Vægttab i Sommerferien


Vfn
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en dreng på 15 år der skal på efterskole efter sommerferien (fokuseret på sport), og derfor vil jeg enormt gerne komme i ordenlig form inden jeg bliver smidt derud :D Nu har jeg en 6-8 uger hvor jeg gerne skulle komme i form på, eller i hvert til fald begynde på det så jeg ikke skal stoppe op og hoste blod efter morgenløb. :tongue:

Jeg har ikke den fjerneste idé om hvad jeg vejer (så meget overvægt er det nu heller ikke, men vil gerne have en forholdsvis flad mave), og ved ikke om jeg kan komme til den viden, men nu må vi se. Jeg kan da opdatere posten hvis jeg finder ud af det i løbet af min "træning".

Her er en liste over hvad jeg normalt spiser i løbet af en dag:

Morgenmad:

- Havregryn m/ 1 tsk. sukker.

Frokost: (Det kan godt ske at jeg går sent i seng og min morgenmad bliver til frokost = samme som Morgenmad):

- 2-4x Hvidt brød m/ Ost/Kødpålæg | 1-2 Glas 40 cl Vand

- ELLER 2x Rugbrød m/ Makrel & Majo | 1-2 Glas 40 cl Vand

Aftensmad: (Denne her er meget forskellig fra dag til dag, men lad os se på det):

- Pasta m/ Kødsovs | 1-3 Glas 40 cl Vand

- ELLER Ris m/ kylling & karry | 1-3 Glas 40 cl Vand

- ELLER Kartofler m/ kød | 1-3 Glas 40 cl Vand

- ELLER DET KAN ske at man er så heldig (så ikke i tilfældet af at man skal tabe sig, men det sker jo), at få Pizza | 1-2 Glas COCA COLA ELLER 1-3 Glas Vand

- Det er meget ofte salat til maden hvilket jeg spiser masser af :) - Jeg er ikke kræsen :D

- Vi for ikke meget fisk, men det sker nogle gange.

NATMAD:

- Det sker at jeg går sent i seng, sulten. Og det er jo et ret stort problem, heldigvis tager jeg mig normalt en portion havregryn med måske 2 tsk. sukker på så.. og 1-2 Glas 40 cl Vand.

Personligt ser jeg ikke serlig meget skidt ved maden jeg spiser, jeg er holdt op med mellemåltider i form af slik og anden usundt spise, dog er jeg utrolig glad for Coca Cola :/ (har været perioder med 50 cl Cola om dagen :o)

Jeg er ellers forholdsvis inaktiv i PT, og jeg går ikke til nogen sport, selvom jeg før i tiden har gået til mange sporter, og Håndbold (også den linje jeg skal tage på efterskolen) er klart min favorit, også hvad jeg er bedst til, sessionen er bare slut for i år, og næste gang jeg skal spille bliver til sidst i ferien hvor jeg skal på håndbold-camp med nogle fra mit hold + klasse og forhåbentlig også nogle jeg skal gå på linje med efter ferien :). Har før gået til Badminton og svømning (og fodbold da jeg var 6 år gammel, stoppede ret hurtigt igen xD).

Trods at jeg er inaktiv i form af løb og kondi, laver jeg 100 mavebøjninger hver dag, og det har jeg gjort i 3 måneders tid nu, skal jeg sætte det op? og så løfter jeg en 10 Kg vægt (kæft jeg er stærk.....eller ik..) 50 gange om dagen med begge arme, da jeg læste her engang at muskler i kroppen skulle hjælpe med fedtforbrændingen, men det er nok kombineret med løb eller sportsaktiviteter.

Jeg har selv tabt mig en hel del på det sidste, men vil bare gerne være helt sikker (eller næsten) på at jeg kan nå mit mål i at komme i form til efterskolen, så jeg kan holde nevauet oppe ^^.

Her på det seneste har jeg lagt mere og mere mærke til at mine ribben sidder og er ret usymmetriske og at det klart er min nederste del af mit venstre ribben der sidder længere ude end min topmave Oo, og jeg vil gerne vide om hvis jeg nu er overvægtig (som jeg er) om ribbenene også sætter sig længere ind hvis jeg taber mig?, der er nemlig ikke meget fedt på mit bryst.

Og hvis jeg nu ikke kan få min vægt oplyst, kan jeg evt. tage billeder og vise hvad jeg mener (også med ribbenene).

Wall of Text above xD håber I tager jeg tid til at læse, og svare på det :)

EDIT:

Jeg har intet imod at starte på at løbe, og det bliver nok hvad jeg vælger i enden, men jeg vil gerne have at vide måske om der skulle noget til kosten eller om motionen ville være nok i sig selv.

Tak skal i have,

-Vfn

Edited by Vfn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share