefter gik vi over til nedtagninger og startede med en som vi også øvede til brydning sidste gang. Herefter gik vi over til et hoftekast af en art, som er direkte hugget fra judo af. Det faldt mig meget naturligt med dette kast. Herefter brugte vi lidt tid på at undslippe endnu en lås af en art hvor man skiftes til at starte i låsen. Alt afhængig af hvem der var hvad, skulle man enten undslippe låsen eller få den anden ned.

Sparring

Det startede med godt, fik næsten sat et kast ind vi havde øvet tidligere. Første kamp var den eneste hvor vi startede stående. Jeg overlevede uden at blive submitted Herefter blev det fra gulvet af i de resterende kampe. Næste kamp blev jeg også revet lidt rundt og blev submitted ihvertfald en gang i en eller anden choke af en art. Næste kamp blev jeg submitted to gange herunder i en Americana. Jeg fik lidt tips undervejs af min partner herunder at lære at slappe mere af undervejs, noget jeg fokuserede på i de næste kamp.

Næste kamp var noget mere lige. Ingen af os havde held til at submitte den anden selvom vi gik til stålet. Herefter blev til en gennemgang af teknik med vores træner, herunder at bryde ud af modstanderens Guard. Jeg tog så efterfølgende en pause pga. mit håndled.

Jeg besluttede mig for at tage en sidste gang og blev parret med holdets mindste person. Jeg synes det var gået ret godt indtil videre så tænkte at det her skulle jeg nok kunne overkomme. Der gik så 10 sek. hvor jeg røg i en armbar. blink.gif

Så jeg prøvede jeg to gange mere hvoraf jeg ret hurtigt blev fanget i Rear Naked Choke og endnu en Armbar. Det kan kun betegnes som værende en vaskeægte BJJ røvfuld! crazy.gif

En udemærket runde i dag. smile.gif

Aftermath

Jeg fik en snak med træneren efter endt træning. Der bliver heldigvis startet en decideret begynderhold i BJJ i august hvor der er meget mere fokus på de grundlæggende principper og hvor folk også er mere lige i niveau. Det nuværende hold er sjovt men jeg savner netop noget mere grundlæggende træning.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

23/7-2011 - Brasiliansk Jiu-Jitsu

Starttid: 12.00

Sluttid: 13.00

Sted: Fighter Centre Odense

Morgenvægt: XX,X kg

Lørdag er Openmat i Fighter Centre hvor man kommer op og træner/ruller efter behov. I dag var vi nogle tre andre hvidbælter/helt nybegyndere, vores instruktør og en enkelt judomand som gæst.

Opvarmning

Vi startede med forlæns rullefald og så baglæns rullefalde. Herefter blev det til en anden øvelse med at rulle halvvejs bagover for at røre jorden med det ene ben.

Tekniktræning

Vi startede med at træne to teknikker for at passere modstanderens guard. Herefter gik vi over til at øve Rear Naked Chokes i siddende position, både at kunne udføre teknikken og forsvare sig imod den. Jeg har stadigvæk lidt tendens til at gå i panik i stedet for at fokusere på at anvende teknikken til at forsvare mig. Til sidst øvede vi i at lave en submission(Americana) fra sidemount af.

Sparring

Først kamp startede vi på gulvet. Efter en længere kamp røg jeg i en armbar hvor jeg tappede tidligt, så ingen grund til at bruge kræfter på at kæmpe imod når nu det kun var et spørgsmål om sekunder før den sad der. Anden kamp var imod en anden begynder hvor vi startede stående. Jeg var kørt træt nu(for meget alkohol dagen før innocent.gif) så jeg var meget defensiv og prøvede ikke rigtigt at få min modstander ned. I stedet på prøvede jeg at opildne ham til at tage mig ned hvilket til sidst lykkes. Derfra kørte vi lidt rundt på gulvet uden at vi rigtigt kom nogle vegne.

Herefter gik der hygge og røverhistorier i den da nogle andre dukkede op, så det blev ikke til mere herfra. innocent.gif

Hyggelig træning i dag. bigsmile.gif

Link to comment
Share on other sites

24/7-2011 - Let squat/diverse

Starttid: 16.35

Sluttid: 17.37

Sted: OBBC

Morgenvægt: XX,X kg

Squat

1 x 10 @ 20 kg

1 x 10 @ 60 kg

1 x 10 @ 90 kg

2 x 8 @ 100 kg

Nogle flere reps bare for at prøve noget nyt.

DB Press

1 x 6 @ 20 kg

Så snart jeg gik højere end dette kunne jeg mærke mit håndled, så no-go til egentlige worksæts.. sneaky2.gif

Hip Thrust

1 x 6 @ 60 kg

3 x 5 @ 90 kg

Ok runde, døjer stadig med mit håndled. dry.gif

Link to comment
Share on other sites

25/7-2011 - Ryg/diverse

Starttid: 20.47

Sluttid: 21.28

Sted: OBBC

Morgenvægt: XX,X kg

Rope Rows

1 x 10 @ 7 blokke

1 x 10 @ 11 blokke

2 x 9 @ 11 blokke

Chinups

1 x 8 @ 10 blokke(Pulldowns)

4 x 4 @ kropsvægt + 5 kg

Facepulls

1 x 8 @ 4 blokke

No-go for håndleddet.. sneaky2.gif

AB-Wheel

1 x 8 @ kropsvægt

2 x 6 @ kropsvægt + 10 kg

Mit håndled driller stadig omend det er i bedring. smile.gif

Link to comment
Share on other sites

26/7-2011 - Brasiliansk Jiu-Jitsu

Starttid: 17.30

Sluttid: 19.00

Sted: Fighter Centre Odense

Morgenvægt: XX,X kg

Opvarmning

Vi skulle køre postitionsrulning på 50% og uden brug af submission eller chokes. Jeg fokuserede på at slappe mere af, passere modstanderes guard når jeg sad deri, samt generelt komme i position til Rear Naked Chokes hvilket også lykkes et par gange.

Tekniktræning

Vi lagde ud med at træne takedowns, både Single Leg og Double Leg. Disse ting volder mig stadig besvær. Herefter gik til at øve nogle teknikker fra sidemount, herunder at skifte fra side til side samt nogle submissions herfra. Vi øvede teknikkerne fra sidemount med lidt modstand, hvilket gav nogle sjove situationer ind imellem. laugh.gif

Sparring

Vi skulle starte fra sidemount af i dag. I første kamp røg jeg ind i ham som gav mig røvfuld sidst. Jeg blev stadig submitted af ham nogle gange, men denne gang var mit game meget bedre. Jeg slappede mere af, fokusere på at holde god afstand i hans guard, samt også at passere hans guard.

Næste kamp blev mod en af instruktørerne. Jeg fik et par tips undervejs til hvordan jeg holder modstanderen nede når jeg er i hans guard. Dette arbejdede jeg med i denne kamp og de næste par kampe. Han fik mig til sidst i en armbar. Jeg har en tendens til at kæmpe imod med styrke når jeg bliver fanget i denne submission. Jeg bliver nødt til at lære noget teknik i forhold til denne.

Tredje kamp gik meget godt. Jeg røg stadig ind i en nogle submissions, men fik forsvaret mig godt imod nogle Rear Naked Chokes, ligesom jeg havde overskud til at spotte et par åbenlyse huller i min modstanders game, f.eks. en del oplagte muligheder for at submitte mig. Til sidst lykkes det mig endelig at få ham submitted i en Americana. Min første rigtige submission i sparring. 4thumbup.gif

Jeg var flad til sidst, men tog alligevel den sidste kamp. Som altid når jeg er flad, så blev jeg ret defensiv og ventede kun på at vi kom rigtigt ned og ligge på gulvet. Jeg røg i et par submissions et par gange, herunder den sidste som jeg hverken havde set eller oplevet før. Det var en slags choke hvor han kun brugte benene på mig og ikke havde fat i mine arme. blink.gif

Fed runde i dag. cool.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid været lidt kampsportsinteresseret og havde tilfældigvis en god kammerat som talte varmt for det. Derudover så trængte jeg også til at komme i bedre kardiovaskulær form og siden jeg ikke gider løb, cross trainers, etc. så var grappling oplagt. innocent.gif

Fighter Center er såmænd bare Fightgym. Det er ihvertfald hvad der står på skiltet ved døren

Kom endelig forbi og rul. Det kunne være fee' superman.gif

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Ah, okay:-) de går også godt til den i fightgym. Synes sgu det er fedt du er begyndt på bjj. Det er noget af det fedeste i verden. Jeg er klar på at rulle. Er der nogle der træner I morgen?

Det er rigtig fedt og meget mere tough end jeg havde forventet. 4thumbup.gif

Så vidt jeg lige kan se så er der lukket i klubben om fredagen, ihvertfald her i juli. Alternativt kunne man se om man kunne låne lidt plads i OBBC i morgen hvis det bare er os to. wub.gif

Ellers så har vi fri træning lørdag mellem kl. 12 og 14. Der dukker jeg ihvertfald selv op. wolverine.gif

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtig fedt og meget mere tough end jeg havde forventet. 4thumbup.gif

Så vidt jeg lige kan se så er der lukket i klubben om fredagen, ihvertfald her i juli. Alternativt kunne man se om man kunne låne lidt plads i OBBC i morgen hvis det bare er os to. wub.gif

Ellers så har vi fri træning lørdag mellem kl. 12 og 14. Der dukker jeg ihvertfald selv op. wolverine.gif

Jeg kommer nok op i OBBC sidst på eftermiddagen idag men tror da også nok jeg kan finde tid til at komme op i Fightgym imorgen(Lørdag) til fri træning. Kommer med 93,5% sandsynlighed der :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share