Power walk om morgen


sitte
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle:-)

Jeg er ude og power walke 3 -5 gange om ugen, inden morgenmaden for at få gang i fedtforbrændingen.

Det er ret så dejligt, men det er ved at blive lidt kedeligt at gå alene.

Så hvis der er nogen som er friske på en frisk tur rundt om Utterslev mose kl 0520 nogle gange om ugen så sig endelig til. Turen tager ca 1 time og 15 min og er 6,5 km lang.

Det ville være skønt med noget selskab.

Håber at høre fra jer.

Mvh

Sitte :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa alle:-)

Jeg er ude og power walke 3 -5 gange om ugen, inden morgenmaden for at få gang i fedtforbrændingen.

Det er ret så dejligt, men det er ved at blive lidt kedeligt at gå alene.

Så hvis der er nogen som er friske på en frisk tur rundt om Utterslev mose kl 0520 nogle gange om ugen så sig endelig til. Turen tager ca 1 time og 15 min og er 6,5 km lang.

Det ville være skønt med noget selskab.

Håber at høre fra jer.

Mvh

Sitte :bigsmile:

hvorfor bor jeg ikke i kbh!? :tongue: kunne være så hyggeligt!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa alle:-)

Jeg er ude og power walke 3 -5 gange om ugen, inden morgenmaden for at få gang i fedtforbrændingen.

Det er ret så dejligt, men det er ved at blive lidt kedeligt at gå alene.

Så hvis der er nogen som er friske på en frisk tur rundt om Utterslev mose kl 0520 nogle gange om ugen så sig endelig til. Turen tager ca 1 time og 15 min og er 6,5 km lang.

Det ville være skønt med noget selskab.

Håber at høre fra jer.

Mvh

Sitte :bigsmile:

Sejt at stå op kl 0520 for at powerwalke(selv om der ikke er meget power i din hastighed :tongue: sidst jeg var ude at løbe blev sidst på turen(25 km) overhalet at nogle powerwalker :mad: ) der er godt nok nogle der powerwalker hurtig :smile:

Hvis jeg stod op kl 5 og løb ved en mose var jeg en færdig mand :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sejt at stå op kl 0520 for at powerwalke(selv om der ikke er meget power i din hastighed :tongue: sidst jeg var ude at løbe blev sidst på turen(25 km) overhalet at nogle powerwalker :mad: ) der er godt nok nogle der powerwalker hurtig :smile:

Hvis jeg stod op kl 5 og løb ved en mose var jeg en færdig mand :laugh:

Smiler..hvis man vil i form må man jo ofre sig..hahaha

Nu er mine stænger heller ikke så lange, så det går nok ikke specielt hurtigt for andre..haha

Link to comment
Share on other sites

Medmindre du har meget korte ben, kan den hastighed vidst ikk betegnes som powerwalk.

Men fedt at kunne tage sig sammen til at stå op på det tidspunkt for at motionere :wink:

Hahah

Jamen så går jeg bare i bare i hurtigt tempo...Men uanset hvad man kalder det så gir det fedtforbrænding;-)

Link to comment
Share on other sites

1. Lad være med at træne før morgenmaden. Det er hul i hovedet.

2. Lad være med at powerwalke og begynd at løbe. Powerwalking er en fucking joke og det spilder virkelig bare din tid. Hvis du kunne løbe samme tid, ville du få mange, mange gange mere ud af det.

Hvis du omvendt synes det er sjovt at powerwalke, ligesom jeg synes det er sjovt at spille fodbold, så go ahead; du skal bare vide, at det er et ynkeligt værktøj i forbindelse med sundhedsforbedring.

3. Jeg løber ikke, så dét kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Men, ret fedt, at du kan komme så tidligt op. Der har du min respekt. Jeg står sgu op omkring kl 12:00, hvis jeg er heldig :(

Jeg har rygrad som slim.

Link to comment
Share on other sites

For at Power Walk skal give mening kræver det at man holder et tempo på ca. 100 skridt i minuttet. Prøv at holde øje med antallet af skridt. Det kan gøres ved at tælle antallet af skridt i 15 sek. og gange med 4. Du skal dog holde tempoet!

Du kan også bruge en pulsmåler. Her skal din puls ligge 75-90% af din maxpuls. (maxpuls = 216 - ½halv alder) eksempel: 216 - ½(24år) = 204. Denne formel er bare en tabelværdi og det bedste er en maxpulstest hvis man vil bruge pulsen som træningsredskab.

Du kan evt. træne 75-80% den ene gang og 80-90% den anden gang. Altså skiftevis gennem ugen.

GLEM ALT OM FEDTFORBRÆNINGSZONER OG FEDTFORBRÆNING. DU SKAL FORBRUGE ENERGI OG KROPPEN SKAL NOK "FINDE" ENERGIEN FRA DE TILGÆNGELIGE DEPOTER!!!!!

Link to comment
Share on other sites

1. Lad være med at træne før morgenmaden. Det er hul i hovedet.

2. Lad være med at powerwalke og begynd at løbe. Powerwalking er en fucking joke og det spilder virkelig bare din tid. Hvis du kunne løbe samme tid, ville du få mange, mange gange mere ud af det.

Hvis du omvendt synes det er sjovt at powerwalke, ligesom jeg synes det er sjovt at spille fodbold, så go ahead; du skal bare vide, at det er et ynkeligt værktøj i forbindelse med sundhedsforbedring.

1. hvis jeg går inden morgenmad forbrænder jeg direkte fra depoterne

2. Hvis jeg løber gir det ikke så meget på fedtbrænding og bliver kondionstræning i stedet for.

Da jeg træner til at stille op skal jeg passe på ikke at komme til at løbe alt for meget da jeg gerne skal bevare muskelmassen.

Link to comment
Share on other sites

"For at Power Walk skal give mening kræver det at man holder et tempo på ca. 100 skridt i minuttet. Prøv at holde øje med antallet af skridt. Det kan gøres ved at tælle antallet af skridt i 15 sek. og gange med 4. Du skal dog holde tempoet!

Du kan også bruge en pulsmåler. Her skal din puls ligge 75-90% af din maxpuls. (maxpuls = 216 - ½halv alder) eksempel: 216 - ½(24år) = 204. Denne formel er bare en tabelværdi og det bedste er en maxpulstest hvis man vil bruge pulsen som træningsredskab.

Du kan evt. træne 75-80% den ene gang og 80-90% den anden gang. Altså skiftevis gennem ugen.

GLEM ALT OM FEDTFORBRÆNINGSZONER OG FEDTFORBRÆNING. DU SKAL FORBRUGE ENERGI OG KROPPEN SKAL NOK "FINDE" ENERGIEN FRA DE TILGÆNGELIGE DEPOTER!!!!!"

Tak for fifet, Det må jeg lige prøve i morgen:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Sitte prøv at læse lidt her http://www.motion-online.dk/konditionstrae...ion_-_artikler/

Enig med Rumlepot når du træner skal pulsen så højt op så muligt, hvis din puls ligger på 50-60% kunne du ligeså godt ligge på sofaen :smile:

Ps. når du quoter skal du lade den nederste quote være ellers kommer det til at se lidt mærkligt ud.

Link to comment
Share on other sites

Man kan også power walke på et løbebånd, det gør jeg selv en gang imellem. Så banker jeg den op på 14 % stigning med en hastighed på 7 km/t og så går jeg bare der udaf med god musik i ørene. Plejer at ligge med en puls mellem 160-170, så kan jeg snildt gå en time.

Link to comment
Share on other sites

Man kan også power walke på et løbebånd, det gør jeg selv en gang imellem. Så banker jeg den op på 14 % stigning med en hastighed på 7 km/t og så går jeg bare der udaf med god musik i ørene. Plejer at ligge med en puls mellem 160-170, så kan jeg snildt gå en time.

Det gør jeg oz engang imellem:-) men det er nu bedst at gå ude i det gode vejr. Til vinter kommer jeg nok til at bruge løbebånd:-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Sitte!

Går også en tur hver morgen, lige som dig med ambitionen om at stille op :smile: Jeg bor ikke særlig langt fra Utterslev mose, faktisk... Hvor bor du henne?

Hej Linis

Har lige sendt en bedsked til dig. Håber vi kan vi en dag og gå sammen.

Link to comment
Share on other sites

Må jeg lige spørger??

Hvorfor er det dumt at løbe før man spiser morgenmad? Det har jeg da altid gjort

Det er overhovedet heller ikke dumt!!!!

Det er en rigtig god måde at få kroppen til at forbrænde evt. sukker i blodet og fedt fra depoterne:-)

Hvis du spiser inden vil kroppen jo ikke tage fra depoterne.

Efter jeg er begyndt at gå om morgen INDEN morgenmaden rasler fedtet af:-)

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo an på hvad man laver. Man kan godt power walke på tom mave, men ikke løbe.

Det har noget at gøre med hvor let omsættelig energien i fedtdepoterne er kontra dine sukker- og muskeldepoter.

En anden afgørende faktor, er hvor meget man har spist aftenen før. Det er næsten umuligt at løbe, hvis du er sulten, fordi dine glykogen lagre er tomme. Der er meget energi i fedt, men det tager også lang tid at udvinde og man vil derfor opleve en ringere hastighed og trættere ben, hvis man løber på tom mave.

Men hvis formålet er at tabe fedt, så er power walking godt, også bedre end løb, da din respirations kvotient er omkring 0,85 = fedtforbrændene. Vil dog mene at det bestemt ikke vil skade dig at tage en banan eller andet frugt inden du går. Det er aldrig sundt er motionere på tom mave, da kroppen så sætter din forbrænding ned for at spare på energien.

Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...

Hej Sitte. Hvordan går det med din powerwalk. Det ser godt nok ud til at det endte med at blive en meget teknisk diskussion. Jeg håber du kunne følge med i hvad de alle mener. Måske du faktisk nu er kommet så langt, at du gerne til til at løbe, så jeg tænkte blot lige at jeg ville slå et slag for et løberprogram jeg faldt over, som har hjulpet mig utrolig meget. Det er et begynder løbeprogram, hvor man lære at løbe 5 km helt fra bunden, og hvor der bliver startet stille og roligt ud så alle kan være med. 
Du kan eventuelt tage et kig her "Lær at løbe 5 km" Som sagt har været utrolig glad for det, og gennemførte den anden dag 5 km uden at holde pause.

 

Jeg fandt også en side som fortæller reglerne om powerwalk ret godt powerwalk begynder program

Edited by Per andernsen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share