respons på kostplan


mask1
 Share

Recommended Posts

hahaha, ej nu er jeg sku sikker på det er pis.... Hvem er du? :laugh:

Jeg er en mand på 48, 189 cm, 88 kg, normalvægtig, vil gerne tabe 3 kg mere. Træner hver dag, gang, jøb, cykling, styrke. Skifter disciplin. Interesserer mig for kost.

Har dyrket idræt altid. Sejlet meget i kajak. Største distance var 1200 km på 2 uger. Mit mål med min træning er nu at jeg vil løbe en maraton om fire år. :bigsmile:

Hvem er du?

Link to comment
Share on other sites

Lyder farligt at du vil give råd om kost ud fra hvad jeg har læst du har postet indtil nu og er vel egentlig begrænset hvor mange gange mere du kan copy/paste samme forslag til en kostplan ind i et emne.

Hvad er det der er farligt i min kostplan?

Min kostplan er sund og yderst nærende.

Er det farligt ikke at indtage alkohol, spise grisekød, fastfood, slik, is, pizza, hvidt brød, mad der indeholder konserveringsmidler og smagsforstærkere.

Jeg kan da copy/paste alt det jeg vil.

Link to comment
Share on other sites

Det er farligt at råde folk til at drikke overdrevet meget vand.

Mange af de ting du skriver er jo ikke farlige i sig selv, de er bare helt forkerte. Ikke spise svinekød, massage til at afgifte kroppen er decideret forkert, og dermed meget dårlige råd..... Så er den sku ikke meget længere du.

Link to comment
Share on other sites

Der er altså meget stor forskel på positiv og negativ respons. Måske skulle du vælge dig en anden beskæftigelse end lige rådgivning. Du lyder faktisk som om du er blevet en lille smule høj af dit vægttab. Det er altså heller ikke så sundt igen. Krop og psyke hænger jo sammen. :/

Link to comment
Share on other sites

Det er farligt at råde folk til at drikke overdrevet meget vand.

Mange af de ting du skriver er jo ikke farlige i sig selv, de er bare helt forkerte. Ikke spise svinekød, massage til at afgifte kroppen er decideret forkert, og dermed meget dårlige råd..... Så er den sku ikke meget længere du.

Det er ikke farligt ar indtage 3-4 liter vand i løbet af 24 timer. Det er sundt og virker udrensende på kroppen.

Jeg har den holdning at man ikke skal spise kød fra en gris. Det skyldes at jeg synes den måde hvorpå de bliver produceret i Danmark er ulækker. Den måde hvorpå grisene bliver behandlet bryder jeg mig ikke om. Der anvendes et meget energiforbrug til at opfodre grise, halvdelen går til spilde inden vi putter grisekødet i munden. Det samme gælder for øvrigt for køer. Derfor anbefaler jeg at man spiser fjerkræ og fisk.

Massage virker afgiftende ligesom det at gå i sauna, dampbad og at svede gør. Det er overordentligt sundt at afgifte kroppen en gang imellem.

Mvh

mister larsen

Link to comment
Share on other sites

Der er altså meget stor forskel på positiv og negativ respons. Måske skulle du vælge dig en anden beskæftigelse end lige rådgivning. Du lyder faktisk som om du er blevet en lille smule høj af dit vægttab. Det er altså heller ikke så sundt igen. Krop og psyke hænger jo sammen. :/

Jeg beskæftiger mig ikke med rådgivning. Jeg deler blot ud af mine egne erfaringer med vægtab, kost og motion. De virker.

Den danske madkultur er elendig. Fødevarerne er generelt af en dårlig kvalitet. Folkesundheden er dårlig. Antallet af overvægtige specielt børn og unge er stigende

Det hænger naturligvis sammen med at vore købekraft er steget, det har madproducenterne så udnyttet. Lad mig give dig et eksempel. Da jeg var ung kunne du kun få en cola med en kvart liter i.

Idag kan du i en automat trække en cola til en tyver på en halvliter. I supermarkedet kan du køve cola i 2 liters flaske. Cola er ikke sundt. Der er overhovedet ikke nogen grund til at indtage cola ud fra et ernæringsmæssigt synspunkt.

Du har ret man bliver lidt høj, i godt humør og synes at livet er lækkert ved at følge min kostplan. Det vil jeg gerne dele med andre. Så er der ikke nogen grund til at indtage alkohol. Virkningen af alkohol er kortvarig og giver ved indtagelse i større mængder tømmermænd.

mvh

mister larsen

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke farligt ar indtage 3-4 liter vand i løbet af 24 timer. Det er sundt og virker udrensende på kroppen.

Jeg har den holdning at man ikke skal spise kød fra en gris. Det skyldes at jeg synes den måde hvorpå de bliver produceret i Danmark er ulækker. Den måde hvorpå grisene bliver behandlet bryder jeg mig ikke om. Der anvendes et meget energiforbrug til at opfodre grise, halvdelen går til spilde inden vi putter grisekødet i munden. Det samme gælder for øvrigt for køer. Derfor anbefaler jeg at man spiser fjerkræ og fisk.

Massage virker afgiftende ligesom det at gå i sauna, dampbad og at svede gør. Det er overordentligt sundt at afgifte kroppen en gang imellem.

Mvh

mister larsen

Hej mask1,

Jeg er meget interesseret i at afgifte min krop. Jeg har hidtil vaeret i den naive tro af mine nyrer/lever kunne klare det problem, men det er aabenbart ikke tilfaeldet?! Nu bliver jeg helt nerv0s. Kan du fortaelle mig praecist hvilke "giftstoffer" massage og dampbad kan afhjaelpe mig med? Specielt det f0rste har jeg rig adgang til, der hvor jeg bor!

Paa forhaand tak

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Hej mask1,

Jeg er meget interesseret i at afgifte min krop. Jeg har hidtil vaeret i den naive tro af mine nyrer/lever kunne klare det problem, men det er aabenbart ikke tilfaeldet?! Nu bliver jeg helt nerv0s. Kan du fortaelle mig praecist hvilke "giftstoffer" massage og dampbad kan afhjaelpe mig med? Specielt det f0rste har jeg rig adgang til, der hvor jeg bor!

Paa forhaand tak

Hej Anders.

Under normale omstændigheder vil nyrer, lever og svedtransfusion gennem huden afgifte din krop. Hvis personen på billedet er dig tror jeg ikke du har behov for at blive afgiftet.

Du har så vidt jeg kan se er du normal vægtig og derfor har du ingen grund til at være nervøs.

Massage er også godt for vore velvære lige så dampbad. Vil derfor anbefale at prøve. Tror du vil synes at det er dejligt.

:bigsmile:

mvh

mister larsen

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke farligt ar indtage 3-4 liter vand i løbet af 24 timer. Det er sundt og virker udrensende på kroppen.

Jeg har den holdning at man ikke skal spise kød fra en gris. Det skyldes at jeg synes den måde hvorpå de bliver produceret i Danmark er ulækker. Den måde hvorpå grisene bliver behandlet bryder jeg mig ikke om. Der anvendes et meget energiforbrug til at opfodre grise, halvdelen går til spilde inden vi putter grisekødet i munden. Det samme gælder for øvrigt for køer. Derfor anbefaler jeg at man spiser fjerkræ og fisk.

Massage virker afgiftende ligesom det at gå i sauna, dampbad og at svede gør. Det er overordentligt sundt at afgifte kroppen en gang imellem.

Mvh

mister larsen

Hold kæft hvor skriver du meget vrøvl i ovenstående, at udrense kroppen ved at drikke meget vand, at massag, sauna, dampbad og at smede afgifter kroppen, sikke dog noget lort at lukke ud.

Og fordi du har en holdning ang svinekød, så skal du overføre den til at man ikke skal spise svinekød???

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft hvor skriver du meget vrøvl i ovenstående, at udrense kroppen ved at drikke meget vand, at massag, sauna, dampbad og at smede afgifter kroppen, sikke dog noget lort at lukke ud.

Og fordi du har en holdning ang svinekød, så skal du overføre den til at man ikke skal spise svinekød???

Det er sundt at få massage, gå isauna, dampbad da det giver en forøget blodcirkulation og dermed en afgiftning af kroppen

Hvorfor jeg ikke spise svinekød videnskabeligt forklaret

Energistrøm

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Jorden har to energikilder:

den radioaktive energi, der holder klodens indre flydende, og som er årsag til fænomener som gejsere, jordskælv, vulkanisme, kontinentaldrift osv.

og den solstråling, som når hertil

I det følgende drejer det sig kun om den sidste kilde, sollyset. Radioaktiv energi har nemlig kun sporadisk eller negativ indflydelse på livsprocesserne. Energien fra solen er derimod fuldstændig afgørende for alt liv.

Solstrålingen er en elektromagnetisk stråling, som består dels af meget hård, kortbølget stråling og dels af synligt lys. Den kortbølgede stråling bremses og afledes for størstedelen af jordens magnetfelt. Så godt som al resten af den ioniserende stråling opfanges af ozonlaget, og det er næsten kun synligt lys som når jordens overflade.

Energien følger fødenettene, men tabes undervejs som varme.På overfladen opfanges ca. 1% af sollyset igennem fotosyntesen. Det er denne ene procent, der danner baggrund for alt liv på kloden, når man ser bort fra nogle overlevende rester af kemosyntetiserende bakterier. Planternes bruttoprimærproduktion bliver reduceret noget, da de selv skal bruge en del af den opsamlede energi i respirationen (både dag og nat). Derfor er det overskuddet, nettoprimærproduktionen, der danner fødegrundlag for det næste, trofiske niveau i fødekæden, nemlig planteæderne.

Når planteæderne har ædt, er vokset og har formeret sig, er der kun blevet 10% planteædermasse ud af det plantemateriale, de har omsat. Der er altså et tab på ca. 90% tørstof ved omsætningen fra niveau til niveau, og dette gentager sig ved overgangen til næste niveau, rovdyrenes, og igen næste gang osv. Stoftabet består konkret i, at kulstoffet bliver tabt som CO2.

Da energien ligger som kemiske bindinger i kulstofforbindelserne, betyder et tab af CO2 også, at den kemiske energi er frisat. Det kan man registrere i form af varmeudstråling fra organismerne. Den varme øger temperaturen i omgivelserne, men den tabes derefter til verdensrummet ved udstråling om natten. Når nedbryderne dør, efter at de har udvundet den sidste kemiske energi af førnen ved at nedbryde stofferne i den, er også den sidste energi gået tabt til verdensrummet.

På den måde går det til, at energien ikke danner kredsløb, men i stedet skaber en strøm gennem alle økosystemerne. Hvis ikke spildenergien kunne undslippe til verdensrummet ville kloden hurtigt blive ophedet og alt liv ville ophøre. Problemet med drivhusgasserne er, at de hæmmer den nødvendige udstråling, sådan at kloden faktisk bliver varmere for hver dag. Det diskuteres ikke længere, om denne konsekvens er noget indbildt, men man er uenige om, hvorvidt den er så tungtvejende, at den forklarer alle de voldsomme rekorder i vejret overalt på kloden.

Som du kan læse er der et meget stort energitab ved animalsk produktion. (90%)

Svinekød indeholder meget fedt. Det synes jeg er ulækkert. Det er usundt for din krop.

mvh

mister larsen

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor jeg ikke spise svinekød videnskabeligt forklaret

Energistrøm

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Hm.. Videnskabeligt forklaret? HA! Wikipedia er et opslagsværk hvor hvem som helst kan skrive hvad som helst! Ligesom her hvor der tydeligvis også er enormt meget der er direkte forkert.

Energitabet ved respiration er ca på 90% af den indtagne energi for hvert led i fødekæden. Dette betyder at et dyr fx skal spise planteføde 100 kJ for at producere kød med et energiindhold på 10kJ. Men dette gælder al animalsk produktion, ikke kun grise.

Link to comment
Share on other sites

Hm.. Videnskabeligt forklaret? HA! Wikipedia er et opslagsværk hvor hvem som helst kan skrive hvad som helst! Ligesom her hvor der tydeligvis også er enormt meget der er direkte forkert.

Energitabet ved respiration er ca på 90% af den indtagne energi for hvert led i fødekæden. Dette betyder at et dyr fx skal spise planteføde 100 kJ for at producere kød med et energiindhold på 10kJ. Men dette gælder al animalsk produktion, ikke kun grise.

Enig - det gælder for al animalsk produktion. Ved dog ikke hvordan det forholder sig med fisk

Mener at Wikipedia er et seriøst opslagsværk

Link to comment
Share on other sites

Det siger jo det hele.

Wikipedia er faktisk blevet målt i 2005 og jeg kan kun forestille mig at det er blevet bedre siden. Den gang var det næsten på højde med Encyclopedia Britannica.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4530930.stm

Det kan og må dog ikke bruges videnskabeligt, men det er godt som første indledende læsning.

Jeg mener endvidere det var oppe på et tidspunkt af eleverne ikke måtte benytte Wikipedia som reference (jeg mener det var i dansk(e) gymnasier, men er dog ikke sikker på dette).

Link to comment
Share on other sites

Det er da almen viden at kødindustrien er enormt energikrævende og CO2 udledende. Det behøver man sgu ikke videnskabelige referencer til.

Jeg blev personligt meget chokeret, og er fra dags dato udelukkende vegetar!!! Det er skam også synd for dyrene vi sådan går og spiser dem, det kan vi altså ikke være bekendt....... Eller hvordan er det nu det er? :blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig supermeget til at høre om afgiftning! Jeg er lidt i tvivl om hvad det er min krop skal afgiftes for. Hvis det er fedt der forsvinder i forbindelse med at man "afgifter" sig selv, så er det da fantastisk. En omgang massage og så taber man sig x antal kilo. Så kan man jo droppe alt det udmarvende konditionstræning.

Håber godt nok ikke at det går ud over bakterierne i kroppen når man "afgifter" den. Det vil nok ikke føre til øget velbefindende.

Hvis "afgiftningen" fjerner nogle af alle de tungmetaller vi går og uforvarende indtager i løbet af dagen, så er jeg da med på den.

Som sagt glæder jeg mig meget til at høre om fænomenet afgiftning!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig supermeget til at høre om afgiftning! Jeg er lidt i tvivl om hvad det er min krop skal afgiftes for. Hvis det er fedt der forsvinder i forbindelse med at man "afgifter" sig selv, så er det da fantastisk. En omgang massage og så taber man sig x antal kilo. Så kan man jo droppe alt det udmarvende konditionstræning.

Håber godt nok ikke at det går ud over bakterierne i kroppen når man "afgifter" den. Det vil nok ikke føre til øget velbefindende.

Hvis "afgiftningen" fjerner nogle af alle de tungmetaller vi går og uforvarende indtager i løbet af dagen, så er jeg da med på den.

Som sagt glæder jeg mig meget til at høre om fænomenet afgiftning!!!

Glæd dig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share