Lykkeriddere på 10-12 etape


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Fransk nationaldag i morgen, og så er de franske ryttere altid så angrebsivrige underligt nok. :wink:

Hvem tror i mest på kan holde et udbrud hjem?

Sandy Casar

En af Rolf bud på 10. etape

Blev 2'er på 8. etape. Vil han prøve igen?

David Moncoutie

Var på bjergtogt på 9.

Både Rolf og Ritter nævner ham

Thomas Voeckler

Han har allerede nappet sin første tour-etape sejr, kan han tage en mere?

En af Rolfs bud på 10. etape og Carsten Ritters favorit på DR.

Sylvian Chavanel

Var i udbrud på 6. og blev 12/13 på 8. og 9. etape, men har ellers ikke vist det vilde.

Regnes blandt favoritterne hos bet365

En af Rolfs bud på 10. etape

Christophe Moreau

Gammel ræv, men har ikke vist noget endnu.

Ritter har ham som bud på vinder.

Det var mine kandidater (dvs Rolfs, Ritters og bet365's :laugh:).

Andre bud? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Alle sammen stærke ryttere, men mon ikke det bliver en sprinterafslutning. Der har lige være hviledag, så sprinterholdene burde have kræfter til at arbejde. AG2R kan vel også forventes at arbejde for at beholde trøjen - hvor meget de skal arbejde afhænger selvfølgelig af, hvordan sammensætningen er af morgenudbruddet. Det sagt, så har jeg dog en fidus til Chavanel. Quickstep har brug for en sejr og Boonen synes ikke at kunne være med i massespurterne, så mon ikke han i det mindste vil kæmpe for at komme i udbrud.

Endte vist med en halv/hel gardering her :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om, at samtlige franskmænd drømmer om etapesejren i morgen. Mest fidus har jeg nok til Chavanel og Moreau. Chavanel synes at have formen og Moreau har uden tvivl sparet mental og fysisk energi op til en etape, som i morgen. Desuden bliver han jo nødt til at forsøge et eller andet, nu hvor han ikke rigtigt kan sidde med på stigninger længere, hvis han vil have en ny kontrakt næste år (Agritubel-holdet lukker).

Jeg tror faktisk, at Moncoutie sparer sig til en dag som fx 13. etape. Voeckler forsøger 100% i morgen.

Af andre franskmænd, man kan forestille sig kunne være gruppen af de der halvhurtige puncheur-typer, som ikke kan vinde en samlet spurt, men er relativt farlige i en mindre gruppe. Det er navne som Geslin, Bonnet, Pineau, Vogondy og en masse jeg ikke kan komme i tanke om...

Spørgsmålet er hvad AG2R gør. Vi har set, at de ofte sender en mand med i udbrud, så franske bud her kunne være en type som Dessel, der er yderst holdbar og gennemrutineret i en finale.

Og så er der jo kampen om bjergtrøjen. Der ligger tre kat-4 stigninger inden for de første 60 km, så der er da 9 point i lommen. Folk som Kern, Brice Feillu, Fedrigo, Riblon og Casar kunne godt tænkes at kæmpe for at komme afsted for at hente de lettjente point. Og når man alligevel sidder derude med 10 min til feltet kan man jo ligeså godt se, hvordan det går..

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Det er som om Cavendish og HTC Columbia meget effektivt ødelægger dette års tour for lykkeridderne. :devil:

Det er virkelig fantastisk, hold kæft hvor må det være frustrerende for Hushovd, Farrar og Freire, Cavendish er jo UMULIG at slå. Ærgerligt Petacci ikke er der til at blande sig.

Link to comment
Share on other sites

Det er som om Cavendish og HTC Columbia meget effektivt ødelægger dette års tour for lykkeridderne. :devil:

Haha, ja jeg har også droppet konceptet med lykkeriddere på mit tour-hold. Sandsynligheden for at man lige rammer rigtigt på hvem der kommer i udbrud er lav og SS for at de i øvrigt holder hjem lader også til at være ret lille. Og noget småt gange noget småt giver noget meget småt har jeg lært. :laugh:

Columbia-toget er satme nogle dygtige (og hurtige) folk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share