Fedt der bare ikke VIL slippe ???


ahonia
 Share

Recommended Posts

Jeg har været til en konsulent, der giver mig ret i, at jeg har et lille fedt-depot på mit mellemgulv - og det VIL bare ikke slippe lige gyldigt HVOR ihærdigt jeg prøver - er vi nogle der i teenage-årene ophober nogle fedtdepoter der bare IKKE KAN trænes/spises væk ??? (det skal lige siges at jeg IKKE er overvægtig - jeg er 153 cm høj, vejer 52 kg og er 28 år - jeg har nogle deller på min overkrop, især mit mellemgulv, som jeg gerne vil af med - jeg træner styrketræning for HELE kroppen 1-2 gange om ugen, jeg dyrker cardio 2-3gange om ugen, jeg spiser fedtfattigt, masser af protein, tæller kalorier - og jeg har IKKE født børn - og jeg har ALDRIG været slankere - jo før jeg blev teenager/fik former)

Venlig hilsen Janni :(

Link to comment
Share on other sites

og jeg har ALDRIG været slankere - jo før jeg blev teenager/fik former

Og halvdelen af befolkningen er vilde med former (give or take et par stykker)

Tænkte følgende link, kunne være i din interesse.. link

Er du i kalorieunderskud eller overskud pt?

Såfremt du er i underskud, hvor længe har du været det?

Har du tidligere været "kraftig"? (BMI i den høje ende... hey, måske kan det bruges til noget alligevel)

Kender du dit basisforbrug af kalorier?

Link to comment
Share on other sites

Har du tidligere været "kraftig"? (BMI i den høje ende... hey, måske kan det bruges til noget alligevel)

Nej Cilius, det troede jeg du var for klog til!!! BMI kan da ikke bruges til noget som helst. er man bare en smule afvigende fra "normalen"(hvad det så end er?!) får man et tosset tal.

Person lige har jeg de sidste mange år haft en "livstruende" overvægt iflg. BMI!!! Personligt synes jeg selv det går meget fint :)

...faktisk har jeg problemer med at få bukser med en lille nok livvidde :D

Edited by Jast
Link to comment
Share on other sites

Nej Cilius, det troede jeg du var for klog til!!! BMI kan da ikke bruges til noget som helst. er man bare en smule afvigende fra "normalen"(hvad det så end er?!) får man et tosset tal.

He he, tænkte godt der ville komme en reaktion. Når vi snakker - har du tidligere været kraftig - bliver det meget hurtigt arbitrært, så det var mere for at få noget at forholde sig til (et nøgenbillede ville også være et glimrende alternativ, men BMI'en syntes at være nemmere at få folk til at poste). Men jeg er enig i, at BMI i 99% af tilfældende ikke er til en flyvende høstblomst - lige i det her tilfælde tror jeg nu alligevel den virker som et ok mål... en fedtprocent ville være glimrende, men det er de færreste der kender deres egen procent tilnærmelsesvis præcist. ;)

Link to comment
Share on other sites

ja selvfølgelig kommer der en reaktion, du råber jo efter en :D

Ja der er nok noget om at folk ikke er så vilde med at smide deres nøgenbilleder på nettet ;)

men en vurdering af ens tilstand er nok mere sigende end end BMI, hvis blot mand kan se lidt objektivt på sig selv. Hvis man skriver her efter råd til at tabe sig, så er det jo nok også forbi man har erkendt at men er blevet en smule blød :)

Ahonia: umiddelbart synes jeg du giver fortabt inden du egentlig er kommet igang. Du klager over at du har lidt mave som absolut ikke vil forsvinde, men du siger samtidig at du har nogle deller på overkroppen. Det kunne jo tænkes at du, som din konsulent sagde, er disponeret for at have forholdmæssigt meget fedt ved mellemgulvet. Det lyder som om at du har tabt dig over en periode og nu er fortvivlet over at fremgangen er mindsket(du taber dig ikke så meget), dette er ganske naturligt, det er altid det sidste fedt der er sværest at tabe. Men jeg må nok erkende at jeg ved ikke nok om diæter til at råde andre samt vi jo ikke ved så meget om dig, dine spisevaner mm.

Edited by Jast
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
ja selvfølgelig kommer der en reaktion, du råber jo efter en :D

Ja der er nok noget om at folk ikke er så vilde med at smide deres nøgenbilleder på nettet ;)

men en vurdering af ens tilstand er nok mere sigende end end BMI, hvis blot mand kan se lidt objektivt på sig selv. Hvis man skriver her efter råd til at tabe sig, så er det jo nok også forbi man har erkendt at men er blevet en smule blød :)

Ahonia: umiddelbart synes jeg du giver fortabt inden du egentlig er kommet igang. Du klager over at du har lidt mave som absolut ikke vil forsvinde, men du siger samtidig at du har nogle deller på overkroppen. Det kunne jo tænkes at du, som din konsulent sagde, er disponeret for at have forholdmæssigt meget fedt ved mellemgulvet. Det lyder som om at du har tabt dig over en periode og nu er fortvivlet over at fremgangen er mindsket(du taber dig ikke så meget), dette er ganske naturligt, det er altid det sidste fedt der er sværest at tabe. Men jeg må nok erkende at jeg ved ikke nok om diæter til at råde andre samt vi jo ikke ved så meget om dig, dine spisevaner mm.

Giver op før jeg er begyndt? Jeg har prøvet at komme af med det fedt i 10 år!!!

Selvom jeg er disponeret for fedt på overkroppen, betyder det vel ikke at jeg ikke kan komme af med det eller hva??

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
ja selvfølgelig kommer der en reaktion, du råber jo efter en :D

Ja der er nok noget om at folk ikke er så vilde med at smide deres nøgenbilleder på nettet ;)

men en vurdering af ens tilstand er nok mere sigende end end BMI, hvis blot mand kan se lidt objektivt på sig selv. Hvis man skriver her efter råd til at tabe sig, så er det jo nok også forbi man har erkendt at men er blevet en smule blød :)

Ahonia: umiddelbart synes jeg du giver fortabt inden du egentlig er kommet igang. Du klager over at du har lidt mave som absolut ikke vil forsvinde, men du siger samtidig at du har nogle deller på overkroppen. Det kunne jo tænkes at du, som din konsulent sagde, er disponeret for at have forholdmæssigt meget fedt ved mellemgulvet. Det lyder som om at du har tabt dig over en periode og nu er fortvivlet over at fremgangen er mindsket(du taber dig ikke så meget), dette er ganske naturligt, det er altid det sidste fedt der er sværest at tabe. Men jeg må nok erkende at jeg ved ikke nok om diæter til at råde andre samt vi jo ikke ved så meget om dig, dine spisevaner mm.

Giver op før jeg er begyndt? Jeg har prøvet at komme af med det fedt i 10 år!!!

Selvom jeg er disponeret for fedt på overkroppen, betyder det vel ikke at jeg ikke kan komme af med det eller hva??

Er der ingen der ved det ?

Hvis jeg er disponibel for fedt på overkroppen, er det så umuligt at blive slank og få et fladt mellemgulv?

(hvis man nu er disponibel for fedt på lår og baller, kan man måske heller aldrig få en pariser-numse? - det problem har jeg altså IKKE, så I behøver ikke lave en længere depat om baller og lår, jeg er bare interesseret i at vide mht. fedt på overkroppen - og det ER fedt, det er ikke dårlig holdning eller andre gode forslag. Jeg dyrker masser af sport, drikker masser af vand, spiser grønsager, tæller kalorier og har aldrig været og er ikke gravid, så alle de ting kan vi udelukke)

Link to comment
Share on other sites

Med fare for at blive flamet:

Måske stiller du for høje krav til dit udseende? Nobody's perfect :)

Stiller for høje krav ?

Jeg vil bare gerne se lige så normal ud som andre kvinder - jeg kender kun een anden kvinde der ser sådan ud, alle andre kvinder - selvom de er tykkere end mig - har et fladt mellemgulv - jeg går ikke udfra at de alle render rundt og trækker maven ind.

Jeg er laangt fra perfekt - ikke engang med at perfekt mellemgulv ville jeg blive perfekt, men så ville jeg kunne leve med migselv.

Når jeg bukker mig - feks når jeg skal føntørre hår, så er den buler maven og mellemgulvet, men den bule min mave laver er langt mindre end den mit mellemgulv laver....

Link to comment
Share on other sites

Hej Ahonia.

Vi smider alle vores depoter forskellige steder. Du åbenbart mere på overkroppen. Sådan er det bare. Men da du ikke kan punktforbrænde fedt, så er der kun en vej. Fortsætte diæten til du ser ud som du vil.

Nu ved jeg ikke hvordan du træner m.m. Men du bør vælge at træne vægttræning med høj intensitet og løbe nogle kortere ture 20-30 min. med højest mulige hastighed eller løbe nogle intervaller. Vil anbefale 3x vægt / uge og 3x kreds/ uge.

Min erfaring er at piger oftest er bange for vægttræning og træner det de tror er fedtforbrændingstræning (læs; stå 1-2 timer på en stairmaster med lav intensitet).

Som skrevet i andet indlæg, så prøv at sammensætte din diæt således; 30% protein, 30% fedt (primært umættet) og 40% kulhydrat. Vigtigt at undgå rene kulhydrat måltider og spis 6 gange om dagen.

Eneste vej er at fortsætte til målet er nået. Der er ingen genveje.

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg er disponeret for fedt på overkroppen, betyder det vel ikke at jeg ikke kan komme af med det eller hva??

nu er der jo ingen af os, der kan læse dine arveanlæg, men generelt forholder det sig hos kvinder sådan, at fedt, der sidder på lår og balder er svære at komme af med, men at de depoter samtidigt ikke vedligeholder "uheldige" fedtforhold i blodet(hvilket ellers ville disponere til hjerte-kar-sygdomme).

Når du nu selv siger, at ingen kvinder har deller på maven, kunne det jo være en idé at høre din læge ad - måske en blodprøve til at måle dine hormonniveauer(frit og totalt Testosteron, østron, FSH, LH, SHBG, androstendion, DHAS, prolaktin) ville afklare om der reelt var noget at gøre medicinsk - i hvert fald før du eventuelt ville begynde at overveje plastikkirurgi, hvis du har haft den idé.

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg er disponeret for fedt på overkroppen, betyder det vel ikke at jeg ikke kan komme af med det eller hva??

nu er der jo ingen af os, der kan læse dine arveanlæg, men generelt forholder det sig hos kvinder sådan, at fedt, der sidder på lår og balder er svære at komme af med, men at de depoter samtidigt ikke vedligeholder "uheldige" fedtforhold i blodet(hvilket ellers ville disponere til hjerte-kar-sygdomme).

Når du nu selv siger, at ingen kvinder har deller på maven, kunne det jo være en idé at høre din læge ad - måske en blodprøve til at måle dine hormonniveauer(frit og totalt Testosteron, østron, FSH, LH, SHBG, androstendion, DHAS, prolaktin) ville afklare om der reelt var noget at gøre medicinsk - i hvert fald før du eventuelt ville begynde at overveje plastikkirurgi, hvis du har haft den idé.

Jeg HAR fået foretaget en fedtsugning - hjalp ikke nok

Jeg HAR talt med min læge - hun synes jeg er smuk som jeg er - jeg er jo ikke overvægtig - og for læger er det vigtigst at vi har vores ideal - vægt og dvs. at man sagtens kan have masser af deller, bare man ikke er overvægtig.....

Jeg HAR IKKE problemer med fedt på baller og lår - og jeg siger ikke at ingen kvinder har deller på maven, jeg siger at det er meget få kvinder der har deller på mellemgulvet - læs mellemgulvet IKKE maven eller taljen men mellemgulvet.

Jeg VED GODT at man IKKE kan punktforbrænde, jeg VED godt at man skal indtage flere kalorier end man forbruger, Jeg DYRKER styrketræning, jeg dyrker cardio med HØJ intensitet, jeg beder ikke om råd til HVAD jeg skal gøre for at blive det kvit, jeg stiller et meget simpelt spørgsmål

Jeg har ikke bedt om at du skal kunne læse mine arveanlæg - læs mit spørgsmål: ER DET MULIGT AT DER ER NOGET FEDT MAN IKKE KAN KOMME AF MED ? Prøv at læs det som et generelt spørgsmål: kan man komme af med alt sit kropsfedt? eller er det muligt at det er nogle mennesker, der har arveanlæg det gør at de bare IKKE KAN komme af med deres kropsfedt ?? Jeg spørger ikke om JEG har det sådan, jeg spørger om DET KAN VÆRE SÅDAN.

Link to comment
Share on other sites

ER DET MULIGT AT DER ER NOGET FEDT MAN IKKE KAN KOMME AF MED ?
NEJ!

-et simpelt svar på et kompliceret spørgsmål - jeg kunne formentligt lige så godt have skrevet 42 :D

Men hvad i alverden vil du bruge det svar til, når du ikke vil have råd om, hvordan du opnår det?

for læger er det vigtigst at vi har vores ideal - vægt

nå ja, så kan jeg vel ikke hjælpe dig mere :D

læs mellemgulvet IKKE maven eller taljen men mellemgulvet.
Jeg læste det som maven, fordi det i mine ører virker ret usandsynligt, at du mener mellemgulvet. Mellemgulvet er den muskel, som du bruger til at trække vejret med. Det danner overgangen mellem brysthulen og mavehulen. Hvis du har for meget fedt på den muskel, må du gerne kontakte mig - det er nemlig meget sjældent og burde være nok til en nærmere undersøgelse som kan danne basis for en artikel af undertegnede :)

Hvad du mener med mellemgulvet, ved jeg ikke - er det maveskindet over eller under navlen?

jeg VED godt at man skal indtage flere kalorier end man forbruger

hmm, det er jo omvendt, men det ved du jo nok :)

Du er ikke tilfældig diabetiker, vel?

Når du nu allerede har fået en fedtsugning, har du vel overvejet en til? I så fald - hvad sagde kirurgen til det?

Link to comment
Share on other sites

2
ER DET MULIGT AT DER ER NOGET FEDT MAN IKKE KAN KOMME AF MED ?

NEJ!

-et simpelt svar på et kompliceret spørgsmål - jeg kunne formentligt lige så godt have skrevet 42 :D

Men hvad i alverden vil du bruge det svar til, når du ikke vil have råd om, hvordan du opnår det?

for læger er det vigtigst at vi har vores ideal - vægt
nå ja, så kan jeg vel ikke hjælpe dig mere :D
læs mellemgulvet IKKE maven eller taljen men mellemgulvet.

Jeg læste det som maven, fordi det i mine ører virker ret usandsynligt, at du mener mellemgulvet. Mellemgulvet er den muskel, som du bruger til at trække vejret med. Det danner overgangen mellem brysthulen og mavehulen. Hvis du har for meget fedt på den muskel, må du gerne kontakte mig - det er nemlig meget sjældent og burde være nok til en nærmere undersøgelse som kan danne basis for en artikel af undertegnede :)

Hvad du mener med mellemgulvet, ved jeg ikke - er det maveskindet over eller under navlen?

jeg VED godt at man skal indtage flere kalorier end man forbruger
hmm, det er jo omvendt, men det ved du jo nok :)

Du er ikke tilfældig diabetiker, vel?

Når du nu allerede har fået en fedtsugning, har du vel overvejet en til? I så fald - hvad sagde kirurgen til det?

1) Jeg vil gerne have et svar, på mit spørgsmål, uden råd om hvordan man opnår det, fordi jeg godt VED hvordan man får fedt til at forsvinde - men jeg vil gerne vide om det er muligt at det IKKE VIL forsvinde...

2) JO jeg MENER MELLEMGULVET - det stykke der sidder under barmen og ned til navlen FORAN (IKKE taljen og IKKE maven). Hvis jeg trækker mellemgulvet lidt ind, kommer den lodrette streg frem (den der kommer hvis man er slank og laver maveøvelser, den der deler musklerne) og mellemgulvet bliver fladt.

3) ja jeg VED godt at det er omvendt - man skal indtage FÆRRE kalorier end man forbruger

4) NEJ jeg er IKKE diabetiker - så ville jeg da havde skrevet det! Jeg er HELT NORMAL!! (bortset fra at mit mellemgulv buler udad - jeg ved godt at det er ret sjældent at have fedt på mellemgulvet, men det har jeg altså)

5) NEJ jeg har IKKE overvejet at få lavet en fedtsugning til.... jeg smider fandme ikke 14000 kr. ud af vinduet een gang til

Link to comment
Share on other sites

ok ok, små slag :)

du har nu fået dit svar.

jeg stiller spørgsmål for at kunne give dig et svar - og ikke for, at du skal blive sur.

at fedtet forsvinder fra "mellemgulvet", når du strammer musklerne tyder på, at det ikke er fedt på ydersiden af musklerne. Spørgsmålet er så, om du har fedt indenunder eller, der er noget andet, som fylder.

Det er muligt at tabe dette "intraabdominale" fedt, men hvis det ikke er fedt, kan det være umuligt at tabe.

Link to comment
Share on other sites

Er du den eneste, der syntes det buler eller har veninder/venner bemærket det?

Claus B, kan det være en bivirkning fra fedtsugningen, væskeophobning eller lignende? Hvis ikke, hvad kan forklaringen så være?

Mit umiddelbare råd vil være at gå til lægen eventuelt en anden end den du har, eventuelt den klinik du fik foretaget fedtsugningen ved og spørge specifikt om din bule.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Claus B, kan det være en bivirkning fra fedtsugningen, væskeophobning eller lignende? Hvis ikke, hvad kan forklaringen så være?

det er svært at sige uden at se/undersøge ... og det man kan sige, ønsker jeg ikke, med mindre ahonia ønsker det :)

Du er en tease. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg blev lidt irriteret - det irritere mig bare at jeg er så sjældent et tilfælde at ingen kan svare mig på HVAD der er grunden til at mit mellemgulv buler

Som jeg startede med at skrive: jeg har været hos en konsulent, der giver mig ret i at jeg har et lille fedtdepot på mellemgulvet.

Jeg har ikke mulighed for at poste et billede - hvordan skal jeg få det ind på pc´en jeg har hverken scanner eller diskdrev.

Ja mine veninder kan også godt se at mit mellemgulv buler! Men det er ikke noget man lægger mærke til når jeg går i almindeligt tøj - jeg vil bare gerne kunne gå i bikini om sommeren - og de små smarte toppe som er på mode - og en pæn kjole til fest (alle pæne kjoler er stramme eller halvstramme, og det kan jeg bare ikke bære med sådan et mellemgulv - jeg kommer til at ligne en sæk kartofler).

Jeg så også sådan ud FØR fedtsugningen!

Jeg har spurgt den kirurg der foretog fedtsugningen, han kan klart nok ikke se at mit mellemgulv ikke er blevet fladt - så skal han jo gøre det om eller betale mig nogle penge tilbage....

Jeg er ikke overvægtig - alle siger jeg er slank - men det er jo også fordi jeg ikke går og skilter med mit grimme mellemgulv...

Hvis det ikke er fedt, hvad kan det så være der fylder ??

Link to comment
Share on other sites

at din "bule" forsvinder, når du strammer maven, betyder at det sidder indenunder dit muskel"korset" - altså mavemusklerne.

Hvad kan det være?

-Det kan være det fedt, der sidder omkring tarmene - og som skal sidde der i nogen grad. Hvis der er for meget af det, vil din mave bule ud, når du slapper af i dine mavemuskler.

-Din statur. Små mennesker(og 158cm må vel betegnes som fhv. lille) har det med at have større organmasse ift. ikke-organmasse.

Hvad kan du gøre ved det?

-evt. fedt imellem tarmene kan man tabe ved at tabe sig.

-spise mindre men flere måltider, så du ikke har store måltider i maven.

-Måske går du lidt foroverbøjet, hvilket kun forværrer problemet.

Hjælper det ikke, hvis du strækker dig ordentligt og skyder brystet frem? - ved godt det lyder meget simpelt, men en god statur løser mange problemer :)

Hvad er det ikke?

-Det er ikke fedt, der skal suges væk vha. en fedtudsugning.

Yderligere spg., som jeg også har stillet SOPHIAL:

1) er det kun maven, du har ekstra fedt på? Hvad med nakken og ansigtet?

2) hvordan er din ansigtskulør?

3) har du strækmærker nogen steder?

4) "mærkelige" blå mærker?

5) uregelmæssig menstruation?

6) hvordan synes du det er at gå op af trapper?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et par spørgsmål, som måske virker ret underlige (men der er en mening :) ) :

Har bulen altid været der?

Ville du være villig til at gennemgå en ny fedtsugning/operation for at få den væk?

Hvad siger andre mennesker om den?

Skæmmer den så meget, at du aldrig viser maven frem (svømmehaller, stranden etc. - så vidt jeg ved fra de foregående indlæg, er svaret ja)?

Tænker du dagligt på den, er dit tøjvalg altid præget af at skulle skjule den - spekulerer du meget på, hvad andre mener om den?

Link to comment
Share on other sites

at din "bule" forsvinder, n? du strammer maven, betyder at det sidder indenunder dit muskel"korset" - alts?mavemusklerne.

Hvad kan det v?e?

-Det kan v?e det fedt, der sidder omkring tarmene - og som skal sidde der i nogen grad. Hvis der er for meget af det, vil din mave bule ud, n? du slapper af i dine mavemuskler.

-Din statur. Sm?mennesker(og 158cm m?vel betegnes som fhv. lille) har det med at have st?re organmasse ift. ikke-organmasse.

Hvad kan du g?e ved det?

-evt. fedt imellem tarmene kan man tabe ved at tabe sig.

-spise mindre men flere m?tider, s?du ikke har store m?tider i maven.

-M?ke g? du lidt foroverb?et, hvilket kun forv?rer problemet.

Hj?per det ikke, hvis du str?ker dig ordentligt og skyder brystet frem? - ved godt det lyder meget simpelt, men en god statur l?er mange problemer :)

Hvad er det ikke?

-Det er ikke fedt, der skal suges v? vha. en fedtudsugning.

Yderligere spg., som jeg ogs?har stillet SOPHIAL:

1) er det kun maven, du har ekstra fedt p? Hvad med nakken og ansigtet?

2) hvordan er din ansigtskul??

3) har du str?m?ker nogen steder?

4) "m?kelige" bl?m?ker?

5) uregelm?sig menstruation?

6) hvordan synes du det er at g?op af trapper?

Jeg HAR fået foretaget en fedtsugning - det hjalp bare ikke. Selvfølgelig blev bulen mindre, men det buler stadigvæk udad.

Nej jeg er ikke foroverbøjet - jeg har en rigtig flot holdning (noget jeg også får afvide af andre mennesker). Jeg har et lille svaj i ryggen, men ikke meget.

Jeg har et rundt ansigt, men nej jeg har ikke fedt i ansigt og nakke

Jeg har ingen strækmærker (og jeg har heller ikke født børn)

Min menstruation er regelmæssig

Hvad jeg synes om at gå på trapper ? Øh det samme som de fleste andre, jeg forstår ikke helt spørgsmålet.

(idag sidder jeg ved en pc der ikke kan læse de danske bogstaver, så jeg forstår ikke helt, men jeg tror du har skrevet "mærkelige blå-mærker" - NEJ jeg har ingen mærkelige blå mærker og min ansigtskulør er helt normal - jeg er meget hvid, men det er fordi at jeg ikke har så meget pigment i huden, jeg har svært ved at blive brun - og mine blodkar ligger yderligt - dvs. jeg bliver meget rød i hovedet når jeg dyrker sport - men jeg fejler ikke noget - jeg har ikke sukkersyge eller noget.

Jeg er kun 153 cm høj

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share