Cattens hyggelog


Cat
 Share

Recommended Posts

Hej :devil:

Jeg oprettede for snart læææææænge siden en logbog hvor jeg skulle i gang igen efter fødsel/barsel mm.

Men men men, jeg blev aldrig rigtig godt til hverken at få trænet eller at få opdateret, så nu forsøger jeg igen med en ny log...

Den anden dag da jeg stod foran spejlet gik det pludselig op for mig hvor galt det egentlig står til - min bagdel var forsvundet. Der var intet peak tilbage, og den var bare flad og kedelig :crazy: ... Det holder overhovedet ikke... Godt nok har jeg fået en datten, men jeg skal ikke være en af dem som bruger graviditeten som en undskyldning - eller som siger "jamen hun er jo det værd" (for selvfølgelig er hun det, men det kommer numsen jo ikke ligefrem tilbage af :nonono: )... Så nu SKAL der simpelthen ske noget på træningsfronten - det nytter ikke at kroppen falder fra hinanden...

Jeg sad den ande aften og var ved at oprette denne log, men da kom Nikolaj aka. Kauf med en spydig kommentar om hvorfor jeg skulle have en log når jeg alligevel ikke trænede - hmpf :blush: ... Det fik mig til at tænke over hvad det egentlig er jeg skal bruge loggen til - og jeg kom frem til, at det primært er for motivation og for at blive tvunget til at skrive og se træningen på skrift. Så bliver det ligesom lidt mere virkeligt - både når der bliver trænet og når der ikke gør...

Nå, men for et stykke tid siden fik jeg nogenlunde gang i løbetræningen, og kom da også op på at løbe fast 3 gange om ugen. Så var tiden lidt knap op til et bryllup, så var der en bryllupsrejse, så skulle lejligheden sættes i stand og da vi endelig var færdige med det lagde jeg mig syg i en uge... Så lad os bare sige at jeg har mange undskyldninger for hvorfor jeg ikke har fået trænet på det sidste :tongue: ... Det skal der nu laves om på...

Jeg har nemlig en plan....

En meget beskeden og lille plan....

Planen går ud på at jeg skal i gang med at løbe igen...

Jeg har tænkt mig at følge det løbeprogram som ligger på forsiden her på mol (versionen uden intervaller) - og satser på at jeg om 20 dage + 12 uger løber 10km... Indtil videre har jeg kaldt det løb, men den rette betegnelse må nok hellere være jog...

De næste 20 dage skal bruges på lige at vænne kroppen og benene til at være igang igen - og her er det kun meningen at jeg skal løbe 2 gange om ugen + basketball selvfølgelig...

Vi flytter den 20. September og når vi er flyttet satser jeg stærkt på at være fuldstændig klar til at gå i gang med programmet :superman: ... Jeg har før haft tendens til overbelastning i knæene, så jeg synes det er fornuftigt med den blide opstart....

Når jeg så engang er kommet godt igang med løber/joggeriet skal jeg også igang med at lave noget styrketræning igen - det er der ingen tvivl om... Men heldigvis har min anden halvdel jo en masse KBs og jeg er sikker på at jeg godt kan få sat et fornuftigt program sammen med KB og kropvægtsøvelser - Så jeg kan træne i haven :4thumbup: ... Men det kommer der mere om når det bliver aktuelt :w00t: ...

Så er loggen startet...

Nu er der no turning back :superman:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 30. August

Første "løbetur" i 1½ måned

4,2 km - stille og rolig og uden problemer

Tirsdag d. 1. September

Løbetur; 5,4 km

Kroppen var ikke helt enig i at der skulle løbes, så den brokkede sig lidt.

Det blev dog noget bedre da jeg var gennemvarm, men det tog sin tid at komme dertil...

Jeg fokuserer ikke på tiden - så tager heller ikke tid på turene.

Som udgangspunkt er det vigtigste at jeg kommer ud og får nogle ture i benene...

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Woohooo!!

Velkommen tilbage!! :bigsmile: :bigsmile: :w00t: :w00t:

Skal nok sparke lidt til dig på loggen her hvis du ikke gør alvor af træningen :wink:

Og hvorfor vil du egentlig vente med KB træningen til senere? Er det af hensyn til tid, eller andet?

Hej QP :w00t:

Længe siden - jeg hører at du er lidt i stykker :dry: - håber på du snart er ovenpå igen :superman:

Lyder lækkert med nogle spark :wub: - men håber ikke der bliver brug for dem foreløbigt :devil:

Jeg takker for velkomsten :4thumbup:

Grunden til at jeg vil vente lidt med at introducere KB træningen er dels tidsmæssigt, men også for at tage en ting af gangen så kroppen ikke går helt i stykker. På den måde håber jeg på at undgå diverse overbelastningesskader...

Samtidig er det også mere overskueligt når jeg nu ikke har trænet regelmæssigt i snart 1½år :wink: ...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 2 September

Jeg ved ikke om man kan kalde det en egentlig træning, men jeg brugte ca 2½ time på at køre rundt på min bedstemorcykel i Holte-Birkerød og omegn...

Men motion var det i hvert fald :blush::tongue:

Torsdag d. 3 September

2 timers Basketball træning med fuld fart :devil::superman::w00t:

Det er bare så fedt at sommerpausen er overstået :4thumbup:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Weekenden stod på en masse forksellig sjov, så der var ikke lige plads til løbeturen (rettere: den blev nedprioriteret) :dry:

I stedet tog jeg de her til morgen - og selvom jeg ikke havde spist og egentlig var ret uoplagt, gik det betydelig bedre end sidst...

Mandag d. 7 September

Løbetur: 5,4km (gik dog de første 100m for at få lidt gang i benene)

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Må vi ikke få nogle tider på dine løb?

Som sagt fokuserer jeg overhovedet ikke på tiden - ej heller tager jeg tid.

Som udgangspunkt er det vigtige for mig at komme afsted :smile:

Så må det med at tage tid osv. komme når jeg engang er kommet i form igen :superman:

Men jeg kan afsløre at det indtil videre bare er laaaangsom jogning :blush:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 10. September

Basketball træning på fuld styrke i 1 time og 45min :devil::superman: (Vi var lidt sløve i starten, så det første kvarter tæller ikke med :blush: )

Føler ikke helt kampformen er der endnu, men tilgengæld begynder systemerne at sidde der - så bliver det bare sjovt at se hvordan det bliver i kampsituationer hvor det altid er lidt mere uforudsigeligt end til træning.

Sæsonens første kamp er i sidste weekend i september, så har stadig lige nogle uger endnu :w00t:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Weekenden forsvandt før jeg havde nået at opdage den - og det samme gjorde dagen i går.

Der er godt nok mange småting man lige skal have ordnet i forbindelse med en flytning :blush:

Så ingen træning før i dag tirsdag...

Tirsdag den 15 september

Aftenløbetur på ca 4 km

Benene var faktisk overraskende lette - så rigtig skøn ubesværet tur :w00t:

Håber jeg får presset endnu en tur ind i løbet af ugen - men er ikke sikker på det kan lade sig gøre med basket torsdag, heldagskursus fredag og flytning både lørdag og søndag...

Nu må vi se....

/Cat

Link to comment
Share on other sites

hej :smile:

Cool med ny log, og godt at se du får givet den gas, også selvom du har barn og andre ting i hverdagen der kan få dig til at "glemme" træningen :4thumbup:

Jeg følger med fra sidelinien :smile:

Hej Tapout

Mindes ikke at jeg er stødt på dig før (med det mener jeg i tidligere logbøger) - så pænt goddag :w00t: og velkommen til...

Den med at GLEMME træningen - den må jeg altså føje til min liste over dårlige undskyldninger :innocent: :4thumbup: - også selvom det faktisk er sket for mig mere end en gang :blink::blush:

Hyggeligt at der er nogle der følger med selvom træningerne er beskedne :bigsmile:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share