For meget svaj i ryggen


secondcracker
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en 20årig, glad gut. Jeg føler jeg har for meget svaj i ryggen, hvilket for det første giver tendens til kvindelig figur, men ellers får mig til at se tykkere ud, end jeg egentlig er, når jeg har løst tøj på (ja, bare sig en kvindelig figur passer godt til mig :innocent: hehe), og til tider ligne en anelse pukkelryg.

Det er selvfølgelig til at leve med, men kan man på nogen måde gøre noget ved det? Rette ryggen ud, og gøre den mere "lige"?

På Forhånd Tak :smile:

Edited by secondcracker
Link to comment
Share on other sites

Du har højst sandsynlig for stramme hoftebøjere, og for slappe gluteus maximus (baller). Det tilter din hofte fremad så du stritter med maven og røven. Så du skal strække dine hoftebøjere og styrke dine baller, se hvordan i linket.

Undskyld min dovenskab men jeg kopiere lige mit svar fra en anden tråd:

Hvis du vil vide mere om holdning og holdningsforbedrende øvelser er der ingen vej uden om Eric Cressey og hans "Neanderthal No More" artikel serie.

Gør alt hvad han skriver, også udstrækningen og foam rolling, da for stramme muskler ofte kan resultere i dårlig holdning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share