Vægttab


mask1
 Share

Recommended Posts

Godt nytår til alle.

Det kan være svært at tabe sig. Jeg har selv gået fra 107 kg. til 85 kg. Jeg fulgte disse meget enkle kostregler.

1: Reducer indtaget af kulhydrater. Dvs. ingen slik, sodavand, kartofler, pasta, hvidt brød, kager og ris.

2. Ingen Alkohol

3. Nul fastfood

4. Masser af vand

5. Nul grisekød. Det er fedt og ulækkert

6. Masser af frugt og grøntsager

7. Spis fisk hver dag

Til erstatning for disse produkter spises der masser af frugt, gerne 6 stk. om dagen. Start gerne dagen med 2 stk. frugt og et glas vand og ikke andet.

Kl. 9. indtager du så igen 2 stk. frugt og et glas koldt vand.

Kl 12. indtager du gerne 300 gram grøntsager, et stk. rugbrød uden fedtstof, 200 gram kylling, kalkun eller fisk som tun i vand, gerne med lidt mayonaise til og to glas kold vand

Kl. 14 indtager du 2 stk. frugt. og et glas koldt vand

kl . 16 indtager du 2 stk frugt og et glas koldt vand

kl 18. indtager du 300 gram grøntsager, 200 gram kylling, kalkun, fisk. og to glas koldt vand

kl. 20 indtager du atter to stk. frugt.

kl. 22 går du i seng drik gerne et glas vand. og hav evt. et glas med koldt vand stående ved siden af sengen til natten.

Du må ikke drikke vand der indeholder alkohol, da alkohol binder fedtstoffet i kroppen.

Du må gerne drikke max. et glas mælk om dagen.

Du må ikke indtage andre typer af mælkeprodukter da de indeholder kuldydrater i stor mængde.

Denne kur vil sætte gang i en afgiftning af kroppen, da maden vi spiser indeholder store mængder af gift som skal ud, derfor al vandet.

Hvis du følger denne kur vil efter max. 4 måneder have tabt ca. 20 kg.

Glemte : Du må ikke spise fastfood overhovedet, altså ingen pommes frites, pizza, hotdog, grillkyllinger osv. Ej heller is. slush ice osv.

Det kan anbefales at du dyrker motion hver dag når du er kommet iorden igen. Gerne en time. Men træn forskelligt hver dag. Gå gerne stille og roligt.

Du skal ikke power træne.

Det kan også anbefales at få massage på hele kroppen hver fjortende dag, at gå i sauna så ofte du kan. Det sætter også gang i udrensningsprocessen og dermed vægttabet.

Det er meget normalt at du kan opleve en uge eller to hvor du ikke taber dig. Men det betryder intet da du så vil tabe dig mere i næste uge.

Jeg kan anbefale dig at søge på: vægtkonsulenterne i google. Evt. at melde dig ind. Det gjorde jeg og det virker. Men det er ikke for tøsedrenge. Smiler.....

Min kur og kostplan er herfra.

Derudover handler det til syvende og sidst om din egen indstilling til at ville tabe dig. Det er dig der bestemmer. Du er din egen kaptajn. Du sætter kursen. Og er det ikke bare vidundeligt at tænke på. Her bestemmer du og ikke andre.

Edited by mask1
Link to comment
Share on other sites

Selv om dine kostråd giver nogenlunde mening er der en del af dine udsagn jeg er uenig med. Normalt ville jeg ikke gide kommentere det, men siden du har postet dine kostråd på mere eller mindre alle trådene i forumet omkring vægttab, som var det den eneste sandhed, kan jeg ikke lade være.

5. Nul grisekød. Det er fedt og ulækkert

At du synes grisekød er ulækkert er helt din egen sag, men jeg kan ikke se hvad det har at gøre i dette forum. Mht til fedtindholdet kommer det meget an på udskæringen, samt om man medregner det synlige fedt, der udgør en stor del af fedtet i svinekød (og som jo kan skæres fra). Svinekød kan altså være både være meget fedtholdig eller relativ fedtfattigt alt efter hvilken slags svinekød man snakker om.

Til erstatning for disse produkter spises der masser af frugt, gerne 6 stk. om dagen. Start gerne dagen med 2 stk. frugt og et glas vand og ikke andet.

Kl. 9. indtager du så igen 2 stk. frugt og et glas koldt vand.

Efter en hel nats faste er glykogendepoterne (kroppens lager af kulhydrat i muskler og lever) ved at være tomme, og da vi nu engang ikke fungerer optimalt uden disse energireserver vil dette være alt for lidt morgenmad hvis du har planer om at være den mindste smule aktiv i løbet af dagen.

Du må ikke drikke vand der indeholder alkohol, da alkohol binder fedtstoffet i kroppen.

Ingen tvivl om det ikke er en god idé at drikke alkohol hvis du vil tabe dig, men det skyles at det indeholder meget energi (mange kalorier) - ikke at det "binder" fedtet i kroppen. Hvor har du den røver fra?

Du må ikke indtage andre typer af mælkeprodukter da de indeholder kuldydrater i stor mængde.

Øh, hvad? Nej! Almindelig skiveost indeholder fx 0-1,5 g kulhydrat pr 100g alt efter hvilken type det er. Dog indeholder ost traditionelt meget fedt (især den usunde, mættede fedt), men man kan jo også finde fedtreducerede ostetyper (der dog stadig har et højt energiindhold - men ikke pga kulhydratindholdet der fx i en Cheasy 6% og 13% er på 0 g)

Denne kur vil sætte gang i en afgiftning af kroppen, da maden vi spiser indeholder store mængder af gift som skal ud, derfor al vandet.

Gider jeg ikke engang kommentere på. Hvor får du det fra?

Det kan anbefales at du dyrker motion hver dag når du er kommet iorden igen. Gerne en time. Men træn forskelligt hver dag. Gå gerne stille og roligt.

Hvorfor ikke med det samme? Man er ikke i "uorden" fordi man vejer for meget - man kan godt motionere og man har godt af det. Jaaa, gerne en time - og gerne endnu mere - især hvis du foretrækker noget med lav intensitet.

Du skal ikke power træne.

Hvorfor ikke? (Og hvad betyder "power træne"?) Det er en myte at man skal træne med lav intensitet hvis man vil tabe sig (se evt artiklen Glem Fedtforbrændingszonen): Jo højere intensitet i træningen, jo mere energi forbrænder du pr minut.

Det vigtigste er at du finder noget der passer til dig og hvis du helst vil gå stille og roligt 2 timer om dagen, så er det fint, men hvis du hellere vil løbe en tur på 20 min hvor du giver den gas er det også rigtig udmærket.

I sidste ende giver det måske det samme vægttab, men hvis man også vil se fremskridt i forhold til ens fysiske formåen, får man i langt højere grad en effekt på hjerte/kredsløb, på åndedrætsfunktionen og ude i muskelvævet med træning ved højere intensitet.

Det kan også anbefales at få massage på hele kroppen hver fjortende dag, at gå i sauna så ofte du kan. Det sætter også gang i udrensningsprocessen og dermed vægttabet.

Nej! Få massage hvis det er det du har lyst til, men du taber dig ikke af at blive masseret.

Jeg kan anbefale dig at søge på: vægtkonsulenterne i google. Evt. at melde dig ind. Det gjorde jeg og det virker. Men det er ikke for tøsedrenge. Smiler.....

Du taber dig ikke af at melde dig ind i vægtkonsulenterne, ligesom du ikke taber dig af at melde dig ind i et fitness-center eller læse Lene Hanssons kogebøger.

Edited by chj
Link to comment
Share on other sites

5. Nul grisekød. Det er fedt og ulækkert

til den der har jeg en lille note... skinkekød kan nemt være fedt(et) og ulækkert - men jeg ved at alt fra kamfilet, mørbrad og inderlår & yderlår har ca 1-3% "usynlig" fedt alt efter race... skærer du det hvide fra, altså fedtet, får du nok det magreste stykke kød du kan. dog større svind og butikkerne er nødt til at kræve større priser. kan anbefales at hvis du har brug for svine- eller oksekød med lavt fedtindhold så smut forbi din lokale slagter, han er nok ikke så dyr som du tror... og mere handel med samme slagter gir nok lidt rabat i sidste ende, husk at slagterens mål er at sørge for at du er tilfreds.

Mvh. Chris, slagter lærling :)

Link to comment
Share on other sites

Den er altså lidt sjov, den med man skal drikke masser af vand for af afgifte kroppen :laugh:

Mask1: Det er fint du gerne vil hjælpe folk og laver en tråd som denne. Men som chj skriver er mange af tingene jo helt ude i skoven. Det er sku en ommer du!

Link to comment
Share on other sites

Selv om dine kostråd giver nogenlunde mening er der en del af dine udsagn jeg er uenig med. Normalt ville jeg ikke gide kommentere det, men siden du har postet dine kostråd på mere eller mindre alle trådene i forumet omkring vægttab, som var det den eneste sandhed, kan jeg ikke lade være.

At du synes grisekød er ulækkert er helt din egen sag, men jeg kan ikke se hvad det har at gøre i dette forum. Mht til fedtindholdet kommer det meget an på udskæringen, samt om man medregner det synlige fedt, der udgør en stor del af fedtet i svinekød (og som jo kan skæres fra). Svinekød kan altså være både være meget fedtholdig eller relativ fedtfattigt alt efter hvilken slags svinekød man snakker om.

Efter en hel nats faste er glykogendepoterne (kroppens lager af kulhydrat i muskler og lever) ved at være tomme, og da vi nu engang ikke fungerer optimalt uden disse energireserver vil dette være alt for lidt morgenmad hvis du har planer om at være den mindste smule aktiv i løbet af dagen.

Ingen tvivl om det ikke er en god idé at drikke alkohol hvis du vil tabe dig, men det skyles at det indeholder meget energi (mange kalorier) - ikke at det "binder" fedtet i kroppen. Hvor har du den røver fra?

Øh, hvad? Nej! Almindelig skiveost indeholder fx 0-1,5 g kulhydrat pr 100g alt efter hvilken type det er. Dog indeholder ost traditionelt meget fedt (især den usunde, mættede fedt), men man kan jo også finde fedtreducerede ostetyper (der dog stadig har et højt energiindhold - men ikke pga kulhydratindholdet der fx i en Cheasy 6% og 13% er på 0 g)

Gider jeg ikke engang kommentere på. Hvor får du det fra?

Hvorfor ikke med det samme? Man er ikke i "uorden" fordi man vejer for meget - man kan godt motionere og man har godt af det. Jaaa, gerne en time - og gerne endnu mere - især hvis du foretrækker noget med lav intensitet.

Hvorfor ikke? (Og hvad betyder "power træne"?) Det er en myte at man skal træne med lav intensitet hvis man vil tabe sig (se evt artiklen Glem Fedtforbrændingszonen): Jo højere intensitet i træningen, jo mere energi forbrænder du pr minut.

Det vigtigste er at du finder noget der passer til dig og hvis du helst vil gå stille og roligt 2 timer om dagen, så er det fint, men hvis du hellere vil løbe en tur på 20 min hvor du giver den gas er det også rigtig udmærket.

I sidste ende giver det måske det samme vægttab, men hvis man også vil se fremskridt i forhold til ens fysiske formåen, får man i langt højere grad en effekt på hjerte/kredsløb, på åndedrætsfunktionen og ude i muskelvævet med træning ved højere intensitet.

Nej! Få massage hvis det er det du har lyst til, men du taber dig ikke af at blive masseret.

Du taber dig ikke af at melde dig ind i vægtkonsulenterne, ligesom du ikke taber dig af at melde dig ind i et fitness-center eller læse Lene Hanssons kogebøger.

Er enig med dig i at du ikke taber dig ved at melde dig ind hos vægtkonsulenterne eller læse Lene Hanssons kogebøger. Det er dig der skal gøre arbejdet med at tabe dig. Jeg er 48 og har nu levet på denne måde altså principperne i 48 år. Altså længe før vægtkonsulenter og Lene Hannsson.

Massage sætter gang i udrensningsprocessen læs afgiftning af kroppen. Giften i din krop forhindrer et vægttab på et tidspunkt, typisk når du har tabt dig i en måneds tid.

Det er rigtigt at det er godt at træne med høj intensitet af de årsager du beskriver. Men kan din krop holde til det. Mener snarere at det er et spørgsmål om at hæve sit bundniveau stille og roligt. Derefter at vedligeholde stille og roligt.

Link to comment
Share on other sites

5. Nul grisekød. Det er fedt og ulækkert

til den der har jeg en lille note... skinkekød kan nemt være fedt(et) og ulækkert - men jeg ved at alt fra kamfilet, mørbrad og inderlår & yderlår har ca 1-3% "usynlig" fedt alt efter race... skærer du det hvide fra, altså fedtet, får du nok det magreste stykke kød du kan. dog større svind og butikkerne er nødt til at kræve større priser. kan anbefales at hvis du har brug for svine- eller oksekød med lavt fedtindhold så smut forbi din lokale slagter, han er nok ikke så dyr som du tror... og mere handel med samme slagter gir nok lidt rabat i sidste ende, husk at slagterens mål er at sørge for at du er tilfreds.

Mvh. Chris, slagter lærling :)

Enig kød skal købes hos slagteren. Handler selv hos den samme slagter....smiler....

Link to comment
Share on other sites

Den er altså lidt sjov, den med man skal drikke masser af vand for af afgifte kroppen :laugh:

Mask1: Det er fint du gerne vil hjælpe folk og laver en tråd som denne. Men som chj skriver er mange af tingene jo helt ude i skoven. Det er sku en ommer du!

Min kostplan virker. Sjovt nok da jeg var ung spiste vi sådan. Dengng var der ikke så mange overvægtige. Smiler og ler.

Link to comment
Share on other sites

Min kostplan virker. Sjovt nok da jeg var ung spiste vi sådan. Dengng var der ikke så mange overvægtige. Smiler og ler.

Du bliver heller ikke overvægtig af at spise et æble om dagen, men det betyder dælme ikke det er den rigtige løsning....

Jeg laver her en kostplan:

1. Spis kun smør. Spis 50g smør om dagen dagen fedtet i smør er sundt, og du vil derfor tabe dig hurtigt.

2. Slå dig selv i hovedet med et bat, da hjernen bruger meget energi til at danne nye hjeneceller. Det taber du dig af.

3. Spis dit eget sæd, da det indeholder alle de vitaminer og mineraler du har brug for.

Denne kostplan vil du sikkert også tabe dig af......

Der er gode punkter i din kostplan, men mange af tingene har ingen relation til virkeligheden, og har intet at gøre med vægttab. Den med afgiftningen af kroppen er der ingen videnskabelige beviser for, og det kan derfor bedst betegnes som en myte. Det er derimod bevist at overdreven vandindtag kan ødelægge din væskebalance, og dermed ødelægge din tørstfornemmelse, og det kan være decideret farligt.... At massage skulle hjælpe er simpelthen noget fis. Bare fordi det står i en bog, betyder for faen ikke det er korrekt. Der var en klinik engang (måske stadig) der "støvsugede" fedtet væk, så du tissede fedtet ud senere. Nogle ting er simpelthen bare for langt ude!

For at runde den af. Ja, du vil sikkert tabe dig af din kostplan, men mange er punkterne er decideret ligegyldige og forkerte. Så vidt jeg lige kan se, er alt hvad chj skriver korrekt, læs det igen!

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Du bliver heller ikke overvægtig af at spise et æble om dagen, men det betyder dælme ikke det er den rigtige løsning....

Jeg laver her en kostplan:

1. Spis kun smør. Spis 50g smør om dagen dagen fedtet i smør er sundt, og du vil derfor tabe dig hurtigt.

2. Slå dig selv i hovedet med et bat, da hjernen bruger meget energi til at danne nye hjeneceller. Det taber du dig af.

3. Spis dit eget sæd, da det indeholder alle de vitaminer og mineraler du har brug for.

Denne kostplan vil du sikkert også tabe dig af......

Der er gode punkter i din kostplan, men mange af tingene har ingen relation til virkeligheden, og har intet at gøre med vægttab. Den med afgiftningen af kroppen er der ingen videnskabelige beviser for, og det kan derfor bedst betegnes som en myte. Det er derimod bevist at overdreven vandindtag kan ødelægge din væskebalance, og dermed ødelægge din tørstfornemmelse, og det kan være decideret farligt.... At massage skulle hjælpe er simpelthen noget fis. Bare fordi det står i en bog, betyder for faen ikke det er korrekt. Der var en klinik engang (måske stadig) der "støvsugede" fedtet væk, så du tissede fedtet ud senere. Nogle ting er simpelthen bare for langt ude!

For at runde den af. Ja, du vil sikkert tabe dig af din kostplan, men mange er punkterne er decideret ligegyldige og forkerte. Så vidt jeg lige kan se, er alt hvad chj skriver korrekt, læs det igen!

Du vil helt sikkert tabe dig af din kostplan. Smiler.......

Alt i min kostplan er videnskabeligt dokumenteret.

Det kan dog kun anbefales at leve sådan indtil du når din idealvægt.

CHJ og jeg er stort set enige på nær mælkeprodukter og frugt.

Massage virker udrensende og dermed er det medvirkende til at du taber dig.

Fedtsugning er også en effektiv måde at tabe sig på her og nu.

Link to comment
Share on other sites

Du vil helt sikkert tabe dig af din kostplan. Smiler.......

Alt i min kostplan er videnskabeligt dokumenteret.

Det kan dog kun anbefales at leve sådan indtil du når din idealvægt.

CHJ og jeg er stort set enige på nær mælkeprodukter og frugt.

Massage virker udrensende og dermed er det medvirkende til at du taber dig.

Fedtsugning er også en effektiv måde at tabe sig på her og nu.

Nej nej nej nej nej.......... Undskyld, jeg gentager mig lige... Nej nej nej nej nej nej.

Jeg vil MEGET gerne se et videnskabeligt bevis for at massage virker "udrensende"! At det står i en bog er og bliver IKKE et videnskabeligt bevis.

Gider desværre ikke lige kigge efter selve undersøgelserne, men fandt hurtigt dette omkring væskebalancen. Men det er sikkert ikke nok til at overbevise dig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nej nej nej nej nej.......... Undskyld, jeg gentager mig lige... Nej nej nej nej nej nej.

Jeg vil MEGET gerne se et videnskabeligt bevis for at massage virker "udrensende"! At det står i en bog er og bliver IKKE et videnskabeligt bevis.

Gider desværre ikke lige kigge efter selve undersøgelserne, men fandt hurtigt dette omkring væskebalancen. Men det er sikkert ikke nok til at overbevise dig :wink:

De skriver jo som mig at væske virker udrensende

Link to comment
Share on other sites

De skriver jo som mig at væske virker udrensende

Læser du overhovedet hvad der står i artiklen?

Det viser sig dog (for nogen er det måske ikke nyt, men meget vigtigt at understrege) at man ikke kan lagre og udnytte ubegrænset væske. Ved meget høj væskeindtag risikere man, at man faktisk skyller vigtige mineraler og næringsstoffer ud af kroppen, og derved ikke kan udnytte væskeindtaget og faktisk er på kanten til at dehydrere.

= IKKE sundt for kroppen! Hvordan kan du læse det som værende noget godt?

Link to comment
Share on other sites

Der er kommet en del reaktioner på mit forslag til en kostplan. Nu orker jeg ikke at svare på flere spørgsmål. Jeg skal sove.

Er glad for den debat det har afstedkommet.

Der er mange måder at tabe sig på og at leve på. Mit forslag er blot et blandt mange.

Generelt kan det siges at danskernes gennemsnitsvægt er stigende og at dette skyldes at vi indtager for mange kulhydrater. Eller at energiindtaget er højere end energiforbruget.

Nu handler kost indtag jo om mange ting. Den skal gerne være sund. Jeg vil derfor i den kommende tid komme med indlæg om et enkelt emne. Det kunne f.eks. være alkohol, kulhydrater og proteiner.

Det er ikke nemt at tabe sig. Det er ej heller nemt at blive på sin idealvægt efter sit vægtab. Tror derfor også det handler om psyken og om motion.

Nu vil jeg slutte. Endnu engang tak for al responsen.

Godnat til jer alle.

Sov godt og drøm sødt.

Edited by mask1
Link to comment
Share on other sites

Læser du overhovedet hvad der står i artiklen?

= IKKE sundt for kroppen! Hvordan kan du læse det som værende noget godt?

Kære Jimbo.

Det er sundt for en kort periode på f.eks fire måneder at få udrenset kroppen. Jeg vil vende tilbage til dette emne. Tror at væskeangivelsen under et maraton løb er meget rigtig. Der skal ikke indtages for meget væske.

Link to comment
Share on other sites

Generelt kan det siges at danskernes gennemsnitsvægt er stigende og at dette skyldes at vi indtager for mange kulhydrater. Eller at energiindtaget er højere end energiforbruget.

Ikke eller. Det skyldes kun at energiindtaget er højere end energiforbruget. Rent energimæssigt er det ligegyldigt om energien dækkes ved at spise kulhydrat, fedt eller protein. Hvis energiindtaget er mindre end energiforbruget, vil du tabe dig – uanset hvordan du sammensætter din kost.

Dette betyder også at du kan komme med de mest sindssyge kostråd og de kan stadig virke i forhold til et vægttab (som venaN også skriver). Det betyder dog ikke at det er sundt eller overhovedet muligt at leve på den måde.

Sidder og overvejer om du bare tager pis på os, eller det rent faktisk er seriøst ment....

Jeg tænker (håber) det samme..

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved sku ikke helt om jeg skal grine eller græde... Lige pt. vælger jeg at grine :laugh:

Sidder og overvejer om du bare tager pis på os, eller det rent faktisk er seriøst ment....

Det glæder mig meget at du sidder og griner. Det er sundt og kan helt sikkert også medvirke til et vægttab....smiler

Jeg har besluttet mig for at jeg vil komme med indllæg om kost og ernæring fremover. Der er et stort behov herfor kan jeg se.

Kan se at du træner til at blive proffesionel soldat. Er du soldat nu?

Link to comment
Share on other sites

Du bliver heller ikke overvægtig af at spise et æble om dagen, men det betyder dælme ikke det er den rigtige løsning....

Jeg laver her en kostplan:

1. Spis kun smør. Spis 50g smør om dagen dagen fedtet i smør er sundt, og du vil derfor tabe dig hurtigt.

2. Slå dig selv i hovedet med et bat, da hjernen bruger meget energi til at danne nye hjeneceller. Det taber du dig af.

3. Spis dit eget sæd, da det indeholder alle de vitaminer og mineraler du har brug for.

Denne kostplan vil du sikkert også tabe dig af......

Sejeste kostplan ever... Men hvad gør man når man vil have slushice med svinekøds smag, kan man slå sig selv lidt ekstra med battet, eller droppe smøret en dag?

Link to comment
Share on other sites

Sejeste kostplan ever... Men hvad gør man når man vil have slushice med svinekøds smag, kan man slå sig selv lidt ekstra med battet, eller droppe smøret en dag?

Du må for guds skyld ikke droppe smøret. Det bruges som glidemiddel under huden, således alt det onde kan komme ud via massagen, herunder svindesmagen fra slushicen. Så hellere give den dobbelt gas med battet.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det kan være svært at tabe sig. Jeg har selv gået fra 107 kg. til 85 kg. Jeg fulgte disse meget enkle kostregler.

1: Reducer indtaget af kulhydrater. Dvs. ingen slik, sodavand, kartofler, pasta, hvidt brød, kager og ris.

2. Ingen Alkohol

3. Nul fastfood

4. Masser af vand

5. Nul grisekød. Det er fedt og ulækkert

6. Masser af frugt og grøntsager

7. Spis fisk hver dag

Ud fra dette indlæg kunne man få tanken af, at du havde været overvægtig i hvert fald i din egne øjne?

Hvilket undrer mig, når du senere skriver som jeg har quotet nedenfor at du har fulgt principperne i 48år?

Jeg kan derfor kun udlede at dine principper og kostplan ikke fungerer siden du har været overvægtig?

En sidebemærkning må være, at fastfood smager sku godt, du skulle prøve det :)

Er enig med dig i at du ikke taber dig ved at melde dig ind hos vægtkonsulenterne eller læse Lene Hanssons kogebøger. Det er dig der skal gøre arbejdet med at tabe dig. Jeg er 48 og har nu levet på denne måde altså principperne i 48 år. Altså længe før vægtkonsulenter og Lene Hannsson.
Link to comment
Share on other sites

Ud fra dette indlæg kunne man få tanken af, at du havde været overvægtig i hvert fald i din egne øjne?

Hvilket undrer mig, når du senere skriver som jeg har quotet nedenfor at du har fulgt principperne i 48år?

Jeg kan derfor kun udlede at dine principper og kostplan ikke fungerer siden du har været overvægtig?

En sidebemærkning må være, at fastfood smager sku godt, du skulle prøve det :)

I en periode af mit liv da jeg havde travlt med små børn, arbejde og selskabsliv, levede jeg ikke efter disse enkle principper. Vægten steg da i løbet af fem år fra 83 kg til 107 kg. Det skyldes for lidt motion og for meget fastfood. Fastfood smager rigtig godt. Det er nemt og hurtigt og smadder dyrt, og for langt de fleste vil det på et tidspunkt resultere i overvægt og sygdom. Derfor nul fastfood under vægtab :bigsmile:

mvh

mister larsen

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det kan være svært at tabe sig. Jeg har selv gået fra 107 kg. til 85 kg. Jeg fulgte disse meget enkle kostregler.

1: Reducer indtaget af kulhydrater. Dvs. ingen slik, sodavand, kartofler, pasta, hvidt brød, kager og ris.

2. Ingen Alkohol

3. Nul fastfood

4. Masser af vand

5. Nul grisekød. Det er fedt og ulækkert

6. Masser af frugt og grøntsager

7. Spis fisk hver dag

Fisk Hver dag ligefrem, jeg har læst mig frem til at fisk især rovfisk kan indholde Kviksølv i mindre mængder, så det skal passe på med, men du får vil afgiftet kroppen, med massage og vand.

Til erstatning for disse produkter spises der masser af frugt, gerne 6 stk. om dagen. Start gerne dagen med 2 stk. frugt og et glas vand og ikke andet.

Kl. 9. indtager du så igen 2 stk. frugt og et glas koldt vand.

Kl 12. indtager du gerne 300 gram grøntsager, et stk. rugbrød uden fedtstof, 200 gram kylling, kalkun eller fisk som tun i vand, gerne med lidt mayonaise til og to glas kold vand

Kl. 14 indtager du 2 stk. frugt. og et glas koldt vand

kl . 16 indtager du 2 stk frugt og et glas koldt vand

kl 18. indtager du 300 gram grøntsager, 200 gram kylling, kalkun, fisk. og to glas koldt vand

kl. 20 indtager du atter to stk. frugt.

kl. 22 går du i seng drik gerne et glas vand. og hav evt. et glas med koldt vand stående ved siden af sengen til natten.

Her til denne kostplan, vil jeg kun sige fuck mand du har ikke fysisk hårdt arbejde, for så er der da alt for lidt kuldhydrater.

Og er du på toilet hver dag for at lave stort, for det kunne jeg ikke forstille mig, med den kost. det er lige vejen til forstoppelse

[u]Og så lige en ting, jeg er også af den overbevisning at med denne kost så vil du tabe mange muskler udover fedt, af de kiloer du taber dig, fordi man er meget i kcal. underskud.

Du må ikke drikke vand der indeholder alkohol, da alkohol binder fedtstoffet i kroppen.

Du må gerne drikke max. et glas mælk om dagen.

Du må ikke indtage andre typer af mælkeprodukter da de indeholder kuldydrater i stor mængde.

[b]Du skal drikke en 1/2 liter mælk om dagen, det er et lægeligt råd.

Og det med andre mælkeprodukter, det er jo hen i hegnet, for hvad med noget yoghurt, med havregryn til morgenmad det er sku da med til at holde maven igang.Denne kur vil sætte gang i en afgiftning af kroppen, da maden vi spiser indeholder store mængder af gift som skal ud, derfor al vandet.

Hvis du følger denne kur vil efter max. 4 måneder have tabt ca. 20 kg.

[u]Måske ja men så vil mange også tage de kilo på igen, lad os hører fra dig om 6 år og se om du stadig har samme vægt.

Glemte : Du må ikke spise fastfood overhovedet, altså ingen pommes frites, pizza, hotdog, grillkyllinger osv. Ej heller is. slush ice osv.

Det kan anbefales at du dyrker motion hver dag når du er kommet iorden igen. Gerne en time. Men træn forskelligt hver dag. Gå gerne stille og roligt.

Du skal ikke power træne.

Hvorfor ikke power træne hvis du får lidt muskler på kroppen, så forbrænder du også mere.

Det kan også anbefales at få massage på hele kroppen hver fjortende dag, at gå i sauna så ofte du kan. Det sætter også gang i udrensningsprocessen og dermed vægttabet.

Det er meget normalt at du kan opleve en uge eller to hvor du ikke taber dig. Men det betryder intet da du så vil tabe dig mere i næste uge.

Jeg kan anbefale dig at søge på: vægtkonsulenterne i google. Evt. at melde dig ind. Det gjorde jeg og det virker. Men det er ikke for tøsedrenge. Smiler.....

Min kur og kostplan er herfra.

Derudover handler det til syvende og sidst om din egen indstilling til at ville tabe dig. Det er dig der bestemmer. Du er din egen kaptajn. Du sætter kursen. Og er det ikke bare vidundeligt at tænke på. Her bestemmer du og ikke andre.

Edited by karsten6623
Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt at rovfisk og hvaler indeholder kviksølv, så det vil jeg hellere ikke spise. Har smagt på hvalkød fra en grønlandshval. Det var jeg ikke vild med. Ej heller sælkød. Tak for oplysningen.

Kommer til at tænke på at jeg også har smagt kød fra rensdyr og krondyrvildt. Det smager sindsygt godt synes jeg. Mon ikke det er ok at spise det engang imellem på en slankekur.

Mange af de andre emner du er inde på har jeg svaret på andre steder.

Det er ok med en halv liter mælk om dagen. Gerne økologisk sødmælk. Det smager næsten som rigtig mælk. :bigsmile:

Du skal blot ikke spise fed ost og mælkeprodukter der indeholder kunstigt sukker. Mælk indeholder laktose der også er en slags sukker. Mend det er ok i små mængder på en slankekur.

Du har ret i at du kan tabe i vægt ved at powertræne og derved få muskler. Men lad os nu antage at du vejer 40 kilo for meget. Da vil jeg anbefale at du går en tur på en halvtime hverdag i rask tempo. Tager i et styrkecenter og vægttræner i en times tid. Når du nu er kommet afsted kan du jo lige snuppe lidt spinnig også. Løb vil jeg ikke anbefale, da belastningen af knogler, led og sener er ekstrem stor ved så stor en overvægt.

mvh

mister larsen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Godt nytår til alle.

Det kan være svært at tabe sig. Jeg har selv gået fra 107 kg. til 85 kg. Jeg fulgte disse meget enkle kostregler.

1: Reducer indtaget af kulhydrater. Dvs. ingen slik, sodavand, kartofler, pasta, hvidt brød, kager og ris.

2. Ingen Alkohol

3. Nul fastfood

4. Masser af vand

5. Nul grisekød. Det er fedt og ulækkert

6. Masser af frugt og grøntsager

7. Spis fisk hver dag

Til erstatning for disse produkter spises der masser af frugt, gerne 6 stk. om dagen. Start gerne dagen med 2 stk. frugt og et glas vand og ikke andet.

Kl. 9. indtager du så igen 2 stk. frugt og et glas koldt vand.

Kl 12. indtager du gerne 300 gram grøntsager, et stk. rugbrød uden fedtstof, 200 gram kylling, kalkun eller fisk som tun i vand, gerne med lidt mayonaise til og to glas kold vand

Kl. 14 indtager du 2 stk. frugt. og et glas koldt vand

kl . 16 indtager du 2 stk frugt og et glas koldt vand

kl 18. indtager du 300 gram grøntsager, 200 gram kylling, kalkun, fisk. og to glas koldt vand

kl. 20 indtager du atter to stk. frugt.

kl. 22 går du i seng drik gerne et glas vand. og hav evt. et glas med koldt vand stående ved siden af sengen til natten.

Du må ikke drikke vand der indeholder alkohol, da alkohol binder fedtstoffet i kroppen.

Du må gerne drikke max. et glas mælk om dagen.

Du må ikke indtage andre typer af mælkeprodukter da de indeholder kuldydrater i stor mængde.

Denne kur vil sætte gang i en afgiftning af kroppen, da maden vi spiser indeholder store mængder af gift som skal ud, derfor al vandet.

Hvis du følger denne kur vil efter max. 4 måneder have tabt ca. 20 kg.

Glemte : Du må ikke spise fastfood overhovedet, altså ingen pommes frites, pizza, hotdog, grillkyllinger osv. Ej heller is. slush ice osv.

Det kan anbefales at du dyrker motion hver dag når du er kommet iorden igen. Gerne en time. Men træn forskelligt hver dag. Gå gerne stille og roligt.

Du skal ikke power træne.

Det kan også anbefales at få massage på hele kroppen hver fjortende dag, at gå i sauna så ofte du kan. Det sætter også gang i udrensningsprocessen og dermed vægttabet.

Det er meget normalt at du kan opleve en uge eller to hvor du ikke taber dig. Men det betryder intet da du så vil tabe dig mere i næste uge.

Jeg kan anbefale dig at søge på: vægtkonsulenterne i google. Evt. at melde dig ind. Det gjorde jeg og det virker. Men det er ikke for tøsedrenge. Smiler.....

Min kur og kostplan er inspireret der fra.

Derudover handler det til syvende og sidst om din egen indstilling til at ville tabe dig. Det er dig der bestemmer. Du er din egen kaptajn. Du sætter kursen. Og er det ikke bare vidundeligt at tænke på. Her bestemmer du og ikke andre.

Dette indlæg er blevet redigeret af mask1: 3 minutter siden

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share