Lance 2009


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men man fornemmer også at han har en ræv i ærmet. Jeg tror der ligger en fantastisk motivation for ham i at have gjort sig selv til "underdog". Den måde han fortæller om hvornår han forventer, at vi vil se billede af hvem der er stærke, antyder at han har forventninger om overraskelser.

Min vurdering er, at han stadig har den grundlæggende stærke motor, som han havde tidligere, men at hans holdbarhed er reduceret som følge af pausen. Derfor vil vi se ham spotvis lave noget exceptionelt. Jeg gætter på at Armstrong bliver king of the hill på Mount Ventoux :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gætter på at Armstrong bliver king of the hill på Mount Ventoux :smile:

Er det ikke også det eneste bjerg han mangler i samlingen? Synes jeg hørte noget i en optakt på Eurosport om, at han havde vundet på alle de store bjerge på nær ét, men da jeg kun lyttede med et halvt øre, fik jeg ikke fat i hvilken top det var han manglede. :bigsmile:

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke også det eneste bjerg han mangler i samlingen? Synes jeg hørte noget i en optakt på Eurosport om, at han havde vundet på alle de store bjerge på nær ét, men da jeg kun lyttede med et halvt øre, fik jeg ikke fat i hvilken top det var han manglede. :bigsmile:

Han gav sejren på Ventoux til Pantani - så det ud til - og ifølge ham selv - hvileket gjorde Pantani rasende...

Glæder mig for vildt til den etape - mine ben kan stadig huske de 22 km.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Han gav sejren på Ventoux til Pantani - så det ud til - og ifølge ham selv - hvileket gjorde Pantani rasende...

Glæder mig for vildt til den etape - mine ben kan stadig huske de 22 km.. :tongue:

Ja, det bliver sindssygt fedt med Mt. Ventoux på næstsidste dag. I øvrigt, tør man spørge om din tid, Arne?

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt, tør man spørge om din tid, Arne?

115 kg+ gør ingen bjergrytter... Mon ikke Contador - på en god dag - hvis vi startede i Bedoin samtidigt - kunne køre op over toppen, ned til Malaucene - rundt om bjerget tilbage til Bedoin - og hente mig igen et sted mellem Carlet Renyard (lige over skoven) og toppen ;) Jeg/vi holdt en pause ved Charlet Renyard... hvis den fratrækkes - og et par andre små pauser - så havde jeg vel en effektiv køretid på omkring 2.45 - tæt på de 3 timer 8 min med pauserne - og det er vel det reelle tal

post-125-1246879977_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

115 kg+ gør ingen bjergrytter... Mon ikke Contador - på en god dag - hvis vi startede i Bedoin samtidigt - kunne køre op over toppen, ned til Malaucene - rundt om bjerget tilbage til Bedoin - og hente mig igen et sted mellem Carlet Renyard (lige over skoven) og toppen ;) Jeg/vi holdt en pause ved Charlet Renyard... hvis den fratrækkes - og et par andre små pauser - så havde jeg vel en effektiv køretid på omkring 2.45 - tæt på de 3 timer 8 min med pauserne - og det er vel det reelle tal

Christina og jeg glæder os meget til vi skal ned og lege med grusbunken. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

MZ - der er SLET ingen tvivl om at LA besidder fordum tids basis-motor og at han sikkert stadig kan træde solen sort. Men fuldstændig ligesom en bokser eller en fodboldspiller skal have sin timing på plads, så skal en rytter i sådan et felt også have sin timing på plads. Jeg tror ikke LA vinder TdF - af primært disse årsager:

1) han er ikke den eneherskende på holdet, som han har for vane at være. Hvis det er tilfældet at han rent faktisk ER den eneherskende - spiller Astana det bedste skuespil der findes. Contador siger han er eneste kapatajn mens Lance siger at det er der ikke taget beslutning om endnu. altså - det er sikkert han nyder den hersker-rolle han er vant til.

2) LA's timing i feltet har ved de 7 sejre delvist handlet om hans beskyttelse, og netop ovensående enehersker-status, at han har kunne få sit hold til at placerer ham rigtigt i feltet op mod afslutningerne. På 2. etape skal hans overblik dog have et klap på skuldrene, at han når den rigtige vej rundt - og pludselig som den eneste "favorit" i front. Jeg tror bare ikke han får pladsen til at lege - alle er så usikre på ham at man ikke tør lade ham få noget spillerum.

3) Jeg tror bare ikke han er i så hard-core form som han har været ved de tidligere toure.

Jeg er dog slet ikke i tvivl om at han kommer til at køre underholdene, og at han kommer til at vinde etape/r - og at han iøvrigt kører sig i top-6

Link to comment
Share on other sites

115 kg+ gør ingen bjergrytter... Mon ikke Contador - på en god dag - hvis vi startede i Bedoin samtidigt - kunne køre op over toppen, ned til Malaucene - rundt om bjerget tilbage til Bedoin - og hente mig igen et sted mellem Carlet Renyard (lige over skoven) og toppen ;) Jeg/vi holdt en pause ved Charlet Renyard... hvis den fratrækkes - og et par andre små pauser - så havde jeg vel en effektiv køretid på omkring 2.45 - tæt på de 3 timer 8 min med pauserne - og det er vel det reelle tal

Iban Mayo skulle have kørt Mt. Ventoux på omkring 55 min (ved dog ikke fra hvilken side), så det scenario du beskriver er vel ikke umuligt :blush: Men han vejer (vejede) så det halve - og var på EPO! :tongue:

Jeg er kun en lille smule misundelig.. det må være et af mine mål, jeg skal nå - at cykle op ad Mt. Ventoux. Er det selvarrangeret det hele, eller "booker" man en tur?

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Jeg er kun en lille smule misundelig.. det må være et af mine mål, jeg skal nå - at cykle op ad Mt. Ventoux. Er det selvarrangeret det hele, eller "booker" man en tur?

Begge dele lader sig gøre.

Arne & Co. tog så vidt jeg ved den selvarrangerede tur. Kæresten og jeg har bestilt en lidt mere guidet tur i de franske alper, herunder en tur på det skallede bjerg. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager til ned til omkring Avignon på torsdag - hvor mine forældre lige nu er på ferie. Udover at følge lørdagens etape på Mt. Ventoux regner jeg også med, at det skal bestiges på cykel en af de efterfølgende dage.

Har fundet bl.a. dette sted, hvor man kan leje racercykel. Det ligger i Bedoin, som er byen hvor opstigningen til Mt. Ventoux begynder.

Det skal siges, at jeg aldrig normalt kører på racercykel - eller bruger cykel som motionsform. Den fragter mig dog dagligt rundt i København, men rent motionsmæssigt bruger jeg kun løb og fodbold.

Det skal nok blive hårdt :devil: men tror I det er helt umuligt?

Link to comment
Share on other sites

Vi boede her - godt, billigt og et super sødt og hjælpsomt engelsk værtspar. Skøn lille landsby med pragtfuld resturant. Et stykke til indkøb - så bil næsten et must.

Cyklerne står i låst garge med alt i værktøj til låns... De har laminerede rutekort man kan tage med - og har man brug for service - eller blive kørt et sted hen/hentet i lufthavn med cyklerne - så kan det tilkøbes til en meget fornuftig pris... Værten var også ude og cykle en dag med mine rejsefæller - mens jeg kom mig over turen op

Hert boede vi:

med_gallery_125_974_114914.jpg

Resturanten i byen:

med_gallery_125_974_43098.jpg

BJERGET - set fra hvor vi boede:

gallery_125_972_119773.gif

Link to comment
Share on other sites

Det skal nok blive hårdt :devil: men tror I det er helt umuligt?

Muligt? - Tja ja hvem ved... Klogt? Nej. En racercykel er et ganske andet bæst - du sidder helt anderledes, du sider fast i pedalerne, cyklen er langt mere levende, gear og bremser er en helt anderledes ting... Du bliver til fare for dig selv og andre - at køre ned af bjerget uden at være en rutineret racercyklist vil være direkte tåbeligt - det er en udfordring for en hver dansker der ikke er vant til det - men uden erfaring overhovedet... tåbeligt.

Kedeligt svar måske... Men ok - hvis du er der et stykke tid - så lej den cykel i en uges tid - hold dig i dalene og på de mindre bjerge -og se hvordan det så føles - du vil under alle omstændigheder få en dejlig ferie

Link to comment
Share on other sites

Muligt? - Tja ja hvem ved... Klogt? Nej. En racercykel er et ganske andet bæst - du sidder helt anderledes, du sider fast i pedalerne, cyklen er langt mere levende, gear og bremser er en helt anderledes ting... Du bliver til fare for dig selv og andre - at køre ned af bjerget uden at være en rutineret racercyklist vil være direkte tåbeligt - det er en udfordring for en hver dansker der ikke er vant til det - men uden erfaring overhovedet... tåbeligt.

Kedeligt svar måske... Men ok - hvis du er der et stykke tid - så lej den cykel i en uges tid - hold dig i dalene og på de mindre bjerge -og se hvordan det så føles - du vil under alle omstændigheder få en dejlig ferie

Jeg undervurderer måske også mine egne cykelevner i forrige indlæg. Jeg har godt nok ikke en decideret racercykel, men pt. kører jeg på denne:

cannondale-capo.jpg

som jo er ret tæt på, hvis man ser bort fra gearerne - og dem har jeg altså styr på :wink:

Desuden cykler jeg en del - men det er kun rent transportmæssigt. Bus og tog bliver meeeget sjældent taget i brug.

Kan godt se nedkørslen kan blive farlig, men hvis jeg føler det er ude af kontrol, er der jo noget der hedder bremser.

Men altså, jeg ved godt at du jo snakker fornuft, mens jeg helst ikke vil høre det helt fornuftige svar, idet jeg nok ikke har tænkt mig at droppe det :smile:

Mht. opkørslen, så løb jeg cph marathon i maj - og løber desuden en del. Men det hjælper kun på pulsen - ikke på syre i benene osv., da løb jo belaster på en hel anden måde end cykling.

Link to comment
Share on other sites

Johan Bruyneel har nu endelig meldt ud, at han er færdig som sportsdirektør hos Astana og Armstrong kommer på torsdag med en melding om en ny amerikansk partner (gætter på Nike) til det hold, han vil starte op sammen med Bruyneel og køre Touren for næste år.

Jeg er spændt på at høre nærmere omkring det - der er rygter om at det bliver brandet som et LiveStrong-hold. Jeg mener dog, at det tidligere er blevet afvist af Armstrong, da hans fond er en non-profit organisation og derfor ikke må være med til at drive et profit-foretagende.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Johan Bruyneel har nu endelig meldt ud, at han er færdig som sportsdirektør hos Astana og Armstrong kommer på torsdag med en melding om en ny amerikansk partner (gætter på Nike) til det hold, han vil starte op sammen med Bruyneel og køre Touren for næste år.

Jeg er spændt på at høre nærmere omkring det - der er rygter om at det bliver brandet som et LiveStrong-hold. Jeg mener dog, at det tidligere er blevet afvist af Armstrong, da hans fond er en non-profit organisation og derfor ikke må være med til at drive et profit-foretagende.

Nike-Livestrong gætter jeg på det kommer til at hedde..

Link to comment
Share on other sites

Flere detaljer om Team RadioShack - mest overraskende er nok følgende:

RadioShack indicated that Armstrong will also compete for the team in sporting events outside of cycling. "Beginning in 2010, Lance Armstrong will compete for Team RadioShack as a cyclist, runner and triathlete in events around the world, including the 2010 Tour de France," it said.
Link to comment
Share on other sites

Flere detaljer om Team RadioShack - mest overraskende er nok følgende:

RadioShack indicated that Armstrong will also compete for the team in sporting events outside of cycling. "Beginning in 2010, Lance Armstrong will compete for Team RadioShack as a cyclist, runner and triathlete in events around the world, including the 2010 Tour de France," it said.

Interessant, tilbage til rødderne for Lance :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share