Hvem træner hvor?


mdk
 Share

Recommended Posts

Endnu en "hvor træner du" poll... ok, dem skal der også være plads til :D

Træner i "Perfect Fitness 2000" i Rødovre (stor kbh. nær Toys 'r' Us).

Perfect center faktisk - selvom der er rodet og det er gammelt udstyr, så er det billigt! (120 per måned tror jeg det var - nogle gange får man rabat (som mig :D ) 100,-/måned!)

De har squat rack, 3-4 bænkpress pladser, decline og incline bænkpress, alt hvad hjertet begærer! :lol: Mange mange håndvægte, dvs. flere sæt (4 hvistnok - som sagt er der rodet) fra 5-45 ca. (der er også et par stykker over). De er alle sammen andeledes mærker, så der er til enhver smag. Så har de en milliard forskellige maskiner - 2 træktårne, 3 kabel tårne og en masse andet halløjså... jeg har gået der i over 1 år og der er masser af ting og sager jeg slet ikke ha rbrugt endnu.

Lyder næsten som om jeg arbejder dér :D (gør jeg ikke, bare meget facineret når man hører folk snakker om deres fitnessmaskine-centrer!)

Link to comment
Share on other sites

OK; nu ved jeg, hvor jeg skal træne, næste gang jeg forvilder mig fra Odense til Rødovre.

I Squash og Fitness i Odense har vi også alt, hvad hjertet kan begære. Desværre kun ET sæt håndvægte fra 1 til - mener jeg - 46 kilo.

Det er lidt bøvlet, når alle vil træne med bænke og håndvægte samtidigt. Men fedt center ellers - og nydelige receptionister i til dels meget stramtsiddende bluser B)

Omklædningsrummet - kender kun det for mænd - er dog ret kikset. For få og små skabe og ofte ulidelig varmt, da saunaen ligger "i" omklædningsrummet.

Til 725 for et kvartals fri træning og spinning er det vist i middelgruppen rent prismæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Træner i OBBC(Odense BodyBuilding Center)

Stort center, mange maskiner(alt for mange hvis man spørger mig :lol: ), håndvægte op til 80 kg, dog ikke i par efter 60 kg til og med 78 kg, masser af stænger og skiver, samt en platform som kan tåle at man sætter vægtene hårdt ned. Der går dog alt for mange fitnessfyre rundt, som ikke aner hvad squat er... :retard: :D og så hjælper det ikke at vi mangler et powerrack også. :sneaky:

Gode faciliter hvad angår omklædning og bad, rent og nydeligt samt hårtørrer til gratis afbenyttelse :bigsmile:

Gratis kaffe og lign. samt mulighed for at købe alskens ting, herunder også straps :blink:

Pris: 630 kg for 3 måneder, dog med studierabat, faktisk ret pebret i forhold til mit gamle center, hvor jeg kun gav 350 kr for 3 måneder. <_<

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræner i OBBC...

I modsætning til Xax er jeg nu ikke ked af, at der ikke er så mange der kender til squat (så kan man få stativet nogenlunde for sig selv). Der er oven i købet ikke nogen der curler i squatstativet :)

Jeg vidste ikke, at der også var føntørrere i herreomklædningen :lol:

10-turskort stiger i øvrigt til 500 kr. den 1.1. (jeg skal ha' brændt mit det gamle af og købt et nyt inden da :) )

Link to comment
Share on other sites

10-turskort stiger i øvrigt til 500 kr. den 1.1. (jeg skal ha' brændt mit det gamle af og købt et nyt inden da :) )

Kan du ikke købe et nyt, før du har brugt det gamle?

Om ikke andet kan du købe ti til gammel pris i andre navne, bare sig til hvis du har svært ved at hitte på nogen: ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Da jeg boede i Odense trænede jeg også i Squash og Fitness. Et fint sted, specielt efter de fik indkøbt en masse nyt udstyr og fik spinnigsal. Og som sagt meget søde receptionister; faktisk arbejdede vinderen af modelkonkurrencen "Årets kvinde 2000" der i en længere periode. :drool:

Nu er jeg gudskelov flyttet til København :) og har efter (al for) lang tids inaktivitet meldt mig ind i Form og fittness på Vesterbro. Jeg kan faktisk ikke helt forstå diverse mol'eres modvilje mod netop dette sted. De har masser af udstyr og er ikke dyrere end andre steder (beklageligvis er københavnske motioncentre dog lidt dyrere end dem i det øvrige land. Jeg er ikke helt klar over hvorfor det er sådan, generelt synes jeg ellers det er lidt billigere at dyrke sport her) Faktisk synes jeg de mere hard core-agtige steder som I priser, ofte er ret ringe: bænkpres, squatstativ, en flok håndvægte og så måske en kondicykel fra før boerkrigen. Men det er måske bare et spørgsmål om smag. :huh:

Det var såmend bare det jæ ville si'e..... ;)

Nåhr jo, havde nær glemt det: GOD JUL :)

Mmmm...julemad here I come :eatchicken:

Link to comment
Share on other sites

Armoured <<<< Jeg skal vist ha dig til at se mit træningsprogram igennem. Roder stadig rundt med maskinerne i Squash og Fitness og - måske - for mange/unødvendige øvelser. :)

Fatter ikke, de centre investerer så meget i en kæmpe technogym-maskinpark, når de - efter sigende - ikke dutter til så meget. Og så går de konstant i stykker.

Link to comment
Share on other sites

Joh, det kan jeg sikkert... Spørgsmålet for mig er mere, hvor længe skal jeg fortsætte på 10-turskort, så det er begrænset hvor mange jeg vil købe (de er iøvrigt også kun gyldige i 3 mdr) :)

Det er da begrænset, hvor mange søndage hver måned har. ;)

Er det tilladt med så kort gyldighedsfrist?

Jeg tvivler, men det kan være Litopsi eller Lawman kan bringe oplysning for dagen. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

-> Vandpyt: Har lige købt mit sidste 10-turskort inden priserne steg. Næste gang bliver det nok et månedskort, idet jeg vil forsøge at skrue op for spinningen i hverdagene. Skal også ha' meldt mig ind i DSF inden maj, og jeg ved ikke om de accepterer 10-turs medlemsskaber i klubben :)

Jeg kan iøvrigt ikke forestille mig, at det skulle være ulovligt med 3 mdr's frist på 10turs kortene, sålænge centret ikke lægger skjul på det :)

-> mdk, bortset fra et pulldowntårn bruger jeg kun kabelmaskiner til genoptræning af en skade. Det er flere år siden, jeg har været i Squash og Fitness og træne (jeg var instruktør deroppe), men dengang havde de et mindre rum med maskiner, og et større med frie vægte og nogle få, nyttige maskiner som seated leg press osv, samt cardiomask. Jeg ved, de har bygget om siden, så det kan godt være, der er blevet mere cybernetisk :)

Det undrer også mig, at udviklingen går i retning af maskinhalløjsaet. Det er et pengespørgsmål, og størstedelen af forbrugerne kan - med deres fejlagtige opfattelse af effektiv træning af raske mennesker - bedst lide maskiner. Der mangler i høj grad information fra instruktørenes/centerejernes side. Dengang var jeg heller ikke meget bedre som instruktør, og ved nu, at jeg ikke var kvalificeret til et instruktørjob dengang.

Link to comment
Share on other sites

Øvøv, det ser ud, som om jeg er den eneste, der benytter S+Fit.

Armoured <<<< Det lyder ikke, som om der er sket nogle revolutioner fra dengang, du var i S+F. De gamle maskiner går desværre konstant kaput, og blir ikke repareret inden for 3 uger. Surt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan iøvrigt ikke forestille mig, at det skulle være ulovligt med 3 mdr's frist på 10turs kortene, sålænge centret ikke lægger skjul på det :)

Jeg tænkte i den sammenhæng på teleselskaberne som fik på hatten, fordi tidsfristen på deres taletidskort var for kort. Om det er direkte ulovligt, er jeg selv i tvivl om, men set fra et forbrugermæssigt synspunkt kan det være at det tilhørende råd vil se kritisk på det hvis nogen var utilfredse. ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hjemmetræning r0x da house :)

Styrer at læse lidt forums, se lidt coleman video, eller noget i den dur, få lyst til at træne, og så ellers rive nogle vægte :)

Jow, sikkert ... men det er nu også inspirerende at møde andre, lige snuppe nogen LIDT tungere håndvægte end ham der det tynde gespenst, smile til de kære recptionister for slet ikke at tale om hyggen i omklædningrummet. For SLET ikke at snakke om hyggen i omklædningsrummet. ;)

Det sure er så, når en eller anden snupper de lidt tungere håndvægte end en selv :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share