Skævt fordelt rygmuskulatur


jensvejmand
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har på det seneste lagt mærke til at der er en væsentlig forskel i størrelsen på min venstre og min højre lændemuskel. Er der nogen her på forumet der ved om dette er normalt? Og hvordan man kan træne med henblik på at udligne forskellen?

Det skal siges at jeg ikke styrketræner det mindste, men dyrker en del andre sportsgrene. Har derfor heller ikke adgang til styrketræningsudstyr, så kunne godt tænke mig forslag til øvelser der kan foretages hjemme, uden udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken form for sport dyrker du, og hvor stor er "en væsentlig forskel"?

Kan du mærke en ubalence, og giver det dig nogen former for gener?

Et forum kan være fint til at få indput og idéer, men er trods alt ikke læger/fysioterapeuter, der har set dig i virkeligheden.

Det bedste du kan gøre er at gå til din egen læge, som formentlig vil henvise dig til en fys :smile:

Link to comment
Share on other sites

:smile: Havde egentlig også tænkt mig at bestille tid ved lægen, men ville lige høre herinde for at tjekke om det var et almindeligt kendt fænomen, og om der var nogle enkle øvelser man kunne lave for at udbedre det.

Vil ikke sige der er en meget tydelig forskel(forstået sådan at min kæreste ikke havde lagt mærke til det før jeg nævnte det). Det er heller ikke noget der, så vidt jeg har lagt mærke til, påvirker min balance.

Mht. sportsgrene spiller jeg badminton og fodbold, samt svømmer, løber og cykler flere gange ugentligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share