Hvordan får jeg 8pack?


bjarnerasmussen
 Share

Recommended Posts

Hvad med, at få de største guns i klassen? I stedet for skide vaskebræt som ALLE tynde drenge i folkeskolen har.

Der er flere ting i denne kommentar som jeg syntes er på grænsen til det tåbelige.

1. Han er 14 år hvilket vil sige hans krop er under masiv udvikling, derfor ville det være dybt åndsvagt at opbygge en målsætning p, "Største guns i klassen".

2. At " alle tynde drenge i folkeskolen har 8 pack er på ingen måde rigtigt" (Tænk - Tast - Send)

I forhold til dit ønske om at få en 8 pack, er der nogle øvelser som hjælpe dig et skridt på vejen:

1. Lig dig på ryggen med hoved mod ribben, tag fat i nederste stang med dine arme. Sving dine ben op mod ribben, behold lænden i gulvet bedst muligt, kør dem ned igen og stop dem inden de rammer gulvet. Kør evt. også ud til siderne! Husk at ha strækte ben. Trænder du med en ven kan du gøre det samme blot hvor du ligger mellem hans ben, og holder om hans ankler. Han kan når dine ben er oppe skubbe dem ned mod jorden, hvilket vil medføre en øget modstand.

God fornøjelse.

Ps. Husk at din krop vokser symetisk, hvilket betyder du vokser hurtigst hvis du træner alle muskler i kroppen, ink. ben :)

Det er svært at lave en retnings bestemt øvelse,

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ps. Husk at din krop vokser symetisk, hvilket betyder du vokser hurtigst hvis du træner alle muskler i kroppen, ink. ben :)

Hvordan træner jeg mine ben?

-Altså jeg spiller jo allerede fodbold(:

Men rigtig mange tak for dit svar!

-Scars, min ryg kan ik holde til det, hvis jeg træner med 9kilos.

Edited by bjarnerasmussen
Link to comment
Share on other sites

Hvordan træner jeg mine ben?

-Altså jeg spiller jo allerede fodbold(:

Men rigtig mange tak for dit svar!

-Scars, min ryg kan ik holde til det, hvis jeg træner med 9kilos.

No probs :)

Der er mange måder at træne dine ben, dog er det nemmest hvis du begynder i et trænings center. MEN ellers er der lidt forskellige ting du kan gøre.

1. Tag en rygsæk på og fyld den op med vægt. Herfra er der et utal af muligheder for at træne dine ben.

- Bøj dine ben op og ned

- Gå op og ned af trappen

- Op på en høj kasse, ned igen.

2. Stil dig på et ben, stræk det andet ben ud foran dig. Gå så ned i det ben du står på. (Gentag)

Håber det kan hjælpe., held og lykke med din træning.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan træner jeg mine ben?

-Altså jeg spiller jo allerede fodbold(:

Men rigtig mange tak for dit svar!

-Scars, min ryg kan ik holde til det, hvis jeg træner med 9kilos.

Hvad mener du lige med at din ryg ikke kan holde til at du træner med mere end 9 kg? Er din ryg lavet af gummi eller glas siden den ikke kan holde til mere end det?

Din ryg burde sagtens kunne holde til meget mere, så længe du har teknikken med dig.

Link to comment
Share on other sites

Der er flere ting i denne kommentar som jeg syntes er på grænsen til det tåbelige.

1. Han er 14 år hvilket vil sige hans krop er under masiv udvikling, derfor ville det være dybt åndsvagt at opbygge en målsætning p, "Største guns i klassen".

2. At " alle tynde drenge i folkeskolen har 8 pack er på ingen måde rigtigt" (Tænk - Tast - Send)

Du er ny her på foraet og skal måske forstå hvordan jargonen er. Der er dagligt indlæg om hvordan man får sig en markeret mave. Det jeg vil sige er, at man ind i mellem godt må træde ved siden af normalen. (Jeg underviser på en folkeskole i kbh samt idræt.) Så når jeg omgås børn fra 0. - 9. klasse hører jeg og kender til meget af hvad de går og tænker på i det daglige. Så du skal ikke komme her og belære mig om hvad og hvordan unge/børn er, medmindre du selv arbejder i det miljø.

Som afslutning skal du læse hvad jeg skriver. Jeg skrev, at det er de tynde, slanke drenge som stort set alle har "vaskebræt" da de er så tynde og har et papirstyndt lag fedt på maven. Dertil kommer det så, at noget af det vigtigste hvis man vil have et synligt vaskebræt er, at man ikke har en for høj fedtprocent.

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg står bare med ret ryg foran spejlet, så tager jeg bare vægten i højre hånd så køre jeg den helt oppe fra hovedet og ned i 90 grader. og så op igen 50 gange pr gang.

Den form for træning er jo så heller ikke ligefrem noget der giver særlig meget. Hvis du vil se noget udvikling så er det igang med de 6 store basis-øvelser: Bænkpres, træk til bryst/pull ups, squat, military press, BOR og dødløft.

Hvis du startede i et center og kom igang med disse øvelser, så ville der hurtigere kunne ske noget fremgang på de punkter du gerne vil se det på. Både på maven og på fodboldbanen.

Link to comment
Share on other sites

ja okay, men jeg regner også med at begynde i center med en af mine venner her om et stykke tid(:

Og så måske Onsdag og Fredag tage derned.

Men er det så bedst fx. at sige hele onsdag i centeret vil jeg træne mave, og så fx. træne armene hele fredag?

Og så fx. ryggen hjemme? eller hvordan?(:

Og så spørge en af dem dernede hvilke øvelser som er bedst til præcis de områder jeg gerne vil have markeret eller hvordan?(:

edit: Hvordan vil jeg se forandring på fodboldbanen, lidt dumt spørgsmål :innocent:?

Edited by bjarnerasmussen
Link to comment
Share on other sites

Det vil ikle være særlig smart at dele det op på den måde som du lægger frem her.

Du vil få mere ud af det, hvis du træner din samme muskelgrupper flere gange om ugen i stedet for en gang. Dertil så drop det der disko-pump du vil igang med, da du er så ung og især når du også spiller fodbold. Start hellere på et fullbody program med de øvelser jeg tidligere satte op og kør det 2 gange om ugen.

Med hensyn til fodboldbanen, vil du hvis du kører fullbody efter ca. 14 dage til 1 måned, kunne mærke at du vil kunne løbe lidt hurtigere, sparke hårdere og have lidt mere energi til din træning

Link to comment
Share on other sites

Lyder rigtig godt, ihvertifald med fodbolden :b

"Du vil få mere ud af det, hvis du træner din samme muskelgrupper flere gange om ugen i stedet for en gang. Dertil så drop det der disko-pump du vil igang med, da du er så ung og især når du også spiller fodbold. Start hellere på et fullbody program med de øvelser jeg tidligere satte op og kør det 2 gange om ugen."

Altså, hvad vil det sige, jeg har bare fået afvide det er smart at træne fx. alene maven, da ens muskler jo skal have proteiner og kulhyterater til at vokse, så ville (mavemusklen) jo få mere, end hvis det blev delt op så ryggen og armene også skulle have noget?

- eller er det helt forkert?

Link to comment
Share on other sites

Det kan jeg godt føgle..

-Men hvordan så?

Skal jeg bare fyre op mens jeg er i centeret, og styke mine arme, mave og ryggen? i:

Eller hvordan sådan, vil et program hjælpe? eller skal jeg snakke med en af de der trænere i centeret?

Husk også dine ben, ellers kommer du ikke til at kunne løbe hurtigere eller sparke hårdere.

Snak med en instruktør deroppe. De kan lave et program til dig for nybegyndere.

Bare spørg ham om den øvelse, jeg nævnte til 8-pack.

Han kan godt snakke med en instruktør, men mange af dem er ikke ordentligt uddannede, da de bare har betalt ca. 10.000 kroner og taget et kursus på 50 timer. Så jeg ville personligt ikke have et væsentligt større tillid til dem end til mange her på mol.

Det har dog hjulpet lidt nu, hvor de har lavet uddannelsen om til at tage 1½ år og der er noget mere basal anatomi og lign på programmet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, din krop skal jo være symmetrisk - det kræver jo du træner hele kroppen.

Sig det skal være et split-program og gerne med frivægt fremfor maskiner.

Også spørg om han kender øvelsen , jeg nævnte, eller om han har andre øvelser til bestemt 8-pack.

Hvorfor i al verden vil du have ham til at kører et 2-split program?

Link to comment
Share on other sites

Tager det ikke for lang tid at træne hele kroppen på én dag ? Hellere lade det gå over 2 dage ?

Niks, et basis program med de 6 store øvelser kan gennemføres på under 1 time, selv med gode belastninger på. Og så som han nu har skrevet i det næste indlæg, så holder det da selt ikke at kører et 2-split, hvis man kun træner 1 gang om ugen.

dertil kommer at 2-split programmer er bygget op på at muskulaturen har brug for en større workload, for at opnå yderligere fremgang, end et fullbody program kan give.

Jeg har kun aftalt med min ven vi træner om onsdagen, men regner men at gøre det fredag også.

Prøv at se om du ikke kan presse ham til at kører 2 gange om ugen, ellers må du jo bare selv kører det og så se hvordan du får fremgang i forhold til ham

Edited by Scars
Link to comment
Share on other sites

Et fullbodt program som jeg har foreslået kan hjælpe lidt på en 8-pqack, men der skal self. noget reel mavetræning ind også, ellers sker der ikke voldsomt meget.

Ja du siger bare at du gerne vil kører fullbody de 2 gange om ugen og så skal de nok hjælpe, hvis du tør stole på instruktørerne.

Nu siger du guns, mener du så biceps eller bare generelt overarme?

Link to comment
Share on other sites

så altså, full body, kan jeg så bagefter det, trænede noget specielt til maven?

-Og jeg mente faktisk brystet:D hehe :b

Men så når jeg har trænet jeg har sådan søgt lidt hist og her.

Og jeg vil ikke bruge protein pulver, da jeg har hørt det giver bumser i min alder.

-Men så evt, en banan og et glas mælk efter træning. og havregryn og så skummet mælk når jeg kommer hjem?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share