Fedt der bare ikke VIL slippe ???


ahonia
 Share

Recommended Posts

Jeg har ogs?et par sp?gsm?, som m?ke virker ret underlige (men der er en mening :) ) :

Har bulen altid v?et der?

Ville du v?e villig til at gennemg?en ny fedtsugning/operation for at f?den v??

Hvad siger andre mennesker om den?

Sk?mer den s?meget, at du aldrig viser maven frem (sv?mehaller, stranden etc. - s?vidt jeg ved fra de foreg?nde indl?, er svaret ja)?

T?ker du dagligt p?den, er dit t?valg altid pr?et af at skulle skjule den - spekulerer du meget p? hvad andre mener om den?

Jeg kan ikke huske om bulen altid har været der.... i hvert fald siden jeg var 15-16 år.

Nej jeg ville ikke få foretaget en ny fedtsugning - når den første ikke hjalp, hvorfor skulle den anden så hjælpe ? Jeg ærgrer mig i forvejen over at jeg har brugt penge på en fedtsugning der ikke hjalp - jeg er jo ikke millionær eller noget.

Andre mennesker jeg viser den, kan godt se det - men de fleste interessere sig for dem selv - hvis jeg feks. siger det til min mor, siger hun, at sådan ser hun ud på maven (affejer det). Mine veninder er tynde, så de er ligeglade, men de synes det er underligt. En læge sagde til mig "ja men der er altså også et lille fedtdepot lagret her på dit mellemgulv". Jeg spurgte en anden læge om det kunne være mine indvolde der fik bulede mit mellemgulv ud - jeg tror hun troede at jeg var bange for at det var en sygdom, for først sagde hun NEJ, men bagefter sagde hun "hvad nu hvis du ikke er FØDT med et fladt mellemgulv?"

Er det måske mine mavemuskler ? JEg har læst, at hvis man ikke er født med en hvepse-talje og man træner sine skråmavemuskler meget, kan man få en uskøn pølse i taljen, der ligner "dansehåndtagene i ryggen" - måske er sådan at jeg ikke skal træne mine øvre rette mavemuskler ret meget ?

Link to comment
Share on other sites

Er det måske mine mavemuskler ? JEg har læst, at hvis man ikke er født med en hvepse-talje og man træner sine skråmavemuskler meget, kan man få en uskøn pølse i taljen, der ligner "dansehåndtagene i ryggen" - måske er sådan at jeg ikke skal træne mine øvre rette mavemuskler ret meget ?

Det lyder usandsynligt. Specielt mænd kan godt træne sine skrå mavemuskler så meget, at det bliver "uskønt". Men for kvinder vil jeg generelt mene dette er usandsynligt med mindre man er superseriøs BB-trændende.

Link to comment
Share on other sites

Kære Ahonia,

dine indlæg her på MOL har affødt mange gode forslag til, hvordan du kan løse dit mellemgulvsproblem, og hvad årsagen kunne være. Det er tydeligt at mærke, at det er frustrerende - hvilket ses af nogle af dine indlæg. Når man på et elektronisk diskussionsforum som dette har mulighed for at redigere sine indlæg inden man sender dem, og alligevel deler den ene røffel efter den anden ud til folk, som siger deres mening direkte - så må man være en frustreret person (jf. diverse indlæg i Funktionel Træning-forumet).

Vi har ikke kunne se dit mellemgulv. Flere har godt nok bedt om et billede uden resultat.

Du har fortalt om, hvordan du har opsøgt både konsulenter, plastickirurger og andre læger uden tilfredsstillende resultat, og haft fornemmelsen af, at både dem og din mor slår det hen.

Måske har de ret?

Måske er dit mellemgulv helt normalt for en pige med din kropsbygning?

I så fald kan jeg godt forstå, at ingen kan hjælpe dig - især ikke en flok træningsnørder som os her på MOL.

Men du ser stadig dit mellemgulv som unormalt - ligegyldigt hvad andre siger.

Dysmorfofobi er tidligere diskuteret her på MOL - det er ikke en egentlig fobi ligesom højdeskræk eller araknofobi - men en (for omverdenen set) overdrevet optagethed af, at noget ved ens krop er unormalt og skal ændres for enhver pris, også operation. Den form for dysmorfofobi, som er hyppigst set i træningsverdenen, er en hvor muskelmassen er i focus (den bliver fundet for lille, og vil stadig være for lille for personen uanset hvor meget han vokser - og medfører hyppigt misbrug af anabole steorider og overdrevet træning. Her på Getbig (et forum, der ligner MOL), findes en lille artikel om muscle dysmorphia: Artikel

Det behøves ikke være muskelmassen, men kan være hvilken som helst kropsdel, som personen kaster sit fokus på. Tænk på mænd, som er villige til at få lavet en penisforlængede operation, eller udbredelsen af siliconeimplantater til bryster - en del af dem, som får lavet disse ting, havde ganske pæne og normale bryster mv. inden de fik lavet indgrebet. Hvorfor gør de det så?

Det er en rimelig nybeskrevet tilstand, og det er ikke sikkert, de behandlere som du har opsøgt kender til den. Eller har tænkt over det, hvis du kun er kommet en gang hvert sted.

Jeg siger ikke, det er det der er galt, men jeg synes du skulle tænke over det - den bedste behandling er erkendelse af tilstanden og måske psykoterapi, hvis nødvendigt.

Havde overvejet at sende dette som en PM, men da du er anonym i kraft af dit brugernavn, så kunne offentligheden måske nyde godt af lidt viden.

Link to comment
Share on other sites

AF, godt indlæg, de samme observationer havde slået mig for en del indlæg siden. ;)

Jeg tror også, det bedste vil være hvis ahonia/aya får en tid hos en psykolog, for at få talt om hendes syn og manglende accept af hendes krop.

Ahonia, hvor mange kilo er der fjernet fra din krop ved fedtsugningen?

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Kære Ahonia,

dine indlæg her på MOL har affødt mange gode forslag til, hvordan du kan løse dit mellemgulvsproblem, og hvad årsagen kunne være. Det er tydeligt at mærke, at det er frustrerende - hvilket ses af nogle af dine indlæg. Når man på et elektronisk diskussionsforum som dette har mulighed for at redigere sine indlæg inden man sender dem, og alligevel deler den ene røffel efter den anden ud til folk, som siger deres mening direkte - så må man være en frustreret person (jf. diverse indlæg i Funktionel Træning-forumet).

Vi har ikke kunne se dit mellemgulv. Flere har godt nok bedt om et billede uden resultat.

Du har fortalt om, hvordan du har opsøgt både konsulenter, plastickirurger og andre læger uden tilfredsstillende resultat, og haft fornemmelsen af, at både dem og din mor slår det hen.

Måske har de ret?

Måske er dit mellemgulv helt normalt for en pige med din kropsbygning?

I så fald kan jeg godt forstå, at ingen kan hjælpe dig - især ikke en flok træningsnørder som os her på MOL.

Men du ser stadig dit mellemgulv som unormalt - ligegyldigt hvad andre siger.

Dysmorfofobi er tidligere diskuteret her på MOL - det er ikke en egentlig fobi ligesom højdeskræk eller araknofobi - men en (for omverdenen set) overdrevet optagethed af, at noget ved ens krop er unormalt og skal ændres for enhver pris, også operation. Den form for dysmorfofobi, som er hyppigst set i træningsverdenen, er en hvor muskelmassen er i focus (den bliver fundet for lille, og vil stadig være for lille for personen uanset hvor meget han vokser - og medfører hyppigt misbrug af anabole steorider og overdrevet træning. Her på Getbig (et forum, der ligner MOL), findes en lille artikel om muscle dysmorphia: Artikel

Det behøves ikke være muskelmassen, men kan være hvilken som helst kropsdel, som personen kaster sit fokus på. Tænk på mænd, som er villige til at få lavet en penisforlængede operation, eller udbredelsen af siliconeimplantater til bryster - en del af dem, som får lavet disse ting, havde ganske pæne og normale bryster mv. inden de fik lavet indgrebet. Hvorfor gør de det så?

Det er en rimelig nybeskrevet tilstand, og det er ikke sikkert, de behandlere som du har opsøgt kender til den. Eller har tænkt over det, hvis du kun er kommet en gang hvert sted.

Jeg siger ikke, det er det der er galt, men jeg synes du skulle tænke over det - den bedste behandling er erkendelse af tilstanden og måske psykoterapi, hvis nødvendigt.

Havde overvejet at sende dette som en PM, men da du er anonym i kraft af dit brugernavn, så kunne offentligheden måske nyde godt af lidt viden.

Ja gu er det da frustrerende at ingen kender et svar på det jeg spørger om - og det jeg bliver irriteret over er at der tit bliver svaret på noget andet end det jeg spørger om - hvis nogen spørger om deres arme, svare I jo heller ikke til deres ben - men der er mange der svare på min mave - og ikke mit mellemgulv.... og hvis folk nedgør mig, giver jeg igen - jeg gider heller ikke finde mig i at blive kaldt doven, fordi jeg ikke bryder mig særlig meget om styrketræning.

Om jeg SKAL se sådan ud i forhold til min kropsbygning, er jo netop det jeg prøver at finde et svar på

Jeg ville gerne sende billeder ind, men det har jeg ingen mulighed for - jeg har ingen scanner og heller ikke et cd-drev

Andre ser også mit mellemgulv som unormalt... men da jeg ikke er overvægtig, er jeg ikke i fare for hjerte-kar-sygdomme pga overvægt, og derfor er lægerne tilfredse med mit udseende.

Jeg fatter ikke rigtig alle de fine ord du bruger - men jeg tror du antyder at jeg er psykisk syg, fordi jeg gerne vil have et fladt mellemgulv - mon det kommer fra miss perfect ??

Link to comment
Share on other sites

Ahonia/Ayaya/Sophial> Prøv at se en af de andre tråde du har startet om emnet. Jeg foreslår at det muligvis er væskeansamlinger pga brugen af mælkeprodukter. Hvis du bruger mælkeprodukter, så prøv at lade være et par dage, og se om det gør nogen forskel.

Alternativt kan det måske være andre fødevarer der giver dig væskeansamliger i mellemgulvet.

Link to comment
Share on other sites

Mht. "mellemgulv": Hvad vil der ske når/hvis du finder en måde til at fjerne "bulen"?? Vil du så finde en ny ting at fokusere på??

Jeg tror du trænger til en hobby B)

Det var dog utroligt: fordi I ikke kan komme med et bedre svar, så er jeg psykisk syg ?!!

Jeg har masser af hobbyer - og jeg har masser af andre "fejl" som jeg kan acceptere - så nej, hvis jeg får et fladt mellemgulv, begynder jeg ikke at fokucere på en anden ting

Hvis jeg skriver noget grimt til dig, så får jeg afvide at mine indlæg bliver smidt i skraldespanden - men du må godt håne mig ?

Link to comment
Share on other sites

Ahonia/Ayaya/Sophial> Prøv at se en af de andre tråde du har startet om emnet. Jeg foreslår at det muligvis er væskeansamlinger pga brugen af mælkeprodukter. Hvis du bruger mælkeprodukter, så prøv at lade være et par dage, og se om det gør nogen forskel.

Alternativt kan det måske være andre fødevarer der giver dig væskeansamliger i mellemgulvet.

Har du set det?

Link to comment
Share on other sites

Ahonia/Ayaya/Sophial> Prøv at se en af de andre tråde du har startet om emnet. Jeg foreslår at det muligvis er væskeansamlinger pga brugen af mælkeprodukter. Hvis du bruger mælkeprodukter, så prøv at lade være et par dage, og se om det gør nogen forskel.

Alternativt kan det måske være andre fødevarer der giver dig væskeansamliger i mellemgulvet.

Har du set det?

ja tak - jeg tror ikke det er mælkeprodukter, for som teenager drak jeg ikke mælk og jeg spiste ikke youghurt , men jeg vil prøve det....

Og så ved jeg ikke om du tror at jeg er samme person som Ayaaya og sophial eller om du bare skriver til dem, på samme side, fordi vi alle 3 har nogenlunde samme problem ? Jeg kender Ayaaya en smule (samme arbejdsplads) hun er noget tyndere end mig og også højere, men jeg kender ikke Sophial. Da Aya og jeg er lige uforstående omkring vores "buler" kan vi ikke hjælpe hinanden - vi har forøvrigt ikke ens kropsbygning, så jeg tror ikke det er fordi vi er bygget på en bestemt måde (som AF var inde på - at JEg måske skulle se sådan ud pga min kropsbygning)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skriver noget grimt til dig, så får jeg afvide at mine indlæg bliver smidt i skraldespanden - men du må godt håne mig ?

Der er da ingen, der håner dig, men du afkræver en forklaring på noget, vi ikke kan se og bliver derefter sur fordi vi ikke svarer på dit spørgsmål. Har du tænkt over, at du måske ikke formulerer det tydeligt nok, når så mange mennesker "misforstår" dig?

Et digitalt billede kan ligge på en almindelig diskette, så det kræver ikke cd drev for at få det ind i computeren. Du kan eventuelt gå ned på en net-cafe og høre, om de vil hjælpe dig med at tage et billede af dit mellemgulv.

Kender du frederikke?

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

- men jeg tror du antyder at jeg er psykisk syg, fordi jeg gerne vil have et fladt mellemgulv - mon det kommer fra miss perfect ??

Næh - jeg ligger langt fra det i medierne fremherskende ideal om kvindekroppen :) Mit indlæg er iøvrigt skrevet i et sympatisk øjemed...

Mit indlæg skal ses som et forslag til at tænke i andre baner, og jeg håber selvfølgelig ikke, at jeg har ret. Og det er ikke sygeligt at ønske sig et pænt mellemgulv.

Men det er (udefra set igen) en mærkelig/forstyrret adfærd at bruge masser af tid på at optræde på flere forskellige sundheds- og træningsfora med det samme spørgsmål, optræde under flere alias'er, svine folk til og shoppe rundt i plastickirurger og kropskonsulenter, når man allerede har fået så mange negative svar som du har.

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

- men jeg tror du antyder at jeg er psykisk syg, fordi jeg gerne vil have et fladt mellemgulv - mon det kommer fra miss perfect ??

Næh - jeg ligger langt fra det i medierne fremherskende ideal om kvindekroppen :) Mit indlæg er iøvrigt skrevet i et sympatisk øjemed...

Mit indlæg skal ses som et forslag til at tænke i andre baner, og jeg håber selvfølgelig ikke, at jeg har ret. Og det er ikke sygeligt at ønske sig et pænt mellemgulv.

Men det er (udefra set igen) en mærkelig/forstyrret adfærd at bruge masser af tid på at optræde på flere forskellige sundheds- og træningsfora med det samme spørgsmål, optræde under flere alias'er, svine folk til og shoppe rundt i plastickirurger og kropskonsulenter, når man allerede har fået så mange negative svar som du har.

Jeg har skrevet i flere indlæg - for bedre chance for at få et svar - jeg har lavet flere tråde, når jeg har kommer på flere ideer - men jeg har ikke flere alias´er.

Men du mener altså ikke at jeg skal prøve alle muligheder for at fladt mellemgulv = jeg skal acceptere det som det er ? Fordi jeg har et problem, som ikke særlig mange mennesker har, så kan I ikke svare og så er det lige pludselig MIG der er et problem.

JEG sviner folk til - det må jeg ikke, nej det er ikke pænt - men de må gerne svine mig til ? Jeg tror at du er "ballets dronning" herinde, man må ikke være "besværlig" - og jeg kan godt mærke dine tæer, så jeg er smuttet fra MOL

Link to comment
Share on other sites

Sophiala> Måske tildels korrekt, men der havde altså også været en del skærmydsler før det udviklede sig for alvor.

Problemet var at Ahonia og hvad hun nu ellers kaldte sig, ikke kunne finde ud af at tiltale folk herinde ordentligt, blev sur over de svar hun fik, var utålmodig og kværulerende osv. Alt dette førte til at folk blev trætte af hende, selvom mange af os forsøgte at hjælpe, fik man som regel bare at vide at de råd man gav var ufortyndet idioti osv....

Tilsidst gider man vel bare ikke høre på det mere?

Link to comment
Share on other sites

Sandheden er ilde hørt ;)

Hold da kæft hvor er I bare lede ved Ahonia. Man skal åbenbart passe på hvad man siger herinde

Jeg synes også du er en sæk når du opføre dig sådan og Cillius er bare direkte barnlig.

Mit indlæg er da det ypperste indenfor humor... jeg griner stadig, når jeg kigger på det. Ahonia har fået massere af hjælp - hun har bare valgt ikke at tage det til sig. Jeg troede forresten at sophiala og ahonia var en og samme person :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share