Fedt der bare ikke VIL slippe ?


ahonia
 Share

Recommended Posts

Tag dog en slapper JS. Du fører dig frem med argumenter, som dem du kaster dig over udemærket selv er klar over. Det er irrriterende og ganske unødvendigt! ;)

ahonia har spurgt om et konkret problem. Hvis vi holder diskusionen om ECA og brug af ECA udenfor, så er der allerede givet gode, saglige råd (og uddybende spørgsmål tilbage til ahonia) fra specielt AF, Craw og Cilius. :)

Link to comment
Share on other sites

ikke om jeg fatter at det overhovedet diskuteres eca eller ej: styr på dopingloven Det er forbudt, det samme er opfordring til brug af det... og hvorfor var det i det hele taget at et uskyldigt spørgsmål gik over i en klam debat om alt muligt andet....

Een ting; ja JS er hård og kontant i sin tone og det er muligt at det ikke er populært men for h****** da medmoller: hvor er jeres egen pli? skal der ikke netop være plads til alle? feje for egen dør og kaste med sten osv. Rent bortset fra det synes jeg det er absolut i orden at give udtryk for sin holdning på en klar og forståelig måde. At det så kan være medvirkende til at man ikke bliver taget alvorligt er vel for f****** forfatterens egen vurdering. Jeg synes ikke der er noget som helst i JS' indlæg ( i denne debat) der berettiger jeres angreb. Det er sq okay at synes at andre folks valg er hjernedøde li'som det er okay at sige at det er det man synes.

Link to comment
Share on other sites

ikke om jeg fatter at det overhovedet diskuteres eca eller ej: styr på dopingloven Det er forbudt, det samme er opfordring til brug af det... og hvorfor var det i det hele taget at et uskyldigt spørgsmål gik over i en klam debat om alt muligt andet....

Ulovligt at sælge, ikke ulovligt at besidde og bruge.

Link to comment
Share on other sites

craw>> jeg kiggede lige tråden igennem igen og ingen af os har (indtil videre) ret... konklussionen i tråden er at det ikke er afgjort om det er ulovligt at besidde/bruge.... så okay, jeg var lidt for hurtig. Alligevel: det ER doping (det er vi vel ikke uenige om?) og boardet accepterer ikke opfordringer til brug af doping. :)

Link to comment
Share on other sites

men for h****** da medmoller: hvor er jeres egen pli? skal der ikke netop være plads til alle? feje for egen dør og kaste med sten osv. Rent bortset fra det synes jeg det er absolut i orden at give udtryk for sin holdning på en klar og forståelig måde.

Diskussioner bliver uinteressante når alting bliver erklæret sort. JS kører bare ud af i det samme spor. Så er det næsten ligegyldigt om det drejer sig om indtagelse af vitaminer eller indsprøjtning af væksthormoner. Hvis man råber ulven kommer 1000 gange og det ofte kun er mus der viser sig, så bliver udmeldinger udvandede.

Link to comment
Share on other sites

Alligevel: det ER doping (det er vi vel ikke uenige om?) og boardet accepterer ikke opfordringer til brug af doping.  

Jeg mener faktisk det var /Niels der skrev at der kun testes for effedrin i forbindelse med konkurrence, og at det derfor KUN er doping i konkurrencesammenhæng.

Men jo den almene opfattelse er at det er doping, men so what det er koffein, aspirin osv også <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ved at skrive et indlæg tidligere men droppede det.

Jeg vil alligevel sige, at jeg da håber MZ holder øje med, om der opfordres til ulovligheder, og politianmelder, hvis det sker.

Derudover vil jeg give JS ret i at det er totalt latterligt, tåbeligt m.m. at overveje at anbefale kemikalier udfra det Ahonia har skrevet.

Det er mig ufatteligt, at Jarvig ser ud til tilnærmelsesvist at billige kemikalierne med sine indlæg. Jeg håber ikke, det er hans intention.

Jeg kan ikke se noget urimeligt i JS's indlæg.

Link to comment
Share on other sites

xjyden ->

Det er mig ufatteligt, at Jarvig ser ud til tilnærmelsesvist at billige kemikalierne med sine indlæg. Jeg håber ikke, det er hans intention.

Nej, det var selvfølgelig ikke meningen! På ingen tænkelig måde nogen opfordringer til brug af kemikalier fra mig af. Jeg henholdt mig til stilen i JS's indlæg (enerverende) og ikke indholdet (godt).

Link to comment
Share on other sites

det ER doping (det er vi vel ikke uenige om?)

da det tilhøre gruppen af stimulerende stoffer er det KUN doping i en konkurrence situation.

Derudover vil jeg give JS ret i at det er totalt latterligt, tåbeligt m.m. at overveje at anbefale kemikalier udfra det Ahonia har skrevet.

Bestemt, men nu tror jeg også at brezerx, sku lege provokatør. ;) Et hvert slankemiddel, det være sig ECA eller Chrom ( ;) ) bør være det sidste man piller ved.

Derudover er de ECA stacks man kunne købe ikke med kemikalier, men derimod en urgammel kinesisk urt ved navn Ma Huang. ECA stacks baseret på syntesisk Ephedrine (HCL) har været ude af åndkøb i lang tid, selv i USA, og såvidt jeg husker var grunden ikke sunhedsrisiko, men fordi det ved en proces kunne laves om til amfetamin, men jeg kan tage fejl på den sidste.

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke spurgt Ahonia om hendes cardio er højintensiv cardio, der er i stand til at få hendes eget endokrine system til at udskille katecholaminer og skabe en efterforbrænding.

Vi har heller ikke fået et skema over hendes kalorieindtag, så vi kan se om hendes kalorieunderskud er for stort (det er sansynligvis i den retning, det hænger og dasker).

Jeg ved ikke, om Ahonia stadig færdes på MOL, men så vil jeg gerne opfordre til at hun svarer på ovenstående :)

Som Crawdaddy også har pointeret, så er der måske masser af sundere ting, man kan gribe fat i.

Jeg synes, I gutter (breezexx m.fl.) skulle holde igen med jeres ECA-stacks mv., når I ikke engang har forsøgt at klarlægge Ahonias kost/træningsvaner :jehon:

Hej igen - jo jeg er her skam, jeg har bare ikke internetadgang hver dag:

Jeg mener IKKE det kan være min kostplan - jeg har fået udregnet at jeg skal have 1700 kcal (ikke kilojoule) pr. dag for at tabe mig (denne oplysning har jeg fået gennem en personlig træner jeg havde over nettet - han har aldrig set mig, vi snakkede kun sammen og jeg sendte ham kostplaner og træningsplaner). SÅ jeg er ret sikker på at det IKKE er min kostplan der er noget galt med.

Jeg træner højintensiv Cardio - den er helt oppe og ringe ved max puls zonen

Hilsen Ahonia

Link to comment
Share on other sites

Lige en undskyldning til ahonia/Janni for at jeg bruger dit emne til det her. ;)

RTH B)

ja jeg sad faktisk lige og tænkte på at det er utrolig irriterende at I diskutere efadrin og diverse andre "midler" herinde - det kunne I måske starte et debat-emne om - for jeg havde håbet at jeg havde fået mange svar på mit spørgsmål om fedt der bare ikke vil slippe, og istede skal jeg sidde og læse om noget der slet ikke interessere mig, mens jeg søger efter svar på mit spørgsmål - er I ikke søde at droppe det emne herinde nu

Link to comment
Share on other sites

Hmmm ahonia.

Giv os din højde, vægt, højde, dit daglige aktivitetsniveau og din samlede daglige mængde motion. Så må vi lige regne efter på dit daglige energiforbrug.

153 cm høj

50-52 kg (svinger lidt)

styrketræning - 2 gange om ugen - 5 kg. vægte (ja ja jeg ved det godt, det er jo ingen ting, men jeg Kan altså ikke løfte mere)

konditionstræning: skiftevis kick box eller high impact aerobic - hvad jeg nu har lyst til 3-4 gange om ugen - med fuld knald på

Har jeg gjort jer endnu mere forvirret nu ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tillader mig lige også at stille et spørgmål da jeg har samme problem som ahonia (mit fedtproblem er på balderne!).

AF skriver:

Vi har heller ikke fået et skema over hendes kalorieindtag, så vi kan se om hendes kalorieunderskud er for stort (det er sansynligvis i den retning, det hænger og dasker).

Hvor meget er "for stort kalorieunderskud"? Tænker det måske kan være nøglen til gåden for mig efter jarvigs svar i min tråd om energiforbrug...

Hilsen Tulle :wave:

Link to comment
Share on other sites

Når man kommer ned i nærheden af den eftertragtede lave fedtprocent, er det ekstra vigtigt at energiunderskuddet bliver ganske beskedent!

Fedtet skal sniges af, - hertil anbefaler jeg indledningsvis max 500Kcal dagligt i underskud, - og mod slutningen af cutting-perioden reducerer jeg dette til 250-300Kcal!

I sommeren 2002 nåede jeg ned på ca. 4% og holdt denne lave procent +-1% fra midten af april til begyndelsen af oktober, hvor jeg havde min sidste "offentlige fremtræden og startede på vinterens trænings- og kostprogram!

Du kan sandsynligvis have glæde af at læse artiklen CUTS, som jeg har skrevet til Get Big!

Link to comment
Share on other sites

I modsætning til JS kan jeg ikke sætte tal på, hvor meget et "for stort kalorieunderskud" er.

Problemet ved et større kalorieunderskud er, at stofskiftet regulerer sig ind efter det, så kroppen ikke brænder fedtet af som forventet. I mit eget tilfælde skal der ikke mere end et par dage til med moderat til stort kalorieunderskud til, før stofskiftet er røget mærkbart ned - med træthed og kuldskærhed til følge. Og det gælder, ligegyldigt om fedt%en er 5 eller 25.

JS's retningslinie med de 500 kcal underskud om dagen er god - men jeg mener den kræver organisatorisk snilde og ikke de vilde udsving i fysisk aktivitetsniveau fra dag til dag (så er jeg sat af ;) )

Såvidt jeg ved, kan man også stile efter max ½ kg vægttab om ugen.

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hmmm ahonia.

Giv os din højde, vægt, højde, dit daglige aktivitetsniveau og din samlede daglige mængde motion. Så må vi lige regne efter på dit daglige energiforbrug.

153 cm høj

50-52 kg (svinger lidt)

styrketræning - 2 gange om ugen - 5 kg. vægte (ja ja jeg ved det godt, det er jo ingen ting, men jeg Kan altså ikke løfte mere)

konditionstræning: skiftevis kick box eller high impact aerobic - hvad jeg nu har lyst til 3-4 gange om ugen - med fuld knald på

Har jeg gjort jer endnu mere forvirret nu ?

Der blev spurgt om min vægt, højde mv. - men da jeg gav det , var der ingen der svarede tilbage, så nu prøver jeg igen

jeg er 153 cm høj

Jeg vejer 50-52 kg - svinger lidt

Jeg dyrker styrketræning 1-2 gange om ugen (men vil gerne droppe det, da jeg HADER at styrketræning)

Jeg dyrker konditionstræning : high impact aeribic eller kick box med høj intensitet 3-4 gange om ugen, a 45-60 minutter pr. gang.

Derudover laver jeg ikke ret meget fysisk aktivt. Jeg arbejder på kontor, dvs. jeg sidder på min flade det meste af dagen, og udover min træning er jeg ikke særlig aktiv.

Håber det hjælpe til en udregning.

Ahonia

Edited by ahonia
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hmmm ahonia.

Giv os din højde, vægt, højde, dit daglige aktivitetsniveau og din samlede daglige mængde motion. Så må vi lige regne efter på dit daglige energiforbrug.

153 cm høj

50-52 kg (svinger lidt)

styrketræning - 2 gange om ugen - 5 kg. vægte (ja ja jeg ved det godt, det er jo ingen ting, men jeg Kan altså ikke løfte mere)

konditionstræning: skiftevis kick box eller high impact aerobic - hvad jeg nu har lyst til 3-4 gange om ugen - med fuld knald på

Har jeg gjort jer endnu mere forvirret nu ?

Der blev spurgt om min vægt, højde mv. - men da jeg gav det , var der ingen der svarede tilbage, så nu prøver jeg igen

jeg er 153 cm høj

Jeg vejer 50-52 kg - svinger lidt

Jeg dyrker styrketræning 1-2 gange om ugen (men vil gerne droppe det, da jeg HADER at styrketræning)

Jeg dyrker konditionstræning : high impact aeribic eller kick box med høj intensitet 3-4 gange om ugen, a 45-60 minutter pr. gang.

Derudover laver jeg ikke ret meget fysisk aktivt. Jeg arbejder på kontor, dvs. jeg sidder på min flade det meste af dagen, og udover min træning er jeg ikke særlig aktiv.

Håber det hjælpe til en udregning.

Ahonia

juhu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share