Svømmehold i KBH?


cykeltaxa
 Share

Recommended Posts

Hej,

er der nogen her der kan anbefale en svømmeklub i KBH med let øvede/begynderhold der ikke kun er rettet imod børn?Har prøvet at søge men møder kun enten børne- eller elitehold...

Svømmer sådan ganske hæderligt men vil gerne lære noget teknik så jeg kan komme til at svømme bla. crawl uden at være komplet færdig efter 15 meter ;)

Det er med henblik på at kunne prøve kræfter med noget triatlon engang i fremtiden :)

Mvh Amanda

Link to comment
Share on other sites

Prøv at kig på USG (Universitets Studenter Gymnastik), det er primært rettet mod studerende, men der er også et antal pladser til ikke-studerende.

Og de har stort set alle sportsgrene.

Mener man skal kunne svømme 10 x 100 crawl start 1.45 i USG for at komme på holdet, - det kan de færreste begyndere.

Link to comment
Share on other sites

Mener man skal kunne svømme 10 x 100 crawl start 1.45 i USG for at komme på holdet, - det kan de færreste begyndere.

delvist konrekt, det er på deres svømmekonkurrence hold. ellers har de svømmeskole for voksne, hvor de kan kommer direkte fra "gade".

ellers har gi40hermes også nogle voksne begynder hold.

sidst men ikke midst er der kvik voksne begynder hold

håber det hjalp lidt

Link to comment
Share on other sites

USG kan klart anbefales, de har svømmhold på alle nivauer, og hvis man er studerende på en vidergående uddannelse er det svinebilligt, ellers er det kun billigt :wink:

Der er stor spredning i nivauet på deres letøvet hold, om det er ligesådan på de andre hold ved jeg ikke, men det lyder til at letøvet er det rigtige niveau at starte på for dig.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak, det var lige noget som USG jeg ledte efter!

Tror deres letøvede hold er lige det jeg har brug for...

Er der nogen der kan fortælle om de listede priser er for hele sæsonen eller pr. måned?

Jeg er lige pt. ikke studerende :)

Og hvad vil jeres vurdering være ifht. at lære teknik ved blot at træne 1 gang pr uge? Jeg har ikke travlt, men vil selvfølgelig også gerne se en udvikling indenfor en nogenlunde nær fremtid.

Har mulighed for at svømme alene udover og cykler (pt spinning og transport) flere gange om ugen.

Løber også (er dog skadet nu) og dyrker pilates/yoga samt lidt alm. styrketræning med vægte ved siden af, så udvikling af kondition og styrke er der styr på. Skal kun lære teknikken og have noget erfaring i vandet.

Mvh. Amanda

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak, det var lige noget som USG jeg ledte efter!

Tror deres letøvede hold er lige det jeg har brug for...

Er der nogen der kan fortælle om de listede priser er for hele sæsonen eller pr. måned?

Jeg er lige pt. ikke studerende :)

Og hvad vil jeres vurdering være ifht. at lære teknik ved blot at træne 1 gang pr uge? Jeg har ikke travlt, men vil selvfølgelig også gerne se en udvikling indenfor en nogenlunde nær fremtid.

Har mulighed for at svømme alene udover og cykler (pt spinning og transport) flere gange om ugen.

Løber også (er dog skadet nu) og dyrker pilates/yoga samt lidt alm. styrketræning med vægte ved siden af, så udvikling af kondition og styrke er der styr på. Skal kun lære teknikken og have noget erfaring i vandet.

Mvh. Amanda

Priserne er for en hel sæson. Man

Medlemskontingent: 180 kr.

Deltagergebyr pr. hold: ca. 590 kr for et svømmehold

Evt. ej-stud.-afgift pr. hold 360 kr.

Dvs. 1130 kr. for en sæson. Sæsonen varer fra mandag 31. august og til torsdag 29. april.

http://www.usg.dk/Portals/0/USG-program_20...C3%B8rs_LOW.pdf

Link to comment
Share on other sites

Det er relativt begrænset, hvor mange IKKE-studerende USG tager ind hvert år, da klubben skal overholde et krav om at en hvis procentdel skal være studerende for at bibeholde statstilskud. En stor del af klubbens såkaldte B-hold (klubbens elitehold) er de sidste år blevert "smidt ud" og har fundet andre klubber af samme årsag.

Et alternativ med intensiv undervisning i svømmeteknikker kunne være privatundervisning fx. livredningskurser.dk, hvor der tages udgangspunkt i dine mål og visioner med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share