Træning af overarme!


Scaleop
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er helt ny indenfor træning.

Men jeg vil gerne træne mine overarme.

Hjemme hos mig selv har jeg en bænkpres, og 2håndvægte a 15kg stk. Jeg har også den lange vægstang med 30kg på.

Jeg laver lidt bænkpres, men vil gerne have mine håndvægte involveret. Jeg vil meget gerne have en måde at få store overarme på.

Er der nogen der kan skrive mig en liste over hvad jeg skal lave med mine håndvægte, og ikke bare sådan hvilke nogen jeg kan lave. Men en person der kan give mig en liste over hvilke jeg skal lave, for at få store overarme! Også en beskrivelse eller et link til hver øvelse hvis det muligt? Det ville bare være så fedt ;-)

Håber der nogen eksperter der kan hjælpe.

Mvh august

Link to comment
Share on other sites

exrx.net er en samling af øvelser og anatomioplysninger. klik på musklen du er interesseret i på figuren og du får en masse øvelser til den pågældende muskel.

Og husk: at se muskuløs ud er mere end store overarme, hele kroppen skal følge med. Så find nogle øvelser til ryg, ben og mave også.

Link to comment
Share on other sites

Pullups, chinups, bænkpresse, armbøjninger, military press.

Dem skulle du nemt kunne lave i hjemmet.

De giver også generelt godt.

Ikke just fortrukne armøvelser. Hvis det er store arme du går efter er der ingen vej uden om, CURLS...... som nævnt ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Træn armene hver dag, så skal de nok blive store

Træn dem så meget at du bliver øm i dem dagen efter, det er ømheden der gør at de vokser

Haha

Til trådstarter:

Du har brug for restitution for at vokse (dvs træn ca hver anden dag), og det hænger vist ikke sammen at man SKAL være øm for at vokse :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke just fortrukne armøvelser. Hvis det er store arme du går efter er der ingen vej uden om, CURLS...... som nævnt ovenfor.

Er det i hjemmet er der sku ikke de store muligheder.

Men mine var da en 37-38 da jeg startede i center, kun trænet med de øvelser.

Stadig med en Fedtprocent lav nok til at have vaskebræt .

Det kan kun anbefales hele kroppen kommer med fra start.

Link to comment
Share on other sites

exrx.net er en samling af øvelser og anatomioplysninger. klik på musklen du er interesseret i på figuren og du får en masse øvelser til den pågældende muskel.

Og husk: at se muskuløs ud er mere end store overarme, hele kroppen skal følge med. Så find nogle øvelser til ryg, ben og mave også.

Fed side, tak for det :)

Ikke for at ødelægge tråden, men mht træning af underarme står der hovedsageligt reverse/hammer/preacher curls.

Træner dødløft ikke også underarme en del, eller er det så lidt, at det er ligegyldigt?

Link to comment
Share on other sites

Fed side, tak for det :)

Ikke for at ødelægge tråden, men mht træning af underarme står der hovedsageligt reverse/hammer/preacher curls.

Træner dødløft ikke også underarme en del, eller er det så lidt, at det er ligegyldigt?

Alt træning hvor du skal holde fast i noget træner grip.

Link to comment
Share on other sites

Alt træning hvor du skal holde fast i noget træner grip.

Det er selvfølgeligt klart - og hvis jeg har forstået ret, så er grip = underarme, right? Er der nogle der har anbefalinger til gode øvelser, udover de nævnte og pullup/chinups? Rive telefonbøger i stykker? CoC? Andet?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man vil have store overarme er det så ikke mindst ligeså vigtigt at få bagsiden med? Altså triceps. Som jeg har forstået det udgør den jo også en større del af overarmen, og medmindre man direkte går efter store biceps så bør trcieps da også være en stor del af trådstarters overarms-projekt.

Jeg ville foreslå en form for dips hvis du kan finde 2 ordentlige stole og så benene frem så du hænger frit i armene. Ellers er sandsække og andet frivægt godt at have til hjemmetræning.

Edited by mrfunch
Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgeligt klart - og hvis jeg har forstået ret, så er grip = underarme, right? Er der nogle der har anbefalinger til gode øvelser, udover de nævnte og pullup/chinups? Rive telefonbøger i stykker? CoC? Andet?

grip = underarme. = nemlig.

Jeg har haft gode erfaringer fra min ryg træning.

Barbell og dumbell shrugs virker også godt for min grip.

Edited by MaximusMaximus
Link to comment
Share on other sites

Grunden til jeg spørger nemlig er, at jeg er nået til det punkt, hvor min grebsstyrke er ved at være begrænsende for, hvor meget jeg kan dødløfte :/ Jeg har indtil løftet helt raw, men overvejer straps. Kalk er desværre ikke tilladt hvor jeg træner.

Men det fedeste kunne selvfølgeligt være at fortsætte raw ved at få trænet mit greb videre :)

Link to comment
Share on other sites

Grunden til jeg spørger nemlig er, at jeg er nået til det punkt, hvor min grebsstyrke er ved at være begrænsende for, hvor meget jeg kan dødløfte :/ Jeg har indtil løftet helt raw, men overvejer straps. Kalk er desværre ikke tilladt hvor jeg træner.

Men det fedeste kunne selvfølgeligt være at fortsætte raw ved at få trænet mit greb videre :)

Brug magnesium... ikke kalk..:)

Ellers lav en masse farmerswalk og rack-uplls.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til jeg spørger nemlig er, at jeg er nået til det punkt, hvor min grebsstyrke er ved at være begrænsende for, hvor meget jeg kan dødløfte :/ Jeg har indtil løftet helt raw, men overvejer straps. Kalk er desværre ikke tilladt hvor jeg træner.

Men det fedeste kunne selvfølgeligt være at fortsætte raw ved at få trænet mit greb videre :)

Raw er nu det fedeste. . . Imo bør du træne dig op, somehow, så du kan fortsætte med det.

Hvilke centre forbyder brug af kalk?

Ang. øvelser der giver greb så giver Bend over også godt da man kører, naturligvis afhængigt af styrke, høj vægt.

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Raw er nu det fedeste. . . Imo bør du træne dig op, somehow, så du kan fortsætte med det.

Hvilke centre forbyder brug af kalk?

Ang. øvelser der giver greb så giver Bend over også godt da man kører, naturligvis afhængigt af styrke, høj vægt.

Der er massere af centre der ikke tillader brug af magnesium, pga det sviner, hvilket naturligvis er korrekt. Det giver god mening at bruge straps i sådanne tilfælde.

Det er idiotisk at lade grebet være en show stopper for ens dødløft, hvis man kan komme videre ved brug af straps. Hvis ikke man skal stille op til konkurrence, er det jo i bund og grund lige meget.

Man skal naturligvis ikke gøre det til en sove pude, og køre med straps i alle sæt, i alle øvelser. Men det er et glimrende redskab, som der ikke er nogen god grund til ikke at bruge, hvis det er nødvendigt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share