Spasser håndled - hvad gør jeg


essalj
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg har igennem tre års tid døjet med problemer med mit højre håndled.

Hvis jeg belaster håndleddet for hårdt (håndstand, bænkpres, armbøjniner der ikke er på knoerne etc.) føles det bagefter som om der er noget der sidder forkert. Det gør ikke egentlig ondt, men føles bare forkert.

Da det begyndte for tre år siden kunne jeg ikke bruge hånden i en uges tid, da den med mellemrum gjorde afsindigt ondt (føltes som en nerve der sad i klemme). Jeg tror det kom af at jeg lige var blevet far, og bar meget rundt på min datter og typisk bar hende med højre hånd (altså ikke hvilende på armen, men hånden).

Jeg var for 2 år siden på Gildhøj-klinikken med den. De undersøgte den med ultralyd og røntgen uden at finde noget. De tilbød også at lave en kikkert undersøgelse som de dog ikke forventede sig meget af, da de ikke kunne se noget ved scanningerne.

Når den driller for meget tager jeg nogle pushups på knoerne eller tæver min boksebold, så går det som regel bedre et par dage.

Men er der nogen der har nogle gode ideer eller erfaringer ift. hvad jeg kan gøre. Kunne blandt andet godt tænke mig at bænkpresse igen (det kan jeg kun med ultra smalt greb nu - 10 cm mellem hænderne). For resten er det ligesom om håndleddet klarer bænkpres bedre hvis det er en olympisk stang, og da den er noget tykkere end den jeg har hjemme giver det jo mening.

Gode råd og erfaringer vil gøre mig rigtig glad.

Med venlig hilsen

Lasse

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share