Vægttab & kost råd?!


T.Stewart
 Share

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Enig....smiler...min kostplan er jo et forslag til en kostplan. På nogle vil den virke og på andre vil den sikkert ikke virke og det kan sagtens være af de årsager du nævner med blodsukkeret. Det er vigtigt at have et stabilt blodsukker. Cola, pasta og kartofler indeholder store mængder af kulhydrat. Derfor er keg lidt betænkelig ved dem. Jeg vil på et senere tidspunkt komme ind på hvorfot jeg ikke vil anbefale at blande dem med animalske produkter.

Alkohol er vi enige om.

Mælkeprodukter indeholder laktose. Det vil jeg også komme ind på senere.

Afgiftning vil jeg også komme ind på senere.

Rigtig mange har fulgt denne kur og lever efter den. Vil på et senere tidspunkt komme med en mere moderat kostplan.

Kan ikke se nogen grund til udskejelser. Rigtig mange lever uden udskejelser. Det er et dansk fænomen hvilket skyldes vores store købekraft og hyggekulturen. Ca. 1.000.000. danskere er fede. 250.000 har diabetes to. Det er ikke godt. Og talene stiger. Derfor har sunhedsstyrelsen også udarbejdet en rapport om dette. Det er ikke sundt at drikke cola, spise is, pizza, slik, chips, pommes frites, kager, hvidt brød m.m. Det er skadeligt for vores krop. Ligeså er strort set al pålæg der er pakket ind i plastic, kødpølse, hamburgerryg, leverpostej, osv. Alkohol skal indtages i moderate mængder og højst 5 genstande på en uge.

Diabetikere, topatleter, folk der bare er i god form lever ikke af junkfood og dårlige fødevarer.

Til sidst vil jeg gøre dig opmærksom at din krop under Fit for Life kuren sandsynligvis har sat gang i en udrensning af din krop da du skriver du blev svimmel. Det kan opleves som værende meget ubehageligt, men der er jo ikke noget farligt i at være svimmel eller at ha hovedpine. Det er ubehageligt men ikke farligt. Man skal naturligvis ikke ha hovedpine eller være svimmel i længere tid. Søg da læge og bed om et sunhedstjek.

mvh

mister larsen

Alkohol er vi ikke enige om. Du skriver det som om man ikke kan tabe sig, hvis man indtager alkohol eller at det sætter forbrændingen i stå. Det sker ikke. Du kan tabe dig når du indtager alkohol. 5 genstande er ikke et max, men dog ikke ufornuftigt, hvis du samtidig skal tabe dig. Lidt andre udmeldinger end du tidligere har meldt ud. Du forbrænder alkohol før andre makronæringsstoffer og det skal der ikke overfortolkes på. Det lyder som om at indtager du alkohol så tager du helt sikkert på eller så kan du ikke tabe det og det er ingenlunde korrekt.

Laktose er der ikke noget problem med, hvis du er en typisk dansker. 3% har problemer med intolerance.

Afgiftning, hehe....jammen det er vi nok nogle der glæder os til...jeg håber det bare bliver lidt mere end påstande slynget ud...

Det er et kendt fænomen at når folk ikke må noget og lever på en ret restriktiv diæt så holder det et stykke tid og så kan de ikke klare det mere og så går det helt galt og der overspises i store mængder i ekstemt usunde ting. Akkurat som at slankekure reelt ikke virker da mere end 90% tager det hele på eller mere igen over få år. Man skal altså have en ret god plan, hvis man vælger at gå på slankekur. Langt bedre er at lave kosten om til noget der holder for altid.

Skeje ud er ikke lig med at konstant at spise junk food m.m.

Fit for life og udrensning. Ja, den er god :dry: Jeg skrev ikke at jeg blev svimmel eller fik hovedpine, men skrev til gengæld at jeg altid var træt og jeg ikke kunne spille badminton. Man søger ikke læge når man udmærket godt ved hvad der forårsagede disse symptomer og ved hvad der skal til for at rette det op igen. Det var kosten den var helt galt med. Næ der skulle nogle havregryn og rugbrød til og nul frugt eller kun lidt frugt til om morgenen. En læge ved i praksis intet om kost. For nogle år siden havde de 12 timers ernæring på lægestudiet.

Link to comment
Share on other sites

Alkohol er vi ikke enige om. Du skriver det som om man ikke kan tabe sig, hvis man indtager alkohol eller at det sætter forbrændingen i stå. Det sker ikke. Du kan tabe dig når du indtager alkohol. 5 genstande er ikke et max, men dog ikke ufornuftigt, hvis du samtidig skal tabe dig. Lidt andre udmeldinger end du tidligere har meldt ud. Du forbrænder alkohol før andre makronæringsstoffer og det skal der ikke overfortolkes på. Det lyder som om at indtager du alkohol så tager du helt sikkert på eller så kan du ikke tabe det og det er ingenlunde korrekt.

Laktose er der ikke noget problem med, hvis du er en typisk dansker. 3% har problemer med intolerance.

Afgiftning, hehe....jammen det er vi nok nogle der glæder os til...jeg håber det bare bliver lidt mere end påstande slynget ud...

Det er et kendt fænomen at når folk ikke må noget og lever på en ret restriktiv diæt så holder det et stykke tid og så kan de ikke klare det mere og så går det helt galt og der overspises i store mængder i ekstemt usunde ting. Akkurat som at slankekure reelt ikke virker da mere end 90% tager det hele på eller mere igen over få år. Man skal altså have en ret god plan, hvis man vælger at gå på slankekur. Langt bedre er at lave kosten om til noget der holder for altid.

Skeje ud er ikke lig med at konstant at spise junk food m.m.

Fit for life og udrensning. Ja, den er god :dry: Jeg skrev ikke at jeg blev svimmel eller fik hovedpine, men skrev til gengæld at jeg altid var træt og jeg ikke kunne spille badminton. Man søger ikke læge når man udmærket godt ved hvad der forårsagede disse symptomer og ved hvad der skal til for at rette det op igen. Det var kosten den var helt galt med. Næ der skulle nogle havregryn og rugbrød til og nul frugt eller kun lidt frugt til om morgenen. En læge ved i praksis intet om kost. For nogle år siden havde de 12 timers ernæring på lægestudiet.

Som jeg ser det er vi enige om alkohol. Jeg anbefaler at du ikke indtager alkohol når du skal tabe dig, da det forlænger perioden med vægttab. Kan da ikke se nogen grund til at indtage alkohol

Alkohol er i moderat mængde ok at indtage. Dvs. max 5 genstande pr. gang og max 5 genstande pr. uge.

Du skriver at det er et kendt fænomen at folk får et tilbagefald når de lever på en restiktiv diæt. Der er lavet ganske få undersøgelser af dette og det er korrekt at nogen får et tilbagefald. Undersøgelserne fortæller ikke om hvad disse folk spiser.

Havregryn er meget sundt og er for mange en god start på dagen.

Læs forøvrigt mit nye indlæg om ernæring.

Det væsentligste for mig ved kost indtag er ernæringsværdien og det kosten gør ved min krop. Veldokumenterede og videnskabelige undersøgelser viser at det er sundt at spise frugt, grønt og visse kornprodukter. Undersøgelserne viser at der er meget få tilfælde af kræft, diabetes, overvægt blandt mennesker der spiser sådan. Altså de har ikke den vestlige verdens livsstilssygdomme. Hvorfor så spise junkfood og anbefale det?

Link to comment
Share on other sites

mask1

Du nævner konstant, at du ikke ser nogen grund til hverken at drikke alkohol, blande protein og kulhydrat, spise junk, spise andet kød end fisk, osv osv osv..

Hvad med den simple grund, at det da er utrolig rart, at man engang imellem kan sidde med vennerne og spise en god middag (fx en lækker, saftig bøf med dertilhørende sprøde ovnkartofler), drikke et glas rødvin og evt. nappe lidt til en skål med søde sager?

Det kunne også være, at man på et tidspunkt, efter en travl og hård dag, vælger at snuppe en pizza eller andet junk, simpelthen for lige at få maden overstået hurtigt for en gangs skyld?

Der er på ingen måde noget galt med, at slække på den ellers så sunde kost i ny og næ. Hvis man ellers almindeligvis spiser sundt og varieret , så er det da helt iorden at spise en bolle eller et stykke lagkage til en fødselsdag, eller drikke et glas vin eller to efter en hyggelig sammenkomst med familien.

"Men hvorfor vil man dog det?", spørger du så?? For det er der da ingen grund til!?

Jo! Det er der nemlig! Det er hyggeligt og det er dejligt! Det er en måde, hvorpå vi mennesker slapper af og nyder tilværelsen, UDEN at tænke på portionsstørrelser, kalorier, andres forventninger, vægt, osv osv.

Det kan sagtens være "nemt" at leve sundt, men engang imellem har vi alle godt af, at slippe kontrollen - bare en smule. Og det skader os på ingen måde =)

Så ja, jeg vil helt sikkert mene, at der er flere grunde til sommetider at skeje lidt ud! Og ja, vi danskere forbinder ofte hyggeaftener med en snack eller lignende, og hvad så!? Altså..

Det er jo netop utrolig sjældent at vi har tid til at slappe af og have en hyggeaften med vores kære, så lad os da gøre det, når vi nu endelig kan. Med måde selvfølgelig!

Og om det så skyldes kulturen eller andet, at vi spiser til sammenkomster kan vel i virkeligheden være ligemeget, kan det ikke?

Link to comment
Share on other sites

Damn sikke da en vild tråd jeg fik startet her.. Dejligt med lidt uenighed, så får man flere synsvinkler :bigsmile:

Jeg har taget alt hvad jeg føler jeg kan bruge til mig og har efterhånden fået lavet en rigtig god kostplan.

Jeg har haft den med til min læge netop på grund af min frygt for at udvikle diabetes 2, og har fået grønt lys derfra.

Mange tak for hjælpen alle sammen!

Jeg gir en bejer (eller en danskvand) når jeg har nået mit mål :laugh: (75kg)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share