Springhofte - nogen viden?


28591987
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu haft ondt i min hofte i mange måneder. Det bevirker at jeg ikke kan løbe, cykle i tungere gear eller stå op. Generalt ikke lave nogen form for bevægelser, hvor der kommer belastning på min hofte. Jeg har gået til fys, blevet ultralydsscannet to gange og fået lagt to blokader af meget dygtige læger. Jeg har haft træningspause og lavet genoptræning - men intet virker. Jeg får nu hverdagen til at køre nogenlunde ved at tage 4 stk. Ibumetin dagligt. Er der nogen som har gode erfaringer med andre behandlingsmetoder, eller hvordan jeg ellers kan gribe problemet an??

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Er diagnosticeret med indre springhofte, men har ikke fået lagt blokader eller andet. Har blot fået besked på at holde mig i ro. Syntes ikke det hjælper synderligt, men det gjorde simpelthen rigtigt ondt når jeg cyklede.

Du har måske set på genoptræning her:

http://www.sportnetdoc.dk/injury/05-08.htm

men syntes heller ikke der er fremskridt at spore.

Hvis der er nogen med erfaring derude så giv lyd :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er du helt sikker på at, det er et "springerhofte" tilfælde du har?

Jeg har været ansat i forsvaret i en del år og fik ondt på et tidspunkt.. det gik over men kom igen reglmæssigt. Jeg fik også alle de behandlinger du skrev om men det virkede ikke rigtigt.

Så tilfældigt fik jeg en ny læge og han forslog jeg skulle få røgtenundersøgt hoften og der kom en overraskelse. Jeg havde haft revne og endda slået noget af hofteskålen. Det var komme ud fra en minimal defekt medfødt ting i hoften som med års-lange "mishandlinger" med gymnastik og professionel soldat.

Endte med at, jeg fik mejslet begge hofteskåle ud, roteret dem lidt og så skruer i for mange tusinde kr.

Men ikke for at, sige du har hvad jeg havde - men hvis det ikke går over helt og kommer lidt igen. Så kunne et røgten måske være sagen også for at udelukke andre skader.

Hilsen herfra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share