Kraftig pronation


venaN
 Share

Recommended Posts

Lige et spørgsmål til de løbe/militær kloge folk.

Hvordan er det at løbe med en kraftig pronation når man løber i militæret, når du mange gange løber rundt i støvler der nok ikke er designet til folk med pronation?

Kan man ligefrem blive kasseret til en udvælgelse til sergent/jægersoldat pga. for meget pronation eller platfodet (altså vind og skæve ben :smile: )

Tak tak

Link to comment
Share on other sites

Med nogle indlæg i skoene og pleje af dine fødder burde du ikke få problemer i militæret - det er ikke fordi man løber rundt konstant. :)

Om du kan blive kasseret inden ved jeg ikke noget om, det afhænger nok også af hvad du fortæller lægerne. ;)

Link to comment
Share on other sites

haha, ej så slemt er det vist heller ikke :laugh: men er de er sku ikke helt lige :smile:

Men tak for svarene, det lyder meget godt. Jeg har løbet meget i mine yngre dage uden problemer, og er nu begyndt igen med at træne efter jægernes manual. Det går meget fint med mine løbesko, som selvfølgelig har pronation i. Det gik egentlig også fint nok før jeg fik nogle gode sko, det eneste var noget skinnebensbetændelse jeg ikke helt kunne komme af med. Jeg er bare lidt bange for når jeg så engang skifter til militærstøvler at det kunne gå helt galt lige pludselig, men på jeres svar lyder det vist til det nok skal gå. Tak for det igen :bigsmile:

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share