musikafspiller til løb


menthos
 Share

Recommended Posts

jeg står og skal have købt mig en ny mp3-afspiller som jeg kan bruge når jeg løber, men vil gerne høre hvad i bruger, og fordele/ulemper ved dem...

mine løbe bukser har ikke lommer i, så ville muligvis være en fordel at kan sættes fast andre steder... men det er dog ikke et krav, da jeg bare kan bruge mine træningsbukser i stedet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger en Ipod Nano med sådan en rem til armen. Det fungerer upåklageligt og man tænker slet ikke over den når man først kommer igang.

Man kan købe de der holdere i de fleste butikker der også sælger ipods. Jeg købte dog min i Humac butikken i århus... den kostede vist 250 eller sådan. Og så med et par sennheiser sport høretelefoner, så er du skam kørende :D Det eneste man mangler er løbeformen, haha!

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede at bruge mp3 da jeg begyndte at løbe, syntes også at det var fint. Men jeg fandt hurtigt ud af at det var bedre at løbe uden, jeg syntes den tog for meget fokus fra træningen, hvis jeg f.x skulle ud og løbe en tur i 4.30 tempo f.x, så endte tempoet ofte på 4.45.

Men nu er det selvfølgelig ikke alle der er så seriøse da det kommer til presist tempo. Jeg brukte bare en billig mp3 afspiller som jeg fik fra arbejdspladsen, den var rimelig lille, så jeg fik den i lommen på buksene.

Link to comment
Share on other sites

tak for svarene.. tror lige jeg skal overveje om jeg vil nøjes med såda en lille zen stone eller om jeg skal ha en ipod...

Jeg prøvede at bruge mp3 da jeg begyndte at løbe, syntes også at det var fint. Men jeg fandt hurtigt ud af at det var bedre at løbe uden, jeg syntes den tog for meget fokus fra træningen, hvis jeg f.x skulle ud og løbe en tur i 4.30 tempo f.x, så endte tempoet ofte på 4.45.

Men nu er det selvfølgelig ikke alle der er så seriøse da det kommer til presist tempo. Jeg brukte bare en billig mp3 afspiller som jeg fik fra arbejdspladsen, den var rimelig lille, så jeg fik den i lommen på buksene.

jeg kan bedre li at løbe med musik i ørene, så koncentrere man sig ikke så meget om sin vejrtrækninger...

jeg løber så heller ikke på noget seriøst niveau.... det er kun for kondien og vægtens skyld ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Ipod shuffle 3g ftw ;)

Jeg har investeret i en den nye ipod shuffle, og har stort set ikke haft andet end problemer med den. når jeg løber med den og begynder at svede, så begynder tryksystemet (der hvor man skifter nummer, skruer op og ned) at gå amok. Nogen gange skruer den selv op, nogen siger den kunsteren osv. Pænt belastende,

Nogen der har haft samme problemer med den nye shuffle??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har investeret i en den nye ipod shuffle, og har stort set ikke haft andet end problemer med den. når jeg løber med den og begynder at svede, så begynder tryksystemet (der hvor man skifter nummer, skruer op og ned) at gå amok. Nogen gange skruer den selv op, nogen siger den kunsteren osv. Pænt belastende,

Nogen der har haft samme problemer med den nye shuffle??

Kan du ikke bare sætte den et sted, hvor du ikke sveder på den? En touchpad virker i grove træk ved at din finger eller andet (i det her tilfælde dit sved) kan lede en elektrisk spænding.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører også til dem, der bruger Ipod Nano, når jeg løber. Den der rem til armen er ekstra tilbehør, min er fra Belkin, men kan ikke lige huske hvad den kostede. Jeg bruger dog meget sjældent armremmen, men sætter holderen, der fulgte med i bukselinningen i stedet for. Det fungerer rigtig fint. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil helt sikkert anbefale Ipod shuffle (den gamle lille firkantede). Bestil den på nettet, vælg den farve du favoritiserer, evt få indgraveret dit navn. Skaf en par gode høretelefoner der sidder perfekt og så er du godt kørende. Den vejer jo ingenting og er perfekt til løb, især med den kraftige klemme der gør at den kan hæftes på tøjet.

Edited by RWM
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Jeg har investeret i en den nye ipod shuffle, og har stort set ikke haft andet end problemer med den. når jeg løber med den og begynder at svede, så begynder tryksystemet (der hvor man skifter nummer, skruer op og ned) at gå amok. Nogen gange skruer den selv op, nogen siger den kunsteren osv. Pænt belastende,

Nogen der har haft samme problemer med den nye shuffle??

fik du nogensinde løst dette problem?

jeg har lige anskaffet mig en iPod shuffle og oplever efter 4-5 km at kontrolknappen flipper helt ud, og faktisk også ender med at slukke for musikken uden at jeg kan tænde igen - meget irriterende

det kan vel ikke være selve iPod'en, men derimod kontrolknappen, der ikke kan tåle sveden - eller hvad er din/andres erfaring

overvejer at købe andre hovedtelefoner, men det var jo umiddelbart ikke meningen med købet

/ulrich

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share