Lyst til sukker


mig2009
 Share

Recommended Posts

Hej nu er jeg kommet så langt at jeg igen tør at spise normalt, men nu har jeg det problem at jeg tit får lyst til sukker, hvad gør man hvis man ikke gider have for mange kalorier, nogle gange snupper jeg en isis jordbærbar det hjælper nogle gange men det er ikke altid man lige kan få fat i sådan en, nogle gange snupper jeg noget kalorierigt slik, chockolade, is o.l. og så dropper jeg evt. frokost eller aftensmaden, kan det gøres på den måde?

isis jordbær bar indholder ca. 95 kcal altså det samme som en banan ca.

Edited by mig2009
Link to comment
Share on other sites

Synes bestemt ikke det lyder som en særlig god idé at droppe frokost eller aftensmad til fordel for slik..

Lige netop Isis laver spejderhagl og lign. slik, der næsten ikke indeholder nogen kalorier - så det var måske en mulighed, hvis sukkertrangen bliver for stor. Så vidt jeg husker kan man købe dem i Kvickly og de ser sådan her ud. De indeholder 100 kcal pr. 100 g.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tak for rådet dem vil jeg prøve.

Lige et andet spørgsmål, jeg synes at selvom vægten siger jeg har taget 3 kg på(min læge siger de ikke er taget på det er kun fordi min mave igen får mad og så kommer der mere væske i kroppen) fra 57 til 60 får jeg stadig at vide at jeg er for tynd, har også selv lagt mærke til det, man kan stadig se mine 3 ribben mine arme og bene er også en tynde men synes ikke min mave er for tynd, hvis jeg nu øger min vægt lidt bliver maven så også større eller er det kun de andre steder??

nu ved jeg godt mange vil anbefale at jeg styrketræner men tror ikke det vil hjælpe på mit ansigt :D jeg var lidt dum at blive ved med at tabe mig, da jeg vejede ca 70 var jeg ganske tilfreds men så synes jeg lige jeg skulle tabe mig 5 kg mere og så 5 kg mere og sådan blev det ved :(

Edited by mig2009
Link to comment
Share on other sites

Tak for rådet dem vil jeg prøve.

Lige et andet spørgsmål, jeg synes at selvom vægten siger jeg har taget 3 kg på(min læge siger de ikke er taget på det er kun fordi min mave igen får mad og så kommer der mere væske i kroppen) fra 57 til 60 får jeg stadig at vide at jeg er for tynd, har også selv lagt mærke til det, man kan stadig se mine 3 ribben mine arme og bene er også en tynde men synes ikke min mave er for tynd, hvis jeg nu øger min vægt lidt bliver maven så også større eller er det kun de andre steder??

nu ved jeg godt mange vil anbefale at jeg styrketræner men tror ikke det vil hjælpe på mit ansigt :D jeg var lidt dum at blive ved med at tabe mig, da jeg vejede ca 70 var jeg ganske tilfreds men så synes jeg lige jeg skulle tabe mig 5 kg mere og så 5 kg mere og sådan blev det ved :(

Hvor din krop deponerer fedt er genetisk bestemt - men maven er da i hvert fald et klassisk område at tage på for de fleste mænd.

Hvor høj er du?

Styrketræning er nu også en rigtig god idé - både ved vægttab og vægtøgning.

Link to comment
Share on other sites

Hvor din krop deponerer fedt er genetisk bestemt - men maven er da i hvert fald et klassisk område at tage på for de fleste mænd.

Hvor høj er du?

Styrketræning er nu også en rigtig god idé - både ved vægttab og vægtøgning.

min vægt 5 9-60 kg højde176 så er normalvægtig ifølge mit bmi

Link to comment
Share on other sites

Få så kontaktet den psykolog og spar os for din syge syge tilgang til mad!

60 / (1,76^2) = 19,3698347

Normalvægtig? Du er faktisk lettere undervægtig! Tag dig sammen og søg noget professionel hjælp, det du har gang i, har ingen relevans til sund kost.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Få så kontaktet den psykolog og spar os for din syge syge tilgang til mad!

60 / (1,76^2) = 19,3698347

Normalvægtig? Du er faktisk lettere undervægtig! Tag dig sammen og søg noget professionel hjælp, det du har gang i, har ingen relevans til sund kost.

Jeg tror ikke at det hjælper at skælde ud...

Lettere undervægtig er vedkommende ja, men han/hun siger jo også at han/hun vil prøve at øge sin vægt. Så er det da kun godt at bede om råd.

Link to comment
Share on other sites

Tak for rådet dem vil jeg prøve.

Lige et andet spørgsmål, jeg synes at selvom vægten siger jeg har taget 3 kg på(min læge siger de ikke er taget på det er kun fordi min mave igen får mad og så kommer der mere væske i kroppen) fra 57 til 60 får jeg stadig at vide at jeg er for tynd, har også selv lagt mærke til det, man kan stadig se mine 3 ribben mine arme og bene er også en tynde men synes ikke min mave er for tynd, hvis jeg nu øger min vægt lidt bliver maven så også større eller er det kun de andre steder??

nu ved jeg godt mange vil anbefale at jeg styrketræner men tror ikke det vil hjælpe på mit ansigt :D jeg var lidt dum at blive ved med at tabe mig, da jeg vejede ca 70 var jeg ganske tilfreds men så synes jeg lige jeg skulle tabe mig 5 kg mere og så 5 kg mere og sådan blev det ved :(

Det lyder som om du er ved at komme ud af en spiseforstyrrelse?

Jeg har det helt ligesom dig, jeg er også på vej ud af et forkvaklet forhold til mad og det kan være rigtig svært at afgøre hvor meget man skal tage på og det kan være svært at styre sukkertrangen når man begynder at spise igen.

Sørg for at sæt en plan for hvornår du skal spise med klokkeslæt osv, og hold dig til den. Tag ikke penge på dig når du forlader huset og hav aldrig slik og chips derhjemme. Du skal ikke skrotte frokost eller aftensmad til fordel for slik... Men hvis sukkertrangen kommer over dig så tag et glas sukkerfri sodavand, saftevand, en kop te eller kaffe med sødetabletter, nogle läkerol, gajol eller sukkerfrit tyggegummi. Prøv evt. de nye nellie dellies.

På apoteket kan du også købe sukkerfri bolsjer med meget få kalorier.

Hvad er problemet med dit ansigt? Har du fedt dér?

Ellers så er det muligt at tage på uden at det sætter sig på maven hvis du arbejder hårdt med nogle maveøvelser og træner ved siden af. Og så er det vigtigt at du tager på af sunde ting og ikke chokolade osv, som gør dig blævret. Hvis du i stedet spiser fx. nødder for at tage på, så vil fedtet fordele sig anderledes :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke at det hjælper at skælde ud...

Lettere undervægtig er vedkommende ja, men han/hun siger jo også at han/hun vil prøve at øge sin vægt. Så er det da kun godt at bede om råd.

Enig. Faktisk er BMI mellem 18,5 og 25 normalt ifølge WHO.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share