Jeg har mistet lysten til at løbe


lskv
 Share

Recommended Posts

Jeg har brug for opbakning til at løbe. Jeg har mistet lysten til at løbe, og spiser istedet mindre for at holde vægten nede. Mine forældre og mange andre omkring mig, siger, at jeg har tabt mig synligt, at jeg næsten er ved at få en flad mave og at man kan begynde at se mine kindben.

Jeg har sat mit kalorieindtag drastisk ned, undtagen når jeg virkelig trænger til stimuli, men her drikker jeg te og kaffe (uden sukker, mælk eller andre tilsætninger)

Jeg motionerer ikke længere kun for vægttabets skyld men for at holde mit blodtryk nede (som ikke er blevet målt siden jeg fik et angstanfald) og holde mig ung i så lang tid som muligt.

Jeg er jo ikke 20 år længere... jeg er 23. Og til næste år bliver jeg 24. Og året efter bliver jeg 25 og sådan fortsætter det, og jeg vil hellere ligne en på 23 end at ligne en på 30 hvis jeg fylder 30.

Men jeg har mistet lysten til at løbe. Det er for hårdt. Det er pyller, det ved jeg, men jeg har svært ved at holde det ved lige. Jeg vil gerne være sund og opfylde sundhedsmyndighedernes krav til en ordentlig samfundsborger.

Link to comment
Share on other sites

Kunne det tænkes, at du indtager for lidt føde, så du simpelthen ikke har energien ?

Hvis du synes, at det er for hårdt, så prøv at sænke farten lidt.

M.h.t. dit notits vedr. alder, så bliver det hele nemmere, jo ældre du bliver ! Det er bestemt ikke slemt :smile:

Hvis du er faldet i et dybt hul, kræver det vist proffessionel hjælp i stedet.

Betina, 43

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet at prøve en anden motionsform, der er knapt så hård og måske endda sjovere, så det er nemmere at holde motivationen oppe? Personligt synes jeg løb er tæt på at være den mest kedelige sportsaktivitet, jeg kan komme på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige blevet 30 og føler lige at jeg har været 23.

Kan fortælle at det er rigtigt slemt at blive 30. Jeg ligner lidt en meget gammel mand og overvejer allerede pension. Jeg synes du skulle overveje om det overhovedet kan betale sig at træne med din din fremskredene alder. Kan vel ikke vare længe inden du sætter træskoene...

Synes du skal droppe træningen og lade de unge komme til. Folk gider alligevel ikke beskæftige sig med sådan en olding som dig. Gør din pligt og vær en ordenligt samfundsborger og lad være med at bebyrde det unge friske krafter

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share