Back in the saddle again..


Niske
 Share

Recommended Posts

hejsa,

et godt stykke tid siden jeg har vaeret aktiv her - og i virkeligheden.

Er pt. paa +100kg, og maa igang igen, ikke mindst for mine knaes skyld.

Status:

Form: Paere

Vaegt: ca. 105kg

Hoejde: 177

Plan: motion, mindst 1 time 3 gange ugentligt. Har allerede vaeret ude 4 gange paa MTB paa en tur York-Selby retur, smaa 28 miles. En rigtig fed tur. Kost: er allerede begyndt, og har skaaret al friture mad vaek.

Har proevet at finde spinning her i York, men det er den amerikanske model, med laeder strap paa pedalen, og en maengde fryse ture. VL er ikke eksisterende her, med en overvaegt af crome/fittnessbunny steder(skyldes nok de 15.000 kvindelige studerende i byen).

Det er en lang omstillingsprocess, fra de smaa +80 ugentlige arbejdstimer der kostede et nedbrud, til de 60 timer jeg er paa pt. Oven i det skal jeg laegge hensyn til kaereste, der kraever sin "face time", samt deltids Uni.

Det bliver sgu godt at komme igang igen.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Øh host host med henvisning til titlen på din log må det så evt også lykkes for dig en dag at få kigget på dine PM´er her på sitet? :poking::unsure::eh::wink:

Hej Trunten,

har ikke vaeret saa meget paa, her de sidste par maaneder.

Skal til Manchester senere idag, paa kursus i 5 dage, saa har pakket traeningstoej. Hotellet har et ganske godt gym, saa jeg haaber paa at faa en time om dagen.

Hav det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Fik ikke traenet en daddel i Manchester.

Kurset var ekstremt haardt - 14 timers undervisning/case study om dagen, 3 dage i traek, opfuldt af eksamen torsdag. Var fuldstaendig busted torsdag og fredag.

Var dog paa cyklen igaar - vejret var fantastisk, saa besluttede mig for en lille rulletur.

Benene var overraskende gode paa vejen ud, saa jeg gav den gas, og tog hele vejen til Selby, hvad der helt klart var en fejl. Gik kold paa vejen hjem, og havde ikke nok vand med.

Total: 2 1/2 times MTB.

Vi er heldige her oppe nordpaa, at der var en gruppe kreative folk der overraskende nok fik overtalt politikere til at omdanne en nedlagt jernbanestraekning til en cykelsti/vandre trail. Derudover er der en fantastisk natur, specielt Yorkshire Moors, og en temmelig fed MTB-bane.

Nu, hvor hoejsaesonen er overstaat, er der store chancer for at faa lidt mere tid til cyklen.

Hav en god dag,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Ej hvor dejligt med en gammel moller på settet.... :w00t: Hej lille myre..

Håber du har det godt....Det ser da sådan ud, selvom du stadig arbejder som en crazy... uha... :blink:

Rigtig god søndag til dig. Dejligt at man kan følge med igen.....

:cool:

Hola Chiquita - que tal?

Arbejdstimer er skaaret kraftigt ned, siden jeg flyttede sammen med kaeresten. Ellers gaar det rigtig godt herovre, med et temmelig hoejt operationelt tempo, og stadig stigende krav.

Heps,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Heps,

vejret igaar var bare perfekt - solskin, og en lille smule vind.

Smuttede en tur paa cyklen, og endte med at have en af de faa, men fantastiske dage, hvor der hele bare spillede.

Havde begraenset turen til "bus skuret", ca. 10MI ude, og det hele koerte bare. Cyklen har lige vaeret hos smeden for det halvaarlige check, saa alt var bare perfekt. Jeg kunne kun hoere min besvaerede vejtraekning, og saa hjulene paa.

Solskin, en lille smule vind, og 1 indlagt prespas ud og hjem. Alt i alt ca. 2 timer.

Solen er paa vej op i gen paa en naesten skyfri himmel, saa sidder og overvejer om jeg skal ud en tur igen foer eller efter 12. Er inviteret til bbq hos svigermekanikken i Selby i eftermiddag, saa det bliver nok omkring 12.

Min checf har inviteret mig til at se Man U vs. Man City idag, men kan heldigvis slippe uden om pga bbq.

Har i det hele taget vaeret lidt sloev her i September, tror det er pga det voldsomme press vi har i Juli og August, saa Sep, som er en overvejende corporate maaned, er vaesentlig mere stille og rolig. Dog har vi Oktober, som er en schizoid blanding af corporate og leisure, afsluttende med det sidste York Race 9+10, og half term fra 23.

Hav en fantastisk soendag,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Heps,

soendag var bare fantastisk - benene var bare klar, og jeg gav den saa meget gas jeg kunne. Har nu en fantastisk omgang DOMS, men det var ventet.

Alt i alt 90min. fantastisk tur, med en god del sol, og en smule vind.

Bagefter var saa bbq, hvor jeg gik amok i kylling, marineret i soed chili :w00t:

Vejret idag er standard Nordengalnd lortevejr - regn og vind - men det skal nok gaa.

Hav det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Heps,

solen var ude idag, skyfri himmel, saa cyklen skreg paa at blive brugt.

90min rigtig fed tur, hvor jeg fik presset baade aandedraettet og benene temmelig meget. Naaede paa et tidspunkt "zonen", hvor rytmen, gearet og tempoet bare var perfekt.

Lavede saa den ultimative blondine: sidste vej jeg skal krydse er lige efter York Race course, saa triller bare og stopper, men glemmer helt at jeg har klikpedaler, saa laver den langsomme tilt...

Laa paa jorden og hylede af grin. Det saa sikkert voldsomt ud, for et par stykker kom loebende og spurgte om jeg var ok. Alt er ok, har bare et par skrammer paa albue og knae.

Har kig paa en rigtig fed Pinarello (brugt), saa haaber julemanden bringer en god aarsbonus.

Hvis vejret arter sig i morgen, skal jeg ud og trille igen.

Hav det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Heps,

vejret var noget graat idag, med en kraftig vind.

Tidlig eftermiddag smuttede jeg alligevel ud paa laagen, og blev beloennet med endnu en fantastisk tur i naturen. Benene var ganske tunge til at starte med, men efter 20min var jeg tilstraekkelig varm til at presse igennem, dog ikke noget voldsomt, bare holde frekvensen med et nogenlunde hoejt gear.

Solen viste sig i ny og nae, men det var dog varmt nok. Havde skraa modvind paa vej ud, saa troede at det ville blive nemmere hjem. Nope, kastevinde lige i fjaeset, der pressede noget paa pulsen og benene, isaer fordi jeg staedigt holdt kadance og gear.

Paa vejen hjem kommer jeg forbi York Race course, der denne weekend havde British car show. Tonsvis af motorcykler, austins, mgs, jaguar, aston martin, etc. Namnam.

Kan virkelig maerke at jeg gav den gas denne weekend.

Maa forresten holde mig til 2 pas om ugen, da det er bliver moerkt kl 7 om aftenen. Regner med at checke det lokale center ud naeste weekend.

Tur: 120min.

Hav det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Heps,

traening loerdag:

meget kraftig vind, men jeg smuttede ud paa cyklen alligevel. Afsindig haardt at holde tempo, og vinden skiftede hele tiden, saa det var med store anstrengelser at jeg kom nogen steder. Ca. halvvejs ud begyndte det at regne.

Stod af cyklen, vendte om, og cyklede hjem. Var fuldstaendigt busted efter ca. 1 times cykling i strid vind, og afsluttende reg og vind. Godt 10 miles totalt.

Var noget bitter, da jeg 2 timer senere saa en skyfri himmel, med straalende sol. Var dog glad for at jeg kom ud under alle omstaendigheder.

Havde nogle dejlige naturoplevelser - et egern loeb om kap med mig paa en skovvej (skidderikken accelererede afsindigt paa de foerste 5 meter), og en fantastisk himmel over marker og skov.

Traening soendag:

Naesten skyfri himmel, saa afsted gik det. Naaede dog kun ned til Ouse, foer jeg vendte om for at skifte til langaermet. Tilbage igen, fandt jeg ud af at det ikke var nok, saa hjem igen..

Denne gang kom jeg dog ud, og gav den gas hele vejen. Benene var dog godt maerkede af modvinden fra igaar, men lidt efter lidt kom der varme i staengerne. Havde kokkereret for kaeresten igaar (carbonara), og kunne virkelig maerke at kulhydraterne gav energi. Jeg har sjaeldent foer vaeret i stand til at presse mig selv i saa stor grad.

Rigtig godt tempo i hoejt gear, hjulene sang, skoven skiftede farve, lungerne pumpede, men det hele var en fornoejelse. Havde en 5-6 miles med perfekt pres, og hjernen koerte af sig selv i lyriske vendinger omkring skoenheden ved naturen, osv. (er ved at genlaese Walden, saa det...)

Moedte en raekke udviklingshaemmede og deres plejere paa vejen - de koerer 10 miles hver 2 soendag - med store grin, og isaer en af dem kommenterede "vroooouum", hvilket kun gav endnu mere gas til benene.

Ikke en enkelt daarlig oplevelse paa hele turen, og jeg sidder nu og nyder foelelsen af at vaere rigtig godt brugt. Total afslappelse, og den mentale tavle er renset.

Total 20 miles, ca. 90 minutter.

Niske

Edited by Niske
Link to comment
Share on other sites

Den må du simpelthen lige forklare? Jeg ville aflyse mit eget bryllup for at se den kamp.

Fordi det er Corporate Event er der meget lidt chance for at se kampen, men mere at fylde paa de superkunder du har med. Da jeg ville vaere relativt junior i det foelge, ville det vaere mig der skulle i baren konstant, og smile/grine af de mere eller mindre stupide vittigheder som kunder skyder af.

Jeg er samtidig berygtet for at have en meget lav bullshit-taerskel, saa jeg finder mig sjaeldent i de mere perfide/racistiske vittigheder som nogle kunder stikker ud naar de er stive.

Chancen for at slippe for et efterfoelgende drukorgie/stripklub-besoeg er ogsaa hoejere.

Det koster en virksomhed £3.000 om aaret per "stol" man koeber i Corporate Suite (minimum er 4). Maden er ringe, og du sidder 10 per rundt bord (jo laengere du har haft aftalen, jo taettere sidder du paa udsigten) - der er 40 borde. Alkoholindtagelsen er ligefrem proportionel med tab af IQ, saa det...

Naeh du - vi sponserer det lokale rugby hold York Knights, og der er der sjov og ballade. Du er taettere paa, og spillerne er til at tale med. Samtidig er et aars sponsorat billigere end 2 "stole" i Manchester.

Torsdag denne uge er der Charity Boxing Match mellem Army & Navy i Imphal Barracks - det er sgu sjovt. Vi kommer gratis ind, det er black-tie event, saa det er fuld skrue, og lokalt.

Niske

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heps,

en lille lyn-update:

ingen traening loerdag grundet foedselsdags tamtam.

Soendag:

Fantastisk tur i blaesevejr med solskin. 90 min hardcore pres, der efterlod mine ben temmeligt syrede.

Mandag:

mellemoerebetaendelse...

Torsdag:

Laege checker oerer, og spoerger, saadan rent en pasant: hvad er det for en bule du har der? (maven). Navlebrok, viser det sig saa at vaere (Hernia Linea Alba).

Jeps, gode gamle Niske har raget sig endnu en lidelse til mig. Heldigvis har jeg privat forsikring via job - saa slipper for 18 ugers ventetid paa (gyyyys) NHS.

Regner med at blive checket en gang naeste uge.

Hav det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Heps,

ingen cyckling denne weekend. Oererne er stadigvaek noget kvaestede, og det blaeser en halv pelikan derude.

Har faaet arbejdet til at betale for et gym-medlemskab - Emperors of York - saa der skal jeg saa til at svede. Laegen har informeret mig om at jeg skal tabe 10 til 15 kilo, foer de vil operere.

Har taenkt mig at starte med 3 ugentlige cardio-pas, og saa lidt blid vaegt traening indtil vaegttabet er der. Er ikke saa vild med de normale oevelser, daa det kraever en del af bugmuskulaturen. Vil meget noedigt ende med at presse endnu mere ud.

Skulle vaere klar til operation engang i begyndelsen af Januar 2010.

Hav det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Heps,

ingen cyckling denne weekend. Oererne er stadigvaek noget kvaestede, og det blaeser en halv pelikan derude.

Har faaet arbejdet til at betale for et gym-medlemskab - Emperors of York - saa der skal jeg saa til at svede. Laegen har informeret mig om at jeg skal tabe 10 til 15 kilo, foer de vil operere.

Har taenkt mig at starte med 3 ugentlige cardio-pas, og saa lidt blid vaegt traening indtil vaegttabet er der. Er ikke saa vild med de normale oevelser, daa det kraever en del af bugmuskulaturen. Vil meget noedigt ende med at presse endnu mere ud.

Skulle vaere klar til operation engang i begyndelsen af Januar 2010.

Hav det,

Niske

Heps,

var paa hospitalet i sidste uge:

Vaegt: 111 Kg

Blodtryk: 133/99

Skal opereres 26 Nov, saa er tilbage igen tidligt December.

God traening,

Niske

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hejsa,

en lille lynopdatering.

Operationen gik godt - fik sat ey lille net ind for at holde paa brok - men gik saa drastisk ned ad bakke bagefter. Var paa 3 forskellige smertestillende i en maaned, hvorefter jeg saa har trappet ned.

Pga straek i stiches, har det vaeret naesten umuligt at kunne sove mere end et par timer ad gangen, undtagen naar jeg var doped helt op.

Oveni, saa var det "hulrum" som tarmene havde skabt, efterladt uden beskyttelse, saa det er nu fyldt op med alskens godhed. Skal ind og have det fjernet her 20/01/10.

Har dog tabt mig en del siden - paa trods af smerter, har jeg dog faaet gaaet nogle gode, lange ture, og kosten er naesten 100%.

Har fundet et firma der udlejer spinning cykler, saa jeg vil forsoege mig med det. det gik ganske godt derhjemme.

Haaber snart paa at kunne komme igang igen.

Hav det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hejsa,

er tilbage igen - haaber at kunne holde lidt laengere end sidste gang.

Status:

Vaegt er omkring 105 kg, men de 3 ugentlige cykel pas (18.8 miles) hjaelper godt til, nu da kosten er ved at komme lidt mere paa skinner.

Planen er at vedholde 3 ugentlige pas, med mulighed for et 4 hvis vejret/arbejde tillader.

Har fundet en ny rute (mapmyride) der er paa 45 miles, som jeg vil proeve naeste Soendag. Bare en af disse hver uge vil drastisk oege min traeningsmaengde, med en god mulighed for at faa snuset lidt dejlig natur of solskin.

Hav det,

Niske.

Link to comment
Share on other sites

Heps,

kaotisk weekend, hvor loerdag blev brugt paa foelgende: frisoer, shoppe efter vielsesringe, efterfulgt af generel shopping, som efterlod mig fuldstaendigt mentalt kvaestet (brylupper haenger mig langt ud af halsen, og efter en naesten 90 minutters diskussion med blomsterhandler (jeg var bare med) om hvilker blomster/farver der skal paa bordene brugte jeg min sidste smule energi paa ikke at synke ned i dybt selvhad over hvor grusomt livet kan vaere...)

Soendag: en god ven er ved at faerdiggoere sin film (Elevator Gods), og havde spurgt om jeg kunne hjaelpe i en statist-rolle. Efter jeg havde sagt ja, fandt jeg ud ag at det var 07:00 soendag morgen afgang. Fandt ved ankomst ud af at jeg skulle vaere "fat man eating in restaurant", hvilket ikke lige hjalp... Det var dog hylende sjovt, og jeg har nu en del mere respekt for skuespillere, for fuck hvor er der meget spiltid.

Vejret er fantastisk, og haaber staerkt paa at jeg kommer paa cyklen i aften.

I morgen er jeg i Liverpool til samtale, saa har taget fridag, og skulle gerne komme ud igen der.

Hav det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Heps,

Ingen traening mandag - massiv rapporterings-byrde..

Tirsdag tilbragte 6 timer i tog, samt 2 timer samtale - det hele i 27 graders varme, saa var mere end opkoert da jeg kom hjem.

Ser ud til at foerste chance for traening er fredag :-(

Have det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hejsa,

arbejdet har vaeret afsindingt presset, samt bryllupsforberedelser har betydet minimal traening.

Lidt har der dog vaeret, men ikke nok.

Blev gift i soendags, var til samtale i Bristol i Torsdags, og tager til DK fredag naeste uge for at vielsen velsignet med familien.

Der er ingen chance for at faa traeningen igang igen foer det er overstaaet, men er pt igang med at faa kosten igang igen. Familie og venne besoeg har det med at gaa i hat og briller rent kost og alkohol maessigt - York har 365 pubs, og det foeles som om vi besoegte dem alle, hvilket foerer til en ikke normal kost og soevn cyklus (laes kebab, burger & currys)

Er dog tilfreds med det nuvaerende resultat - skal til laege igen for at faa chekket den brok operation jeg fik foretaget tidligere. Den er begyndt at bule ud, isaer naar kosten ikke spiller, hvilket har negativ indflydelse paa min soevn.

Hav det,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share